*KULLANKERÄT Marraskuussa*

Ensinnäkin haluan kiittää kaikkia, jotka viitsitte laitella budjettianne tänne. Niistä saa kivasti sitä suuntaa ja vinkkejä :wave:

Tervetuloa uudet ja uusvanhat :D

Onnea Mamizulle! Kiva kun sukuun tulee pieniä :heart:

toukkala Täällä on kans pari kertaa just yöllä noussut ärtymys vauvaa kohtaan, kun ei vaan omalta väsymykseltään jaksais sillä hetkellä yhtään enempää. Meillä mä hoidan nuo yöt arkena ja viikonloppuna (muutamaa aamusyöttöä lukuunottamatta). Kyllä nyt huomaa, et alkaa väsyttää, kun ei oo saanut kohta 5kk nukkua yhtään kokonaista yötä rauhassa. Vaikkei Sofia herääkään syömään kuin kerran, niin tuttia saa kuitenkin olla laittamassa, mies kuorsaa...hoh hoijaa. Mutta ainakin toistaiseksi on nuo ärtymyksen tunteet laantuneet yhtä nopeasti kun ovat tulleetkin. Välillä tosin tekis mieli kuorsaavaa miestä tempaista oikein kunnolla. Oon ittekseni miettinyt, että kannattaa siivota illalla kaikki terävät ja painavat esineet yöpöydältä pois. Se väsymys kun saa tunteet aika pintaan. :headwall: :whistle:

leena
Jos iho on rikki, niin koitapa laittaa siihen metyleenisineä

Sofia on ollut koko päivän mamman hoivissa. Mä kävin kampaajalla (ihana tukka), kulmat kunnostamassa ja sit vielä ystävän kanssa liikenteessä. Mä niin haaveilin, et oisin ehtinyt nukkua päivällä rauhassa, mutta pitkäksi meni tämäkin päivä. Kohta kotiutuvat mies ja vauva. :heart:
 
Hellureisson :wave:

Mun on vaikee kartottaa meijän budjettia, kun meillä on miehen kanssa vähän niinku omat rahat tai sinne päin... mun rahoista menee vuokra, tv-lupa, sähkö, kännylasku + pari lehtilaskua, mies maksaa vakuutukset, bensat, lainanlyhennykset, omat laskunsa. Ruoka ostetaan puoliks niin kauan ku mulla on rahaa ja loppukuun maksaa mies :D

Mutta tosiaan ei oo mahkuja jäädä hoitovapaalle vaikka kuinka haluaisin :/

Siis ei oo todellista, minä täällä ensimmäisenä muistuttelin isänpäivästä kuukausi takaperin ja ite en oo tehny mitään sen eteen |O lahja on ostamatta, en edes tiedä mitä ostaisin, kakkua vois leipoo mut ei kauheesti inspaa :headwall: pakko nyt ryhdistäytyä, ettei tarvi kuunnella kuittailua seuraavaa vuotta kuinka HÄNEN ensimmäistä isänpäivää ei oo juhlittu |O

Manducasta taas, mites nyt kun tulee pakkanen, niin miten mä suojaan ton tytön naaman? kun se tykkää jo kuikuilla sieltä repusta niin vähän vaikee pistää mitään huppuakaan eteen? onko siitä pakkasilman hengittämisestä jotain haittaa? jeesatkaa nyt tyhmää. Joudunko mä heittään ton repun narikkaan talveks :xmas:

Mä oon kans pari kertaa ärähtäny väsyksissäni tytölle :ashamed: kun se yliväsymysitku/huuto on niin korvia vihlovaa ja kun ei se taukoo millään |O Ja tosiaan väsymystä on, 5kk en oo nukkunu yli 4h putkeen, että kyllä sen jo huomaa.

ursulainen meillä ei ainakaan kuulu mitään hengitysääniä, josta tulikin mieleen, että tarkisteleeko kukaan muu esim. öisin että hengittääkö vauva? Mulla on joku pakkomielle, että päivisin käyn kurkkimassa varmaan vartin välein, että onko se hengissä ja öisinkin monesti herään ihan paniikissa ja kokeilen rintakehää tai nenää että tuleeko ilmaa. Tää alkaa oleen aika ahdistavaa, kun joka kerta sen tilanteen käy mielessään läpi, että miten mä nyt reagoin jos ei se hengitäkkään :eek: no onneks mä en oo ainut, mies käy kans tökkimässä vähän väliä :D
 
En oo mie mitenkään suojannu Viljamin naamaa Manducassa,mut meil ei kyl viel oo pakkasta. Jos se naamakii tottus pikkuhiljaa kylmenevii säihin.

