*KULLANKERÄT Marraskuussa*

Puuroista vielä... Oon nyt kokeillut (valmiista jauheesta, olikohan Muksu tai jtn) riisipuuroa, veteen siis teen (kun en jaksa maitoa lypsää ). Ja kyllä se on :x :$ Lapsi tosin syö, kun ei raukka paremmasta tiedä, hedelmäsosetta sentään kyytipoikana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
:headwall: Miehen älynväläykset osa 853741:

"-Laitetaan toi hyppykiikku keskelle olkkaria koukulla kattoon, ni on paremmin tilaa hyppiä ja POJAN VOI VAIKKA JÄTTÄÄ SIIHEN YKSINKI."

:eek: :eek: :eek: :headwall: :headwall: :headwall:
Vai voi jättää iha yksinkii :/ ...no sen ver yksin meil on et jos imuroin tai käväsen wc:ssä
Meil muute melkei keskel olohuonetta katos roikkuu toi hyppykiikku :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
:headwall: Miehen älynväläykset osa 853741:

"-Laitetaan toi hyppykiikku keskelle olkkaria koukulla kattoon, ni on paremmin tilaa hyppiä ja POJAN VOI VAIKKA JÄTTÄÄ SIIHEN YKSINKI."

:eek: :eek: :eek: :headwall: :headwall: :headwall:
Vai voi jättää iha yksinkii :/ ...no sen ver yksin meil on et jos imuroin tai käväsen wc:ssä
Meil muute melkei keskel olohuonetta katos roikkuu toi hyppykiikku :D
Meil ei nää mistään huoneesta muualle ku eteisee. Ja ei varmaan tarvii ääneen sanoa, mitä meihen mielessä oli tollavälin tehdä... |O

Siis olkkariin oltiin sitä suunniteltukki, mut....
 
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
:headwall: Miehen älynväläykset osa 853741:

"-Laitetaan toi hyppykiikku keskelle olkkaria koukulla kattoon, ni on paremmin tilaa hyppiä ja POJAN VOI VAIKKA JÄTTÄÄ SIIHEN YKSINKI."

:eek: :eek: :eek: :headwall: :headwall: :headwall:
Vai voi jättää iha yksinkii :/ ...no sen ver yksin meil on et jos imuroin tai käväsen wc:ssä
Meil muute melkei keskel olohuonetta katos roikkuu toi hyppykiikku :D
Meil ei nää mistään huoneesta muualle ku eteisee. Ja ei varmaan tarvii ääneen sanoa, mitä meihen mielessä oli tollavälin tehdä... |O

Siis olkkariin oltiin sitä suunniteltukki, mut....
Ahaaa! ...taisin jymmärtää pointin...
 
Täällä pyryttää lunta, mut ei se kyllä maahan asti tuu :xmas:

ei oo vieläkään kakkaa näkyny :/

Vitsi mulla on sit tyhmä mies tai hauska, miten sen nyt haluaa ajatella. Se kysy, että minkä suklaalevyn haluan kaupasta. No sanoin, että ihan sama, tuo joku. No se toi sit kaikkia vaihtoehtoja, kun mä en osannu päättää :eek: tuolla ois nyt 8 erilaista fazeria :xmas: se siitä mässyjen vähentämisestä. :whistle:

Meillä ei oo matkarattaita, en oo vielä ainakaan kokenu niitä tarvitsevani kun me ei harrasteta shoppailua tai muuta kaupungissa pyörimistä. Pitää kattoo kun toi tosta kasvaa, että miten sitten. Toisaalta ollaan suunniteltu ulkomaanmatkaa, niin sinne kait on sit pakko hommata?....
 
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
...ja kuinka eritavoin puuron voikin tehdä...viittaa tuolla rypäleeseen joka sekottaa kokoajan puuroaan ;)
Juu, en mä omaa puuroa sekottele. :x Toi muksu on vaan vähän erikoinen makumieltymyksissään... :whistle:
:LOL: okei...ei omaa puuroa sekotella siis vaan muksun.

