*KULLANKERÄT Marraskuussa*

Tässä on kirjoiteltu päivänä muutamana soseista. Silloin harvoin kun teen itse, niin meillä syödään siitä kolme päivää. Eli valmistuspäivä+2pvää. Teen ihan keitinveteen ja lisään sit tarvittaessa lämmitysvaiheessa korviketta. Nyt oon lisänny parina päivänä bataatin joukkoon luumusosetta, kun on ollu tuo pojan masu vähän kovemmalla, ei kuitenkaan ummetusta (*KOPUTTAA PUUTA IHAN PIRUSTI*).

Sit noista vaatteista me ollaan käytetty aika vähän noita äp:n vaatteita, koska oon ostanu ja saanu niin hirveesti vaatteita Rasmukselle, että tuntuis tuhlaukselta olla niitä käyttämättä. Mut niistä äp:n turkoosin värisistä housuista+raitabodysta oon tykänny ja niitä on käytetty aika paljon. Se pakkauksen talvihaalari on nyt sit ollu meillä kans käytössä. Se on kyl mun mielestä jotekin hassun kapea ylhäältä kainaloiden kohilta. Ei se meillä kyllä koko talvea mene. Onneks oon varautunu ja oon hankkinu jo Reiman talvihaalarin. Se on ainakin paljon tilavamman oloinen. Mahtuu jotain tarvittaessa allekin. Tohon äp:n talvihaalarin alle en saa muuta mahtuu kuin yhden kerroksen ohutta sisävaattetta, esim. body ja potkarit/verkkarit.
Mä käytän Rasmuksella aika paljon body+collegehousu yhdistelmiä. Aika vähän on tullu käytettyä mitään koko potkuhousuja/pukuja. Hoitolaukussa mulla lähinnä on varavaatteina jotain potkupukuja. Musta jotenkin tuntuu, et ne potkupuvut on niin yövaatteiden oloisia. :ashamed: Nyt oon käyttäny aika paljon kotona pojalla sit ihan sukkiksia bodyn kanssa, kun ne on jotenkin niin kivan ohkaset ja meillä on olohuoneessa lattialämmistys, niin johan Rasmus olis muuten koko ajan ihan hikipäässä.

Kohta lähetään anopille ja vara-avo-vaarille syömään. Tehtiin Rasmuksen kanssa tälle vara-avo-vaarillekin isänpäiväkortti, kun se on noista isovanhemmista (siis ukeista/vaareista) kaikista eniten Rasmuksen kanssa tekemisissä ja kovasti näyttää pojasta tykkäävän. Niin olis tuntunu jotenkin tökeröltä olla sitä muistamatta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Se pakkauksen talvihaalari on nyt sit ollu meillä kans käytössä. Se on kyl mun mielestä jotekin hassun kapea ylhäältä kainaloiden kohilta. Ei se meillä kyllä koko talvea mene. Onneks oon varautunu ja oon hankkinu jo Reiman talvihaalarin. Se on ainakin paljon tilavamman oloinen. Mahtuu jotain tarvittaessa allekin. Tohon äp:n talvihaalarin alle en saa muuta mahtuu kuin yhden kerroksen ohutta sisävaattetta, esim. body ja potkarit/verkkarit.
Siis onko sulla v. 2007 pakkauksen haalari??? Mä laitoin sen tällä viikolla ekaa kertaa päälle, ja Sofia hukkuu siihen :eek: Saas nähdä onko sille käyttöä koko talvena. Harmittaa vaan, kun luotin siihen että sillä mennään tämä talvi. Puhutaanko me oikeasti samasta haalarista...? :/