Jaa-a...kuinkahan käy Viljamin unille käynnin...mies nimittäi hoitaa juur sitä ekaa kertaa Sanoin kyl et jos silt tuntuu nii tulee pyytää apuu. Huuto tuolt kuluu :whistle:

En tarkistele öisin enkä oikee päivisinkää tuon hengitystä tai siis että hengittääkö.
 
Heipat kaikille.

On se kumma, kun oma äiti on ollu tänään meitä täällä jeesaamassa, niin tuntuu et sitä pitää miltei kädestä pitäen ohjata kaikessa. Ja kyse ei oo siitä, et se kävis meil jotenkin harvoin (yleensä ainakin kerran kahdessa vkossa, välillä useamminkin). En sit tiedä, et onko se sit sillain niin arka mun kodissani, kun tietää et oon silleen aika tarkka joissakin asioissa. Haluan esim. että puhtaat pyykit löytyy tietyistä paikoista, tiskit ei notku pitkin pöytiä... mut ei mulle tulis pieneen mieleenkään, et nyt kun oon tällanen vammanen selkäpotilas, et alkaisin toisten tekemisiä tässä arvostelemaan. Oon kiitollinen kaikesta avusta mitä saan!
Tänään on taas särkeny selkää aivan hirveesti, ei pahemmin naurata. Täytyy varmaan huomenna soittaa aamulla sinne polille, kun ei noi mun kolmio-napit vissiin vkonloppua pidemmälle riitä, niin milläs sitten päivistä selviän! :eek: En mä vissiin mitenkään riippuvainen niistä oo. :LOL:

Kiva kuulla leenastakin pitkästä aikaa. On täällä suakin jo kaipailtu!
Niin ja tervetuloa uusille :wave: , sekaan mahtuu!

Rasmus täytti tänään 5kk! :heart: Äitin pieni on jo niin iso. On se hienoa, et taas liputettiin Rasmuksen kunniaksi! :p :whistle: Hyvän päivän valitsi syntyä, kun tulee näitä virallisia liputuksia vähän väliä ja puol vuotispäivää vietetään oikein erityisen juhlallisissa meiningeissä kun on itsenäisyyspäivä! :LOL:
Pitäis jaksaa taas laittaa kuvia koneelle, niin vois laittaa näytille jotain tuoreempaa kuvaa,mut ei vaan jaksa. Hirvee homma laittaa muistikortti koneeseen! :D

Huomenna on neuvola. Onneks mun äiti tulee, niin päästään raahautumaan sit sinnekin... hakemaan pienelle raukalle piikkiä. :(

Rasmuksen hengitys vinkuu ja rohisee aina silloin kun sillä on jotain räkää tai maitoa nenässä. Fridalla oon saanu tosi hyvin kaikki vinkumiset ja rohinat pois. Juu, ja kyllä mä aina illalla nukkumaan mennessä tarkistan, et Rasmus hengittää. Päivisin silloin, jos poika nukkuu liian pitkiä (yli tunnin mittaisia :eek: :D ) päikkäreitä. Kyllä mä sillon alussa tarkistin monta kertaa yössäkin tilanteen, mut nyt oon jotenkin rauhottunu. Mut kyllähän se huoli aina on.

Rebel ja Rasmus 5kk, tasan
 
Niin, ja pitää munkin hehkuttaa. Mustakin tulee ekaa kertaa täti ensi keväänä. Veljellä ja sen vaimolla on la 8.3. Ei ne viel tiedä kumpi on tulossa, mut mä toivon et tyttö... mä en millään raaskis luopua noista Rasmuksen ihanista pienistä vaatteista... ja kun menin ne jossain höyrypäisyyksissäni niille lupaamaan. Jos ne sais tytön,niin sit mun ei tarvitsis niitä niille antaa!! Vähänkö mä oon hirvee! Mut kun noi on äidin pienen ekoja vaatteita, niin en olis niistä vielä valmis luopumaan....vaikka ei ne meillä muualle mahdukaan kuin hädin tuskin kellariin! :(

