*KULLANKERÄT Marraskuussa*

Meillä nukahtaa poika 5-15min sänkyyn. Yleensä simahtaa aika nopsaan,joskus saattaa vartin verran jutella. Unirätti meilläkin käytössä jota hypistellään, meillä kans aiheuttaa naaman päällä hengityksen lukitsemis-jutun eli niin kuin ursulaisen Viljamillakin.

Syöttötuolia oon ajatellu kokeilla pika puoliin,kunhan saan sen ensin vintistä haettua. Sen verran jämäkästi istuu, että vois sen ottaa jo käyttöön.

Meillä kääntyillään aina saman kyljen kautta mahalleen ja välillä onnistuu kääntymään takaisin selältä mahalleen.

Jaaha, ruonlaittoon ja sitten tää mamma lähtee firman pikkujouluihin :wave:
 
Mä oon kans ihan totaalisen kyllästynyt noihin iltoihin ja nukkumaanmenoon. Siis kun likka vetää viimeset päikkärit vielä 19-20 aikaan (30min), niin pikkusen vaikee saada sitä nukahtaan sitten ennen 23, eilenkin meni melkein 24 asti :kieh: Ja ihan turha edes yrittää saada sitä yöunille tollon kaheksan aikaan, se herää kun nakutettu puolen tunnin päästä ihan pirteenä |O
Ois vaan niin ihana saada omaa aikaa edes pikkusen illalla. Yleensä saan sen tainnutettua niin, että makaan vieressä tissi suussa ja esitän nukkuvaa, mutta tälläkin tavalla aikaa hurahtaa joskus tuntikin, kun pää kääntyy ku väkkärä ja räpeltää käsillään pinnäsänkyä tai jotain muuta.
Mutta sitä mä en ymmärrä miten se jaksaa illalla valvoa 3-4h kun päivisin pisin pätkä on max 2h joskus vaan tuntikin? :eek:
Auttakaa nyt joku. Pitäiskö mun yrittää valvottaa sitä väkisin iltasin? vai herätänkö aamulla aikasemmin ylös? vai mitä hittoo mä teen? |O

*muoks lisään vielä, että päiväunille menossa ei oo mitään ongelmaa, nukahtaa heti kun vetää haalaria päälle ja päivälläkin nukahtaa omia aikojaan sohvalle
 
Meillä Max nukkuu viimeset unet 17-18 aikana...Yö unille käydään n.20.00 joskus jopa 19.00. Eilen nukku tirsat 17-17.20 yöunille vähä ennen 20..syömään heräs 06.00 jqa ylos kokonaan 8.40 =) Sen jälkeen kun kiinteet aloitettiin niin on alkanut nukkua yöt hyvin..

Mä en anna enää 18.00 jälkeen Maxin nukkua tirsoja just sen takia että käy sitten ajoissa nukkumaan saa itselle vähä omaa aikaa iltaisin..Kuulostaa ehkä hirveeltä mutta mä kaipaan omaa aikaa iltaisin =)

Tänään saan oikein kunnolla omaa aikaa..Lähdetään ukon kanssa KAHDESTAAN mökille yöksi, mummo tulee tuon lauman kanssa meille.
 
Moro!

Pitkästä aikaa kynäilen minäkin... Saamaton akka kun ei saa tekstiä aikaiseksi vaikka päivittäin tulee tuolla Mitäs Nytin puolella jauhettua jaskaa :xmas: Oon kyllä kuulumisianne käynyt lukemassa.

