*KULLANKERÄT Marraskuussa*

Miks teijän kaikkien muiden eväät kuulostaa aina niin paljon paremmilta kuin mun??? Elpan pakastepizza uunissa ja karpalosiiderikin.... :p Mäkin söin toissa iltana pakastepizzaa, eikä se sillon ollu yhtään niin hyvää,mut tänä iltana olisin kyl voinu sellasen syödä. Niin tai sit se on toi siideri, joka tekee sen paremmuus vaikutuksen... ei siis täällä mitenkään mitään hammasta kolota, mutta oon juonu yhden siiderin sitten Rasmuksen syntymän jälkeen (ja en siis juonu raskausaikanakaan pisaraakaan mitään alkoholia), niin imettämisenkin oon lopettanu jo yli kolme kk sitten. No, omapa mokani, kun en koskaan kaupassa sitä tajua, niin älyttömän huonosti tulee edes ajateltua jonnekin ULOS lähtemistä... Oon mä sitä baariin lähtemistä monta kertaa miettiny, mut sit en kehtaa ketään kaveria pyytää mukaan lähtemään, koska en kuitenkaan todnäk siellä kovin pitkään viihtyis (olis niin kova kiire kotiin kattoo Rasmusta ja miestä), niin tuntuis et ne ei ymmärrä etten niin pitkää haluais missään olla. Ongelmat siis taas mullakin! :eek:
 
siis miten mulla ei oo muka ikinä aikaa kirjottaa?!? päivät pitkät istun tässä koneella, mutta kun ajattelen ruveta kirjottaan jotain niin sit joku on jo jotain vailla :kieh:

Mutta tosiaan munkin piti tulla kommentoimaan ettei meidänkään likka käänny, mutta sepä päätti eilen pitää oikein kunnon treenipäivän ja kupsahteli monta kertaa mahalleen ja sama tänään :D

onnea leena :flower:

äh ja taas kuulu huuto, palaan pian |O
 
ei hittolainen, meitin naapuriin muuttaa jotain mokkamunia, anteeks ulkomaalaisia :ashamed: TÄHÄN aikaan! millähän aikavyöhykkeellä niitten kellot on? |O toivottavasti toi oli viimenen kuorma, ne tommosella pienellä pikkuautolla tuo tavaraa, hölmöt :eek:

mitähän mun piti kommentoida :snotty:

nukutusgallubbiin: joskus kestää nukahtaminen 5minuuttia ja joskus, niinku tänään tunnin :kieh: toi ei vaan suostu nukahtaan jos ei väkisin silmät painu kiinni. Täytyy kokeilla jotain hiton unikoulua ens viikolla tai sitä seuraavalla, nyt en vaan jaksa. |O ja aina nukahtaa syliin tai tissille, ei toivookaan että yksin nukahtais, sen on tehny tasan kerran ja siihen jäi.

Syönneistäkään en voi sanoo vielä mitään, kun meillä vasta maistellaan soseita, pari ruokalusikallista menee päivässä, tissi on vielä pääasiallinen ravinnonlähde meillä.

mutta nyt untenmaille :wave:

MP ja Elsa 4kk 3vko+jotain
 
Huomenta

En ole pitkään aikaan taas jaksanut kirjoitella, lukenut oon päivittäin teidän kuulumiset.
Ajatukset ei oikein oo pysyn kasassa..Saatiin kuulla mihen äidistä erittäin surullisia uutisia hän on sairastunut tosi vakavasti ja elinajasta ei ole tietoa :'( (haimasyöpä )..Anoppi on aina ollut mulle tosi läheinen ihminen...

Mutta joo tänne kotiin muuten kuuluuu hyvää..Max on ollut tosin tässä viikon verran aika kiukkunen..vatsa on kovalla ja luumusose ei auta.. Jos jollain olis jotain apukeinoja niin neuvoja ottaisin mielellään vastaa =)

Me hommattiin syöttötuoli jossa Max on pari kertaa jo syönyt..ja aivan on poika innoissaan kun siihen pääsee.