Mut siis onnittelut Mamitzulle tulevasta tätiydestä!!! =)
 
Ehtoota! Täällä on rokotetutkimuksen II osa takana ja pojulla selvää lämmönnousua (viimeks nousi 40'C kuume), nyt oli 4h aikana noussut 37.2-38'C, suppoja pelissä ja katsotaan kuinka meidän yön käy. Yleensä selvitty 1-2 yösyötöllä (pullolapsonen). Kiva lueskella näin aktiivista ketjua ja kiitos kun otitte mukaan :)
 
Hengityksen tarkkaileminen Sairaalassa oon kerran kokeillut, että hengittääkö. Oli niin kumma tunne, kun sai vihdoin ruokaa vatsan täyteen (korviketta), ja nukkui kunnon unet. Tietoisesti tein päätöksen, etten ala pienen unta vahtimaan. Kun ei mulla siitä sitten olisi loppua tullut. Ajattelin, että se on sitten tarkoitettu niin, jos hänet meiltä heti otetaan pois :'(

Juu Rypälettä on kaipailtu täälläkin. Toivottavasti ovat saaneet miehen kanssa asioista puhuttua.

Rebelille :hug: Kyllä surku sinua käy, kun oot tossa kunnossa :/
 
Ilmottaudun vaan hengissä olevaks...! :wave: meille on just tulossa vieraita, ni en nyt kerkee hirveesti kirjottaan. Riidat on nyt (kai) taas tältä erää riidelty, kerron lisää varmaan aamulla, jos joutaisin olemaan koneella... :whistle: Tiistai meni tapellessa puoleen yöhön, ni yritettiin sitte eilen elää sulassa sovussa ja viettää vähän "laatuaikaa".

Oltiin muuten tänään siellä vauvapsykologilla. :D Aika rakentavaa... ;) Kerron lisää siitäki huomenna.

Nonii, nyt soi jo ovikello. :wave:
 
Heissan taasen :flower:

Pikkasen jäänynnä vähemmälle tää palstailu, kun tuo armas ukkoseni ollut tän viikon isyyslomalla... ihanaa on ollut =).

Minunkin puolestani tervetuloa vaan uudet!! Pakko kysyä sulta sabsu77, että mistä juontaa poikasi nimi?? Ihana nimi on!

Meillä kanssa tota naaman ja silmien hinkkaamista! Tutti ei pysy suussa ei millään, varsinkin silloin, kun väsyttää kovasti. Tossa taannoin mainitsinkin täällä Eetun kaulan ja leuan (poskien) punoituksesta ja kuivumisesta (kuolaihottumaa) Apu löytyi hydrocortisonista ja Lipolanista. Varsinkin kaula jo huomattavsti parempi, leuka ja posket vielä ärtyneet, kun en ole uskaltanut kortisonia niihin laittaa. Onko jollain kokemusta tästä? Eli uskaltaako laittaa, kun vaarana on se, että osa voiteesta päätyy suuhun??

Paljon taas olette kirjoittanee tänne ja minunki piti muka kommentoida vaikka ja mitä, mutta taaaaaaaaaaaaaasss kaikki kadonnut päästä, IHME TOUHUA!!!

Minäkin tuossa mietin Rypälettä..toivottavasti siellä suunnalla kaikki on ok!!

Vihdoin ja viimein sain Isänpäiväjutskatkin kondikseen =). Ihanan taulun värkkäsimme yhdessä Eetun kanssa isukille..ja tulipa kuulkaas niin tyylikäs, ettei paremmasta väliä =).

Sitä tässä piti vielä kysyä, että omistaako kukaan kirkasvalolamppua?? Kokemuksia?? Mun anoppi meni ostamaan sellasen ja on muka niiiiin ylipirteä ja energinen nyt, ettei mitää järkeä :LOL: . Itse oon myös miettinyt, että pitäisiköhän laittaa...jospas tän pimeän ajan yli pääsisi edes hieman helpommin. Hirvittää oikein, että taas se on edessä |O

Mukavaa iltaa kaikille :heart:
 
