*KULLANKERÄT Marraskuussa*

Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Niin, ja se vadelma-kaurapuuro oli munkin mielestä hyvää. :p Mut päätin sit lopettaa sen antamisen, kun huomasin et siinä on sokeria.
:eek: :eek: |O |O No joo, niinpäs onkin. Huono mutsi ei taas lukenut tuoteselostetta. KIITTI, et huomautit! Tyttö saakin sitten huomenna viimeisen annoksen tuota lajia. Miksi tosiaan turhaan antaa sokeroituja tuotteita, kun hedelmät ja marjat ajaa saman asian. Ja siis me ollaan muutenkin pitämässä tuo typy erossa sokerituotteista mahd. kauan. Hyvä opetus mulle senkin suhteen, eli ÄLÄ OLETA, vaan SYYNÄÄ SELOSTEET :whistle: :headwall:
Niinhän se minäkin sitä hyväuskoisena aluksi ostin. Mutta kun tosiaan rupesin pakettia kotona ruokailun jälkeen tutkimaan, niin karu totuus paljastui. Meillä kun myös ajatuksena pitää poika niin pitkää kuin mahd. erossa sokeroiduista tuotteista.
Mun mielestä on ylipäätään outoa, että noin pienten lasten ruokiin laitetaan sokeria...
 
puuroista- meillä syödään nyt valmispuurona sitä Muksun kuningatarpuuroa, just ton vadelma-kaurapuuron kanssa maistatin muutaman päivän, kun on 4-viljanpuuroa.. Tää on siis maidotonta. On siinäkin näköjään sokeria.. Sitten kun hampaita ilmestyy enemmän, niin pitää harjailla vaan ahkerasti, en mä onnistu tuota poikaa kuplassa kasvattamaan kuitenkaan vaikka haluisin :( Hyvin sujui toi omatekemän kaurapuuron syöminen tässä pari päivää sitten. Isommat "klöntit" tuli jälkilähetyksenä aina lusikallisen jälkeen leukaan, muuten kaikki muu meni hyvin alas :D Meillä kun ei lusikkaruokinta onnistu väsyneenä (aamu&ilta), silloin vain pullo on ainoa mistä suostuu mitään syömään. Hmpf! Noh, sentäs syö :)

Tää äippä oli eilen leffassa! Tuli melkein masentunut olo, kun mies vihdoin antoi luvan (tai siis antoi omaa aikaa kun vihdoinkin oli kotona...) eikä ketään kiinnostanut tai puolet ei edes tekstiviestiin vastannut. Lähdin sitten Alexia viikkoa vanhemman tytön äidin kanssa, ja hirmu hauskaa oli! Käytiin vielä leffan päätteeksi minttukaakaolla kun oli niin kylmä ;) *nam* Ja tietenkin meidän jutut oli kakka-sitä ja toppapuku-tät :LOL: Ei sitä osaa enää normaaliasioista puhua, mä oon varmaan TOSI hyvää seuraa jollekin sinkkukaverilleni |O

Tänään muskariin ja passikuvaan - pojalla pieni nuha ja yskä, toivottavasti on vain vilustumista tmv. eikä mikään tauti.
 
Saunomisesta: Kyllä meilläkin on jo saunan lämmössä istuskeltu. Me ollaan haluttu totuttaa molemmat pojat jo vauvasta lähtien saunaan,kun ollaan itse kovia saunomaan. Mutta ei siis tietysti löylyissä. Mulle nlassa sanoi täti esikon aikaan tuosta saunomisesta tai oikeastaan saunassa lämmittelystä,että aivan hyvin voi mennä. Mutta tuostakin asiasta löytyy noita erimieltä olevia...Niin monta tapaa kuin äitiäkin =)

Puuroja meillä ei siis vielä ole maisteltu. Ajattelin noi viljat käydä ensin velleissä läpi, on sen verran miedompia niissä ja sitten pikku hiljaa siirrytään puuroihin. Tai jotain, ajatus ei oikein vielä kulje.

