*KULLANKERÄT Marraskuussa*

ursu juu mäkin imuroin ja en tod ana lapsen kiusata elukoita mut tämä vaihe et sitä tehään kun selkä käänetään.... pihalla noi haukut kummiski enempi on....mä stressaan liikaakin siivouksella, tarttis pystyä relaan...

sydänkäpy jaksamista ja voimia :hug:

äitiäitiäitiäiti en jaksaisi alkaa taistelemaan joten OLEN PAHOILLANI jos koet että liian kärkkäästi sanoin mielipiteeni, en tod ees muistanut kellä missäkin kiikussa lapsi on jne.. se tosiaan oli vain MUN mielipide ja kuten sanoin MUUT saa munpuolesta tehdä kuten tahtoo, lapsia tosiaan on erilaisia! ite otan "varman päälle". eikä ollut tarkoitus sanoa niin että joku siitä itteensä ottaa.. muuutta, voin poistua taka alalle ni ei tuu vastaavia.
 
Huomenta :flower:

Kommentoinpas tuohon puurokeskusteluun: meillä rupesi vaikuttamaan yöuniin päivän sapuskat ja varsinkin iltapuuron anto, vasta kun oli mennyt säännöllisesti jonkin aikaa ja niin paljon, että napa venyy =). Aluksi annoin muksun vadelmakaurapuuroa, mutta vaihdoin pian normi "mikrokaurapuuroon", jonka soseutin ja maustin aimo annoksella piltin päärynäsosetta. Sen lisäksi vielä laitan "huijausläjän" sosetta lautasen reunalle, että jos rupeaa tökkimään, niin laitan puuron lisäksi lusikan kärkeen puhdasta sosetta :) . Tuo piltin päärynäsose on sen verran makeaa, että hyvin uppoaa ainakin meillä! Muiden soseiden kanssa on paljon takkusempaa ja sylkee tavaran ulos! Mutta anyway..kantsii kokeilla!!

Sitten palaan muutamalla rivillä tohon ulkopuolisuuskeskusteluun...itse koen asian omalta kohdalta näin: en voi vaatia, että muut kommentoisivat tai olisivat hirmu kiinnostuneita asioistani, jos/kun en itsekään sitä täällä paljoa tee. Joka päivä tulee luettua palstaa, mutta harvemmin kommentoitua. Joskus on ollut fiilis, että ehkei täältä niin paljon saa apua omiin kysymyksiinsä kuin "aktiiviset" palstalaiset saavat...mutta ymmärrän sen kuiten täysin!! Sitä saa mitä tilaa =)

Itse annan aika herkästi Eetulle särkylääkettä (ei kyllä ole tarvinnut montaa kertaa antaa), jos tuntuu siltä, että on kipeä. Koska tuo lapsonen ei osaa vielä puhua, niin on mahdoton tietää, mihin sattuu ja kuinka kipeä oikeasti on! Oikealla annostuksella ei voi vahingoittaa lasta, eikä siitä ole mitään haittaa.

Täällä jotkut tuskastelivat lapsen "kääntymättömyydestä"..täällä sama homma!! Eetu kerkesi sitä jo pari kk. sitten tehdä, mutta nyt ei sitten millään! Mutta en kanna siitä huolta, lapsi on (uskoakseni) terve ku pukki ja välillä niin hyperaktiivinen viuhtoja (kuten tais Lady Di:kin meillä vieraillessaan huomata :kieh: ), että saisi mamman mielestä pikkasen rauhottua!! Uskon, että kaikki aikanaan...

Sitä pitäisi syöttötuolin ostoon lähteä :eek: ..tää meidän vekara tönöttää jo siihen malliin, että voisi alkaa harjoittelemään hetki kerrallaan =) Emman easya ajattelin, onko kellään kokemusta? ...Ja sitten ton Ursulaisen kuvien innottamana munkin, tai siis EETUN tietenkin, on PAKKO saada kävelytuoli ja hyppykiikku :LOL:...nooh, onpas joululahatoiveita kerrakseen, kun sukulaiset rupeavat kyselemään.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille ja voimia niille, joilla surullinen mieli, syystä jos toisesta :heart:

-Melodi ja Eetu 5 kk. ja 1 päivä
 
ikionnellinen
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja ikionnellinen:
Tänään suht helppo nukahtaminen, jes!
Tiivari kerroit et teidän Sofia nukkuu myös päikyt omassa sängyssä ja tää auttanut myös iltanukahtamisiin. Nukutatko lainkaan ulkona vaunuissa vai koskiko tää vaan sisällä nukkumista? Meillä kun Martta nukkuu nii hyvin ulkonakin,etten niitä viitti siirtää kyl omaan sänkyyn. Muuten voisin tota kokeilla, enne nukkunut vähän kaikkialla mihin sattunut päivisin nukahtaan.
Koski vaan sisäpäikkyjä. En oo virittänyt parvekevaunuja (vaikka sellaiset olisi), joten ulkopäikkärit tapahtuu vaunulenkin aikana. Jos olisin sinä, niin en lähtisi nukkuvaa lasta vaunuista omaan sänkyyn nostelemaan.
Jeps näin minäkin ajattelin, nyt vaunuissa nukkuu, en lähe nosteleen. Toiset päikyt sitten omaan sänkyyn. Pikkuhiljaa tää tästä... yöunet taas tosi hyvin, heräs kerran puol neljä =)

 
ikionnellinen
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Alkuperäinen kirjoittaja ikionnellinen:
Ursulainen oon huomannu että heräätte aikas aikaisin... :whistle: sianpieremän aikaanko se oli... :D Ihan mielenkiinnosta, mihin aikaa meet nukkuun iltaunille ja otatko päiväunia? Mä oon ite kuin jyrän alle jäänyt jos noustaan ennen seiskaa. Kaippa tuokin on tottumiskysymys
Joo,ennen sianpieremää se heräämine meil tapahtuu :D
Mie painun unille oli arki tai vkonloppu nii vim klo 22.00,mut välil olosuhteist venyy...niiku eile illal ku Viljami päätti alottaa itkut ku pääsin sänkyyn ja sit nukahti vast 23.00.
Pväunii otan hyvin harvoin...varmaa en edes kerra vkossa.
Nyt otin alkuvkolla ku olin kipee ni torkkui soffalla...

Kyl tähänki tottuu...jollaitapaa.
Oot sä rautanen nainen!
Ja tosiaan niin ku mainittiin, helpottaa omaa oloa kun tietää on joku muukin aikasteen ylhäällä :D Kaverini vauva 5kk herää siinä 9.30-10.30 aikoihin :eek:

Melodi :attn: Mekin ollaan harkitsemassa tuota Emman easy tuolia, ehkä valkoinen. Tripp Trapp ois kiva...mutta aivan liian kallis meidän kukkarolle :/

 
oon kans aatellut josko kaurapuuroa alkais tekee.. miten usein teillä vaavit syö? meil tuntus pojal 2,5h välein olevan melko nälkä... nyt alkoi enemmän kääntyilee (5kk ja vko)..
ursu juu en tarkottanutkaa et tarkotit :D , aattelin kuitenkin selventää. huomenna ois allergiatestit tytöllä koirista.saap nähä.
rypäle sama homma et tarkoitus oli imetellä se 6kk.. no nyt tilanne et maito loppuja pullolla mennään...
 
Ihanata, aurinko paistaa ja lunta maassa! Pääsi pitkästä aikaa kärryttelemään, kävin sit samalla kaupasta valmispuuroa jos se ei ois niin kamalaa :whistle:
Kun nuista sisäpäikkäreistä oli puhetta ni meillä nukutaan nekin nykyään vaunuissa, säästyy hermot ja korvat kun ei ala siellä tappelemaan unta vastaan :D Pitää joku kaunis päivä kokeilla paiskata se sänkyyn ja kattoa mitä tapahtuu.
Yöheräilystä taas... minä olen jo luovuttanut kokonaisen yön suhteen, jos vaikka sitten uskaltaisi toivoa kun Julia muuttaa pois kotoa :LOL: Hitsit että välillä ärsyttää lukea kun joku kyselee yöunista ja siel joku hehkuttaa että "meil on nukuttu 2kk lähtien täysiä öitä..." *ähisee kateellisena* Martza minä kans saan koko ajan huomata että liian vähän oli ruokaa tälläkin kerralla, ei meinaa pysyä tahdissa mukana.
Ja äsken oli kyllä melkosta kaaosta soseen syöminen, aina kun lusikallinen meni suuhun, ni se kaivettiin molemmin käsin ulos. Joka paikka oli aivan mössössä. Kai sinne massuunki meni pari lusikallista. Ja kuvioihin on tullu "minä ite". Lusikasta tarrataan kiinni, samaten pullosta, ja roiskitaan ympäriinsä. :kieh:
 