Meil syö Viljami ihan puuron ilman hiutaleiden murskaamista tai muutakaan soseuttamist...outo :D
Ihana tää teijän puurokeskustelu! Sain hyvät naurut. :LOL: :LOL:

Mä täällä pohdin, et pitäiskö jättää puuro kokonaan pois iltaruokalistalta. Mä en tajuu, mut meijän yöt on menny nyt ihan hirveiksi. Poissa on se ihana poika, joka nukkui kokonaisia öitä ja korkeintaan pyysi tuttia yöllä. Nykyään tuttia laitetaan suuhun vähintään 20 kertaa, tassutellaan pitkin yötä ja sit kun ei ota rauhoittuakseen, niin ei kun vaipan vaihtoon ja maitoa juomaan. Mikä tolla pojalla on??? Miks se on nyt alkanu tota tekee? Tää viikko etenkin on ollu nyt ihan kamala. Kun sitä kitinää kuuluu lähes koko yö.... :eek: Onneks mies on ollu lomalla tän vkon, niin se on voinu osallistua täysipainoisesti tähän yöshowhun,mutta ens yöstä lähtien viikot on taas mun ja ajatuskin alkaa jo hirvittää.
Jostakin voi tuntua, et mitä mäkin valitan. Mut kun ollaan todellakin totuttu siihen, et Rasmus nukkuu koko yön ja korkeintaan tuttia laitetaan suuhun joskus aamuyön tunteina. Ei kai tuolla mitään kasvukauttakaan voi olla?!? Siis sehän on jo jättiläinen, niin jos se viel ottaa jonkun extrapyrähdyksen... mä en ala. Mun vauva on kohta liian iso! :(

Matkarattaita mäkin hingun. En vaan tiedä,mitkä pitäis hankkia. Pääsis niin paljon helpommalla busseissa ja junissa, kun rattaat olis pienemmät. Miestä ei vaan saa oikein rataskaupoille. Meijän pitäis käydä muutenkin siel kaupassa, mistä ostettiin noi meijän vaunut, kun yhtä rengasta ei saa lainkaan irti. Ja kyseissä renkaassa on myös jarrun hampaat, niin jarru ei pidä nyt sit lainkaan. Kiva tosiaan taiteilla noilla vaunuilla jossain liikennevälineessä, kun ne lähtee heti valuu tai liukuu johonkin suuntaan ellei pidä niistä kiinni kynsin hampain.

Ursulaiselle hääpäiväonnittelut!! :flower: :flower: Kauankos yhteiseloa on teillä kaiken kaikkiaan takana?
 
Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
...ja kuinka eritavoin puuron voikin tehdä...viittaa tuolla rypäleeseen joka sekottaa kokoajan puuroaan ;)
Juu, en mä omaa puuroa sekottele. :x Toi muksu on vaan vähän erikoinen makumieltymyksissään... :whistle:
:LOL: okei...ei omaa puuroa sekotella siis vaan muksun.

Meil syö Viljami ihan puuron ilman hiutaleiden murskaamista tai muutakaan soseuttamist...outo :D
Ihana tää teijän puurokeskustelu! Sain hyvät naurut. :LOL: :LOL:


Ursulaiselle hääpäiväonnittelut!! :flower: :flower: Kauankos yhteiseloa on teillä kaiken kaikkiaan takana?
Tuollaset keskustelutha onkii "parhaita" :D

Kiitos kiitos =) Meil tulevana loppiaisena yhteiseloo 14v :heart:
 
Tuli vielä mieleen,kun olin Rasmuksen kanssa puistossa perjantaina Rasmuksen kummitädin ja hänen 2v tytön kanssa.. ja kun eihän Rasmus noissa vaunuissa viihtynyt edes istuma-asennossa vaan piti päästä äidin sylissä hiekkalaatikon reunalle kykkimään, että tuon pojan varpaathan jäätyy. Eli meinaatteko hankkia (vai oletteko jo kenties hankkineet) vauvoillenne kengät talveksi?
Meillä oli siis sukat + kahdet villasukat päällekkäin, asteita +5 astetta ja pojalla varpaat jäässä. Vai riittääkä tuollaset esim. äp:n toppatöppöset talveksi?? Kertokaa tälle elämää ja sen ihmeellisyyksiä ihmettelevälle mammalle jotain valistavaa.

Niin ja onnittelut Ursulle siitä tulevasta 14 vuodesta, sitten loppiaisena!! :flower: =)
 
Rebel Kiitois,etukäteen jo =)

Meil kyl meinataa pärjätä niil toppatöppösillä tuleva talvi tai sit ostan isommat samanmoiset töppöset ku miust noi ol aikas pienen oloset.
Nää isoimmatkii saaneet kengät vast ku ovat alkaneet kävellä ja niin meinasin Viljaminkii kans tehdä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Mä tein nyt sen valituksen siitä neuvolan haahkasta. Täältä löytyy, jos kiinnostaa;
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1233054
En ollu tajunnu itekkää, miten hirvee se on, ennenku luin ton läpi... :/ Rebel ton jo hoksaski tuolta mitäsnytiltä. ;)
No huhhuh mikä nlatäti :eek:
Hyvä ku teet valituksen!
 