Kiitos maidon määrä vastauksista. Saman verran täälläkin suurin piirtein juodaan, riippuu tosin just miten hyvin soseet menee alas. Joskus tulee meille kakkosen äideillekin kysyttävää ;) Ei voi aina muistaa miten se nyt sitten olikaan silloin neljä vuotta sitten. Onneks ootte olemassa.

Meillä näkyi eilen illalla outo ilmiö, muutama lumihiutale, mutta eipä vielä lumi oo kuitenkaan tänne rantautunu. Voi,kun tulis talvi siis oikea talvi. Täällä yks himohiihtäjä odottais josko nyt pääsis jo ladulle, siis tänä talvena. Esikoisesta ku olin äippälomalla, hiihtelin raskauskilot pois ladulla, tuolloin kertyi satoja kilometrejä ladulla, nyt toivoo että pääsis edes 10km hiihtämään...ku noi viime talvet ei kovin lumisia ole olleet.
 
Saunomisesta: minä olen ajatellut että se 6 kk on rajana siinä, mutta otetaan varmaan varaslähtö tässäkin asiassa...
mites puuron/vellin syöttäjät, voiko niitä eri viljoja alkaa ihan putkeen antamaan, vai onko parempi esim 1 per vko?
Viime yönä meinasi sydän pakahtua kun Julia oikein makeasti nauraa hekotteli unissaan :LOL:
Tänään ois 5kk neuvola, minusta ainakin tuntuu että tyttö on venähtänyt monta senttiä ja painaaki jo kiitettävästi :D Mahalleen ei ihan vielä käänny mutta yritystä on ollut viime aikoina kovasti! :wave:
 
Maanantai saamattomuutta :headwall: Esiintyyks kellään muulla?
Kattelen vaa et toi pitäs ja toi pitäs,en kuitekaa tee :whistle: ...tietty nää pakolliset,mut en juurikaan muuta...joo ja kahvii kuluu ma ain puolet enenpi ku muullo.

Viljami tuos touhuaa...nukku aamu-unia kuistilla 3h :D jote luulis että on pirtee poika jonkuu aikaa.
 
Moro!

On sitä aivan ko uus ihminen kun on saanu nukuttua! Mies hoiti tytön aamut nyt la & su, nii mie sain nukkuu pitkään! Ongelmatkaan ei enää näytä yhtään nii isoille (esim. pyykkivuori jne..=) )

Ursu: WAAAU!
Meil tyär kans reenaa kovasti konttaus asentoon menoa, viel ei oo onnistunu yhtä aikaa nostaa pyllyä ja käsiä suoristaan. Eilen illal MELKEEN lykästi, ni petti kädet alta ja rähmälleen ja hirmu huuto! Oli Eerican ensimmäinen mukkeli, raasu.. :(

Maamuska:
Millaisia määriä teillä menee maitoa/velliä vuorokaudessa soseiden rinnalla? On välillä ruvennu tuntuu,että saakohan tarpeeksi maitoo, mutta tyytyväinen tuo poika kyllä on.
Mulla huolettaa aivan sama asia, että saako maitoo tarpeeksi. Syö niin innoissaan soseita, ettei taho tissiä/pulloa millään huolia. Oon aatellu jättää tissin kokonaan pois, nii vähä ees näkis noita maito määriä mitä menee. (Tosin taidan viel 3 vuodenki päästä pähkäillä tota imetyksen lopettamista.. :whistle: )
Ja puurot on aivan parasta Eerican mielestä! Sama onko karkeempaa vai sileempää =) Nyt on kaura- ja ohrapuuro käytössä, ja :attn: ummetuksesta jos joku viel kärsi: meil ohrapuuro avas semmoset röörit ettei loppua meinannu tulla! Toimi paljo paremmin ko mallasuute. Luumukaan kun ei meillä nii mahottoman hyvin pelitä.

