*KULLANKERÄT Marraskuussa*

Hei,

Paljon juttua on tullut. Olen ollut niin kiireinen, etten ole ehtinyt kommentoimaan ja nyt ihan nopeaan pari jutskaa. Ensinnäkin, "kiva" kuulla, että muillakin on näitä pelkotiloja tai että ne ovat yleisiä ja liittyvä jotenkin tähän vaiheeseen. Näen ihan hirveitä unia, joissa jatkuvasti meinaan kuolla ja herään järkytyksestä kankeana. Olen kyllä ennenkin kuullut, että niitä ilmeisesti tulee juuri näihin aikoihin monille, mutta en oikein osannut kuitenkaan yhdistää. Joten lohduttavaa kuulla, etten ole sekoamassa :LOL:

P-linko - meidän vauva on viime aikoina ryhtynyt sellaiseksi. Yöllä kuurasin koko miehen, joka oli yltä päältä kakassa. Sama uudestaan aamulla. Sitten päivällä vaihdettiin normikakat ja äsken taas turahti...Apua :LOL:

Meillä mennään edelleen tissillä, joten ruoka-asioita en vielä kommentoi. Eikä meillä vielä(kään) käännytä, mutta kaikki kai aikanaan. Ihan terveeltä kaverilta tuo vaikuttaa. Kääntyy silloin tällöin pehmeällä alustalla, mutta ei ole siitä kiinnostunut. Huitoo ja sohii hirveästi ja punkee ylöspäin, joten ehkä se kääntyminen on ihan tylsää sen mielestä :LOL:

Niin ja synttärionnea Leenalle! :flower:

Mikäs se Ursulaisen salaisuus on...? :p
 
Onnittelut Leenalle :flower:

Ensin omaa napaa: Meidän koiralla on YSKÄ!!! Voi hitto, olin jo valmistautunut sen lopettamisajatukseen. :headwall: :headwall: :headwall: :ashamed: :ashamed: :ashamed: |O |O |O

*muoks* siis hyvä juttuhan se oli!! Voi hitto-lausahdus oli mun pessimistisyydelle

Syöttötuolista Joulupukki kuulemma tuo Tripp Trappin, pitäis vaan tytön oppia istumaan =)

Vauvan syöntiväleistä Meillä syödään näin:
9-10 maitoa 30-100ml (ei oikein maistu aamuisin neidille)
12 sosetta 1prk ja hedelmää 1/2prk + maitoa
15-16 sosetta 1prk ja hedelmää 1/2prk + maitoa
17-18 maitoa 120ml
20 puuroa 1dl + maitoa 180ml
(02 maitoa 160ml)
04-06 maitoa 160ml

Rypäle Tosi kivaa kuulla, että sulla on hyvä mieli. Eli vauvapsykologi ei olekaan huuhaata =)

Onnea abloom tulevasta tätiydestä :flower:
 
Vähänkö teillä syödään hyvin :(

Meillä ruokinta menee suunnilleen näin:
klo 9 n.100ml maitoa + 40ml puuroa (eli 100ml mölöä ja puuroa valutan niin, että 140ml tulee täyteen), syö siitä 120-140ml
klo 11.30 1/2prk sosetta + 60ml maitoa
klo 14 1/2prk sosetta + 50-100ml maitoa
klo 17 1/2prk sosetta + 50-100ml maitoa
klo 19 140ml maitoa + "60ml" puuroa (kts.klo9)
klo 04-05 140ml maitoa

That's it, ja jätkä on n.8kg ja vajaat 70cm :eek: Soseitakin menee joskus 1/2prk/pvä, joskus 1,5prk, riippuu ihan millä tuulella on. KAIKKI soseet jääkaapikylmänä, mikään lämmin ape ei uppoa :(
 
No just, unohdin sit kirjoittaa loputkin viestistä *lahopää*

Tiivari- ihanaa ettei ollut "kuin" yskä, toivottaan että lääkityksellä paranee :)

abloomille onnea täti-uutisista! :flower: Mun siskokin yrittää toista lasta, tosin en ole omaa mielipidettä asiasta sanonut.. omapa on elämänsä :headwall:

Tänään jätkä nukkui 9.30-10.20, 12.20-13.10, 15.30-16.15. Äsken laitoin (19.15) yöunille.. hatunnosto yh-äideille tai matkamiesten vaimoille, kyl tää yksin arjen hoitaminen ihanan, mutta ajoittain rasittavan äidin pikku mussukka-kiljukaulan kanssa ottaa joskus vähän voimille.

