*KULLANKERÄT Marraskuussa*

tahan vaan pikaisesti. Ma olen laittanut tytolle hydrokortisoonia naamaan illalla kun on ollut puoliunessa ja sit yolla kun olen syottanyt. Kadet kanssa meinaa olla kuivana kun ne on niin kovasti suussa. Niihin olen laittanut rasvaa ulos mentaessa kun ne on haalarin hihoissa. Silloin kun ei paase niita suuhun tunkemaan. Ja myos sitten yolla kun on puoli unessa.
Tanaan annoin eka kertaa perunasosetta tytolle. Nykyaan kun herailee useammasti yossa. Tosin ei se nyt niin montaa kertaa heraa, vaan sita kun on niin hyvalle tottunut. Kait mulla siksi jo tekisi mieli toista kun on ollut niin kiltti ja hyva uninen tytto tahan asti.
Vaan nyt suihkuun ja koisimaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Tää avas nyt ihan kunnolla suunsa neuvolassa ja nyt sitten ahdistaa kun oltiin jo kotiin asti työntämässä jos jonkinlaista psykologia ja nyt tässä rupeaa sitten kaiketi jotain tapahtumaan, psyk. sairaanhoitaja soittaa ensi viikolla ja kaikenmaailman kriisinumeroita tuli mukaan, lääkkeistä oli puhetta ja muutenkin, kauhee haloo.
Jotakuta voisi helpottaakin, mutta miuta ahdistaa nyt. Että pitikin mennä sanomaan. En jotenkin vaan jaksa uskoa että mikään tuollainen voisi minua auttaa. Sen paranemisenhan pitäisi lähteä miusta itsestäni, eikä mistään ryyneistä tai muiden mielipiteistä.
Äh, miten tää nyt tähän omaan napaan karkasi...

Äiti huolehtii lapsestaan, ja niin sen kuuluu ollakin, edes jotakuinkin terveen järjen puitteissa. Itsellänihän mm neuvolakäynnin perusteella kaikki hissit ei kyllä kulje ihan yläkertaan asti, joten voin huoletta tehdä niinkuin parhaaksi näen :D

Kiitos ja kuulemiin,
kielletty & leevi, 5 kk 2 päivää
Mä en nyt tiedä mitä sanoisin, mut voimia :hug: kuitenkin. Kyllä mä uskon, että se oli kuitenkin hyvä että puhuit siellä neuvolassa. Eihän se nyt sitä kuitenkaan sano, et sun pitää jotain nappeja alkaa justiinsa syömään. Parempi sitä on puhua kuin vaan vaieta.
Toivottavasti nyt ymmärsit edes jotain. Mutta voimia kuitenkin haleja ja :hug: :hug:
Kiitos :) Hassua vain että kyllä sitä apua nyt tarjotaan, kun alkaa olla jo parempi olo, eikä nyt sitten tekisi edes mieli jauhaa noista pahoista fiiliksistä.

Niin, ja ihana mumelo teillä :heart:
 
Huomenta.
Viljami ekoil "pväunilla" :LOL: ...aikane lintu madon nappaa :headwall:

Meil isäntä tokas illal miulle et "pitäskö noist koirist luopuu kert niist noi paljo vaivaa"...hei,mie vaa ärähdin niille ku alkovat esikoist haukkuu ku tul illal kotii ja pelkäsin et se meteli herättää Viljamin.
Vähänkö otin pulttii siit sanomisest ja ku oon kuulemma nii kiree ja äksy :/
Hmmmm...jos kuukaus tolkul herää enne siapieremää ja vkot yrittää jollai tapaa yksin jaksaa nii voi olla et välil pinna tiukil,vai???
Painuin sit kasilt nukkuun ja herätin tänää isännän Viljamin kaa neljältä :D

Tuntuu kyl välil et se elää jossai pienens maailmassaa niide työkavereidesa kaa eikä tiiä mei elämäst yhtikäs mitää...sen sanoinkii sille.
Mut niihä se varmaa onkin ku nii paljo pois ja periaattees elää vkot iha omaa elämääsä.

No riitelemää ei aleta asiasta...nyt on molempie mielipide saatu esille ja täst sit jatketaa niikusta hyvillä mielin =)


No nii,tul omaa napaa.
Luen jutut tarkemmi pikkase myöhemmi ja koitan ottaa niihi kantaa :attn:
 
Huomenta!