Rypäle: Ei taida ihan olla kutsumusammatissaan toi teiän neuvolatäti. Hyvä,että vihdoin teet valituksen!

Puuroista...meillä ei vielä oo niitä maisteltu, kohta puoliin varmaan. Kaupan puuroilla varmaan aloitellaan,kun on vähän sihtikurkun vikaa meidän poitsussa. Esikko suostui syömään about 8kk ikäisenä, jos vielä silloinkaan normi puuroa.

Kengistä, en usko että hommaan kenkiä,ku vasta sitten kun tarvii eli seisoo ja rupee ottamaan askelia. Töppösiä siihen asti käytetään.

Matkarattaat hommattiin esikolle aikanaan ja ne edelleen löytyy. Ne on yleensä aina kulkenu meillä mukana autossa, että on mukana jos tarvii. On niitä aika paljon kyllä tarvittukin ja vie vähemmän tilaa autossa ku yhdistelmät.

Millaisia määriä teillä menee maitoa/velliä vuorokaudessa soseiden rinnalla? On välillä ruvennu tuntuu,että saakohan tarpeeksi maitoo, mutta tyytyväinen tuo poika kyllä on. Muutenkin ruvennu syömään vaan 4krt päivässä, mut kai sekin on normaalia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Puuron teko, askel askeleelta[/b]:

1. irtaudu koneelta :whistle:
No ni, tuohon se puuronteko sit jo kariutuikin :LOL: Ei vaan, kiitti ohjeesta.

Kengistä: Meil on jo useampikin pari olemassa....mut oikeesti en kyl koe tarpeelliseksi. Töppöset on käytännöllisemmät.

MP Ei sulla oo tyhmää eikä hauskaa miestä vaan......IHANA!!!!! Tietää ainakin millä on elämässä merkitystä. Oikealla suklaalaadulla :D

Rebel Ei teillä hampaita tehdä....?

Maitomäärästä Oon koittanut huolehtia, et se vaadittava 7dl maitoa tulis päivässä vaaville juotettua.

Rypäle
Hitto, mikä neukkatäti! Ihan aiheesta teit valituksen!! :eek:

Jaahas, ja Ursulaisel jo kohta kontataan :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja maamuska:
Millaisia määriä teillä menee maitoa/velliä vuorokaudessa soseiden rinnalla? On välillä ruvennu tuntuu,että saakohan tarpeeksi maitoo, mutta tyytyväinen tuo poika kyllä on. Muutenkin ruvennu syömään vaan 4krt päivässä, mut kai sekin on normaalia.
Meillä menee maitoa (josta välillä osa velliä, nykyään kyllä harvemmin) n. 6-8-dl/pvä. Joskus vähän enemmän. Johtuu vähän siitä, kuinka paljon haluaa syödä soseita ja puuroja päivän aikana.

Nyt annoin illalla puuron sijasta omatekemää luumusosetta+1/2 prk:a ruusunmarjasosetta ja maitoa (100ml) johon lisäsin Piltti kaurapuuroa aina 180 ml:aan asti. Saas nähdä mikä tulos tällä saadaan noin yötä ajatellen.

Tuli muuten aivan ihana tuoksu kotiin kun keitin niitä luumuja aamupäivällä. Ei vaan näytä tulevan nekään halvemmiksi noin itse tehtynä. Kattelin tänään Prismassa kuivattuja luumupusseja, niin halvin niistä oli n. 1,50?/kpl... taitaa olla sesonkituote. Kun muistaakseni keväällä ostin luumupusseja hintaan öbaut 0,60?. :eek: Tosin itsetehdyssä ei olis mitään niitä tärkkelyksiä.

Joko teijän vaavinne on käyneet saunassa? Rasmus kävi tänään istumassa vähän ammeessa... Saa kivittää, jos siltä tuntuu!! Tuntu tykkäävän. Juu, tiedän ei se vissiin mitenkään suositeltavaa vielä ois. Kokeiltiinpa nyt vaan. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Rebel Ei teillä hampaita tehdä....?
No, kun en mä tiedä!! :headwall: Mitään ei näy, mitään ei tunnu (ei enää sielläkään, missä vielä viime viikolla tuntui ikenessä jotain). Kaikkea Rasmus kyllä järsii, mutta kun ei ne ikenet näytä siltä, et sieltä mitään olis tulossa. :eek: Mutsi ja anoppikin ehdotti mulle aamulla samaa, kun tuskailin taas yhtä olematonta yötä.
 
