*KULLANKERÄT Marraskuussa*

Totanoinni, yksinpuhelu jatkuu ;)

Jätkä söi viimeks 100ml + 1/2prk sosetta klo 11.30, ja klo 12 nukku vaan 25min kävelyreissulla (tyhmä rekka piippas kohdalla). 14.40 lähtien on nukkunu.. ei tuo koskaan nuku tollasia pätkiä? :eek: Pitää kai mennä herättää ettei yöunet mene, nälkäkin sillä varmasti on! Kahden jälkeen söi vaan 50ml ja oli kiukkunen ku mikä ku väsytti...
 
ikionnellinen
rypäle, ihanan näköistä touhua. Mekin eilen askarreltiin parit isänpäiväkortit, piirsin Martan käden kuvan niin että tyttö piti kättä paperilla, ihan söpöt tuli :whistle:

Soseista
kyllä mä oon antanut pepososetta vielä seuraavana päivänä jääkaapista, oon soseuttanut keitinveteen. Hyvin kelpaa:)

Oikeesti kaipaisin vähän vinkkejä tai tsemppausta, mää en jaksa ttätä nukutusrumbaa :headwall: Martta vetää alta 2 sekunnin megabultit kun laitan hänet iltatiitittelyjen (imetyksen :D ) jälkeen sänkyyn. Siinä ei auta tassut eikä muut kun tyttö kiljuu. Syliin se on otettava, siihen rauhoittuu ja nukahtaa. Sit laitan sänkyyn... ELi pitäskö vaan jatkaa yritystä vai annanko nukahtaa syliin. Kun nukahdettuaan ei heräile öisin, kerran syömään klo 4-6.30 välissä.

Tänään hokasin et Martta oli lattialla kämmennojassa :xmas: ennen siis kyynärnojaillut, nyt pystympi asento, huvittavan näköstä kun kädet lähes suorina ja pää heiluu kun ei jaksa kauaa pitää, söpönen :heart:

KOhta mies tulee töistä kotiin....ööö..tunnustanko...grillin kautta. Mä tilasin kebabit :ashamed: :ashamed: :ashamed: :D :D
 
ikionnellinen Mä ehkä nukuttaisin syliin vaan, siis jos nukahtaa kuitenkin siihen suht helposti. Jo siis järjestely on teille molemmille mukavampi. Mitäpä sitä pikkuista kiusaamaan. Tuskinpa hän sun syliä vaatii nukahtamiseen ainakaan siinä vaiheessa, kun muuttaa pois kotoa (=nää on niin hetken vauvoja). Joo, ja helppo munkin on täällä muita neuvoa, kun itsellä on huono äiti -syndrooma siitä, kun oon ottanut nyt Sofiaa viereen nukkumaan aamuyöstä. Siis kun yöt on olleet kovin levottomia jo viikon. Liekö hampaat tuloillaan. Mut joo, se on aina helpompi ohjeistaa muita, kun tehdä itse. :headwall:

Niin ja voithan sä kokeilla taas uusiksi tuota tassuttelua muutaman viikon päästä - siis jos haluat.

Niin ja aivan ihania kuvia ootte taas laittaneet. :heart: :heart: :heart: Mä en voi ihan kaikkea vielä kommentoida, kun isänpäivä yllärit odottaa - ja mies lukee vieressä. Mut kommentoin maanantaina :LOL:

Niin, ja täällä on alettu ojentelemaan käsiä syliinhaluamisen merkiksi :wave:

Vielä hehkutan tuota talouspaperille kakkaamista. Meillä siis nykyään jo päivittäin kakataan hienosti "käskystä". Ummetus on poissa ja vaippojakaan ei tarvitse olla koko ajan vaihtamassa. Suosittelen kokeilemaan. Sofia hoksasi ainakin tosi nopeasti jujun, siis viikko ollaan nyt tätä tehty.
 
Huomenta,

väsyttää...meillä poika alkoi jokeltelemaan jo kuuden jälkeen, reiluksi puoleks tunniks sain tutilla vaimennettuu, mutta sitte oli noustava aamumaidolle. Täytyy tietysti olla tyytyväinen,että nukkuu kuitenkin koko yön heräämättä, mut ku ois vaan tyyny ollu niin hyvin. Nyt poitsu sitten nukahti sitteriin ensimmäisille nokkaunilleen, mutta eipä sitä enää itse taida unesta kiinni saada. Ja kohta herää kuitenkin jo toi esikoinenkin. Isännässä ei tuskin ole elonmerkkejä vielä pariin tuntiin.

Kakkaamisesta, meillä oli eilen ekaa kertaa tosi vaikeeta toi kakkaaminen. Naama punasena ja huutaen sitte sai väännettyä. Aikaisemmin ei oo ollu, en tiedä voisko maissi aiheuttaa tollasta, ku se on ainoa uus ruoka ollu nyt. Sen oo kuullu, että maissi ei kaikilla ihmisillä sula, joten voisin jotenkin kuvitella että oli maissista johtuva. Annoin vielä reippaasti luumusosetta illalla,että saadaan vatsa toimimaan normaalisti.

Muuta ihmeellistä ei tänne kuulu. Kai mä otan sitten koulukirjan eteeni, ku kerran hereillä olen. Ai niin, sen verran vielä,ku ootte tädiksi tulemisesta hehkuttaneet , onnea siis tuleville tädeille, niin täytyy itsekin hehkuttaa, että musta ja rakkaasta ukosta tulee kummeja toukokuussa. Eilen ystäväni oli ekassa ultrassa, kaikki oli ok ja yks vauva masussa (suuri kaksosvaara suvussa). Meillä näköjään menee nää kummit nyt ristiin, olen esikoisen kummitädin esikoisen kummitäti ja nää meiän tulevan kummilapsen vanhemmat on meidän juniorin kummeja...Pienet on piirit.