Ei mulla mitään asiaa ole, tulin vaan halailemaan teitä :D
Lady Di :hug: mikä se saa mielen matalaksi?
kielletty :hug: se on hyvä, että sait sanottua, vaikka nyt tuntuu, että neuvolassa ylireagoidaan, niin ei kaikkia heidän tarjoamia palveluita oo pakko käyttää, siellä joukossa voi olla kumminkin juttu, mikä helpottas suakin...?
rebel :hug: jaksamista kipeän selän kanssa
ursula :hug: miten hää nyt tolleen voi edes ehdottaa?! Sun tapauksessa pitäs olla melkonen yli-ihminen, jos ei olis väsynyt, tosin väsy voi olla miehelläkin (eri tavalla, kun sulla, mut kumminkin) ei se oo helppoo olla perheestä erossa ja "ulkona arjesta", jos siinä kumminki haluis olla mukana, vaikka tiedätte molemmat, miks on näin ja se on yhteinen päätös, on se varmasti raskasta, eli hatunnosto kummallekin.
Menhit ihana kuva :heart:
Ja onnittelut täältäkin tuleville tädeille :flower: Tätiys on ilonen asia =)

Pitiköhän vielä jotain... varmaan, mut loput sit ens kerralla :wave:
 
Eilen laskeltiin tota meidän rahatilannetta ja eihän se hoitovapaalla olo ruusuista tule olemaan,mutta yritetään kuitenkin elo-syyskuuhun pärjätä. Mies katseli aikansa mun tekemään budjettia ja totes,että kyllä tästä jotenkin selvitään. Mulle tulee niitä hoitovapaakuukausia 3 tai 4 ja sitten vikan kuukauden pidän vuosilomana, joten sitten saan jo taas palkkaa. Onneks siellä jeesaa kans kesäkuussa saatavat lomarahat ja veronpalautukset riittää vähäks aikaa myös kattamaan kuluja.Kumpikaan meistä ei halua laittaa alle vuoden ikäistä päiväkotiin,mutta pakko on jos tilanne kärjistyy. Huvikseni laskeskelin, että ei noi hoitomaksutkaan paljoa innosta,kun saa maksaa kahdesta muksusta kuitenkin about 400 kuussa.

En ole enää alkutaipaleen jälkeen tarkastellu, että hengittääkö poika. Itse asiassa ei tarvitse,koska se tuhisee niin kovaan ääneen ja välillä kuorsaa (isin poika) niin että makkari raikaa, joten eiköhän se henkikin kulje. Olenkin aina sanonu,että isästä ei ole epäilystäkään,kun kuuntelee noita ääniä:pieru, röyhtäisyt ja kuorsaus :LOL:

Nyt aamupalan laittoon :wave:
 
Tervehtymisiä Mamitzu! :hug:

Täti soitteli tuolta 70km päästä rannikolta, että serkku oli kiikuttanut sinne pari kertaa käytetyn turvakaukalon, kävelytuolin (vai-mikä-se-nyt-oli) ja säkillisen vaatteita. Tosi reilua, serkku meinaan asuu tossa 2km päässä :kieh: Eli sinne tässä on pitäny muutenkin lähteä lähes joka viikonloppu, mutta auto pitää olla alla, kun ei julkisilla pääse.. ja se autokos meiltä tietenkin puuttuu :( Siellä olis heppoja, koiria, kissoja jne. (ja puusauna!) Olisko vähän ihana käydä kahveella? Sit joskus...

Jäbätin ei meinannut eilen millään nukahtaa.. ei tuo itkeny tmv. mutta hirvee vilske ja mekkala muuten, melkein 2h kävelin pitkin pimeetä makkaria jätkä sylissä hyräillen ja hytkytellen, toinen riehu kun karuselli ja yritti hymyillä ja päästellä hassuja ääniä että olis saanu vastausta. Iskä tuli kotiin 20.45, otti pojan syliin ja jätkä nukahti alta 5min. Reilua, ihan kun toinen olis ajatellu "nyt pystyy nukahtamaan, perhe on koossa" :heart: Nukkuikin sitten 6.45 asti :eek:

Tänään pitäis sitä isänpäivälahjaa lähteä ostamaan.. miehen isällekin pitää jotain pikkukivaa keksiä |O

Elppa & Alex 4kk 3vk
 
Haikis: Tuohon yö tukkosuuteen meillä auttoi tosihyvin kun hommattiin ilmankostutin, ei oo tarvittu tippoja sen jälkeen ko pari kertaa. (laite ollu kuukauden)

Täällä kans tarkistellaan tytön hengitystä. (Oikeastaan sen takia piti muuttaa eri huoneisiin, kun ei mun nukkumisesta tullu enää yhtään mitään, kun jos tyttö oiski nukkunu, ni mie säpsähtelin että mikäs on kun ei mitn kuulu)

Tiivari: metyleenisineä, mitä tää on?
Mie kans meil hoidan tosiaan kaikki yöt.. Ukollekki pillitin tuota mun suutahusta, niin hän nyt lupas hoitaa v-loppuna yöt.. Toivottavasti onnistuu! Sais laattuu vähä omii pattereita.

Kiva kuulla Rypäle että sotajalka laantunu!

Ursu: Mul joskus, varsinki sillon ko hellu paljo ylsässä, samanlainen olo, että aivan eri maailmoissa ollaan. Harmittaa sit kans sekä iskän että Eerican puolesta kun kuitenki se yhteinen aika nii vähäistä heillä. :(

Menhitkös se myös oli, joka tätiytyy? Onnea myös sinne! :flower:

Pitänee lähteä tästä kurkkutroppeja hakeen, kun ei eilen saanu aikaseks..

Mukevat päivän jatkot ja Oikein hauskaa isänpäivä v-loppua! (elekää hemmotelko isukkeja pilolle! ;) )

Toukkalat
 
Nooa täytti eilen myös 5 kk ja juhlitaan kans liputuksen ja presidentin kera puolvuotisia. Kiva päivä syntyä tuo 6.6. ;)

Neuvolassa käyty kans ja meidän miniatyyripoika on historiaa.. poika on isompi kuin siskonsa 6 kk iässä.. tässä uusi vetonaula siis sirkukseen. :D
Täällä kaikki paino näyttää olevan päässä.. :whistle:

pituus: 67,1 cm (63,9 cm)
paino: 7880 g (6620 g)
pipo: 44,8 cm (43,6 cm)

Kaikki ok, pikkaisen oli poika kuulemma reagoinut rokotteeseen.. ekan kerran mies oli pojan kanssa kaksin neuvolassa. :)
Poika on siis keskittynyt kasvamiseen eikä liikkumiseen, jospas sitä nyt vähän huvittais enemmän liikuskella.

Täällä tarkasteltiin esikoisen hengitystä alkuun aika tiuhaan kun tyttö nukkui niin ääneti ja niin taju kankaalla että sai tarkastella kohoileeko rintakehä & tuleeko lämmin virtaus nenästä.. :ashamed:
Poika taas on sellainen tuhisija ettei pahemmin tarvitse tarkastella.. itse asiassa Maamuskan tekstin olisin voinut tuohon kopsata.. :D

Haamupotkuja satelee iltaisin.. mietin että suolistoko tosiaan temppuilee mutta niin tasainen jumputus käy ja esikosta oli myös 5 kk kohdalla että pakkohan ne niitä on olla.

Mies tulee tänään aikaisin kotiin, täytyy lähteä valmistautumaan shoppailuun.

Tässä miehen tyyli syöttää poikaa ilman pojan häiritsevää kättä.. :whistle:
http://www.aijaa.com/v.php?i=3047058.jpg

Voimia niitä tarvitseville..
ja onnitteluja tuleville tädeille!
 