Te jotka teette itse luumusosetta: Ilmeisesti teette sen kuivatuista luumuista, nii mitä se lisäaine niissä kuivatuissa luumuissa oikein on? Onko tietoa?
En uskaltanu sen takii alkaa tekeen ite kun katoin että jotain E:tä niis on.. (E-nipottaja :ashamed: )
Tiivari:
Ai niin, sitä mun on pitänyt teille jo kauan kertoa, että se meidän pirun sitkeä sammas katosi, kun sitä lakattiin hoitamasta :whistle:
Meillä kävi samoin =) Mitäs tästä sit opitaankaan..
Ja joo, tääl kans koitetaan sokereita välttää mut arvatkaapas kaikki ketkä on eri mieltä asiasta: No juu, ylläri, isovanhemmilla kun ei ole muita keinoja hemmotella lastenlasta kuin herkut! :kieh: Viimeks jo tukki tytölle keksimurua suuhun, kun olivat käymässä |O
ONNEKS ei vielä hampaita, ja ONNEKS karies bakteeria ei tuu suuhun ennen kuin siel hampaita on.. Nii, kun eihän siitä sokerista ylitsepääsemätöntä haittaa ymmärtääkseni hampaille ole, jollei ole ko. bakteeria suussa (ja jälleen: saatanpa muistaa myös päin peetä..) Mut muuten vaan en ite halua tyttöä makeaan totuttaa, itekään en normioloissa ole kauhee herkuttelija, ennemmin suolasia herkkuja =)

Abloom: Olikkos siekii sit pohjosesta? (Anteeks kun en yhtään muista. :ashamed: )
Ja mie oon vähä varoen syötelly noita viljoja (Vaik tyttö vahingossa saiki välissä 4-viljan tavaraa :headwall: eli turhaan varon enää periaatteessa noita perusviljoja)

Toukkalat, Eerican 5 kk synttärit huomenna :heart:
 
Kuivatuist luumuist teen soseen ja ei kyl mitää hajuu niist lisäaineist...oon hölmön luullu et niit nykyjää jokapaikassa :ashamed:
En oikee osaa varoo noit piilo juttui...sokereit lisäaineit yms ku niihin kuiteki törmää väkisinkii elämäsä aikan.

Ammu kiva etten oo yksin tällain ma vetelyys :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Maanantai saamattomuutta :headwall: Esiintyyks kellään muulla?
Kattelen vaa et toi pitäs ja toi pitäs,en kuitekaa tee :whistle: ...tietty nää pakolliset,mut en juurikaan muuta...joo ja kahvii kuluu ma ain puolet enenpi ku muullo.
Täällä ilmoittautuu yks maanantaivetelys :wave: Yritän juuri tsempata itseäni että saisin edes laitettua lapsen ulos nukkumaan iltapäiväunilleen, tietysti jos kävis lenkillä niin vois vähän virkistäytyä. Tuntuu,että vieläkin painaa noi perjantain pikkujoulut...ei näköjään toivu enää päivässä.

 
melodi joo kyl noi rattaat tosta irtoo jos tarvetta on... ettei pilalle mee, tosiaan, kaupungis ja asfaltilla tosi hyvät. koitan ettiä esim linkkiä millaset ku tästä ehin... kuvaa oon niin saamaton nopsaa laittaa mut katotaa..beiget väriltään..

ammulle kiitti halista ja huomiosta, jaksaminen tosiaan on väliin kortilla.. etenkin jos huonot unet ja paljonyksin vastuussa/komentamassa jne.. meil on esikolla kovaa uhmaa/mustasukkasuutta/kiukuttelua ollut 3v,vähän vaan muotoaan muuttaen...sitä ennen oli TOSI helppo ja kiltti ym, keskimmäisen uhma näin ajoissa jo käynnissä ja poika onneks rauhallinen ja melko "helppo",mut sitten tosiaan se aukile huolestuttaa kunnes siihen saadaan selvyys.... kai se tästä taas...

puuron teen itse kans ihan mikros ja sauvasekottimella viä ja korviketta sekaan ja hyvin menee mutta jonkiverran tullut mahavaivaa, lieneekö just puurosta!! koitin kyl tota teiän mainostamaa kaura-vadelma(?) puuroakin ja hyvin sekin mänee... :) maitoa/velliä menee ehkä jotain 7-8dl päiväs, jaa mut viä melki 200l aamuyöllä eli litra?
 