Meille kuuluu pääosin hyvää. "Lounari" kasvaa ja muuttuu päivä päivältä ihanammaksi :D On tosi tyytyväinen ja iloinen tyttö. Mutta jossakin tietenkin täytyy tökkiä ettei elämä pelkkää auringonpaistetta olisi ja meillä tökkii noi yöt... Louna menee nukkumaan puoli kasilta ja heräilee säännöllisesti 1-1,5 tunnin välein syömään. Tutti kelpaa rauhoittajaksi erittäin harvoin joten minähän se sitten sitä tutin virkaa toimitan. Hermostuu ihan hitosti jos ei mammaa tipu :xmas: On tässä menty jo pari kuukautta 3-4 tunnin yöunilla eikä päivälläkään voi nukkua kun on tuo vanhempi touhutäti järjestämässä ohjelmaa... Eli äiti on aika ajoin aika väsynyt. Välillä tuntuu että pää leviää, mitään en muista. Tää on tätä. Unikoulu täytyy vissiin tuollekin epelille pitää kunhan puolen vuoden rajapyykki on ylitetty ja kiinteitä syödään ihan kunnolla, tällä hetkellä ihan maisteluasteella ollaan.

Louna oppi 3 viikkoa sitten kääntymään selältä masulle ja sitähän se harrastelee myös yöllä... Ainakin kerran yössä havahdun siihen että tyttö on mahallaan mun kainalossani (nukkuu aina selällään tai kyljellään), päristelee huuliaan ja katselee pirteänä lasista mäelle :xmas: Masulta selälle kääntyminen on sitten vähän hankalampi homma ja sitähän hää sitten hermoilee kun ei masulla oleminen enää maistu. Ylävartaloaan nostaa suorille käsivarsille ja värikkäitä tavaroita seurailee ja hypistelee mielenkiinnolla.

Rytmeistä teillä on ollut puhetta. Meillä Louna herää aamulla kuuden maissa (joskus saattaa erehdyksessä nukkua jopa puoli seiskaan :p ) ja ekat 2-3 tunnin päikkärit nukkuu ysistä alkaen. Sitten 2-3 tuntia on valveilla ja kahden maissa toisille unille, yleensä pari tuntia nukkuu. Seiskaan asti jaksaa valvoa ja sitten on valmista kauraa vietäväksi nukkumaan. Isosiskokin menee puoli kasin aikaan nukkumaan joten siinä olis sitten kivasti useampi tunti sitä omaa aikaa illasta, tosin Lounaa pitää ravata tissittämässä tosiaan tunnin välein...

Nyt mua kutsutaan :wave:

-Kylkiluu ja Louna 4kk3vkoa
 
Sydärille :hug: :hug: En voi edes kuvitella, kuinka surulliselta tuntuu :'( On se vaan niin raskasta luopua noista eläimistä. Itku ja aika auttaa. :hug:

Voi itku Kaalis :hug: :hug: :hug:

Elppa Oon niiiiiin kade :kieh:

Unirätti Meillä se ei ole naaman päällä vaan poskea vasten. Tietoisesti opetin Sofian siihen kiintymään, kun silloin pienenä nukutin hänet syliin. Eli aina oli sylissä mukana myös unirätti.

Painomusteesta
En osaa sanoa, mutta en nyt ainakaan tyrkyttäisi vauvalle niitä suuhun. Itse kun oon painotöiden kanssa tekemisissä työni puolesta, niin... :x

Kääntymisestä Molemmilta kyljiltä käännytään jo sulavasti kuin hylje :D

Miss P Voithan sä kokeilla noiden unien lyhentämistä päivällä. Toisaalta, onhan sen vauvan saatava nukkua, jos väsyttää. Siis mun mielestä.

Kylkiluu Kiva kuulla sinustakin! :wave:

Tuli vaan mieleen, että kun haluatte saada vastauksia johonkin kysymykseen, niin tummentakaa se kysymys. Mä ainakin huomaan, et mulla saattaa mennä ohi jotkut kysymykset, varsinkin jos ne on pitkän tekstimassan joukossa. Välillä kun joutuu vähän toisella silmällä näitä lukemaan.