Nonii, josko nyt olis hetki aikaa... :whistle: Nakkasin miehet pihalle tuulettumaan. ;)

Meillä on tosiaan pölyt nyt vähän laantunu, mut tiedä nyt sitte, päästiinkö tässä mihinkään yhteisymmärrykseen... Kaikkea en nyt jaksa referoida, mut mun mielestä koko tiistaisen "riidan jälkiselvittelyn" kohokohdat oli kyllä kertomisen arvosia;

*mies oli käsittäny, että kun sanoin, että haluan asiasta vielä puhua, että olisin pyytämässä anteeks ja sanomassa olleeni väärässä. :LOL:

*miehellä on mielestään oikeus omaan aikaan ja on lapsellista mun osalta kellottaa ja laskea pennin päälle ja vaatia samaa itelleni. Mun 1,5h vs miehen vähintään 6h viikossa on siis epäreilua, miestä kohtaan. :kieh:

*miehellä on nyt oikeus käyttää iso summa rahaa, koska mä oon ostellu hirveesti vaatteitta viimesen vuoden aikana. TOTTA, mutta vähän oli pakko, koska kurja on kulkea alasti, vaikka raskaana oliski. Ja suurimmaks osaks kyllä käytin omia vermeitä, kolmet housut ja pari paitaa ostin. :whistle:

*mies vois nyt mielestään yhtä hyvin lopettaa koko treenaamisen, koska mä oon kieltäny siltä KAIKEN. :LOL:

Jokseenki näin... :whistle: Oli aika rakentavaa. Musta tuntuu, että kaikki muut otti tän asian paljon rankemmin ku mä, mä oon jo niin tottunu. Ruuasta meillä on aina ensimmäiseks tingitty, se ei mikään uus juttu ollu. Eikä meillä sen kummemmin oo edes kovin surkeet tulot, menot vaan on liian suuret. Mun isäki suuttu niin paljon, ku äiti meni sille juoruumaan, et hyvä ettei tullu vähän osallistumaan riitaan. :$ Mut kiitos teille tuesta TAAS! Mulla oli itte sellanen olo, ennenku tänne asiasta kirjotin, että mä nyt oon vaan niuho akka joka ei anna miehehnsä tehdä yhtään mitään. Jotenki se meillä aina kääntyy siihen... :/

No, se siitä ajasta, pyykkikone pysähty... :headwall: Eihän tässä kerkee mitään muuta, ku omaa napaa kirjottaa... :kieh:
 
mäen o kuullukaan haamupotkuista mutta niitä mullakin sitten ilm on ollut!! :eek: ihanaa tää kipeän selän (+niskat,lapa,hartiat ym aivan juntturassa AINA) kans siivota.. synttärijuhlaa sit huomena ja su.. mitä kerään leluja, odessa-neiti sekottaa samantein....... on ulkoiltu, kerätty romua, pyyhitty pölyjä ja vessoja ja khh, tehty soseen, kuorittu kasvikset iltapväruokaan kun noi ton jes 30min nukku samaan aikaan,nyt jose jo höpöttää.... viä tarttis täyttää kakut, imuroida ja pestä lattiat (mies saa tehä ton), hakee kaupasta sälää (ja itelle punkkupullo et saan relata ittenikans illalla ja vahdata maajussia jos ei toi digiboxi pätki kuten aina siihen aikaan... :kieh: )
mut ei muutakun jatkamaan... lähetettä lääkärille ei ole tullut vieläkään helkkari. hyvät vloput kaikille.
 
Noista sirkus tyypeistä olette jutelleet. :LOL:
Meillä kans kunnon sirkus-tanttara-palleroinen. Neiti painoi neljän kk:n neuvolassa 7400g. Minusta on vain ihanaa kun toinen on pehmoinen pullukka! On reittä ja vatsaa ja monta leukaa. :heart:

Mulla kans selkä ja niskat ihan jumissa. Pyysin lähetteen fysioterapiaan neuvola lekurilta. Sain tilattua ajan heti ja jo ens tiistaina pääsen sinne.

Eilen en kerennyt koneelle ja tänne oli taas tullut hulluna tekstiä. Nyt vaan pikasesti luin suunnilleen joka toisen rivin.

Ihmiset alkaa avautuun tänne ihan erillain ku alussa. Ihan hyvä että uskaltaa purkaa itseään ja tuntojaan. Ja muutkin huomaa että muillakin on ongelmia parisuhteissa ja muillakin saroilla. Ja jo se voi helpottaa oloa!

Tunnen itseni ulkopuoliseksi täällä ku teillä aktiivisimmilla on mese yhteydet ja pidätte täällä tiiviisti yhtä. Luen silti juttujanne ja yritän kommentoidakkin väliin jotain. Aika usein kylläkin omaa napaa mut kiinnostunut olen teistä kaikista ja jos jotain apuja tiettyihin tilanteisiin tiedän niin toki kerron.

