*KULLANKERÄT Marraskuussa*

Tuosta hengityksen tarkistamisesta , minä teen sitä joka yö ja monta kertaa, herään paniikissa kuuntelemaan hengittääkö pieni ja räppään valotkin joskus päälle jos en ole varma :| milloinkohan se "pelko" häviää vai pitääkö siitä puhua?
Mulla on edelleen niin sekavat fiilikset kaikesta, masentaa välillä, sitten on taas "kyllä mä jaksan vaikka 100 vuotta"-olo ja taas mennään ylös alas. Eilen puhkesin itkemään pitkään padottujen tunteiden vallassa kun en saanut yhtään ystävää ulos parille kaljalle ja mies lähti sählyyn. Oli niin onneton, hylätty olo että kyyneleet vaan valuivat, lisäksi muksu aloitti hirveen shown (niinkuin aina kun mies lähtee, ja sille sitten hymyilee ja jokeltelee ) ja olo vain paheni.
Seilasin laidasta laitaan tunteiden kanssa, miten huono äiti olen kun vi**ttaa tuo huutaminen, miksi mulla ei ole ystäviä ja miks näytän rumalta pojalta. Kaikki vaan painui kasaan ja olo oli lohduton. Mies jopa hätääntyi kun tuli sählystä takas ja näki turvonneet silmät, joista jo kroonisesti vaan valui vettä vaikken enää omasta mielestä itkenyt. En pysty sanoin kuvailemaan sitä sekavuuden tilaa :eek:
Ja edelleenkään en uskalla neuvolassa mitään sanoa tästä kun pelkään että lapsi viedään minulta tai minut leimataan ja aletaan suurennuslasin alla kytätä mitä se taas puuhaa.
Syyllistän miestä ihan hirveesti vaikka se on maailman kultaisin mies. En tajuu itseäni. Hävettää :ashamed:
 
Mä en tiedä muistatteko kun aiemmin kun vielä imetin ja hermosin siitä jotain ja sanoin neuvolassa painavalla äänellä asiasta , niin heti lyötiin MML:n lappua käteen johon soittaa jos kiristää pantaa ja perheväkivallasta jotain ja olin ihan wtf :eek:
Minuu myös ärsyttää se, että katsotaan ja jutellaan kun pikkutytölle joka ei tajuu ja sellasta "sääliä". Kun en sitä kaipaa, vaan jotain...en tiedä. Pitäs varmaan kolauttaa nuppinsa johinki et menis palaset kohdilleen. Vertaistukea tai prkl en tiedä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja T-Bird:
Mä en tiedä muistatteko kun aiemmin kun vielä imetin ja hermosin siitä jotain ja sanoin neuvolassa painavalla äänellä asiasta , niin heti lyötiin MML:n lappua käteen johon soittaa jos kiristää pantaa ja perheväkivallasta jotain ja olin ihan wtf :eek:
Minuu myös ärsyttää se, että katsotaan ja jutellaan kun pikkutytölle joka ei tajuu ja sellasta "sääliä". Kun en sitä kaipaa, vaan jotain...en tiedä. Pitäs varmaan kolauttaa nuppinsa johinki et menis palaset kohdilleen. Vertaistukea tai prkl en tiedä.
Kauanko imettämisen lopettamisesta on?
 
TB :hug: ...Jaksamisii! Jos et nlas sanoo mitää nii kipaseppa iha lääkäriin.
Mie en osaa nlas ikinä puhuu mitää omii tuntemuksii...samt ajatukset siit ku siul et aletaa kyylää yms,mut edelline ku ol pien siis tää nyt ekaluokkalaine nii jouduin käymää päivystykses itkees ku en vaa enää jaksanu...sain lääkkeet ja juteltuu eikä jääny oloo et nyt muksu tullaa ottamaa pois tai muuutakaa kyttäämisen makuu ei jääny.

Ol sekava sepustus mut toiv.jotai ymmärsit =)

Tääl syöty isänpvä aamupala..ol kakkuu ja omenapiirakkaa sekä suklaata ja tietty kortit ja lahja :heart:
Ainut vaa et nuorin ja vanhin muksu nukku :D Esikkoo yritettii herätellä,mut ei hää jaksanu nousta mei kaa :LOL:
 
TB: Ursu on oikees! Lääkäriin. Ihmisillä joku hassu ajatus siitä että lääkäriin mentäessä pitää olla fyysinen oire tai nii sekas ettei ittee peilistä tunnista.. Mut voi tosiaan olla helpompi puhuu lääkärille jonka luona ei joudu joka kuukaus ramppaan.
Ja älä hyvä ihminen ajattele että sulta laps pois otetaan jos masentaa!! (Ku ei niitä viä pois joskus vaik ois OIKEESTI syytä, mitä sun kohal ei tunnu olevan ainakaan mun ymmärtääkseni)
Tosi monta :hug: :hug: :hug:

Kurjaa, kun ihmiset nii kovin pelkää hakea apua.. Vauvojen vanhemmilla se ois lapsenki etu että äiti (ja isä myös) hoidattais itteensä. Ja sit se ajattelu tapa että: "sit kun on pää kainalossa nii haen apua!" :headwall:

Täällä ollaan tosissaan kipeenä, pitää huomenna lähtä lekuriin (tänää ei viitti ko päivystys tuol toisel paikkakunnal). Kiva että tyttö säästyny sairastelulta, mut IHME jos ei nyt oo saanu multa tartuntaa!

Ai niin ja Mamitzu: Kiitti kakkuvinkistä (pätkis kakku) Tuli eilen tehtyä ja ja... mm.. pikkusen herkkua!! ei voi muut sanoa. Ja kivaa vaihtelua meän perinteiselle sulkaa piirakalle ja juusto kakulle (Joka myöskin kyllä ihan über hyvää! =) )

Nyt isäntää herätteleen pusuilla ja haleilla! :heart:

Toukkalat
 
Huomenta, ja hyvää isänpäivää :heart:

Täällä tehtiin pojan kanssa isälle aamupala, tosin sotku siitä tuli. Pari isoa kauralimpun viipaletta, juustot ja leikkeleet, ja keitettyä kanamunaa viipaleine.. mies tykkää majoneesista kanamunien päällä, joten dippasin pojan käden majoneesipurkkiin ja sai ihan itte levittää :LOL: Sillä oli todella hauskaa.. niin oli mullakin kun siivosin jälkiä. Iskä oli otettu maailman paras isä- mukista ja kortista, johon poika oli sotannut vahaliiduilla ties mitä, ja kirjekuorikin oli suljettu IHAN OMALLA KUOLALLA! Tääl olis vähän ylimääräistä, jos joku tarttee? ;)

Oma iskä (isäpuoli) tossa mesessä kyselee, josko olisin pojan kanssa halukas lähtemään KIINAAN! :eek: 10.-18.12. , ja iskä maksais matkat, tultais äidin kanssa jouluksi sitten suomeen.. HUIJ :eek: Tottakai me lähdetään, kun mieskin on töissä (sesonkiaikaa..) kiinni lähes 9-20 joka päivä :( Pitää vielä odotella siskon vastausta; jos sisko ja siskontyttö pääsevät lähtemään, saavat mennä.. 4,5veellä on EHKÄ suurempi ikävä mummia ja ukkia, kun vajaa puolivuotiaalla :D

Jänskää B)

T-bird- painin ajoittain samojen ajatusten kanssa. Se, että hiussortuva tipahtaa silmille lasta nukuttaessa, ärsyttää niin paljon, että repäsen tukon hiuksia pois.. tässä siis esimerkki siitä, että tällä mammalla on itsensä kanssa josku pinna niin kireällä että pelottaa. Koita puhua asiasta.. mä itken miehelleni, joka onneksi osaa jossain määrin auttaa, tai ainakin tajuaa. :hug:
 
Isänpäivää kaikille!

Meillä isi oli nostamassa lippuja, kun me Rasmuksen kanssa heräiltiin. Syötin Rasmuksen sillä välin, maistettiin ekaa kertaa sitä oikeista kaurahiutaleista tehtyä puuroa ja hyvinhän sekin upposi. Oli pikakaurahiutaletta, et ehkä jotenkin pienempää kuin normi.
Kun isi tuli kotiin, Rasmus oli syöny ja iloinen pieni poika,joka odotti isiä sitterissä istuen lahja ja kortti sylissä... ei olis kyllä halunnut antaa pakettia isille, piti kovasti kiinni. :D Isi sai lahjaksi Hemtexistä ostetun "Maailman paras isä" -tyynyliinan, jossa on ruuveja ja muttereita (miehellä kun on aina työhousun KAIKKI taskut täynnä ruuveja, työkaluja yms. kamaa), huoltomies kun on. Niin pitihän sen saada sellanen sopiva tyynyliinakin, niin ja sit oli se Rasmuksen tekemä kortti. Aamiasta yritin tehdä, en vaan jotenkin pystyny tekee, kun särki taas vaihteeksi niin hemmetisti selkää ja oikeaa jalkaa. Aamupalan jälkeen painuin Rasmuksen kanssa nukkumaan. Mun piti vaan nukuttaa se tonne meijän sänkyyn, mut sieltä heräsin sit reilun puolen toista tunnin jälkeen. Ukko oli sillä välin laittanut täällä tiskit ja muut. Totesikin vaan, että tää on kumma isänpäivä, kun itse joutuu kaiken tekee.... mä en vaan nyt jaksa saati kykene. Onneks mies on koko tulevan vkon kotona, jos saisin korvattua jotenkin tätä isänpäivää tässä viikolla, voisin vaik yrittää leipoakin. Kiinnostaisi kovasti se teijän mainostama pätkiskakku. :p Sehän on varmaan laktoosi-intolerantikoille ihan passeli. :whistle: :LOL:

Voi kuinka ihanaa Elppa. Olis varmaan tosi kiva lähteä Kiinaan Alexin kanssa. Pitkä lentohan se on,mut silti. Mulla kyllä varmaan tulis niin hirvee ikävä ukkoa, etten tiedä voisinko moiselle reissulle kuitenkaan lähteä.

TB:lle voimia! :hug: Se lääkäri vois oikeesti olla hyvä ratkaisu. Enhän se minäkään halua sille neuvolan tädille omista asioistani puhua, kun sitä näkee liian usein, mut lääkärille voisi olla helpompi. Jos et terveyskeskukseen pääse, niin yritä päästä yksityiselle, sinne kun ei taatusti ole niin hirveät jonot.

Jospa sitä yrittäis nyt vaikka ruokaa tuolle ukolle lämmittää ja sit pitäiskin lähtee taas isänpäiväkaffeelle miehen isän luokse. Rasmuskin vielä nukkuu niitä ekoja päikkäreitä. :eek: Mikähän sitä vaivaa?? Ei se näin pitkiä päikkäreitä oo nukkunu yli kuukauteen... toivottavasti ei oo kipeeksi tulossa.

Hauskaa isänpäivän jatkoa kaikille ja yritän illalla palata taas palstalle! :)
 
rebel- puuro tekee tehtävänsä ;)

Juu, mä sitten lähden Alexin ja siskontytön (4,5v) kanssa kolmistaan sinne Pekingiin 9.12. :) Ollaan reilu viikko. Naureskelin tossa just ukolle, että minkäköhänmoiset (kauhee sanahirviö!) selostukset mun pitää liittää maitojauhepaketin kylkeen, ettei meiltä riistetä ruokia? Kaikki on varmaan lukenu kiinan "laadukkaasta" maitojauheesta :headwall: Mutta juu, pojan lento maksaa vain 50?+verot, joten ehdotin että voin ottaa toisen tittiäisen, olivat onnesta soikeina. 7,5h on pieni aika elämästä; jos menee päin peetä, niin sit menee.. aina siitä selviää. Lento on muutenkin klo 20 lähtevä, eli olis otollista että poika nukkuis ainakin lennon ajan, tai suuren osan siitä.

Hui, ihan jännittää jo. Huomenna soittelemaan viisumeista ja pojalle pitää hankkia passi.

Nyt jatkamaan makkarakeiton (+ kaikkea mitä kaapista löyty.. pastaa.. sipulikeittojauheen jämät jne.) tekoon :D
 
TB Peesailen edellisiä, eli lääkäriin vaan juttelemaan. Ei missään nimessä kannata jäädä yksikseen odottamaan, josko menisi itsestään ohi. :hug:

Elppa
En oo kade, mutta kuitenkin :whistle: Joko sun äiti on lähtenyt takaisin sinne Kiinaan kanssa?

Täällä isänpäivää vietetty. Me tosiaan askarreltiin sormiväreillä ihan samaan malliin kuin rypäle ja Toivokin. Tosin punaisella värillä. Huh! Aika toivotonta puuhaa. Sofian mielestä oli nääs kurjaa, kun käsi likastui....hienohelma.... :xmas: Iskä sai lahjaksi Isukki-satukirjan ja lompakon. Saa sitten edes Sofian kuvan kukkaroon esille. :D Rahaahan siellä ei tunnetusti ole :LOL: Ja sitten väkersin runsaan brunssitarjoilun. :p

Tässä isänpäivätunnelmia
http://www.aijaa.com/v.php?i=3057199.jpg
 
Moikka!
Me oltiin viikonloppu mummilassa.Oli kivaa saada lastenhoitoapua,koska toi neiti on niin kiukkunen.Epäilen vahvasti hampaita,kun ei suostu kunnolla syömään.