Terveisin,
"karpalosiideri korkattu ja pakastepizza uunissa"
 
Heei mullahan on kans siiderii! Ja hyvä alkoholismin alku, VIINITONKKA. :LOL: Se on kylläki huomiseks, meille tulee mun paras kaveri (Toivon kumma-täti) istumaan iltaa. Mies lupas syöttää yöllä ja aamulla pullosta, ni saan olla kunnolla "viihteellä".

Ja sanokaa mun sanoneen, ens yö on varmasti yhtä helvettiä! Tein sitä puuroa, ja tarkotus oli antaa Toivon vaan maistaa. No, en sitte raaskinukkaan estää, ku jätkä hullaantu täysin. Tykkäs ku hullu puurosta... :whistle: 1/3 pilttipurkkia annoin syödä, sit vaihdoin hedelmäsoseeseen. Eli mahavaivoja odotellessa... :headwall: Ja lisäks Toivo ei saanu iltapulloaan, ku käytin ne maidot siihen puuroon. :/ Täs viel kuva, ku meijän pikku puurohullu syö;



Mies oikeen ylitti ittensä, ja kävi hakemassa meille sen hyppykiikun. Kerranki oli muutama kymppi ylimäärästä. :ashamed: Poika parka oli vielä niin pien, ettei kädet yllä reikiin, mut hauskaa näytti silti olevan. Hirvee parku, ku otettiin pois. :LOL: Paparazina myös silloin;




Onnitelinko muuten jo Leenaa? No, ONNEA nyt kuitenki, joko ekaa tai tokaa kertaa. :flower: (Ai mikä laholatva?)

Ja Tiivarille piti sanomani, että tosi hyvä, että oli vaan yskä! Anteeks vielä, ku säikyttelin! :ashamed:
 
Kertokaas vinkkejä, miten saan pojan paremmin syömään soseita? Ei sillä sinänsä mikään kiire ole, siis sillä, että poika niitä purkkikaupalla vetelis, tyyppihän on vasta vajaa 5kk :D Mutta siis niin, ettei siitä "mä syön vaan muutaman lusikallisen ja sit mä haluun vettä/maitoa vähän" jää tavaksi, vaan että tajuais sen olevan ruokaa, eikä leikki? Kaikkeni oon yrittänyt, lentsikat, helikopterit, junat jne. on koitettu lusikan kanssa, mutta jossain vaiheessa rupee vaan leikkimään sormillaan/varpaillaan/mikä-käteen-sattuu. Ehkäpä kiinnostus nousee sitä mukaan, kun makuhermot tottuu ja poika alkaa tajuamaan mistä oikeasti tykkää ja mistä ei?
Ajattelin muuten ensi viikolla (5kk) maistattaa kanaa. Th:n kanssa tästä puhuttiin 4kk neuvolassa ja sanoi että kana ja kala on hyvä syöttää maku / vko, ja naudanlihaa sitten pari viikkoa varmuuden vuoksi. Kana saa tosiaan kelvata siihen kiinanmatkaan asti, siellä mennään äidin tekemillä kasvissoseilla, ties mitä SARS:sia jne. siellä voi olla :eek:
Juu, ja ajattelin ottaa omat maitojauheet mukaan (toivottavasti tulli ei nappaa "valkoisesta jauheesta"), hyvin tiedetään kiinan maitojauheet.. :whistle:
 
Mä YRITÄN muistaa parhaani mukaan,mitä kaikkea piti kommentoida.. todnäk siinä kuitenkaan onnistumatta, kun olitte ollu niin yliaktiivisia tänään.