Joku jo aikaisemmin kyseli et kauanko kasvissoseet säilyy?

En löytänyt vastausta.

Eli kuinka kauan mielestänne säilyy pelkkä peruna keitinveteen mössättynä jääkaapissa? Lisään korvikkeen vasta kun tarjoan sen.

Annan vain paria lusikkaa päivässä kun omaa maitoa niin hyvin riittää. Ankea keitellä yhtä pottua päivässä... Kai ne nyt ainakin kaks päivää säilyy vai?

velv Oliko sinun äidillä se syöpä? Miten hän jakselee?

Meidän äiti kävi tänään kylässä. Taas oli mennyt huonompaan suuntaan. (kask vikkoa sitten nähtiin) Hänellä on syöpää ainakin munuaisissa, maksassa, imusolmukkeissa, molemmissa keuhkoissa ja useampi pesäke jossain aortan ympärillä. :'(
Hänellä hengittäminen käy koko ajan ahtaammalle ja sen kyllä kuuleekin. :'(
Kotona vielä (lääkkeitten voimalla) touhuaa lasten kans. (nuorin 10 v) mutta en tiiä kuin kauan. Aina ollut hirveän aktiivinen ja touhukas. Nyt alkaa jo askel lyhentyä ja ikää vasta 55. :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja toukkala:
Menhitkös se myös oli, joka tätiytyy? Onnea myös sinne! :flower:
En mie tuu valitettavasti tätiytymään koskaan :/ eikä serkkujakaan toi likka voi koskaan saada :(

Hitto et ottaa päähän, miun oli tarkotus tehä ton tytön kanssa kortti sormiväreillä, et siihe tulis hänen käden ja jalkapohjan kuva. No eihä siitä tullu hevon helvettiäkää, aliisa on ilmeisesti sitä mieltä ettei hänen isänsä ansaitse mitään lahjaks :LOL: No mut nyt miul on "huono vaimo" fiilis ku ei oo sit hänelle mitään isänpäivä lahjan tapastakaan, ei oo kyllä omalle isällekkään lahjaa mut se ei aiheuta "huonoa tytär" fiilistä, koska on kuntoutuksessa toisella puolen suomea ja nään sen vasta 15. pvä hautajaisissa. Viime vuonna oli sama juttu, tai siis et oli kuntoutukses iha samaa aikaan, jos tässä onkin salajuoni ja se on saanu tarpeekseen miun tekemistä isänpäiväkorteista :LOL:

Mut joo ottaa päähän, yksin ku en mihinkään ilman miestä pääse mitään ostamaankaan enää sunnuntaihi menessä.

Kohta muuten alkaa kauhulla oottamani housujen sovitus, koitan mahuttaa itteni noihin miun raskautta edeltäneisiin suoriin mustiin huosuihin, oon vältelly tätäki koko viikon :D Mut jos en mahu sit menee rahaa taas turhuuksiin, jos ees löytäs yläosan tuolt kaapist itellee, mut taitaa olla turha toivo...

Ja nytku innostuin näin kovin tähän omaan napaan ni sanon vielä:
Kävin tiistaina ennen töitä alusvaateostoksilla ja ei hitto tuli PITKÄSTÄ aikaa hyvä ja seksikäs olo ku kotona sain hepeneet päälle. En näytäkkään niin läskille ku luulin. Suosittelen kaikille siis uusien alusvaatteiden ostamista itsetunnon kohotukseksi :attn: :attn:

Menhit ja Aliisa 4.5kk
 
maleha:
Tunnen itseni ulkopuoliseksi täällä ku teillä aktiivisimmilla on mese yhteydet ja pidätte täällä tiiviisti yhtä.
Älä turhaan, oot yks meistä ihan niin ku ennenkin, meitähän yhdistää nimenomaan tää yhteinen elämäntilanne, se kesäkuinen (tai touko- tai heinäkuinen) kullankerä :heart: Meillä nyt on jokaisella muuten eri lähtökohdat, ei muakaan henk.kohtasesti kosketa yhtään samat jutut, kun teitä, joilla on ensimmäinen lapsi, mut silti vaan roikun sitkeesti remmissä, ilmeisesti joukon ikänestorina muuten. Vai ilmottautuuko joku syntyneeksi aiemmin, kun Maaliskuussa 1974??? :attn:

Alusvaatteista, kun Menhit mainitsi, niin hankin tässä parit imetysliivit lisää, nyt kun alan itsekin taas uskoa, että imetys tällä kertaa onnistuu niin pitkään, kun haluan (5kk siihen epäröimiseen menikin) :xmas: Koheneeko itsetunto sillä, mene ja tiedä.... :whistle:

Keittelen täällä bataattia ajattelin sitä maistattaa tänään. Katotaan,kelpaako. Soseiden säilymisestä oon syöttänyt pari päivää jääkapissa säilytettyjä soseita ja hyvin on kelvannut, eikä oo mitään tullut. Voithan maleha pakastaa pienempinä annoksina, jos haluat enemmän tehdä kerralla.
 
:heart: Kiitos teille kaikille kun kyselette/huolehditte =) Mä tuolla joskus lokakuun ketjussa kirjottelin siitä siskoni ja sen miehen erosta, että se se on joka mua surettaa kovasti. Monta kertaa on saanut todeta että sitä ottaa liian raskaasti toisten asioita joskus. Se ei oo kovin hyvä juttu aina, itelleen vaan kerää turhaa taakkaa :snotty:

Voimia teille kaikille muillekin jotka kamppailette omien asioidenne kanssa :hug: :heart:
 
Heipä hei!
Halit ekana kaikille niitä tarvitseville :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
Teitä oli aika monta,ja miksei kaikille muillekin,koska haliminen on niin kivaa :) :hug:

Mamitzu ja rebel onnittelut tätiytymisestä (onpa sanahirviö) :flower:
Täytyy nyt mainita,että mustakin tulee täti ens viikolla toistamiseen,kun sisko saa tiistaina vauvan (suunniteltu sektio)

Maleha erityis iso :hug: Teillä on kyllä sissi äiti.

Esikoisen vauva-aikana tuli hengitystä seurattua turhankin tiiviisti.Joka välissä piti käydä tarkistaa hengittääkö poika.Nyt on tytön kanssa vähän rennompi,mut silti aina nukkumaan mennessä tulee tarkastettua liikkuuko rintakehä :)

Meillä on tänään ollu niin hirvee kiukkupäivä :kieh:
Tyttö ei viihdy sylissä,ei lattialla,ei sitterissä,ei missään!!Ei maistu uni eikä ruoka...Ainoastaan huutaa ja kitisee |O
Tiedä sitten mikä mättää :/

Hyviä viikonloppuja mammat!

Bamse ja Leona (maanantaina jo 5kk)
 
Meidän äiti tosiaan on sitkeä! Yrittää näyttää vielä sitkeämmältä ja pirteämmältä mitä on. Ei halua omilla murheillaan ja huonolla voinillaan rasittaa meitä lapsia. Isä pyysi että hänen sijastaan voitais muistaa isäinpäivänä äitiä. Haluamme muistaa isääkin joten muistamme molempia. Isälle paketti, äidille kukkia ja leivonnaisia. (Siis leivotaan tarjottavat ettei äidin tarvitse)

Jos pottusosetta pakastaa niin menekkö se huonoksi? muuttuuko koostumus?

Mietin et jos jääpalarasiaan pakastais... näin alussa olis sopiva annos yks tai kaks palaa.

 
En ehdi nyt kommentoimaan juttujanne, mut pakko kertoa vielä, että viime yönä on murehdittu ainakin rypäleen parisuhdetta, rebelin selkää, hakkiksen astmatuloksia, mamitzun aukilejuttua, lady di:tä (eilen en vielä tiennyt, miksi olet surullinen)...huh huh! Niin että jos vauva ei valvota, niin te sitten ainakin. :D

Nyt lähdetään juhlimaan isän 60v päiviä! :flower:
 
Nää on muuten ihania nää miehen työvuorot, tänäänkin 9-18.30, eli abauttiarallaa 0 min pojan seurassa, kun kotimatkoissa menee se 30min.. :( Sit mies on ihan allapäin, kun poika ei seuraavana päivänä heti tunnista, vaan tuijottaa ihmeissään.. yleensä meillä iskä saa kaikki kikatukset ja naurut, äiti puklit.
 

Yhteistyössä