Lenkille vaan kaikki vetelykset! :D Tulin just ja voi sanoa että kummasti virkistää, varsinkin kun aurinko paistaa ja lumi on maassa, mikäs sen ihanampaa :D
Minä ilmottaudun huono äiti-sarjaan joka ei jaksa tonkia ja lukea aina nuita selosteita, onko sokeria tai muuta... Ajattelen että kun ne on vauvoja varten tehty niin ei kai ne niin pahaksi ole. (jos olisin kiinalainen saattaisin ajatella vähän toisella tavalla, mutta luotan kyllä että suomessa hoidetaan hommat paremmin) En nyt tarkoita että heti karkkia suuhun tunkisin kun eka hammas pilkottaa :x
 
rypäle ite en täl hetkel ehtis ees vääntään vaippoja kun tätä äksöniä täs on noiden muksujenkaa....ja yöllä nukun :D , mut toki neuvot hyviä aina,mäen niistä viä juur mitään tiä mutta kovin oon koittanut netistä selailla et mistä hankkis....
 
tässä sit uudestaan...

Eli tuo puuro juttu...näköjään monta eri tyyliä...
Mä annoin aamulla ekaa kertaa emmalle puuroa, kaura-vadelmapuuroa, ja meinaan antaa kaikki 4purkkia vaikka siel on sokerii..sit otan kehiin kuningatarpuuron 2purkkia ja sit meinaan keittää itse puuron, nallen neljän viljan hiutaleista.

Tämä puuron anto sotki näköjään emman rytmin, aina nukkuu tähän aikaan, mut kun halus jo soseet klo10 niin tottakai nyt klo13 halus maitoo...vein sit just äsken unille. saas nähdä, nukkuis edes tunnin.

Ja sit tuosta maanantai fiiliksestä, juu täällä sama, tiistaina kyllä saan sit aikaseks.. Ja tänään on eilisestä kurametsäpururata lenkistä viel niin väsy et aika helposti jään tänään sisälle. Ja viel ku emman ajat sekaisin niin..

Meillä viikon päästä 5kk neukka..
 
Martza:
puuron teen itse kans ihan mikros ja sauvasekottimella viä ja korviketta sekaan ja hyvin menee mutta jonkiverran tullut mahavaivaa, lieneekö just puurosta!!
Meil tehtii aluksi kans sillee että valmista puuroa soseutettii sauvasekottimella. Huomasin sit että tuli semmonen kermavaahto ilmiö, eli puurosta tuli tosi kuohkeaa/ilmavaa ja se ilma tietenki meni tytön massuun --> ilmavaivoja kovasti.
Tää loppu sit kun alettii tekeen hiutaleista ensin jauhoa ja ne sit keitettiin, toisinaan keittelen kokonaisia hiutaleita yli pitkään nii tulee sitä mössöpuuroa kans. :)
 
ammu juu tollaset!! mikäs siinä linkissä sit vikana... nooo kumminki..
toukkala ahaa!!!! kiitti vinkistä, ehkä meilläkin sitten se syynä vaivoihin!!!! täytyy kans kokeilla sitten tota hiutaleiden jauhottamista....

voi v...u!!! sisko oli läh mulle jonku face book kutsun ja täs nyt sit sählänny koneenkans ja plaah kaikki sekasin... sähköposti mitä käytän, ei mennykään outlookiin ku yritin ja mese osote meni ja emmätiä,hohhoijaa,oon oikein säätäjä näidenkans.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Martza:
voi v...u!!! sisko oli läh mulle jonku face book kutsun ja täs nyt sit sählänny koneenkans ja plaah kaikki sekasin... sähköposti mitä käytän, ei mennykään outlookiin ku yritin ja mese osote meni ja emmätiä,hohhoijaa,oon oikein säätäjä näidenkans.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :kieh:
Heh just lauantaina kanss aukasin outlook expressin ja sain sen vasta eilen toimimaan... :D
 
Täällä valkattiin liha puuron sijaan.. ja kyllä se liha näyttää pitävän nälän pois, poika nukkuu nyt sen 10-12 h yhdellä syötöllä.. eikä ummetuksesta ole ollut tietoa maitohappobakteereiden aloituksen jälkeen. Suosittelen. Siis noita maitohappobakteereja.. :D