Ja sit hehkutan: oltiin Sofian kanssa aamulla kaupungilla shoppailemassa. Turun Sokos uudistuu kokonaan, ja siellä oli nyt paljon paljon lastenvaatteita -50% ja niistä vielä -30%. Arvatkaa vaan ostinko jo valmiiksi isompia vaatteita koossa 80-104cm. Sain ison kassillisen ihania vaatteita: 5 bodya, 6 paitaa, hameen, 3 housut, shortsit, 2 sukkahousut, yöpaidan ja AIVAN IHANAN PRINSESSAN juhlamekon (juhlia odotellessa). :D
 
heips! Piti eilen nii hulinaa ettei ees lukeen joutanu :eek: Tuli ensi lumimaahan, nii piti tieten hellun päästä tastaan uutta kelkkaansa. Kummasti piristi tuo lumen tulo itteäki, kaamosmasennus takanapäin! =)

Lääkitsemisestä: Eerica ei ole viel saanu lääkettä kertaakaan. Mie kuulun kans siihen ryhmään että ei lääkettä turhaan. Ois tyttö kyl tosin saanu jos ois yhtään itkeny tavallista enemmän tai ollu vähänkään kuumeen oiretta tms. Mut sit siinä vaiheessa kun puhumaan oppii nii lääkkeen anto herkkyys kasvaa ja ensin "luomukonstit" kokeillaan hoidoksi. =)

Paskarallista Rypäle sanoi tuolla, nii tuli mieleen: Eerica kakkas eilen mun syliin :x :LOL:
Eli tyttö ei enää koskaan pimpaile ainakaan mun sylissä! :xmas:

maleha :attn: Meil ei ainakaan kaupan vellit auttanu oikeen mitään ja aiheuttipas viel vähä masuvaivaakin peruna porkkana, vaikka muuten sose sopii.. Niitä puurovellejä (neljänviljanvelli, riisivelli jne) en es testannu. Jos vaan mahollista ja teilki kohta 5 kuuta tulee täyteen ni eikö ois periaattees sama ihan puuroja alkaa sovitteleen? Ja viel iiso :hug: sulle ja pikkuiselle, toivottavasti ei kierteeksi asti tulehduksia tule!

En tiä onko yö höpöttely kehitysvaihe, mut meillä sitä kans satunnaisesti esiintyy :D Hitsit ko rupes naurattaan tuo abloomin kirjotus ko. aiheesta :LOL: ja onnee!! :flower:
Leenalle onnea myös vanhenemisen johdosta!

Kiva kuulla Tiivari ettei teidän sessukalla ole isompaa hätää, vaikka eihän se yskäkään mikään ihana juttu ole =)

Syöttövälit meil:

6-8.00 Tissittelyä
(9.00 luumua/tissittelyä)
11.00 hedelmä tms sose
14.00 tissiä
16.00 peruna+joku sose & jälkkäri
18.00 tissittelyä ja jos oikeen nälkänen niin hedelmä sosetta
20.00 puuroa & tissiä

Eericalle vaan meinaa nuo soseet maistua niin hyvin että maidon juonti eika huonoa välillä. Oonki miettiny miten sais turvattua sen riittävän maidon saannin?
Yöllä tyttö juo viel rai kertaa maitoo yleensä (tai enemmän).
Yritän aina viel ruan päälle antaa tisua, mut ei yleensä enää kelpaa, pitääki varmaan alkaa antaa ensin maitoa ja sit vasta sosetta.
Miten se muuten on:
:attn: Puuroja & lihoja ei tulisi aloittaa yht aikaa, kauan kannattaa syöttää esim. pelkkää puuroa että vois alotella lihoja?

Ikionnellisen galluppiin: nukahtamiseen menee iltapalan jälkeen n. 1-30 min (joskus katotaan iltapuuron jälkee viel vähä töllötintä) Onko siitä jotain haittaa että teillä syliin nukahdetaan jos kuiten nukkuu sit hyvin siel omassa sängyssä?
Kaalis: Mitään en osaa sanoa tohon, mut :hug:
Kovaan vattaan meil autto mallasuute.
Sydäri: mitä on ensipuuro.. :D (vielä hassumpi kysymys..) Mut puuro lusikalla velli pullosta.
Ammu: Eikö nääki oo nii yksilöllisii, toisilla vauvoilla menee pasmat samon tein sekas ko rytmistä horjutaan ja toiset taas sopeutuvaisempia.

kääntyyks teidän lapset molemmilta kyljiltä?
Meil meni jonku aikaa siinä ennen kuin opittii kääntyy myös toiselta puolen, ehkä pari vkoa.