T-Bird :hug: Lääkäriin sanon minäkin.Voi olla helpompi puhua ihmiselle jota ei tunne ja jota ei näe joka kuukausi,niin kun joku jo mainitsi (en nyt muista kuka :ashamed: )

Tota Marianne kääretorttua pitää kokeilla :p Olikos se Ammu,joka vinkkasi...Vitsi kun on lahopää :headwall:
Mitäs muuta oli..Elppa mä oon niin kade :ashamed: Kestääkö se lento tosiaan vaan 7,5 tuntia?

Kohta isäntä tulee töistä niin päästään isänpäivä "lounaan" kimppuun...Häränsisäfilettä ja kermaperunoita,jälkkäriks tein vielä uunijäätelöä :p

Bamse
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Tässä isänpäivätunnelmia
http://www.aijaa.com/v.php?i=3057199.jpg
Meillä sama "nallerätti", tosin vaaleansininen ;)
Se on ihan ehdoton välttämättömyys, kun mennään unille. =)
Rasmukselle ei mitkään nallerätit kelpaa vaan sen pitää olla ihan kunnon puklurätti ja mielellään parilla puklulla varustettuna. Sitten voikin mahdollisesti uni maittaa. Meillä se nallerätti seilaa Rasmuksen sängyssä, mutta vailla varsinaista käyttöä.

Kotiuduttiin siis äsken ja on ihan tajuton väsy. :ashamed:

Mä oon niin kateellinen Elpalle? Minne päin Kiinaa meet lasten kanssa? En nyt ainakaan jaksa muistaa, et olisit siitä maininnu.. tosin päätäni en siitä asiasta pantiksi laita.
 
rebel- Pekingiin mennään :)

Tulee pieni ongelma passikuvauksessa, kun vauvan suu pitää olla kiinni.. meidän tönöttäjä kun ei osaa olla suu kiinni :ashamed:

Nii, me voitais kans kuulua siihen jättivauvaklubiin-vai-mikä-se-nyt-oli:



Meillä on muuten pojan sängyssä 1 puklirätti käsissä, 1 tutin edessä ja sit se sininen rätti pään päällä osittain :D Pienestä pitäen ollu noin.. jos on vaan 1 rätti, niin huuto tulee :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
rebel- Pekingiin mennään :)

Tulee pieni ongelma passikuvauksessa, kun vauvan suu pitää olla kiinni.. meidän tönöttäjä kun ei osaa olla suu kiinni :ashamed:

Nii, me voitais kans kuulua siihen jättivauvaklubiin-vai-mikä-se-nyt-oli:



Meillä on muuten pojan sängyssä 1 puklirätti käsissä, 1 tutin edessä ja sit se sininen rätti pään päällä osittain :D Pienestä pitäen ollu noin.. jos on vaan 1 rätti, niin huuto tulee :D

Tönöttäjä :LOL: :LOL: Ja Alex on niin kaunis vauva, ei mikään tönöttäjä.

Onko se passikuvaus niin tarkkaa, että suun pitää olla kiinni? Siinä voi kuvaajalla olla sit hommaa yrittää saada kuva, joka on sopiva passiin. Eihän noista vauvoista koskaan tiedä kauan se suu pysyy jossakin tietyssä mallissa. =)
 
Tulin vaan pikaseen ilmottamaan, että oli pakko päivittää nimimerkki. :whistle: B) Katotaan nyt, vaihtuko jo, vai pitääkö eka kirjautua ulos ja sisään takas... Oli vaan pakko ku tuli niin osuva;

Meillä on Wii lainassa ja pelattiin nyrkkeilyä. Minä yksin jätkäporukassa ja PIEKSIN KAIKKI! :D B) Mies sitte heitti, että;
"Johan nyt oot oikeen voittamaton. Mestari. Champion. Herkkusieni. Ha ha."
Tästä nyt sitte vaan jäi ihan kuolematon lisänimi, oon kotioloissa nyt kokoajan voittamaton herkkusieni. :whistle:

Puhutellessa saa jatkaa rypäle-nikin käyttöä, tai tota uutta tai voi sanoa ihan vaan Jennaki. :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Okei, eli nallerätti yksistään on liian pieni ja "vaatimaton" eli vois kelvata ns. kakkosrätiksi pään päälle. :D Siis yrittämään.
Kerro sit miten kävi :D Meil on ollu rätti pään päällä nin, et peittää puolet korvasta ja päälaen ja menee silmien päälle "pimeyttä tuomaan". Jos jätkä on liian hereillä sänkyyn laitettaessa, se rätti kyllä lentää.. ja kauas. Mä löysin tänään 3 tuttia jalkopäästä, reilua.. ihmettelinkin että syökö se ne, 1 oli enää jäljellä ja tuli pieni paniikki.
 

Yhteistyössä