Meillä syödään näin: klo. 10.00 purkki pepovelliä (antasin muuten puuroa, mutta haluan varmistaa, että saa tarpeeksi maitoa)
klo. 13.00 purkki peruna"jotain"sosetta
klo.16.00 purkki hedelmä- tai marjasosetta
klo.19.00 kaurapuuroa n. 1,5 dl + purkki päärynäsosetta
klo.19.30 korviketta n. 150-200 ml.
ja lisäksi annan tissiä ennen jokaista "ateriaa" =)
eka kerran herää tisiille 03-06.00 ja toisen kerran 06-08.00 välillä
Eli, kolmen tunnin välein syödään päiväsaikaan. Pidän "henkeen ja vereen" asti kiinni noista ruokailuajoista :) , joka sitte näkyykin yöunissa (ainaki mun mielestä =))

Mekin mietittiin tota Tripp Trappia, mutta oikeestaan ihan periaatteellisista syistä ei sitä osteta, kun aika lailla vastaavan tuotteen saa niin paljon halvemmalla! Tohon penksaan uppoaa ihan tarpeeksi rahaa muutenkin =)
 
oho! meil menee vasta aamulla velli-maitosekotusta puol 9mais joku 120ml(sit unet 30-60min täl hetk) , 11mais lounas, liha tm sosetta reippaasti, sit pikkutirsojenjälk 14-> maitoa joku 140ml, sit unille 15-16(pari tuntia) ja senjälk 17-- hedelmä tm sosetta prk ja maitoa ehkä 100ml päälle ja illalla vellimölöö joku 150ml.. yöllä kerran syyään joku 5-6maissa melki 200ml...
 
Juuh, tää meidän vesseli tykkää ruuasta :LOL: Ihana kun syö, eikä oo nuo ruokailuhetket taistelua! On kyllä ennen nukkumaanmenoa niin ähkyssä, ettei jää muuta vaihtoehtoa, kun nukkua =). Välillä kyllä ihmettelen, että mihin ihmeeseen se vetää tota sapuskaa?? Ja silti viime kerralla neuvolassa meni painossa keskikäyrän alapuolella :eek: ..hyvin vähän kylläkin!
 
mua ihan jännittää kun nyt imetys loppu, ja pitkästä aikaa alan varmaanki pian(???) oleen "oma itteni", takana siis pillerit, raskaus, imetys, raskaus, imetys jne jne että josko hormonitoiminta alkais normalisoituun,niiiiiin, mitä jos viäki on mielialat sekasin jne,apuva!!!!! :eek: jotenkin on ainakin viä ollut *(menkatkin kyllä), ja noi pelkotilat, onko kellää muulla!? ei meinaa nukahtaakaan kun sydän hakkaa ku hullu ja pelkää et kuolee jos nukahtaa ja säpsähtää aina hereille... mulla oli samaa kun keskimmäinen oli vauva.. liittyen tähän aikaan siis.... :(
 
Tiedättekö, että minä olen kyllä nyt niin ONNELLINEN tuon pojan ansiosta! Toivo on nykyään niin ihana! :heart: Koko elämä tuntuu ihan erilaiselta, ku voi vauvasta suorastaan nauttia.

Oltiin tänään siellä psykellä. Ihan jutteluahan se on, lähettiin mun huolia purkamaan. Se Toivosta ainaki selvis, että hänelle jäi vissii trauma synnytyksestä (meinas kurisua napanuoraan -> sektio). En oo edes tajunnu, mutta ku mainitsin, että ainoo missä enää nykyään morottaa on, jos menee jotain kasvoille. On kuulemma paha tukehtumisen pelko. :'(

Soitin just neuvolaan, ja sain luvan alkaa kans antaa puuroa. B) Toivohan on siis "vasta" 4,5kk. Ja minähän oon just niin mestarikokki, et mä väsään puurot ite. (Salli mun nauraa! No, yrittänyttä ei pan... eiku laiteta... :whistle: )

Me tultiin Toivon kanssa vauvatavarakaupan kautta kotiin (nykyään voi tehä jo sellastaki!) ja mukaan tarttu tuttipullo ja tollanen hassu "purututti". Toivo tykkää siitä ainaki ihan hulluna! Että Elppa huom, ootko kokeillu tällasta Alexille?