Mä oon ollu tosi laiska tän palstailun kanssa. Lähinnä siellä mesessä vaihan sanan sillon tällön, sorge :ashamed: Tuntuu ettei oo mitää asiaa :/ Oon ollu niin surullinenki tässä viime aikoina ettei jaksa kauheesti.. :'( Semmosta se elämä on joskus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lady Di:
Oon ollu niin surullinenki tässä viime aikoina ettei jaksa kauheesti.. :'( Semmosta se elämä on joskus.
Nooh? :hug:

rypäle- hyvä että edes sovussa, ei sitä muuten jaksais. Toivotaan että tunnelin päässä on valoa, eikä lisää kiviä! :heart:
 
:hug: :hug: Di :hug: :hug:

Kiitoksia tätiys onnitteluista =)

[/b]rypäle mietinkin sua tuolla ulkona kun olin puutöissä :D ( Kaikkee sitä kerkiää silloin miettimään B) ) Hyvä että hommat ukkos kanssa on nyt kohillaan =)

rebel kuin myös onnittelut tulevasta tätiydestä :flower:

MP meillä oltiin esikoisen kohdalla monesti tuli ravattua toisen sängyn vieressä että hengittääkö ja yöllä heräsi siihenettä ompas se nyt hiljaa--->tarkastamaan hengittääkö =)
Nyt tuo touhu on rauhoittunut kun on "jo" toinen lapsi :ashamed: Mutta tarkistan edelleen kun menen nukkumaan että molemmilla happi kulkee ja lämmin.

Levy suklaata ja House B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Miten tei lapsukaiset kesäkuiset hengittää??
Oon täs muutaman pvän kuunnellu ku miust toi jäbä pikkase vinkuu ja sit hengittää raskaasti et kuvittelenko,mut nyt pyysin miestä kans kuuntelee nii sano jotta on sen kuulone ku sitä ahistais :eek:
Ei kuitekaa silt kuulostas että henkiloppus,mut kuiteki!!!

Mietin et soitanko nyt lekurille het vai oottelenko viel?!?
ursulainen: Kyselin täällä joku aika sitten just tuota samaa hengitysasiaa, kun neuvolalääkäri passitti meidät lastenpolille astmatutkimukseen 4 kk tarkastuksen yhteydessä. Tänään sitten käytiin polilla röntgenissä ja lääkärin vastaanotolla. Keuhokuvat oli ok, eikä lääkärin mukaan havaittavissa ole edes alkavaa astmaa. HELPOTUS! :whistle: Arveli nenän röörien olevan ahtaat ja hengitysongelmien johtuvan siitä. Pitäisi iän myötä helpottaa. Ja sitten mahallaan ollessahan poitsu alkaa heti huohottaa ja muutenkin hengästyy helposti. Sen lääkäri arveli johtuvan PÖMPPÖVATSASTA! :D Oikein varovasti asetteli sanansa. Että miten tämän nyt kauniisti sanoisi: pojallanne on pömppömaha. Ei kuitenkaan laihdutuskuurille määrännyt. :LOL: Nyt seurataan tilannetta 3 kk, sitten kontrollikäynnille. Jos oireet pahenee, niin tietty jo aikaisemmin

Me emme siis pitäneet poikamme hengitystä mitenkään poikkeavana ennen kuin neuvolalääkäri asiasta mainitsi. Ei ollut mitään vertailukohtaa, eikä hajua miten vauvat hengittää. Mahallaan ollessaan jäbänen on alusta asti hengästynyt, mutta ajattelimme, että se on normaalia. No, anyway neukkalääkärin mielestä hengitys oli poikkeavaa, "ulospäin ponnistavaa ja pidentynyttä". Myös vinkumista oli, mutta samaan aikaan oli flunssa ja arvelimme sen johtuvan siitä. Saimme Ventoline-reseptin, sitä olen antanut, mutta merkittävää helpotusta siitä ei ole ollut.

Nyt polilääkäri neuvoi lopettamaan Ventolinen antamisen, sillä keuhkoissa ei ole vikaa. Ventolinehan avaa just keuhkoja. Uusia lääkkeitä ei saatu, vaan neuvo laittaa keittosuolatippoja nenään, jos on tukkoinen (on melkein joka yö). Kävin sit ostamassa tippoja ihan pari purkkia, kun yleensä puolet menee aina pitkin naamaa ja purnukka tyhjenee hetkessä.