Nukuttaminen: välillä nukahtaa ihan hyvin itsekseen mutta yleensä joutuu vieree menee, nukahtaa kyllä nopeasti 5-10min aikana. Tää vaihe on vasta äskettäin tullu että ei käy nukkuu itsekseen...mua ei haittaaa pääasia että nukkuu

Ruokailusta: Meillä ei mitään ongelmia kaikki maistuu ja hyvällä ruokahalulla syödään..eilen maistetiin eka kertaa puuroa =)

Nyt en jaksa enempää..kirjoittelen taas kun kerkeän/jaksan

Kaalis j Max tasan 5kk
 
Meni helposti 30min kun luin läpi...tässä testaan siis muistia miten hyvin muistan mitä piti kommentoida... :D

Ensin, Nukutusgalluppiin, Emma iltatorkku, eli klo18-18.30 ilta velli 140ml, ja heti röyhn jälkeen vien sänkyyn,yleensä aina nukahtaa ilman mitään sanomista, mut joskus saattaa kuulua parit innostus kiljahdukset, sen jälkeen sammuu. =)

Ruokailusta, Emman syö näin:
Klo7-8, aikaan aamuvelli 100ml
klo10.30-11, ½prkia kasvis tai pepososetta ja ½prkia jotain "jälkkäriä"(marja-luumu-sosetta)+ 50ml maitoa, ja kylmää vettä.
klo13.30-14, 140ml maitoa
klo 16-17 , sama kuin klo10.30-11
klo 18-18.30, iltavelli 100-140ml
klo01-03, 130ml maitoa


Ja sit kysymys, aika hassu sellainen mut,ku en tiedä enkä jaksa miettiä.
Te jotka annatte sitä Ensipuuroa, niin miten annatte, pullosta vai lusikalla??? :ashamed:

Emma viikkoa vaille 5kk :heart:

leena80 synde onnet :flower: ja abloomille onnet tätiydestä :flower:
 
Huomenia!

Oon (tai ollaan) vissiin vähän outoja, kun meillä ei edelleenkään oo sellasta vakkarirytmiä. Syödään, kun on nälkä ja nukutaan, kun väsyttää. Yhdet pitkät päiväunet ja mahdollisesti yhdet torkut. Puuroa syödään aamupäivällä ennen päiväunille menoa, muuten mennään tissillä. Iltasin sit velliä, se tuntuu riittävän ihan hyvin, niin en oo niin tukkinukaan noita soseita. Tää on hyvä systeemi meillä ainakin toistaseksi. Ja lusikalla syödään puuro, pullosta velli. Eli Milla ei vieroksu pulloa, varmaan maitokin sit joskus kelpaa pullosta, jos on tarvis.

Nukuttamiset menee hyvin sillon kun ollaan oikeaan aikaan liikkeellä eli just sillon, kun on väsy, muttei vielä liian väsy.Sillon se on velli/tissimaito ja good night. Sit jos menee vähän siitä yli niin sit sylitellään ja hyssytellään vähän pitempään. Eli vaihtelee. Pitäsköhän mun ostaa meille jostain marketista säännöllinen päivärytmi???

Nyt on uus juttu, kun on opittu tarttumaan esineisiin ja kaikki vedetään, mihin ylettyy. Ja toinen ehdoton "suosikki" on "lukeminen", varsinkin kaikki kirkasväriset mainokset on Millasta ihania. Isommat oli vähän katkeria tässä yks päivä, kun Mimu oli lukenu ekana sellasen lelukirjan, mitä posti kantaa urakalla näin joulun lähestyessä (tulee kohta tutuksi teillekin, jotka ootte ensimmäisenne saanu, parin vuoden päästä ne on kuulkaa kova sana muksuille). Tuppaa nimittäin olemaan niin, ettei muille juuri luettavaa Millan selailun jälkeen jää :D

Ammu ja Mimmu 5,5kk =)
 
Huomenta kaikille!

Ammu ei meilläkään mitään varsinaista rytmiä ole. Jotakuinkin olen yrittänyt pitää kiinni joistakin syöntiajoista (lähinnä soseet päivällä) muuten mennään aika pitkälti Rasmuksen päikkäreiden ja omien halujen mukaan. En mä edes pystyis noudattamaan kunnolla mitään rytmiä Rasmuksen kanssa, kun ollaan aikas usein kuitenkin menossa viikolla aina johonkin suuntaa. No nyt on ollu pari viikkoa sattuneesta syystä vähän hiljasempaa tuolla menosaralla.