*muoks* niin ja kun meillä kuitenkin on se sirkuskokoinen vauva
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
rebel Hmmm. Mielenkiintoinen makuyhdistelmä luumu + bataatti. Eipä olis tullut itselle mieleen sekoittaa keskenään. Mutta ilmeisesti uppoaa? :D
Mä syötän pottusapuskan kanssa aina luumusosetta pari tl lisänä ;) Tai siis sekoitan kaikki yhteen, kasviksetkin menee pojulla paremmin alas...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
rebel Hmmm. Mielenkiintoinen makuyhdistelmä luumu + bataatti. Eipä olis tullut itselle mieleen sekoittaa keskenään. Mutta ilmeisesti uppoaa? :D
Mä syötän pottusapuskan kanssa aina luumusosetta pari tl lisänä ;) Tai siis sekoitan kaikki yhteen, kasviksetkin menee pojulla paremmin alas...
Noin tehdään lapsia, jotka eivät ole turhan ronkeleita ruokansa suhteen :LOL: Meillä virallisen kaavan mukaan pääruoka ja jälkiruoka. Pitäisköhän heittäytyä itsekin ihan villiks :D
 
Uusien makujen opettelusta Opetin nää isommat kaikelle uudelle...kasvis ja lihasoseille niin tettä lusikkaan eka sitä tuntematonta huonosti maistuvaa sosetta ja pikkune nokare lusikan päähän jotai lempparimakuu...pikkase huijaamise makuu tuos,mut hyvi oppivat :D
Ei sillee ne mautkaan sekottunu toisiisa.
Näin nyt meinasin Viljamillekkii tehä...nyt on syöty riisiluumupuuroo,kaurapuuroo,bataattia sekä luumua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
rebel Hmmm. Mielenkiintoinen makuyhdistelmä luumu + bataatti. Eipä olis tullut itselle mieleen sekoittaa keskenään. Mutta ilmeisesti uppoaa? :D
Mä syötän pottusapuskan kanssa aina luumusosetta pari tl lisänä ;) Tai siis sekoitan kaikki yhteen, kasviksetkin menee pojulla paremmin alas...
Oon antanu aina vaan yhtä mössöä kerrallaan. Niin paitsi puuron kans laitoin hedelmäsosetta. Millalla oli vähän sellanen "ai, näitä voi syödä yhtä aikaakin?!"-ilme :xmas:

 
Kuka vaihtais anoppia? :headwall: :kieh: Lupas tulla tänään pariks tunniks pojan kanssa, jotta pääsen KUNNOLLA kauppaan, kun tota autoa ei ole.. Makaapi kylppärin lattialla huonossa hapessa, kiitos eilisten firman pikkujoulujen. Kiitti vaan =¤%((#¤:sti.

T. kohta tonne sateeseen, tuuleen ja +1 keliin ärtyisän vauvan kanssa pyyhältävä äiti
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Kuka vaihtais anoppia? :headwall: :kieh: Lupas tulla tänään pariks tunniks pojan kanssa, jotta pääsen KUNNOLLA kauppaan, kun tota autoa ei ole.. Makaapi kylppärin lattialla huonossa hapessa, kiitos eilisten firman pikkujoulujen. Kiitti vaan =¤%((#¤:sti.

T. kohta tonne sateeseen, tuuleen ja +1 keliin ärtyisän vauvan kanssa pyyhältävä äiti

Multa saat absolutistianopin, josta ei juuri moittimista löydy :heart: Mut pidä se vaihtari ihan vaan siellä. Kaupan päälle kääretorttukahvit, tuli ihan sikahyvää :p (pakko kehuu ite, ku kukas se muuten) kaakaopohja ja täytteeks kermavaahto, mis on sitä marianne-rouhetta.NAM!!! (onkohan sitä yhtään jälellä huomenna???? :whistle: tästä tuli mun ehdoton leivontahitti)
 
Pohjaan laitoin
6 munaa (pieniä , isommista riittänee neljäkin)
Saman verran sokeria kuin on munia (mittaat siis paljonko 4-6 munasta tulee)
Saman verran jauhoja (käytin perunajauhoja, mut onnistunee vehnäisilläkin)
2tl leivinjauhetta ja 3rkl kaakaojauhetta (mulla sitä makeaa, tummaa leivontakaakaota riittää kai vähempi) jauhojen sekaan

Pellille ja uuniin

Täytteeseen ihan vaan kevytvispiä (ei oo niin rasvasta kun tavan kuohukerma), ja kun se on vaahtoutunu sekaan mariannerouhetta, huitasin koko sellasen valmiin pikkupussin, kai se on vähän makuasia,kui paljo haluu laittaa.

