*KULLANKERÄT Marraskuussa*

Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Ekaa kertaa taitaa olla meillä jalassa nuo äp:n turkoosit (tai minkä väriseks kukakin ne katsoo) collegehousut. Kattelin niitä sillon, et on jotenkin hölmön malliset, että taitaa jäädä pitämättä, mutta tän kokosellehan ne on just soppelit.... väri ei vaan mua oikein innosta, mut hyvähän se on, et ei kaikki oo äitelää vaaleanpunasta, kun aika lailla punasta tuppaa meillä tuo vaatepuoli olemaan :whistle:
Mua ärsyttää niissä se, että ne menee ihan kainaloihin asti, ellei taita sitä masutuubia... Muuten käy kyllä täälläkin hyvin :) Ne keltaiset college-housut (siis äp2007) on kans hyvät :)

EDIT: enpä tiiä onko noi edes ÄP:n housut :eek: Meille putkahtaa aina sillon tällöin ihan outoja vaatteita.. siskolta joskus kaivoin sen tytön vaatteita kellarista.. ota noista selvää.
 
Elppa:
enpä tiiä onko noi edes ÄP:n housut
Meidän pakkauksessa oli ainakin keltaset collegehousut, jos niitä meinasit. Vinkkinä sulle ja muillekin, jos saatte vaatteita lainaan, kannataa merkitä ne jollain pienellä huomaamattomalla tavalla, koska vaikka lainaaja helposti lupaa "eikä tarvii palauttaa" saattaa tulla se päivä, et niitä kysellään kumminkin. Ja eri ihmisiltä lainatut vaatteet tietysti eri merkinnällä, niin erottuvat. 2 vuoden päästä ei taatusti muista, mikä vaate on mistäkin :D
 
ikionnellinen
Huomenta! B) Sain nukkua tänään pitkään, miehelle iski joku mielenhärö kun lupas hoitaa aamun, tai sit sääli...eni veis, teki terää :xmas:
Kiitos Tiivari, pidetään pikku tauko tuossa tassuttelussa, Äidin/isän syliin nukahtaa hetkessä, joten tällä mennään. Luin jostain toisesta ketjusta että aika tosiaa auttaa, taitaa olla se maaginen 6kk kun vauva tajuaa et jaa, kaipa tässä voi koisia ilman että äiti koko ajan hengittää niskaan :D

Mamitzu06
:hug: Tiedän ikävä sairaus,mun äidillä sama juttu, aika moista aaltoliikettä tuo selkärankareuma tekee, välillä hyvä, välil ei TOD! Ja taitaa olla melkosen periytyvä,eli vaivoja odotellessa :/

Jee, MÄ pääsen tänään tuulettumaan. Huomenna vietän synttäreitä joten ystävien kanssa ulos syömään :D Huomenna juhlitaan sitten isiä :flower:

Potut kiehuu hellalla, meen tsekkaan :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Elppa:
enpä tiiä onko noi edes ÄP:n housut
Meidän pakkauksessa oli ainakin keltaset collegehousut, jos niitä meinasit. Vinkkinä sulle ja muillekin, jos saatte vaatteita lainaan, kannataa merkitä ne jollain pienellä huomaamattomalla tavalla, koska vaikka lainaaja helposti lupaa "eikä tarvii palauttaa" saattaa tulla se päivä, et niitä kysellään kumminkin. Ja eri ihmisiltä lainatut vaatteet tietysti eri merkinnällä, niin erottuvat. 2 vuoden päästä ei taatusti muista, mikä vaate on mistäkin :D
Mä oon tehnyt exceliin sellaiset taulukot per vaatekoko, missä kuvailen vaatteen ja merkkaan keneltä on lainassa. Aika näppärä. Helposti sitten pystyy katsomaan mitä vaatetta on kuinkakin paljon, ja sama kun palauttaa, niin on helppo sinne merkitä palautetuksi. Vaatekirjanpitoa siis harrastaa tämä talousalan ihminen äippälomalla. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Mulla on jääneet muuten aika lailla kaikki potkuhousut käyttämättä. Jotenkin tuntuu, et pukee mielummin vauvalle "verskat" jalkaan.
Meillä taas puolipotkarit jyrää! :D Verkkarit+sukat käytössä myöskin.. kiitollinen olen kaikista lahjuksista, mutta kun ne tuppaa aina olemaan jotain söpöjä henkseli/reisitasku/farkku/kauluspaita- tyylisiä, joilla me ei oikein tehdä hölkäsenpöläystä! Pari vko sitten kun käytiin kaverin pojan 2v. synttäreillä, laitoin kotona kauluspaidan, joka mustikkapuklattiin sitten heti ens alkuun pippaloissa, joten se siitä :headwall:
Kattelin tossa yks päivä kaupasta itselleni vaatteita, meinasin lähes automaattisesti ottaa kokeiltavaksi yhden bodyn :LOL: Hyi hitto.. tai no, äiti noita on joskus käyttänyt, hassuja vermeitä :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Elppa:
enpä tiiä onko noi edes ÄP:n housut
Meidän pakkauksessa oli ainakin keltaset collegehousut, jos niitä meinasit. Vinkkinä sulle ja muillekin, jos saatte vaatteita lainaan, kannataa merkitä ne jollain pienellä huomaamattomalla tavalla, koska vaikka lainaaja helposti lupaa "eikä tarvii palauttaa" saattaa tulla se päivä, et niitä kysellään kumminkin. Ja eri ihmisiltä lainatut vaatteet tietysti eri merkinnällä, niin erottuvat. 2 vuoden päästä ei taatusti muista, mikä vaate on mistäkin :D
Mä oon tehnyt exceliin sellaiset taulukot per vaatekoko, missä kuvailen vaatteen ja merkkaan keneltä on lainassa. Aika näppärä. Helposti sitten pystyy katsomaan mitä vaatetta on kuinkakin paljon, ja sama kun palauttaa, niin on helppo sinne merkitä palautetuksi. Vaatekirjanpitoa siis harrastaa tämä talousalan ihminen äippälomalla. :LOL:

:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Ei juma, nyt repesin! Siis silleen hyvällä tavalla :ashamed: en ollu tuotakaan keksiny, vaik oon jo kolmelle vaatteita lainaillu ja palautellu. Tää oli kyl ihana :heart: ei pääse ammattitaito ruostumaan lomallakaan...siis jos sattuu taulukoiden teossa ammattitaitoa olemaan, mulla ei satu. Opiskeluaikoinakin kaikki kirjalliset työt oli helppoja (äidinkieli siis suunnilleen hallussa ja tekstinkäsittelykin luonnisti jotenkin), mutta auta, jos piti joku taulukko tai käppyrä saada mukaan, niin johan meni vaikeeks.... :ashamed:
 
Mie oon käyttäny nyt Viljamil ihka oikeit potkuhousui aikas paljo...en kai mitekää haluu vauvan näkösen tuot kattella,ei saa miun pikkune kasvaa :D ...nii ja puolipotkareita joit isommil en pitäny laisinkaa.

Huomen joo ois se ISÄNpvä ja ostettii isille pitkätkalsongit ala viivi ja wagner sekä ulkoilukerrasto...saap sit pidettyy ittesä töis talvel lämpösenä...välil aika paljoki työnpuolest ulkona. Nii ja oha se sit kiva talvel koirii lenkittää ku sellain kerrasto pääl joka pitää ihon kuivana hiestä =)
Aamul annan nukkuu pidempää ja sit aamukahvin kaa tarjoilen jotai hyvää...en vaa tiiä viel mitä :ashamed:
Isommilt muksuilt o kortit ja Viljamin kaa en oo mitää tehny...mut kahtellaa josko tänää jotai keksittäs.