 
Huomenta kaikille!!! =)

Kävin jo eilen lukasemassa, mutta en jaksanu kirjottaa, oli jotenkin "mehut" ihan poissa.

Ihania kuvia. On oikeesti niin KAUNIITA lapsia kaikilla. Tuota Rypäleen ja Toivon askartelua katsoessa muistin, että oon unohtanu askarrella Rasmuksen kanssa noi kortit.... voi p*ska!!! Meillä oli meinaa ihan samanlainen suunnitelma (ja tuloskin olis varmaan ollut samannäköinen :D ) kuin heillä. Kyllähän sitä vielä tänään jotain kerkeis, mut kun tuo meijän isikin on jo paikalla.

5kk-neuvolakuulumisia ajattelin tulla kirjoittamaan. Eli meidän pojan uudet strategiset mitat olisivat seuraavat (suluissa 4kk):
paino 8860g (7975g)
pituus 68,7cm (65,5cm)
pipo 43,7cm (42,5cm)

Th kirjoitti: Hyvin kasvaa, saa Nan-maitoa, vähitellen kasvissoseita, liha, kanaa, ottaa jaloilleen, pyörii ympyrää vatsallaan. Vaihtaa lelua kädestä toiseen. Iho hyvä. -Pentavac II

Rokotus meni taas ihan hyvin. Rasmus tuskin tajusi edes mitään piikkiä. Raivosi vaan kun kolme ihmistä poikaa kiinni piti, eikä saanu olla vapaasti. Mun äiti oli siis mukana siel neuvolassa, en olis sinne kyl yksin kyenny lähtemäänkään.
Ei oo ainakaan vielä tullu mitään reaktiota rokotuksesta (ei kyl tullu viimeksikään mitään), joten katellaan nyt päästäänkö ihan ilman. Tai kyl Rasmus jotenkin levottomasti viime yön taas nukkui, mut tiedä nyt liittyikö se siihen vai ei.

Jotain mun piti vielä kirjoittaa, mut en jaksa nyt muistaa kun Rasmus tuolla juttelee (kertoo heränneensä ekoilta päikyiltä :heart: ). Ihanaa, mies on ens viikon lomalla. Saa Rasmuskin viettää isänsä kanssa ihan kunnolla aikaa.

Rebel ja Rasmus 5kk+2pvä
 
Lähetin muutaman kuvan tädilleni, soitti äsken että "ihana kun vielä on tollasia pulleita vauvoja, hyvännäköisen pojan oot tehny". :heart: Joku osaa kääntää pullean näköisen (?) vauvan söpöksi noinkin helposti; että kyllä noissa tavoissa sanoa asiat on paljon eroja.. (vertaa Tiivarin saamiin typeriin kommentteihin).

Tänään ollaan taas kahdestaan koko päivä, mies on töissä 9-19, eli aika paljolti taas jätkän koko valveillaoloajan, aamulla ehti nähdä 15min, ja nyt illalla taas sen 30min max. :( Huomenna onkin iskänpäivä, saa aamukahvit MAAILMAN PARAS ISKÄ - mukista, ja kortin, muuta en ole keksinyt, kaikki tuntuu olevan tohveli-t-paita- krääsää, ja mun mielikuvitus hereillä oleva vauva vaunuissa ei vain riitä :(
Käyn tossa iltapäivällä ostamassa raskaustestin, neuvolasta suositteli sellaisen tekemään pojan ollessa 5kk (varmuuden vuoksi), ja aamulla meinasin yökätä moneen otteeseen :kieh: Mut mä oon aina ollutkin aamuisin raskaana :D

Viikonloppuja kaikille! Onpas hiljaista porukkaa..
 
Huomenta (päivä tosin on pitkällä jo )

Täällä todellakin painitaan samoissa asioissa kukin ajallaan mutta kuitenkin samat vaivat ja ongelmat...
Omaa napaani meinaan tällä kertaa hehkuttaa, tosi hehkutusta...
Pikaseen raportoin kun tuo puupino edelleen odottaa kantajaansa :whistle:

Meillä siis flunssa voiton puolella lapsilla, me isommat saadaan se nyt päällensä :snotty:
Sitten tänä aamuna sain herätä siihen että ukko oli lasten kanssa jo noussut ja minä oijoin rauhassa KIPEÄÄ selkääni (selkärankareumainen siis olen) ja totesin että taitaa olla tulehdus tuloillaan... Myöhemmin taaplasin tuossa eteisessä ja hups, selkäni temppuilee :headwall: Voi turskatti sentään, nyt ei hyvä hetki seläntulehtumisiin! |O
Mun piti laihduttaa 13-15kg ennen kun selkä tulehtuu ja nyt kun se on tulehtunut niin milläs mää saan laihdutettua :headwall:

Argh, nyt tilaa tolle isommalle neidille :|
 
Ekaa kertaa taitaa olla meillä jalassa nuo äp:n turkoosit (tai minkä väriseks kukakin ne katsoo) collegehousut. Kattelin niitä sillon, et on jotenkin hölmön malliset, että taitaa jäädä pitämättä, mutta tän kokosellehan ne on just soppelit.... väri ei vaan mua oikein innosta, mut hyvähän se on, et ei kaikki oo äitelää vaaleanpunasta, kun aika lailla punasta tuppaa meillä tuo vaatepuoli olemaan :whistle:
 

Yhteistyössä