Oon tämmönen "tää vois toimii"-leipuri eli harvoin teen valmiilla reseptillä, mut googlella varmaan löytyy ihan marianne-kääretortun "oikea ohje"kin =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Ammu: Siis iha sokerikakkupohja ja sit täytteet...eiks?
Nii ainaki ymmärsin tuon ohjeen...kaikkee saman verra.
Jep ja se kaakao, jos haluu tummempaa, tuo Marianne-vaahto on kyl niin hyvää, et toimii varmaan vaaleessakin pohjassa. Mun oli tarkotus vielä sulatetulla suklaalla valuttaa koristeraitoja siihen päälle, mutta kun en muistanu ostaa sitä suklaata, niin laitoin sit sellasii tähden muotosia koristerakeita päälle, nättikin tuli =)

 
Lupasin tulla tänään kertomaan jos raskaustesti on negatiivinen, oli se! :wave:

Ai niin.. ja poika oli oikein mallikkaasti! En edes yrittänyt nukuttaa vaunuihin, vaan talsittiin kauppaan, hullu määrä ihmisiä, ja jätkä räpeltää lelua koko kauppareissun ja tuhat metriä pitkän kassajonon.. Kitinä alkoi vasta 50m ennen kotiovea, ja sekin sen takia, kun oli puoliksi makuuasennossa, enkä viitsiny enää nostaa. Kaikki sain mitä pititin, pari kauppakassillista, hoitolaukku ja poika 2. kerrokseen, haba haba tsuk tsuk!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Vielä hehkutan tuota talouspaperille kakkaamista. Meillä siis nykyään jo päivittäin kakataan hienosti "käskystä". Ummetus on poissa ja vaippojakaan ei tarvitse olla koko ajan vaihtamassa. Suosittelen kokeilemaan. Sofia hoksasi ainakin tosi nopeasti jujun, siis viikko ollaan nyt tätä tehty.
Tosi hieno juttu että saitte apua arkeen kakattamalla :D Tosiaan suosittelen minäkin ko. juttua!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
rebel Hmmm. Mielenkiintoinen makuyhdistelmä luumu + bataatti. Eipä olis tullut itselle mieleen sekoittaa keskenään. Mutta ilmeisesti uppoaa? :D
Juu, uppoo oikein hyvin. Maistoin itsekin (niin kuin myös mies) ja todettiin, että se on aika hyvää niin. Suosittelen siis.
Huomenna meinasin antaa perunakukkakaalisosetta ekaa kertaa ja ihan suosiolla luumun kanssa. Voin vaan kuvitella ne ilmeet mitä huominen kukkakaali saa Rasmuksessa aikaiseksi. :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Se pakkauksen talvihaalari on nyt sit ollu meillä kans käytössä. Se on kyl mun mielestä jotekin hassun kapea ylhäältä kainaloiden kohilta. Ei se meillä kyllä koko talvea mene. Onneks oon varautunu ja oon hankkinu jo Reiman talvihaalarin. Se on ainakin paljon tilavamman oloinen. Mahtuu jotain tarvittaessa allekin. Tohon äp:n talvihaalarin alle en saa muuta mahtuu kuin yhden kerroksen ohutta sisävaattetta, esim. body ja potkarit/verkkarit.
Siis onko sulla v. 2007 pakkauksen haalari??? Mä laitoin sen tällä viikolla ekaa kertaa päälle, ja Sofia hukkuu siihen :eek: Saas nähdä onko sille käyttöä koko talvena. Harmittaa vaan, kun luotin siihen että sillä mennään tämä talvi. Puhutaanko me oikeasti samasta haalarista...? :/

*muoks* niin ja kun meillä kuitenkin on se sirkuskokoinen vauva
Juu, ihan siitä samasta haalarista puhutaan. Meil on vissiin sit meganorsu vauvana!! :LOL: Etenkin hihat siinä on mun mielestä tosi vaikea pukea, on jotenkin niin ahdas. Mut sieltä kainaloiden seutuvilta se mun mielestä tuntuukin niin ahtaalta ja pieneltä. Onhan meilläkin vielä käännettynä kaikki hihat ja lahkeet, mutta todennäiköisesti niitä ei tarvitse pahemmin availlakaan, koska tuskin se niin kauaa edes päälle menee.
 