Ainii...Viljamin ummetus o kadonnu maailmantuuliin :attn: Teki puuro luumusoseella tehtävänsä,jeeee!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Elppa:
enpä tiiä onko noi edes ÄP:n housut
Meidän pakkauksessa oli ainakin keltaset collegehousut, jos niitä meinasit. Vinkkinä sulle ja muillekin, jos saatte vaatteita lainaan, kannataa merkitä ne jollain pienellä huomaamattomalla tavalla, koska vaikka lainaaja helposti lupaa "eikä tarvii palauttaa" saattaa tulla se päivä, et niitä kysellään kumminkin. Ja eri ihmisiltä lainatut vaatteet tietysti eri merkinnällä, niin erottuvat. 2 vuoden päästä ei taatusti muista, mikä vaate on mistäkin :D
Mä oon tehnyt exceliin sellaiset taulukot per vaatekoko, missä kuvailen vaatteen ja merkkaan keneltä on lainassa. Aika näppärä. Helposti sitten pystyy katsomaan mitä vaatetta on kuinkakin paljon, ja sama kun palauttaa, niin on helppo sinne merkitä palautetuksi. Vaatekirjanpitoa siis harrastaa tämä talousalan ihminen äippälomalla. :LOL:

:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Ei juma, nyt repesin! Siis silleen hyvällä tavalla :ashamed: en ollu tuotakaan keksiny, vaik oon jo kolmelle vaatteita lainaillu ja palautellu. Tää oli kyl ihana :heart: ei pääse ammattitaito ruostumaan lomallakaan...siis jos sattuu taulukoiden teossa ammattitaitoa olemaan, mulla ei satu. Opiskeluaikoinakin kaikki kirjalliset työt oli helppoja (äidinkieli siis suunnilleen hallussa ja tekstinkäsittelykin luonnisti jotenkin), mutta auta, jos piti joku taulukko tai käppyrä saada mukaan, niin johan meni vaikeeks.... :ashamed:
Toistaiseksi oon sentään malttanut jättää pylväsdiagrammit näistä tekemättä. Voinkohan muuten lisätä tuon mun ansioluetteloon...? :LOL: Joo, mihinkä se seepra raidoistaan pääsee... :whistle:
 
Tiivari- tääl eläintenhoitaja komentelee poikaansa.. "istu", "paikka" ja puhun poikarukalle kuin koiralle.. "lähdetäänkö lenkille?" - "onko hätä?" :ashamed:
Aivan.. sepra raitoineen täälläkin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Aamul annan nukkuu pidempää ja sit aamukahvin kaa tarjoilen jotai hyvää...en vaa tiiä viel mitä :ashamed:
Mä ilmoitin jo miehelle, etten ala heräileen ennen sitä kahvinkeittoon. Herää nimittäin viimeistään klo 5 viikonloppuisinkin. Nou, nou, nou :headwall: No, jos sitten tekis luxusbrunssin :D Miten te uskallatte tänne jo kirjoitella noista lahjoista? Eikös miehet käy kurkkimassa täällä.

Hienoa Ursulainen, että luumu ja kuitu pelittää =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Miten te uskallatte tänne jo kirjoitella noista lahjoista? Eikös miehet käy kurkkimassa täällä.
EI meillä ainakaan :)

Meseviestejä kyllä lukee, jos sattuu olemaan koneella kun mut lisätään keskusteluun.. "täällä jonkun viljamin kakka on kateissa ja sit se hihittää" tai "miks tän yhden kohdalla lukee kielletty - ootsä blokannu sen?".