Nyt syömään itte ennen kuin pirpana herää!

Toukkalat
 
Alkuperäinen kirjoittaja toukkala:
:attn: Puuroja & lihoja ei tulisi aloittaa yht aikaa, kauan kannattaa syöttää esim. pelkkää puuroa että vois alotella lihoja?
Meillä aloitettiin ensin tuo puuro. Aattelin, et jos sit joskus 1kk päästä alottaisi lihat. En tiedä mikä on "virallinen" suositus.
 
Tuosta lihan syömisestä, miks lapsen ruokien lihat pitää keittää? Eikö niitä voi vaikka uunissa paistaa? Tai siis ainakin mitä on kattellut ruokaohjeita ni aina ne keitetään.
Se yöheräily tapahtuu meillä aina neljältä, mikä lie maaginen kellonaika...
Tuli mieleen et Toukkalakin on vissiin pohjoisesta mutta mistä sieltä?
*lisäys* Meillä tuo unirätti ei toimi ollenkaan kun Julia vetää itse sen naamalle ja räpistelee siel alla sitten
:D
 
Nukahtamisesta: Emma nukahtaa yöunille maitopullon ääreen eli syliin. Jos ei pullon aikana nukahda niin sitten tutti suuhun ja aika äkkiä nukahtaa syliin ja siitä sitten viemme omaan sänkyyn.
Päivällä nukahtaa vaunuihin sekä sisällä että ulkona. Sisällä laitan hänet vaunuihin nukkumaan ku on helpompi tehdä siinä samalla omia juttuja (lukea, katsoa telkkua, kuoria pottuja jalalla heiluttan vaunuja jne.) Jos omaan sänkyyn yrittää nukuttaa (niin ku tänään... En vieny ulos ku on räkänen) Niin jatkuvasti saa rampata makkarissa taputtelemassa ja tuttia laittamassa. Helpompi hyssyttää.
Eikö kellään muilla oo sisällä vaunuja/nukuta niissä?

Meillä myös nukutaan ja syödään miten sattuu. Iltapullo ja unille meno on samaan aikaan joka ilta (heittelee ehkä tunnin verran). Jos ollaan liikenteessä niin on mahoton pitää samaa rytmiä kokoajan. Ja minähän en kotona sen takia kyki päivästä toiseen että rytmit sekoaa!! Aamulla herää seiskan maissa ja syö ja nukkuu yleensä parin tunnin välein.

Emma on saanut pottua kerran päivässä ja nyt aattelin rueta antamaan iltapuuroa. Jospa se vaikka pitäis kylläisenä ja eka unipätkä pitenis. Toivossa on hyvä elää. =)

Miss biggy:
Meillä kans oli aikanaan sama homma et neiti heräsi vielä kasin aikaan puolen tunnin unien jälkeen ja valvoi myöhään. Sitkeästi vaan laitettiin se kuitenkin siihen aikaan nukkumaan ja hyssyteltiin ja taputeltiin jatkamaan unia.(joskus kesti pitkää,joskus ei) Tietty riippui siitä miten ja kuin pitkät edelliset päikkärit oli nukkunut. Kokeilkaa venyttää viimeiset unet vähän pitemmälle tai siis toiseks viimeiset. Sillain et nukahtaa viimeisen kerran viiden aikaan niin vois varmaa kahen-kolmen tunnin päästä siitä alkaa sit yöunille. Niin me teimme. Se tepsi meillä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja abloom:
Tuosta lihan syömisestä, miks lapsen ruokien lihat pitää keittää? Eikö niitä voi vaikka uunissa paistaa? Tai siis ainakin mitä on kattellut ruokaohjeita ni aina ne keitetään.
Ne uunissa kuivuu niin helposti ja tulee pehmeemmäks kun keittää :)