(meillä on muuten tosi paskanen sohva... :ashamed: )

Rypäle, uutta intoa täynnä, ja Toivo da kakkatykki ;)
 
Ihana Rypäle, että hommat alkaa rulettaa!! :)
Martza: mulla nuo pelkotilat ei liity itteeni, eikä oo noin pahoja kuin sulla, mutta jatkuvasti on kyllä pelko persheessä, että Eetulle tapahtuu jotain pahaa :| . Ahdistaa ihan kamalasti nuo ajatukset. ..miten selviäis, jos ei lasta enää ois jne...yritän ittelleni "järkeistää" näitä ajatuksia, mutta varsinkin, jos yöaikana rupeaa liikaa miettimään, niin itkuhan siinä melkein tulee. Mutta eiköhän nuo pelot ole aika normaaleja äideille, vai onko???
 
Mä oon niin kateellinen teille,jotka asutte pohjosessa!Terveiset täältä etelän vesisateesta missä mittari näyttää +7 astetta :headwall:
Noihin puuro/sosekeskusteluihin en ota vielä kantaa,kun tuo neiti vieroksuu lusikkaa ihan tosissaan... :/ Kaipa se joskus oppii syömään,onhan tässä vielä melkein kk armonaikaa.

Maleha:ei se vielä tarkoita kierrettä.Meillä neidillä oli eka ja tähän mennessä ainoa *koputtaa puuta* korvatulehdus 3kk ikäsenä.Yksi flunssakin sairastettiin sen jälkeen ilman tulehdusta.Anna ihmeessä jotain maitohappobakteeria.

Ursu:Mä en käsitä miten sä jaksat...Kai siihen vaan tottuu. :hug:

Bamse
 
Kerron teille salaisuuden...en mie varmaa jaksaskaa jos ei ois vaa pakko =) Kyllähä sitä ois vaik aidanseipäänä ku tietää ettei sitäkää tarvii lopuelämän esittää :LOL:
Kyllähä tää jossai vaihees helpottaa...vaik nyt välil rankkaa on. *toivon*
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
tattirypäle- wow!! Paljon makso ja mahtaakohan tuota löytyä mistä??
Ihan lastentarvikeliikkeestä ostin. Noita oli kaks samassa paketissa, nimellä "Tommee Tippee rauhoittava purulelu". Hintaa oli 6,80?. Paketti väittää, et nää olis jotenki kulmahampaille, mut hyvin näytti nytki toimivan. Ne on jotain aika pehmeetä kumia, toisella puolella noita pikkunystyröitä ja toisella kolme sellasta "pötköä". Jos mä olisin fiksu, olisin ottanu ton kuvan niin, että toisesta olis näkyny se toinen puoli, mut mä en oo fiksu, ni otin sitte noin. :whistle:

Abloomille ja tuleville vanhemmille onnea! :flower:
 
Heippa!

Aivan vaan tahan aluksi kaikille jotka taalla palstalla notkuu. Ma olen taalla ainakin jo vuoden ollut, tosin monta kuukautta meni ennen kun mitaan kirjoittelin. Paljon on ollut apua, varsinkin kun monella on ollut samanlaisia ongelmia kun mulla. Varsinkin kun nain ensimmainen lapsi niin aina neuvot ja vinkit on tarpeen.
Taalla tytto on nelja ja puoli kuukautta. Viime yona herasi syomaan niin monta kertaa et meni laskut sekaisin. Ja sit viela herasi kokonaan kuuden maissa ja vasta nyt sit paatti alkaa nukkumaan.
Ja kohtahan tassa punnitukselle taytyy lahta et joutuupi sit heraileen....
Mie viela tissia annan ja nyt viikon ajan ollaan harjoiteltu perunalla ja porkkanalla.
Jos vaikka sellaista vellia antaisin pullolla, niin paljonko te kokeneemmat olette ensin antaneet ? Siis millaista maaraa et ei masu aivan jarkyttyisi?
Mulla kun on niita velli hiutaleita ja sit tissimaitoa pakkasessa.
Tanaan on muuten mun syntymapaiva, 28-vuotta tulee tayteen.
Mun tuttu kosmetologi tulee tekeen mun meikin, uusi mekko ostettu( eka kertaa mekko sit 10 vuoteen)
Buffee ruokaa pitaisi viela vasata iltapaivasta jos tytto kiltisti nukkuisi. Tassa aivan pubin alakerrassa ollaan ja yhden tutun tyton kysyin neidin unta valvomaan.
Vahan kyl olen tapinoissani....
Vaan nyt neitia heratteleen ja laittaan vaatetta paalle.Ja sit vaunujen kanssa kaveleen kilsan matkan vesisateessa laakariasemalle....
 

Yhteistyössä