Annoin just typylle kaupan vadelma-kaurapuuroa. Oli muuten jamia, ja meni vauhdilla alas :p

Saunomisesta: Mä en ainakaan kivitä ketään. Meillä saunottiin jo alle kuukauden ikäisenä... ja vielä on hengissä. Kohtuus tässäkin, eli ei kannata varmaan löylynheiton sm-kisoihin vielä ilmoittaa.
http://www.aijaa.com/v.php?i=3098053.jpg

Ai niin, sitä mun on pitänyt teille jo kauan kertoa, että se meidän pirun sitkeä sammas katosi, kun sitä lakattiin hoitamasta :whistle:
 
Tiivari kiitos saunatiedosta. Mä kun täällä pohdin taas pää kuumana, et tehtiinkö kuitenkin väärin. Ai, ei vielä sm-kisoihin... voi harmi, just olin täyttämässä Rasmukselle lomaketta sinne. :D
Hyvä, että olette päässeet eroon sammaksesta. On se kumma, että sitten ihan hoitamatta paranee. :D Sillä ei vissiin ollu keinoja pysyä enää suussa, kun hoidot loppu.

Niin, ja se vadelma-kaurapuuro oli munkin mielestä hyvää. :p Mut päätin sit lopettaa sen antamisen, kun huomasin et siinä on sokeria. Meillä uppoo noi puurot nykyisin ihan noilla sokeroimattomillakin soseilla oikein hyvin. Mut sillä (vad.-kaurapuuro) kokeilin ihan ensiksi, miten puuro pojalle maistuu, kun en olis turhaa viitsinyt tehdä, jos se ei olis sit maistunukaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Niin, ja se vadelma-kaurapuuro oli munkin mielestä hyvää. :p Mut päätin sit lopettaa sen antamisen, kun huomasin et siinä on sokeria.
:eek: :eek: |O |O No joo, niinpäs onkin. Huono mutsi ei taas lukenut tuoteselostetta. KIITTI, et huomautit! Tyttö saakin sitten huomenna viimeisen annoksen tuota lajia. Miksi tosiaan turhaan antaa sokeroituja tuotteita, kun hedelmät ja marjat ajaa saman asian. Ja siis me ollaan muutenkin pitämässä tuo typy erossa sokerituotteista mahd. kauan. Hyvä opetus mulle senkin suhteen, eli ÄLÄ OLETA, vaan SYYNÄÄ SELOSTEET :whistle: :headwall:
 
Moi,

Kommentoin nopeasti sauna-asiaa: vauvauinnin jälkeenhän vauvat lämmittelevät saunassa hetken. JA hengissä on tuo meidän ukko senkin jälkeen :LOL: En oikein tajua, mitä eroa on sitten, jos saunoo kotona. Pääasia kai, ettei ole liian kuuma, saunassa ei olla liian kauaa, eikä heitetä löylyä. Niin ja vauvathan syntyivät ennen muinoin saunassa ja ainoa paikka, missä vauvat saattoivat kylpeä oli varmaan sauna...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Niin, ja se vadelma-kaurapuuro oli munkin mielestä hyvää. :p Mut päätin sit lopettaa sen antamisen, kun huomasin et siinä on sokeria.
:eek: :eek: |O |O No joo, niinpäs onkin. Huono mutsi ei taas lukenut tuoteselostetta. KIITTI, et huomautit! Tyttö saakin sitten huomenna viimeisen annoksen tuota lajia. Miksi tosiaan turhaan antaa sokeroituja tuotteita, kun hedelmät ja marjat ajaa saman asian. Ja siis me ollaan muutenkin pitämässä tuo typy erossa sokerituotteista mahd. kauan. Hyvä opetus mulle senkin suhteen, eli ÄLÄ OLETA, vaan SYYNÄÄ SELOSTEET :whistle: :headwall:
Niinhän se minäkin sitä hyväuskoisena aluksi ostin. Mutta kun tosiaan rupesin pakettia kotona ruokailun jälkeen tutkimaan, niin karu totuus paljastui. Meillä kun myös ajatuksena pitää poika niin pitkää kuin mahd. erossa sokeroiduista tuotteista.
 

Yhteistyössä