:p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Tiivari- tääl eläintenhoitaja komentelee poikaansa.. "istu", "paikka" ja puhun poikarukalle kuin koiralle.. "lähdetäänkö lenkille?" - "onko hätä?" :ashamed:
Aivan.. sepra raitoineen täälläkin!
:LOL: Entäs "Kieri!"?
Sitä en oo vielä käyttänyt.. hmm.. siitäkös tuo liikkumattomuus johtuukin? :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Aamul annan nukkuu pidempää ja sit aamukahvin kaa tarjoilen jotai hyvää...en vaa tiiä viel mitä :ashamed:
Mä ilmoitin jo miehelle, etten ala heräileen ennen sitä kahvinkeittoon. Herää nimittäin viimeistään klo 5 viikonloppuisinkin. Nou, nou, nou :headwall: No, jos sitten tekis luxusbrunssin :D Miten te uskallatte tänne jo kirjoitella noista lahjoista? Eikös miehet käy kurkkimassa täällä.

Hienoa Ursulainen, että luumu ja kuitu pelittää =)
Ei tuot miun miest miu kirjotukset kiinnosta :D

Lainaisitkos miestäis meille herää Viljamin kaa vkonloppusi nii mie saisin nukkuu vaik seiskaan :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Miten te uskallatte tänne jo kirjoitella noista lahjoista? Eikös miehet käy kurkkimassa täällä.
EI meillä ainakaan :)

Meseviestejä kyllä lukee, jos sattuu olemaan koneella kun mut lisätään keskusteluun.. "täällä jonkun viljamin kakka on kateissa ja sit se hihittää" tai "miks tän yhden kohdalla lukee kielletty - ootsä blokannu sen?".

:p
Elppa: Mieheis muuten joskus kommentoinu miulle...tais olla sillo ku siit puurost kyselit et nyt teil syyää innoissaa ja perää tul et T:****mies
(en muista et mitä siun lempinimee käytti) :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
T:****mies
(en muista et mitä siun lempinimee käytti) :LOL:
Ellu ;) Se on vähän sellanen. Sen Sabinen kanssa juttelee pitkäänki (kertoen kuka on), ja aina saan myöhemmin lukea mitä ihmeitä ne on kirjotellu. Tässä yks päivä oli mies verrannu mua Kekkoseen, kun kurtistan kulmiani :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Aamul annan nukkuu pidempää ja sit aamukahvin kaa tarjoilen jotai hyvää...en vaa tiiä viel mitä :ashamed:
Mä ilmoitin jo miehelle, etten ala heräileen ennen sitä kahvinkeittoon. Herää nimittäin viimeistään klo 5 viikonloppuisinkin. Nou, nou, nou :headwall: No, jos sitten tekis luxusbrunssin :D Miten te uskallatte tänne jo kirjoitella noista lahjoista? Eikös miehet käy kurkkimassa täällä.

Hienoa Ursulainen, että luumu ja kuitu pelittää =)
Ei tuot miun miest miu kirjotukset kiinnosta :D

Lainaisitkos miestäis meille herää Viljamin kaa vkonloppusi nii mie saisin nukkuu vaik seiskaan :LOL:
Juu, jos saan vaihturina miehen joka suostuu köllöttelemään sängyssä puoleenpäivään

:D
 
Jos Elppa saa Alexin koulutettua "kieri"-käskyä käyttämällä kääntymään,niin tilaan teidät sit kouluttamaan myös Rasmuksen kääntymään!! :LOL: Neuvolassakin th oli ihan ihmeissään,kun poika ei vieläkään käänny... totesi kyllä sitten, että oli hänen siskon poikansakin kyllä ihan samanlainen. No enivei, jos eläintenhoitaja saa opetettua oman poikansa kierimään käskyllä, niin tilaan sen auktoriteetin myös tänne. :D