Elppa mulle th sanoi neuvolassa, että kala kannattaa jättää viimesten maisteltavien joukkoon kun on niin allergisoivaa. Suositteli aloittamaan kanasta, possusta, kalkkunasta... No me ei olla vielä mitään lihoja aloitettu enkä tiedä millon uskallan jotain sellata kokeilla. Sain taas sellasen kammon kaikkea uutta maistatusta kohtaan ton banaaniummetusepisodin jälkeen.

Annoin tänään ensimmäistä kertaa sitä semperin luomuporkkanasosetta Rasmukselle (ollaan siis kyllä muuten syöty perunaa ties missä muodossa, mut ei tuota versiota) ja sehän ei uponnu alkuunkaan. Irvisteli vaan. Eihän siinä muu auttanu kun kaivaa taas luumusoseet esille ja joukkoon sitä, niin johan maistu. Meillä tuon luumun siivittämänä menee pojalla alas miltein mitä vaan. Meillä syödään muutenkin aina puurokin niin, että noin desin verran vettä, alle puol desiä pikakaurahiutaleita ja sit valmiiseen puuroon luumu (tai joskus mustikka/kuningatar)sosetta puol purkkia joukkoon. Samat satsit aamulla ja illalla ja yleensä kaikki uppoo ja joskus joutuu antaa vielä lisää pelkkää sosetta, kun pienellä on vielä nälkä. Mutta luumu on siis meillä edelleenkin avain onneen.
Niin ja jos Rasmus ei jostain syystä suostu olee syömishetkellä mitenkään yhteistyökykyinen,niin minähän laulan,mun kauniilla "suloäänelläni". Nykyään tältä levylautaselta tulee yleensä: popsi, popsi porkkanaa; peruna on pyöreä, peruna on soikea...; soihdut sammuu. :D Näitä ihania ballaadeja pojalle siinä ruokaillessa laulan niin yleensä se suu aukee sit ihan ihmetyksestä (tai sit meinaa et parempi vissiin syödä äkkiä, et tuo joskus tuon hoilaamisen lopettaa :LOL: ).. tai järkytyksestä.

Ihana kuulla, et Rypäleellä (voittamattomalla herkkusienellä ja Toivolla menee nyt paljon paremmin. Ja ne purututit näytti sen verran mielenkiintoisilta, et pitää vissiin varuiks sellaset Rasmukselle hankkia.

Viime yö, jos sitä nyt yöks voi sanoa, oli hirveä. Mutta ei siitä enempää, kun tiedän et mulla ei sinänsä ole oikeutta valittaa, kun muuten Rasmus on nukkunu ihan kivasti viime aikoina... ei tuu sit toisille paha mieli, et miten tuo kehtaa yhdestä yöstä valittaa. En siis ihan kympillä oo tätä päivää jaksanu vetää, vaikka ohjelmaa on kyllä riittäny senkin edestä (selän magneettikuvaus, pankkien kilpailuttaminen).

Palaan kohta... Rakas mieheni on valmistanut tälle ylikypsälle korppukinkulle iltapalan, joten parasta mennä syömään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Sain taas sellasen kammon kaikkea uutta maistatusta kohtaan ton banaaniummetusepisodin jälkeen.
Banaani kovettaakin vatsaa. Meillä neuvolassa käskettiin sitä välttämään, jos on taipumusta ummetukseen. Mut kaippa se kuitenkin on harvat ruoka-aineet, jotka aiheuttaa samaa. Mustikka muuten kans joillakin tekee saman kuin bansku.
 
