*KULLANKERÄT Marraskuussa*

Huomenet!
Ihanaa ku neiti viihtyy hyppykiikussa. Juttelee itekseen tuolla nytkin :heart: Onko kellään muulla hyppykiikkua? Tästä varmaa oli joskus puhettaki ettei ne fysioterapeutit suosittele. Mutta siinäpä olkoot :kieh:

Eilen ei neiti nukkunu yksiäkään kunnon päikkäreitä. Aika kaamee päivä kyllä sen puolesta. Illallakin sitten nukahti vasta puol kymmenen aikaan :/ Mikähän lie vaihe sillä päällä, kun yleensä se nukkuu kiltisti 2-3h päikkärit :|

Di
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lady Di:
Huomenet!
Ihanaa ku neiti viihtyy hyppykiikussa. Juttelee itekseen tuolla nytkin :heart: Onko kellään muulla hyppykiikkua? Tästä varmaa oli joskus puhettaki ettei ne fysioterapeutit suosittele. Mutta siinäpä olkoot :kieh:


Di
Meil on hyppykiikku ja kovasti Viljami siit tuntuu tykkäävän =)
En oo kyl pitäny siin ku kymmenise min korkeintaa kerralla...niihä noi viisaammat sanoo ettei se hyväks,mut terveen järjen kaa käytettyn tuskin haittaakaa.
 
Mies tartutti minuu flunssan :kieh: ja nyt o nuhan lisäks keuhkot aivan tukossa :(
Täytyy koht ihan miettii josko noit lähtis kuunteluttamaa lekurille...samalha Viljaminkii varmaa kuuntelis vaik miust häne pihinä on huomattavasti vähentyny.

urs ja Viljami 5kk ja 10pvää
 
Rypäle: Miten siel vauvapsykologilla meni? vai ootko jo kertonu ja miul menny ohi.. :ashamed:

Erika oppinu uuden leikin, pöydän ääressä kun istuu sylissä, nii kaikki pitää huitoo alas pöydältä! Ei mikään huippu leikki! |O

Ja v*tut tääl mihinkää lääkärille pääse ko pitäis eka labraan jonottaa antaa näytteitä ja en kyllä varmaan tytön kaa lähe jonottelee eikä oo lapsenvahtia. :(
palaanpa myöhemmin kommentoimaan paremmin..

Toukkalat
 
oon laiska lukija ja sieltä täältä vaan lukasin,sorryyy..... tänne.. selkäkipua, 6v synttäreitä nyt juhlittu pari pvää.. ja kakkuja ym ON viä joten eiku illalla viimiseks ja aamulla melki ekaks..... jee tällä tää vatta lähtee..... :whistle: pojalle ei vieläkään oo tullut lähetettä pään ultraukseen ja jos ei huomenna tuu ni soitan sinne... ei jaksa odotella tollasta asiaa... nyt oon hukannut esikoisen hammaslääkärilapun!!!!!!!!!!! :ashamed: hmmm... ja keskimmäisenkaa ootellaan lähetettä allerg.testeihin. menkkakivutkin tähän päälle viä ni yippeee!!
 
heippa!

Taalla neiti nukkuu paikkareita ja keittion ja kylpparin siivouksen jalkeen olen ansainnut pienen tauon.Meilla tosi saannollista et kun aamu unilta herataan niin 2-3 tunnin kuluttua siita otetaan paikkarit. Yleensa sellaiset noin tunnin. Sitten iltapaiva kolmen jalkeen yleensa pitemmat sellaiset 2-3 tunnin. Tanaan on sit neljan aikaan aika rokotukselle. Sen tietaan et sitten huudetaan kun ollaan muutenkin vasyneita. Saapi aiti sitten juoksu jalkaa tulla tulla rattaiden kanssa laakariasemalta kotiin.
Taallakin ollaan muuten sairaana, eilen kurkkukipu ja nyt nuha.....
Tytolla nena niiskuttaa aina aamuisin, mahtaakohan olla polyallergiaa.
Kylla se on mahdotonta se vauhti kun tama tytto kasvaa. Nyt jo 70cm:t bodyt ja potkupuvut on liian pienia. Kaikista tuntuu et jalkaosa jaa ahtaaksi.
Onko kellaan muulla viela vauvakuumetta? Taalla podetaan viela vauvakuumetta ja tuntuu et loman aikana vaan pahemmaksi meni. Itse olen perheesta jossa mun aiti teki nelja lasta viiden vuoden sisalla. Itse en aivan neljaa ole suunnitellut, lahinna kolme. Tosin ei me ukon kanssa siita olla paljon puhuttu. Tietaan kylla et mulla vauvakuume ja haluaisin Ellalle leikkikaverin tehda.
Vaan jos koittaisi viela vahan siivoilla ennen kun tytto heraa