Teettekö te puurot itse, vai ostatteko kaupan puuroja? Meillä menee sitä muksun riisihiutale-puuroa yms, ainut mitä itse teen on nuo pe-po härdellit :ashamed: Mä olen muutenkin ihan täys käsi keittiössä.
Löyty syy niihin syömisongelmiin, 2 hammasta alhaalla!! Ja meikä soitteli neuvolat ja kaikki läpi mitä nyt kun poika ei syö eikä noita eilen ainakaan näkyny :snotty: Ei ihme, ettei kiinteet maistu.
Hyvää vkoloppua kaikille :hug:
 
Meillä sisällä vaunuis pväunet jos ei jostai syyst nukuta kuistilla.

Puurot teen ite ihan kaura- tai riisihiutaleista...keitän veteen tai luumumehuun(siis kun ite teen luumusoseen ni niiden luumujen keitinveteen)

Viljami nukkuu 2unii,ekal unil 2,5h ja nyt nukkunu koht 3h :eek:
 
Tuosta syliin nukuttamisesta tulin vielä kommentoimaan.
Minulle se ei ole Rasite! Tykkään siitä kun iltapullon aikaan istahdan sohvalle ja otan neidin syliin ja saan hänet nukuttaa siihen. Usein tyttö ölisee hetken aikaa ja rapsuttaa mun paitaa ja sit ykskaks silmät painuu kiinni. Se on niin suloista! Katson samalla telkkua ja monesti menee pitkät tovit ennen kuin raaskin viedä hänet sänkyynsä. :heart:
Minun mielestä tuo on vain pelkästään hyvä homma et osaa nukahtaa syliin. Jos ollaan jossain kyläilemässä tms.. niin syli on aina mukana ja on helppo nukuttaa. Ainakin vielä toistaiseksi se on käynyt helposti.


Ja piti vielä kysymän et mitä puuroa kandeis ekaksi antaa?

TB kysyikin et teettekö puurot jauheesta... niin teettekö?? :LOL: Toistan saman! :LOL:

Haluaisin itse ainakin tehdä. Tulee kai edullisemmaksikin pitemmän päälle vai?
 
Alkuperäinen kirjoittaja maleha:
Ja piti vielä kysymän et mitä puuroa kandeis ekaksi antaa?

TB kysyikin et teettekö puurot jauheesta... niin teettekö?? :LOL: Toistan saman! :LOL:

Haluaisin itse ainakin tehdä. Tulee kai edullisemmaksikin pitemmän päälle vai?
Aakkosjärjestyksessä menee nuo puurot: Kaura, ohra, ruis ja vehnä.

Siis hiutaleista meinaan alkaa tekemään puuroa. Tuleehan se paljon halvemmaksi kuin ostaa noita valmiita.
 
Mä ostin vadelma-kaurapuuroa mitä ollaan nyt maisteltu pari kertaa..kaapissa on riisipuuro jauhetta mitä meinasin jossaa vaiheessa kokeilla.

Lihan syömisestä..reilu viikko ollaan jo syöty liharuokia ei ainakaan toistaiseksi ole niistä mitään tullut.

kiitos kaikille halauksesta :flower: Me eletään nyt päivä kerrallaan ja yritetään olla mahdollisemman normaalisti..aika näyttää mihin suuntaan mennää. Juttelin tänään anopin kanssa eka kertaa asiasta ja tällä hetkellä näyttää niin hyvältä kun tässä asiassa voi näyttää..Kasvain ei ole levinnyt onneksi mihinkään
Se tästä aiheesta, en viitti enenmpää kaataa näitä ongelmia teidän niskaan.. tekee vaan hyvää johonkin purkaa kun tää aihe on nyt aika arka ja kukaan ei oikein suostu asiasta puhumaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaalis:
Se tästä aiheesta, en viitti enenmpää kaataa näitä ongelmia teidän niskaan.. tekee vaan hyvää johonkin purkaa kun tää aihe on nyt aika arka ja kukaan ei oikein suostu asiasta puhumaan
Avaudu tänne vaan. Joskus voi olla helpompaakin purkaa tuntoja meille hiukan "vieraammille". Jaksuja :hug:
 
Mulla on typerä ongelma, mut avaudun tänne silti. Ehkä joku ymmärtää mitä tarkoitan.