Meillä mies on aina ihan kauhuissaan, kun Rasmus käy mainosten kimppuun kuin sika limppuun. Oon yrittäny tuolla miehelle sanoa, et se on ihan ok, et Rasmus niitä mainoksia "lukee", kunhan pidetään silmällä ettei koko mainos häviäis sen napaan. :p Voin vaan kuvitella mitä herkkua ne mainokset tolle pojalle on! :LOL:

Kaalis :hug: . Todella kurjia uutisia sun anopista. Voin kuvitella,miltä susta tuntuu tossa tilanteessa, kun mulla on kans todella läheinen anoppi ja sen menettäminen tuntuis varmasti aivan hirveältä. Toivottavasti ehditte kuitenkin viettää monet hyvät hetket keskenänne! :hug:

Niin ja meillä syödään puuro lusikalla ja velli pullosta. Eilen syötin Rasmusta ekaa kertaa syöttötuolissa, oli hivenen haasteellista kun poika käänteli itseään siinä koko ajan edes takas. Tuntu olevan koko ajan kaikkea paljon mielenkiintoisempaa muualla kuin siellä äidin suunnalla, joka oli siellä ruokaa tarjoamassa.. vaikka kyllä se ruoka oikein mallikkaasti Rasmukselle maistui, piti vaan vissiin tehdä hommaan joku ylimääräinen haaste. :D
 
Viljami on alkanu ilma vaippaa vetää itteään konttaus-ja karhukävely asentoon...siit sit välil nöksähtää nenällee :(
On hänel sille niiku iha tarkotus eli eteen päi meno...oikee yrittää hyökätä niist asennoist masullee ni et menis eteenpäi :D

urs ja Viljami 5kk ja 14pvää
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
Te jotka annatte sitä Ensipuuroa, niin miten annatte, pullosta vai lusikalla??? :ashamed:
lusikalla
Mä taas laitan ensin vellupulloon maitoa n.110ml + pursutan vadelma-kaurapuuroa sen verran, että maitopinta nousee 200ml, ja ravistan, vellitutista juo aamuin illoin (aamuin 130ml illoin 170-200ml, miten jaksaa)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
Ja mun äippä soitti, koiramme Venla nyt poissa...hyrrr, itkuun ei tunnu tulla loppua... :'(
Sure kulta jos surettaa :hug: Itku on kunnioitusta koiralle tässä vaiheessa :heart:

Meillä syötiin tänään normaalia kaurapuuroa luumusoseen ja tilkan maitoa (että jäähtyis nopeammin) kera. Hyvin maistu ne muutamat teelusikalliset, joi ennen sitä 60ml maitoa ja herra Känkkis tuli tossa 00.30 kylään.. heräili 20min välein, joten enpä itse sitten nukkunutkaan. Klo 6 äijä päätti ettei enää edes torkahda, otin kainaloon eikä unesta tietoakaan. Nenää ja hiuksia repi siihen malliin ja pölisi sen verran kovalla äänellä, että katsoin parhaaksi antaa iskälle viimeisten 20minuutin unien rauha.. 7.30-8.15 nukkui perus 45min, enkä saanut unta.. ja nyt meni seuraaville päikyille. Pakko syödä jotain- ruispalat edessä!

(JEE! LIPUT ON OSTETTU!!)
 
Elppa meilläkään ei ole soseet ihan huippumenestys, ja suukaan ei aukea ihan toivotulla tavalla mössön lähestyessä suuta. Ja kuitenkin jo monta viikkoa on maisteltu :/
Aamulla "söi" vähän vadelma-kaurapuuuroa (lusikalla), mutta sitten maito taas ei mennyt. Kumma kun tuntuu että tuo tyvär on öisin nälkänen ja päivällä taas nirsoilee.
Illat ja yöunille meno helpottui kun otettiin kylpy ja velli kuvioihin mukaan. Juu, joka ilta kylvetään, ei ole muuttunut rusinaksi :D Ja odotetusti kauravelli piti nälkää melkeen 6 tuntia, mitä ei ole tapahtunut aiemmin :wave: mut sit oli vailla yhdeltä ja viideltä evästä, on se vissiin vielä liikaa vaadittu et riittäis se yksi syömiskerta yössä...
Syystä tai toisesta sureville :hug:

Abloom ja Julia, Päivää Vaille 5 kk :D
 
voi kaalis :hug: :hug:

miulla on univaje jotain käsittämätöntä, tosin ihan omasta itsestään kyl on kiinni ku tää mamma ei taho mennä ajoissa mitenkää nukkumaan. koko viikko menty 4h/yö. kummallista tässä on se ettei päivisin ees juurikaan nukuta :eek: oonkoha sekoamassa jo.. ennen jos nukuin yössä vaan kaheksan tuntia olin sitten koko päivän ihan väsyksissä, nyt vaan aivot on syväjäässä.
tänään ei saa mieskään nukkua kolmee tuntia pitempää :/ yövuorossa oli ja joutuu heräämään sitten tytön kanssa, onneks on lahjakas nukkuu tytön kanssa päiväunia.
huomenna ois ne hautajaiset, sinnekkin pitää herätä ihan hirveen aikasin ku on sen verran kaukana, saa nähä miten likka viihtyy. hautajaisten jälkeen taitaa aliisa lähtee ekaa kertaa yksin yökylään ja mie ja mies vietetään ilta ja yö kaksin (menee kyllä varmaan nukkumiseks) veikkaan etten sinä päivänä muutenkaa oo mikään paras huoltaja kun oon niin perkeleen herkkä, tarviin miehen hetkeks ihan itellenikin :D

oon muuten töissä nyt ja tänne on tullu aivan ihania maustekahveja myyntiin, tuoksu on aivan ihana, kyl kelpaa miun tääl istuu ja datata :heart: mietin et pitäsköhä irotella ja käydä syömäs tossa rossossa tässä vieressä jossain vaiheessa..

rytmeistä
meillä ne vaihtelee paljonkin, ainut mikä on varma on se että "viimeinen ateria" on kello 22.00 jolloin siis velliä menee 200ml ja maitoa 100-250ml, ihme on se että edellinen syönti kerta saattaa olla vaikka ysiltä jolloin on taas syöty 200ml maitoa, eli kummallista miten paljon noin pieneen voi mahtua.

mie muuten annoin banaania tuolle likalle yks päivä ja tykkäs siitä paljonki, meillä se ei vetäny vatsaa kovaksi, mutta kakassa oli mustia pieniä viiruja tms :eek: olikoha se sitä banaania joka oli tummunu vai oliko jotain muuta? mitään muuta kummallista tytössä ei ollu.

otin muuten eilen härkää sarvista ja annoin iltapalaks ruusunmarja riisi velliä kolme päivää ennen sitä 5kk rajaa ( :D ) , se oli yllättävän paksua, aliisa näytti tykkäävän eikä ainakaan yöllä tullu mitään oireita. ja nukahti normaalia rauhallisemmin :eek:
 
Moikka kaikki.

Mua on alkanu väsyttämään ja kypsyttämään iltanukutukset ihan hirveästi. Se menee suunnilleen niin että seittemän aikaan alkaa semmonen hermoja raastava kitinä jos ei koko ajan keksi jotakin viihdykettä. Sitä kestää ehkä tunnin pari. Sitten yritän iltavellillä rauhoitella ja tuttia työntää suuhun mutta neiti vaan kiukustuu enempi ja enempi. Ei suostu rauhoittumaan oikein millään. Itkua vääntää ja pulauttelee yöhaalarin etumuksen tietysti (melkein aina) märäksi, niin että täytyy vaatteet vaihtaa. No uutta yritystä vaan, velliä ja tuttia velliä ja tuttia...lopulta huomaa että aikaa on menny iltakymmeneen, jopa yhteentoista kunnes neiti viimein antaa periksi ja uinahtaa. Jos hyvä tuuri on niin kerralla jää yöunille, mutta useimmiten menee vartti-puoltuntia niin sieltä pinniksestä alkaa kuulumaan öhinä ja tuhina. Silmät rävähtää auki ja taas alkaa alusta.... :| VÄSYttää!!! Onneksi on tuo mies joka osallistuu kans tähän touhuun. Eilen se keksi että laitetaan sille ulkohaalari ja pipo niinkuin päiväunille laittais (päivällä se nukahtaa aika helposti unille) -ja se toimi! Mä olin niin onnellinen!!!Mies kulta :heart: Kyllä sekin osaa joskus :D Tästä lähtien nukutan joka ilta toppavaatteet päällä neitin :LOL:

Eilen kokeiltiin ekakerran ruusunmarjasosetta, ilme oli taas kyllä priceless -meininkiä :D Kyllä se maisteli pari lusikallista sitten. Puuroa en oo vielä alottanu neitillä.