ai niin on mulla hyppykiikku, viela en ole tohtinut kayttaa. Ehtiihan sita kun vahan viela kasvaa ja taytyyhan mun keksia mihin sen ensin ripustankin....
 
Jee,sain just ruotsin kurssin tehtävät pulkkaan - toivottavasti ei enää koskaan tarvii suorittaa yhtään ruotsin kurssia. Mulla ei siis ole mitään ruotsia vastaan, osaan tarvittaessa puhuakin kyseistä kieltä,mutta toi kielioppi ja taloussanasto on pyllystä.

Eilinen isänpäivä meni löhötessä ja herkkuja ahmiessa. Olo on vieläkin kuin täytetyllä joulukinkulla :ashamed: , tiedättehän mitä ahneesta sanotaan. Sovelsin pätkiskakun reseptiä ja tein tavallisen kuivakakun, jonka taikinaan laitoin pätkiksiä ja sitten kuorrutin sen suklaalla - oli aika taivaallisen hyvää.

Joku kyseli tosta hyppykiikusta, meilläkin se olisi vintissä, mutta en tiiä uskallanko junnua siihen laittaa ettei esikoinen saa päähänsä vähän keinutella veljeään. Esikko kyllä aikoinaan viihty siinä ja oli siinä kanssa 10-15 min kerrallaan. Voishan sen kaivaa tuolta vintistä ja kokeilla mitä junnu tykkäis.

Äp-pakkauksen vaatteistakin ootte jutellu. Meillä on joitain esikoisen vanhoja bodyja ja housuja käytössä. 2007 vuoden kevyttoppis on ollu käytössä,mutta joudun kohta vaihtamaan sen pois,kun on aika nafti jo. Esikon -04 kevyttoppis on kokoo 80 ja tosi väljä joten menee vielä pitkään.

Huomenna esikolla on valokuvaus pk:ssa ja vien junnunkin sisaruskuvaan. Esikoinen on harjoitellu veikan sylissä pitoa, kun ei oikein koskaan ole sitä halunnu sylissä pitää. Nyt onkin sitten melkein koko ajan pyytämässä sitä syliin. Katotaan nyt millainen kuva saatais aikaiseks, vähän jänskättää että mitä pikkuveli tuumaa kameroista ja tietysti mun tuurilla se alkaa just silloin vierastaa kuvaajaa.

Mulla ois perjantaina firman pikkujoulut ja nyt ketuttaa että lupauduin lähtemään muutaman työkaverin painostuksen alla. No, kai sitä ilmaisen sapuskan voi käydä syömässä ja tulla kiltisti kotiin ennen yötä. Ei kai siihen kuole???

Tiivari: Tuolla aikaisemmin mainitsit olevasi talousalalla niin saanko udella millaista hommaa teet? Alaa opiskelevana vaan kiinnostaa.

No, tässä kai ne tärkeimmät oman navan jutut. Pitäis ruveta miettimään tuota meidän perheen tämän päiväistä ruokapolitiikkaa.
 
Nyt se ummetus iski meidän neitiinkin. Olen viikon antanut pottua ja nyt ollut pari päivää kakkaamatta. Kovasti puskee mut mitään ei tule.

Voinko antaa nyt jo luumua? Minkä verran?