Tuo meidän Sohvi on ollut alusta asti melko tyytyväinen lapsi (täysylläpidolla), eikä juurikaan turhista ole itkenyt. Eli en ole tottunut itkevään lapseen. Seurauksena se, että kun tyttö sattuu itkeskelemään julkisella paikalla tai vieraiden läsnäollessa (ja miten se itkeekin olevinaan AINA vain silloin), niin mulle tulee heti huono mutsi -syndrooma. Sama jos vauva sattuu vaikka pulauttamaan jonkun muun vaatteille. Eli mä tulkitsen ns. normaalin vauvan käytöksen "epänormaaliksi" ja se on todiste mun epäonnistumisestani. En hallitse mun lapseni käytöstä. :headwall: Joo, TIEDÄN. Ihan typerää. Mut näin mä tunnen ja ajattelen tällä hetkellä. Voi kun vois syyttää edes hormoneja tai jotain... :whistle:

*muoks* niin siis hävettääkö teitä muita, jos lapsi itkee muiden läsnäollessa, vai mitä tunteita se herättää? Ja lisäys vielä, että mua ei itseäni häiritse jos jonkun muun vauva itkee tai pulauttelee. Nehän on vauvoja! Mut miks tää sama ajatus ei pädekään mun omaan vauvaan??? |O Oonko ihan sekaisin :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja maleha:
Eikö kellään muilla oo sisällä vaunuja/nukuta niissä?
Juu kyllä! :wave: Meillä nukutaan kaikki päiväunet vaunuissa. Eilen poikkeuksellisesti sain aamu- ja iltatirsat nukkuun isoon sänkyyn viereeni, kun itsekin torkuin, mutta yleensä siis pirunmoinen vaunujen hetkuttaminen vain saa unen tulemaan. Ja pitemmät päikkärit ottaa vaunulenkillä, josta tuon vaunut sisälle. Kauhee duuni laittaa aina pyöränsuojat ja irrotella vaunukoppa. Meidän lapsiystävällisessä vanhassa kerrostalossa kun hissi ei tuo samaan kerrokseen vaan puol kerrosta alemmas. Ja vaunut (markkinoiden pienimmät varmaan) mahtuu just ja just hissiin, kun laittaa aisan alas.

Kiitos vastauksista tyhmiin kyssäreihin. Niitä lihavointeja ei aina jaksa laittaa, jos joutuu yksikätisenä kersa sylissä kirjottamaan. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Mulla on typerä ongelma, mut avaudun tänne silti. Ehkä joku ymmärtää mitä tarkoitan.

Tuo meidän Sohvi on ollut alusta asti melko tyytyväinen lapsi (täysylläpidolla), eikä juurikaan turhista ole itkenyt. Eli en ole tottunut itkevään lapseen. Seurauksena se, että kun tyttö sattuu itkeskelemään julkisella paikalla tai vieraiden läsnäollessa (ja miten se itkeekin olevinaan AINA vain silloin), niin mulle tulee heti huono mutsi -syndrooma. Sama jos vauva sattuu vaikka pulauttamaan jonkun muun vaatteille. Eli mä tulkitsen ns. normaalin vauvan käytöksen "epänormaaliksi" ja se on todiste mun epäonnistumisestani. En hallitse mun lapseni käytöstä. :headwall: Joo, TIEDÄN. Ihan typerää. Mut näin mä tunnen ja ajattelen tällä hetkellä. Voi kun vois syyttää edes hormoneja tai jotain... :whistle:

*muoks* niin siis hävettääkö teitä muita, jos lapsi itkee muiden läsnäollessa, vai mitä tunteita se herättää? Ja lisäys vielä, että mua ei itseäni häiritse jos jonkun muun vauva itkee tai pulauttelee. Nehän on vauvoja! Mut miks tää sama ajatus ei pädekään mun omaan vauvaan??? |O Oonko ihan sekaisin :ashamed:
Kyllä mua ainakin hävettää, vaikka en sitä mielelläni tunnusta. Siis vauvan huutaminen julkisilla paikoilla. Ja tuntuu yhtä aikaa tosi typerältä se. Mun työkaverilla oli ekan lapsen kanssa niin paha tämä sama syndrooma ekan lapsen kanssa, että ne aina keikutti sen ensin hiljaiseksi jumppapallon päällä ennen kuin uskalsivat lähteä ulos. Siis ei pystynyt lähtemään edes ovesta vaunuissa itkevän lapsen kans.

Mut syytetään hormoneja, eiks jeh! B) :D
 
Laitetaan tänne sitte omat nukutukset:
Vaunuihin nukahtaa vain kävellessä, yleensä menee n.15-30min, joskus ei nukahda ei sitten millään, ei tosin yleensä huuda, ei vaan nuku. (kuten tänään, prkl).
Sänkyyn nukahti ennen hyvin, parissa minuutissa, rättiä puristellen ja tuttia imien. Nykyään pitää rauhottaa sylissä unipussissa, kunnes silmät rupeaa luppamaan, ja sitten vasta sänkyyn. Nukutan poikaa 2 x enemmän kun poika nukkuu *silmät ristissä*
Unirätti toimii niin, että kun poika on horroksessa, laitan rätin käsien eteen jota hypistelee, ja toisen rätin poikittain niin, että päälaki, silmät, puolet korvasta on rätin alla, en siis kokonaan päälle. Yleensä joutuu vähän aikaa vahtimaan käsiä, kun sitä on niin kiva riuhtoa..

Tänään oli taas samanlainen paska päivä kun keskiviikkona :( Ja tietty yksin koko hemmetin päivän, samoin huomenna. Herättiin siis jo klo 6 (mä en 00.30 jälkeen saanut enää unta,kun heräili 20-30min välein), nukkui 7.20-8.05 tasan, ja taas 10-10.45. Sitten 12 aikaan lähdettiin ulos ja jätkä oli masu täynnä uninen.. eipäs se uni tullut TUNTIIN kävellessä, vaikka hiekkateitä pistin menemään.. Käytiin bussilla Kampissa kaverin kanssa syömässä. Alkoi ihan hyvin, otin pojan syliin, katsoi kaveria joka oli toisella puolen pöytää, ja samanlainen paskahalvaus kun keskiviikkona :eek: Nyt reagoin vähän nopeammin, eli ulkovaatteet päälle -> vaunuihin -> kävelemään. Jätin sitte kaverin yksin vauvansa kanssa.. hetken päästä tulin takaisin kun poika oli rauhoittunut.. mutta jumaliste mikä huuto alkoi TAAS vaunuissa... kävin sitten vaihtamassa vaipan jne. jos olis kakat housussa.. eii... ja huudon kera lähdettiin sieltäkin. Ulkona sitten rauhoittui, ja nukahti.. nukkui ruhtinaalliset 25 MINUUTTIA :kieh: vaikka kävelin puistossa :( Bussilla sitten kotiin, ja äsken taistelin melkein tunnin, että sain superväsyn jätkän päiväunille.

Jos noi hampaat vaivaa noin, niin mun puolesta saa hankkia tekarit :'(
 
Elppa, mä tiedän et tää kuulostaa nyt tosi vähättelevältä, mut en tarkota pahalla. Musta toi teijän päivä kuulosti ihan normaalilta. Siis kyllähän vauvat itkee. Sä oot vaan jo niin väsyny, et tuntuu kamalemmalta toi itku, ku mitä on.