Lopetin 1,5 viikkoa sitten yöimetyksen ja imetin viikon vain aamuin illoin.. taisi se sitten sulkea hanoja kun poika syö nyt entisen purkin velliä, 3/4 prk kasvissosetta, vajaa prk Tuttelia sijaan 2 purkkia velliä, 1/3 prk lihasosetta, 3/4 prk kasvisosetta, 1-2 prk Tuttelia..
ja ne aamu- ja iltaimetykset päälle. HUH!
Viime yönä sit taas imetin kun ei vaan jaksa nousta pulloo hakemaan.. :snotty:

Esikoisen kanssa sai laskea noita maitoja että sais ainakin sen 1/2 l menemään.. no velleillä ja jogurteilla osin, vielä nytkin, tyttö 2v, pitää muistaa juotattaa joka käänteessä.. pojan kanssa tätä ongelmaa ei näytä olevan.

Matkarattaat on olleet tosi tarpeen, varsinkin reissussa.. toimivat myös hotellihuoneessa / mökillä syöttötuolina.

:wave:
 
Martza: Itekki aattelin just nuo carenat laittaa ja värivaihtoehdot oli just nuo beiget, ruskeat tai mustat :) . Täällä Oulussa, babystylessa ois nyt myynnissä nuo 79 eurolla....Milläs summalla ite suostuisit noista luopumaan? Ja missäspäin muuten asutkaan? laitas vaikka yksitysviestinä, jos ei kehdata täällä kauppoja hieroa =)

Jaahas, vai facebook laittanu koneen sekasin =)..ootappas, kun liityt siihen, niin sitte vasta sekasin oot tai ainakin lujasti koukussa :LOL:
 
Jep täälläkin löytyy maanantai laiskuus...Tosin nyt olen saamassa jonkin sortin flunssan ja kuumetta on 37,5,joten hyvällä omalla tunnolla en tee yhtikäs mitään...Paitsi hoidan lapsukaiset :)

abloom mä oon niin kade...Lumi maassa piristäis kummasti,mutta kun ei niin ei.

Mä oon nyt vuoden ollu facebookissa ja joka päivä pitää käydä siellä tarkistaa kamujen kuulumiset.Se ja 2+ onkin ne tärkeimmät sivut :D

Nyt taas lepäilemään...
 
siis en ees tiä et onnistuinko rekisteröityyn siihen face bookiin....!!!! :headwall: :headwall: täytynee illemmalla perehtyä.... stna koitin lisäillä sinne kavereitakin s-postista mut ei, ei kato onnistu!! :whistle: dorka mikä dorka.....
laitan yytä melodi =) 'lihaa ja puuroa oon antanut jo kumpaakin... apua, mikä sse väli piti olla et ku alottaa toisen ni koska toinen????????
 
Olette puhuneet jo paljon puuroista mut kysyn vielä: Voinko siis ostaa tavallisen kaurahiutale paketin (esim elovena) jauhaa sekoittimella jauhoiksi ja keittää puuroksi ja antaa sitä pelkästään tytölle? Ja milloin siihen vois lisätä jotain hedelmäsosetta (ei ole vileä saanut niitä ollenkaan) Viisainta kai antaa ensin pelkkää puuroa vai?

kattelin jo noita vauvan puuroja kaupassa mut miks niitä ostamaan ku saa edullisemmin tavallista puuroa!??

Neiti ei ola saanut ku sitä peruna-porkkanaa kerran päivässä ja nyt olis tarkoitus rueta syöttämään illalla puuroa jos uni maistuis silloin paremmin.

Ajattelin jo aijemmin antaa mut Emmalla on vielä pari päivää lääkekuuri menossa niin siksi siirsin puurojen alottelua. Tietää sit paremmin itkeekö mahaansa vai korvaansa jos puurosta masuvaivoja tulee.

Emma vasta 4.5 kk. Mut kai sitä puuroa vois jo antaa?

Sekavaa tekstiä... ja sori tää jauhaminen puuroista. :ashamed:

Mut jos joku vielä jaksaa mulle selvällä suomen kielellä vastata niin olisin kiitollinen! B)
 

Yhteistyössä