Ja ku raukka on vielä kipeänä muutenkin niin sais kyl kakka tulla ilman isompia ponnisteluja.
Viime yönä alkoi hengitys rohiseen ja nyt nenä vuotaa. Silmät myös vuotaa ja pahoin pelkään et silmätulehdus tarttui siskon tytöltä. Mut eikö ne voi vuotaa muutenkin nuhaisena???
 
huh kun oli paljon luettavaa :)
Oltiin viikonloppu mummolassa ja Julia sai tuliaisiksi kaameen kuume-räkätaudin (toinen jo), pikasesti piti tulla pyörähtämään kun sain tytön nukkumaan, Nii että tervehdys vaan kaikille ja :hug: jos joku on jäänyt viime aikoina ilman :LOL:
Niin ja join yhden lonkun perjantaina ekan kerran yli vuoteen, ei menny päähän :D
Imetys alkaa olemaan loppusuoralla, seurauksena huomattavasti onnellisempi ja tyytyväisempi äiti.
Julia oli ensimmäisen kerran isän kanssa muutaman tunnin reissussa viikonloppuna, meinasin kuolla ikävään ja VAIN yhdesti "ohimennen" kysäisin että miten menee :D
Siinäpä meidän viimeaikaisen elämän huippukohdat...
Joko Elpalla oli kisat? Miten meni?
 
Tiivari: kuhan kysyin et voinko jo antaa luumua. Tällä mammalla niin hatara pää et parempi aina varmistaa asioita...
Emma saanut vain viikon ajan kiinteitä (prunaa, täst lähtien pe-po) Ni ajattelin et joko tässä vaiheessa vois jo luumua antaa.
Anteeksi tyhmyyteni!
 
Alkuperäinen kirjoittaja maleha:
Tiivari: kuhan kysyin et voinko jo antaa luumua. Tällä mammalla niin hatara pää et parempi aina varmistaa asioita...
Emma saanut vain viikon ajan kiinteitä (prunaa, täst lähtien pe-po) Ni ajattelin et joko tässä vaiheessa vois jo luumua antaa.
Anteeksi tyhmyyteni!
En mä tarkoittanut sitä niin, että tyhmiä kyselisit :hug: Aattelin vaan, että josko sulla on joku syy, mikset ole luumua antanut. Mä aloin antamaan luumua kyllä tosi aikaisessa vaiheessa, kun ei yksinkertaisesti vauvan masu toiminut lainkaan. Taisi olla tosiaan jo muutaman päivän päästä perunan aloittamisesta. Eli tarjoa ihmeessä luumua vauvalle vaan. Jos annat valmista, niin anna Bonan. Siinä ei ole riisitärkkelystä, joten toimii paremmin. :wave:
 
Meillä kans tuota luumua yritetään antaa päivittäin niin pysyy vatsa toiminnassa. Meillä oli viikonloppuna vatsa tosi kovalla, en keksi muuta kuin maissin, se oli ainoa uus lajike. Maissinhan ei pitäis kyllä kovettaa, mutta kaikilla se ei vaan sula. Luumu on itse asiassa ainoa noista hedelmistä mitä meillä suostutaan syömään, muut ei oikein uppoa.
 
ursulaiselle parantumisia!!

Meillä oli just kaveri (sabsu77) kylässä pojan kanssa muskarin jälkeen.. Pienen huudon saattelemana läksivät äsken. Mies nukahti poikaa nukuttaessa, onpas hiljaista :eek: Kohta makaroonilaatikkoa napaan ja herättämään parivaljakko ;)

abloom- oli juu (olin stand up-kisoissa siis..), 2. sija, ja tammikuussa jatkoa! Puhuin kuulemma liian nopeasti :ashamed: 4min setti meni 3minuutissa.. vanhempi herrasmies sai sitten kutittelut ja pärisyttelyt eturivistä loppusilaukseksi :D
 
Laitan tännekkin tämän:

Meillä 4.5 kk tyttö ja olisi tarkoitus hommata "joululahjaksi" hyppykiikku ja kävelytyuoli.

Nyt sit näin mainoksen hyppylelusta ja se alkoi kiinnostamaan.

Löytyykö kokemuksia siitä lelusta? Onko hyvä??

Taaperokärry ei ole vielä ajankohtainen mutta haluaisin kuulla siitäkin kokemuksia!?

En haluais kaikkia hommata jos sit ei olekkaan niille käyttöä... Enkä halua et koko talo täynnä vauvan leluja...

Kertokaa ja suositelkaa.
 

Yhteistyössä