Luultavastihan Alexia vaivaa nyt hampaat joten kiukku on herkässä. Vertaa siihen, ku itellä on menkat; vituttaa jo muutenki, ni ykski asia vielä lisää ni jo on piru merrassa. ;) Nyt tänään sitte Alexia saatto jo vähän väsyttää mut ei malttanu nukkua, tai sitte rupes väsyessä vähän ujostuttaa. Seuraavan kerran ku Alex itkee, vedä vaan oikeen syvään henkeä, äläkä missään nimessä anna itses hermostua. Sitte ihan rauhassa lhet ratkomaan, mikä itkettää. Ja voit vaikka puhella samalla Alexille, mitä äiti milloiki tekee. Ehkä Alex haluais vaan leikkiä?

Mä en nyt sitte vedä tätä juttua lonkalta! Vauvapsykologilta terveisiä. :whistle:

Usko Elppa, mä tiedän kuinka rankkaa toi huuto on. Mua noi jutut ainaki helpotti, ku joku vaan sai ne taottua mun päähän. Ja ku mä oon rauhallisempi, ni silloin on Toivoki. Ja joskus, ku Toivo kitisee, sanon nykyään vaan "HÖPSISTÄ!" (yhtä paljon itelleni ku Toivolle) ja seki jo auttaa. Ei itku maailmaa kaada.

Mä halaan nyt teitä molempia. :hug: Kyllä se vielä helpottaa. Ja jos ei helpota, tänne meille on vaan n 60km matkaa. Tuot Alexin tänne hoitoon, ne puhuu Toivon kanssa selvästi samaa kieltä. :D

MUOKS. Luin vielä uudestaan. ALEX VIERASTAA!
 
Alexille :hug: ja äitille jaksamisia kans! Lohduttauditte sillä, että tää on tilapäistä.

Meillä myös on vaunut sisällä, mutta ei niissä juurikaan nukuta.

Tää Tiivarin kuvaama tilanne on just sitä äidiks kasvamista. Siihen kuuluu myös se kontroloimattomuuden hyväksyminen (siis se, ettet pysty määräämään, millon lapsi itkee/on hiljaa, tai pulauttaa tai kakkaa tai... no, mitä vaan, minkä sois mieluummin tapahtuvan kotona, kun "ihmisten ilmoilla" ) ja sopeutuminen siihen et nyt mennään lapsen ehdoilla, eikä omilla. Ja vastauksena kysymykseen, niin ei ärsytä eikä hävetä lapsen itku, siihen on joku kunnon syy. Mut ymmärrän jos se saa negatiivisiakin tunteita aikaan.

Hei joo, pakko viel lisätä tää, kun mies kävi tänään kaupoilla ja toi tämmösen, vapiskaa kaupunkilaisvauvat nallepehmoinenne, Millalla on hienompi
http://www.aijaa.com/v.php?i=3085558.jpg

ja se jopa laulaa ja tanssii :D
 
Pitihän mun kyllä muutaki kirjottaa...

Tiivarille piti sanoa, että ei siinä vauvan itkussa oo mitään hävettävää. :hug: Mua aina vaan ketuttaa (tai ketutti, Toivo ei itke enää nimekskää, ellei oo paskat housussa), ku ihmiset mulkkas.

Meijän päivissä ei oikeestaa tällä hetkellä oo mitään varsinaista rytmiä. Lasken vaan tunteja edellisestä esim unesta, ruuasta jne.

Päikkärit meillä nukutaan nykyjään pinniksessä ja on tottatosiaan parantanu yöunia. Välillä tietty vaunuissa, kuten esim tänään. Vielä jokunen viikko takaperinhän Toivoa ei saanu vaunuihin kirveelläkään. Nyt tänään sitte nukku 2,5h vaunuissa. Ja minähän kävelin. Vähän meinas jo väsyä jalat! |O

Puuroa tein itse, hyvällä menestyksellä. Sauvasekottimella ekä kaurahiutaleet jauhoks, sitte kylmään veteen ja ku oli hetken kiehunu, lisäsin vielä desin pumpattua maitoa. Tänään sekotin vielä vähän mangoa siihen puuron ja tais olla aika nannaa. :p

Mitäköhän mä jo unohdin... :xmas:
 

Yhteistyössä