Oonko mä huono vaimo, kun en oo leiponu mitään huomiseksi isänpäiväksi?? Kuuluko mun leipoa jotain? Mä kyl tykkään leipoa, mutta en välttämättä viitsis enää tähän aikaan ruveta leipoo, kun pelkään et Rasmus herää siihen vatkaimen ääneen. Tosin pakkasesta löytyis kyl pakastepullaa... käviskö se??! :D

Onnittelut Elpalle negasta!!! :)

Oliskohan mulla viel jotain,jolla jatkaa tätä yksinpuhelua... hmm.. ei tuu nyt mieleen... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Se pakkauksen talvihaalari on nyt sit ollu meillä kans käytössä. Se on kyl mun mielestä jotekin hassun kapea ylhäältä kainaloiden kohilta. Ei se meillä kyllä koko talvea mene. Onneks oon varautunu ja oon hankkinu jo Reiman talvihaalarin. Se on ainakin paljon tilavamman oloinen. Mahtuu jotain tarvittaessa allekin. Tohon äp:n talvihaalarin alle en saa muuta mahtuu kuin yhden kerroksen ohutta sisävaattetta, esim. body ja potkarit/verkkarit.
Siis onko sulla v. 2007 pakkauksen haalari??? Mä laitoin sen tällä viikolla ekaa kertaa päälle, ja Sofia hukkuu siihen :eek: Saas nähdä onko sille käyttöä koko talvena. Harmittaa vaan, kun luotin siihen että sillä mennään tämä talvi. Puhutaanko me oikeasti samasta haalarista...? :/

*muoks* niin ja kun meillä kuitenkin on se sirkuskokoinen vauva
Juu, ihan siitä samasta haalarista puhutaan. Meil on vissiin sit meganorsu vauvana!! :LOL: Etenkin hihat siinä on mun mielestä tosi vaikea pukea, on jotenkin niin ahdas. Mut sieltä kainaloiden seutuvilta se mun mielestä tuntuukin niin ahtaalta ja pieneltä. Onhan meilläkin vielä käännettynä kaikki hihat ja lahkeet, mutta todennäiköisesti niitä ei tarvitse pahemmin availlakaan, koska tuskin se niin kauaa edes päälle menee.

Hei siis meillä sama homma, mutta sen raidallisen "välipuvun" kanssa. Kainalot on tosi oudot ja ahtaat, mutta puku olis muuten melkein sopiva paitsi jaloista ei sovi kääntämään lahkeita.
Mutta se äp:n oikea toppapuku on ihan megasika iso ja poika hukkuu siihen totaalisesti, eikä ole mikään pikkutirppana (n.70cm ja 7,5kg)
Täällä on tapahtunut paljon,tai en niinkään paljon kuin omassa päässä käydään edelleen jotain kummallista läpi. Kerron siitä myöhemmin sikäli mikäli kiviäkin kiinnostaa :ashamed:
 
Arvatkaas oliko tuossa äskön huono äiti-fiilis, jälleen :ashamed:
Mä hukkasin pojan kerhossa tekemän isänpäiväkortin!! :ashamed:

Onneksi löysin sen, tosin kerkesin itkemään n.15min ja hätyyttämään isännänkin etsimään sitä :ashamed: Perus muisti sääntö :attn: Jos piilotat, piilota "kalsari"laatikkoosi ---> taskista aina kalsarisi!! :D

* :xmas: tätä varten mun piti kone vielä tälle iltaa avata :D :xmas: *

Huono äiti :headwall:
 

Yhteistyössä