Kylläpä antaa taas teidän kirjoitukset ajattelemisen aihetta. Ei mulla oo käynyt mielessäkään, että soseet EI maistuisi vauvoille. Nyt tuntuu, että se onkin enemmän sääntö kuin poikkeus. Onhan se kuitenkin positiivista vaihtelua siihen iänikuiseen maitoon :x No joo, Sofia siis syö ahnaasti kaikkea mitä tarjotaan (parsan parsanmakuisena, kukkakaalin kukkakaalinmakuisena, etc.) ja kaiken mitä tarjotaan. Eli friikki se on :eek: Sirkukseen ->
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Sain taas sellasen kammon kaikkea uutta maistatusta kohtaan ton banaaniummetusepisodin jälkeen.
Banaani kovettaakin vatsaa. Meillä neuvolassa käskettiin sitä välttämään, jos on taipumusta ummetukseen. Mut kaippa se kuitenkin on harvat ruoka-aineet, jotka aiheuttaa samaa. Mustikka muuten kans joillakin tekee saman kuin bansku.
Täällä oonkin hakannu päätäni seinään :headwall: :headwall: ihan todella, et kuinka olin niin tyhmä, et annoin sitä banaania, koska tiesin ihan hyvin sen taipumuksista kovettaa vatsaa. Huono äiti, huono äiti!!! :headwall:
Mustikka meillä kyl pelittää ihan hyvin nykyään. Kyl sekin alussa aiheutti vähän ummetusta, mut ei mitään noin pahaa kun toi hirveä banaani!
 
ikionnellinen
galluppi miten kauan eillä kestää että vauva nukahtaa yöunille sen virallisen "viimeisen" iltamaidon tai vellin jälkeen? Meillä menee edelleen se 30-60mn kunnes on unessa. Sänkyyn ei nukada vaan syliin :ashamed: jatkamme niitä harjoituksia myöhemmin...
Sori et jankkaan aiheesta, mut menee oikeesti hermot tähän keinutuolissa venkuttamiseen |O
 
mä annoin nyt kans puuroa tänään...toivottavasti eituu vaivoja...
meillä nukahtaa onneks aika hyvin, ollut pari-kolmekin joskus tuntia hereillä niin on ihan valmis kunvie sänkyyn. mutta 30minpäästä viä vähän heräilee ja tuttia saa käydä laittmas. keskimmäinen meillä vauvana vaati kans kunnon nukutuksen aika pitkään. eiköhän ne siitä sitten ala nukkumaan itekseen josain välissä, on se vaan aika raskasta jos kauan täytyy nukutella.
 
galluppiin meillä iltatoimien jälkeen otan likan syliin, annan pusun ja asennan vellipullon suuhun ja siitä sitte toisella alkaa lähteen älli mäelle. Velli loppuu, kannan sänkyyn (tuohon 6m päähän) makkariin ja röyhty tulee siinä samalla ja lasken sänkyyn, siellä aukeaa suu että annas se tutti ja tutti suussa kääntää kylkeä ja nukkuu. joskus jää ähisemään ja kestää n.15min nukahtamiseen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamitzu06:
galluppiin meillä iltatoimien jälkeen otan likan syliin, annan pusun ja asennan vellipullon suuhun ja siitä sitte toisella alkaa lähteen älli mäelle. Velli loppuu, kannan sänkyyn (tuohon 6m päähän) makkariin ja röyhty tulee siinä samalla ja lasken sänkyyn, siellä aukeaa suu että annas se tutti ja tutti suussa kääntää kylkeä ja nukkuu. joskus jää ähisemään ja kestää n.15min nukahtamiseen...
Meillä ihan samalla lailla, paitsi et juodaan maitoa, naaman eteen unipupurätti ja sänkyyn ei oo syöttöpaikalta ku 2m. ;)
 
Leenalle synttärionnittelut! :flower: :flower:
Abloomille onnittelut tulevasta tätiytymisestä! :flower:

Galluppiin meillä Rasmus syö iltapuuron ja maidon 200ml (joskus heti perään, joskus pienen tovin päästä). Maidon juotuaan vielä ihan pirtee yleensä. Röyhtäytellään, pusutellaan, toivotetaan hyvät yöt ja lähdetään viemään poika sänkyyn. Tutti suuhun, puklirätti naamalle, nallerätti (huom. Elppa) pään päälle, peitto päälle, käännös meikäläisellä kantapäillä, ovi perässä kiinni ja sinne poika jää. Yleensä ei kuulu mitään, joskus harvoin jotain ähinää. Tänään ei esim. kuulunu mitään ja kun 5min päästä katsoin,niin siellä se veti unta oikein autuaan näköisenä. :heart:
 

Yhteistyössä