Mamitzulle :hug: :hug: En selkävaivoja kenellekään toivoisi, ja sulla kuulosti tosi pahalta tuo. Mulla alkaa nyt jotenkin helpottaa toi selkä. Sain tänään pidettyä Rasmusta sylissä jonkin aikaa ilman kipua. :D Tosin askarreltiin sit nuo isänpäiväkortit ja jouduin Rasmuksen kanssa siinä vähän taiteilemaan (ei kyl ihan samalta näytetty kuin Rypäle ja Toivo kuitenkaan), niin johan se selkä siinä rupesi taas itsestään muistuttelee. Nyt on aina välillä tuntunu, et ihan kuin saisin nyt vähän väliä jotain pieniä kramppeja (ts. noidan nuoli) tuonne alaselkään... sillon sit viimestään aina tajuunkin et nyt oon ollu taas liikaa jaloilla ja pitää mennä lepäämään. Vammasta tämä elämä. Mut Mamitzulle vielä kerran ISO :hug: !

Tiivari on ihan kuin mun mies. Se rakastaa excel-taulukkoja ja tekee niitä ties mistä. Aina kun ollaan käyty pankissa esim. asuntolainan tiimoilta, niin sillä on sille pankkitädille jo kaikki taulukot ja laskelmat jo valmiina ja se täti kattoo meitä ihan pyörein silmin. :D

No nyt tuli mies Rasmuksen kaa lenkiltä, joten pitää taas mennä!
 
vaatteista: Mä en oo käyttänyt äp:n vaatteita juuri ollenkaan. Ehkä pari bodia ja puolipotkaria ollut muutaman kerran käytössä sekä makuupussi... ja muita vermeitä. Tuossa ne pyöri muiden vaatteiden joukossa mut aina löydän omasta mielestä nätimpiä vaatteita päälle ja niinpä ne jäi käyttämättä. Laitoin sit isän mukaan niitä Marokkoon. Hän vei parille (tosi köyhälle) perheelle lasten vaatteita muutaman matkalaukullisen. Meni ainakin hyvään tarkoitukseen.

Vaatteita en ole myöskään halunnut lainata. Nehän kuluu pesussa ja ei ole sit kiva palautta niitä ihan nuhjuisena. Jos joku on tarjonnut vaatteita lainaksi niin olen sit ehdottanut että ostan ne ettei tarvi palauttaa.

Mun miestä ei vois vähempää kiinnostaa mitä täällä palstalla kirjoitellaan. Ei siis käy lukemassa. Tai en ainakaan tiedä et kävis. Tuskin! Ei varmaan edes tiedä et kirjottelen tänne.

 
En siis tarkoittanut ettenkö voisi pitää äp:n vaatteita tai siis en vois pukea niitä Emmalle. Toki voin mut ku ostin niin paljon vaatteita ennen neidin syntymää ja saatiin niitä paljon myös lahjaksi joten ostamani vaatteet ovat mielestäni nätimpia ja siks puen niitä.

Tulipa sekavasti...
... no yrittäkää ymmärtää...
...kiire!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja maleha:
En siis tarkoittanut ettenkö voisi pitää äp:n vaatteita tai siis en vois pukea niitä Emmalle. Toki voin mut ku ostin niin paljon vaatteita ennen neidin syntymää ja saatiin niitä paljon myös lahjaksi joten ostamani vaatteet ovat mielestäni nätimpia ja siks puen niitä.

Tulipa sekavasti...
... no yrittäkää ymmärtää...
...kiire!!
Juu sama juttu täällä :wave: Kun nuo vaatteet jäävät niin nopeasti pieneksi, niin haluaa sen hetken käyttää niitä omia suosikkeja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
T:****mies
(en muista et mitä siun lempinimee käytti) :LOL:
Ellu ;) Se on vähän sellanen. Sen Sabinen kanssa juttelee pitkäänki (kertoen kuka on), ja aina saan myöhemmin lukea mitä ihmeitä ne on kirjotellu. Tässä yks päivä oli mies verrannu mua Kekkoseen, kun kurtistan kulmiani :LOL:
No Elluha se ol :D

Täytyyki alkaa tarkkaa kattoo mitä meses kirjottelee ku siut kutsuu ;) ...vitsi vitsi :LOL:
 

Yhteistyössä