Täällä meillä on ihana pikkupakkanen ja luntakin sen verran että valkosena hohkaa maa =) Kivaa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Lady Di:
Tästä lähtien nukutan joka ilta toppavaatteet päällä neitin
myös peittoon kääriminen/makuupussiin "pakkaaminen" kannattaa kokeilla. Ihan vaan sillä, että näitä on helpompi kääriä auki, jos pienelle tulee kuuma.
Aivan, tai sitten unipussiin laittaminen =) Toki peitto käy unipussina siinä missä "oikea" pussikin :)
 
Leena Myöhäset onnittelut! :flower: Toivottavasti oli kivaa eilen! :)

Kaalis :hug: :hug:

Sydänkäpynen :hug: :'( Mua itkettää pelkkä ajatus,että joskus joutuu luopumaan meidän rakkaasta karvakasasta :'(

Eipä mulla taas ollukaan mitään asiaa...

Bamse
 
Jihuu! Valoa tunnelin päässä! Julia on eilisen ja tämän päivän treenannut mahalleen kääntymistä tosissaan! Ja mitä vähemmän vaatetta sitä enemmän. Harmi vaan ku tääl on kylmät lattiat ni ne on aika lyhkäsiä aikoja mitä voi pelkässä bodyssä pitää. No kuukauden päästä ollaan uudessa asunossa jossa on parketti, on varmaan lämpimämpi ku täs suunnitteluvirhelattiassa-kämpässä.
 
nyt tulee liuta tyhmiä kysymyksiä, koittakaa kestää B)

miten sen unirätin saa pysymään naamalla? meillä jos sellaisen laittaa, alkaa jätkä heti imeä ja repiä sitä kun paraskin dobermanni (vai mitkä koirat repii, en tiä koirista mitään :D ) haluisin johonkin unileluun totuttaa, kun muuten ukkeli vaan kääntyilee ja riehuu nukkumaan laitettaessa.

voiks sanoma- tai mainoslehtien painomuste olla haitallista, kun niitä imeskelee?

millon syöttötuoliin uskaltaa laittaa ja millaiset tuet kannattaa aluks olla? meillä pungetaan koko ajan istuma-asentoon ja selkäkin pysyy aika hyvin suorana. en oo oikein hirvinnyt istuttaa vielä mitenkään.

kääntyyks teidän lapset molemmilta kyljiltä? meillä edelleen vain vasemmalta puolelta, eikä selälleen osaa kääntyä.

unigallupiin: meillä nukahdetaan 15 min. - 1 h sisällä omaan sänkyyn itsekseen. välillä tutilla autellaan ja pidellään käsistä kiinni, jos oikein huitoo.

voi kaalista ja käpystä :hug:

h-emo ja poikanen 5kk + 2 päivää
 
Unirätti on meil käytös vaa nii et jätkä sitä hypistelee nukkumaa käydessä.
Ei missää tilantees laiteta sitä naamalle koska se aiheuttaa saman reaktion ku jos vettä laittaa naamaan...siis mei jäbällä.
Voiha sitä yrittää jossai poskel pitää vissii,mut mie vaa laitan sen naaman viereen missä tosiaan vaa hypistellään sitä.

Sanomalehtii ja mainoksii Viljami kovasti "lukee" niin myös on nää isommatkii...siis suuhun laitetaan tietty eikä mitää oo tullu musteesta.
Kuhan vaa kattoo ettei palasii syö.

Syöttötuoliin laitettii Viljami ku istu ilman nojaa ihan selkäsuorana...sinne selkänojan ja muksun väliin voi vaik ohkasen tyynyn laittaa jos on kovinkii paljon tilaa huojuu.
 
:hug: suruisille! :(
meillä iskee pakokauhu jos rätti menee naamalle, mutta hypistelee sitä kyljellä naaman edes kyllä....
muste käsittääkseni ei oikein hyvä oo laittaa suuhun,muistelisin jonkun sanoneen..
 

Yhteistyössä