Eli tämmöstä meille. Hyvin on helpottunut olo. Nyt kun vielä keksis, miten tuon jätkän saa rauhoittumaan yöunille. Oon nyt jo yli tunnin nukuttanut pitelemällä jaloista ja käsistä kiinni, kun potkua riittää, vaikka valo ei mene enää silmistä sisään. Ja kun päästää irti, kääntyy heti mahalleen, eikä ymmärrä laittaa päätään lepoasentoon ja nukahtaa siihen. Tillottaa vaan unilelua ja pinniksen pehmusteita tyhjällä katseellaan. Raukka. :xmas:
 
Pakko vielä lisätä niihin aiempiin sirkusnorsujuttuihin, että kai se on sitten uskottava, että tuo meidän poika on vähän pulska tapaus. Tänään polin puntari näytti lukeman 8535 g ja pituusmitta 66,5 cm. Ja ikää siis viikkoa vaille 5 kk. :D
 
rypäle: Kiva kuulla että menee jo paremmin, kyllä se pöly siitä vielä laskeutuu :wave:

Lady Di: :hug: Mikä surettaa? Onko siulla ketään kelle puhua?

Tää avas nyt ihan kunnolla suunsa neuvolassa ja nyt sitten ahdistaa kun oltiin jo kotiin asti työntämässä jos jonkinlaista psykologia ja nyt tässä rupeaa sitten kaiketi jotain tapahtumaan, psyk. sairaanhoitaja soittaa ensi viikolla ja kaikenmaailman kriisinumeroita tuli mukaan, lääkkeistä oli puhetta ja muutenkin, kauhee haloo.
Jotakuta voisi helpottaakin, mutta miuta ahdistaa nyt. Että pitikin mennä sanomaan. En jotenkin vaan jaksa uskoa että mikään tuollainen voisi minua auttaa. Sen paranemisenhan pitäisi lähteä miusta itsestäni, eikä mistään ryyneistä tai muiden mielipiteistä.
Äh, miten tää nyt tähän omaan napaan karkasi...

Melodi: Myö saatiin just pari päivää sitten, en oo vielä niin paljon ehtinyt käyttää että huomaisin mitään "tuloksia", mutta kirkas tuo on ku mikä, ja sellasta... positiivista valoa :D
En mie usko että se ihan kukkua on, mitä siitä sanotaan, kun niitä nykyään niin paljon myydään, mutta tottakai ulkoilu ja terveellinen ruokavalio siinä rinnalla on se juju, niinkuin noissa ohjeissakin sanotaan.

Noniin noniin, niitä mittoja, tuli yllätyksiä :eek:

Paino 7370 g (7050)
Pituus 67 cm (65)
Pipo 43 cm (42,5)

Siis lähinnä toi paino, huomaa että pikkukaveri on alkanut liikkumaan :D
Rokotus meni hyvin, tottakai älähti, mutta pianhan tuo ohi meni, ja ei ainakaan toistaiseksi ole tullut mitään sanomista. Sitä odotellessa... :whistle:
Neuvolantätiä vierastettiin ( :eek: ), mutta toisaalta, en ihmettele kun sitä teen itsekin :LOL:
Ei oikein vieläkään nuo kemiat kohtaa ihan toivotulla tavalla, mutta eipä meidän nyt päivittäin tarvitsekaan tavata...

Hengityksestä Nyt flunssassa nenä pöräjää, mutta on niiin hiljaista ja vienoa että kyllä sitä itsekin syyllistyy vieläkin tökkimään ja työntämään päänsä pinnasänkyyn, ei kai tuosta nyt haittaa ole. Nytkin itseasiassa yritän tässä hoputtaa itseäni että pääsen tarkistamaan pienen unen :) Äiti huolehtii lapsestaan, ja niin sen kuuluu ollakin, edes jotakuinkin terveen järjen puitteissa. Itsellänihän mm neuvolakäynnin perusteella kaikki hissit ei kyllä kulje ihan yläkertaan asti, joten voin huoletta tehdä niinkuin parhaaksi näen :D

Kiitos ja kuulemiin,
kielletty & leevi, 5 kk 2 päivää
 
Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Tää avas nyt ihan kunnolla suunsa neuvolassa ja nyt sitten ahdistaa kun oltiin jo kotiin asti työntämässä jos jonkinlaista psykologia ja nyt tässä rupeaa sitten kaiketi jotain tapahtumaan, psyk. sairaanhoitaja soittaa ensi viikolla ja kaikenmaailman kriisinumeroita tuli mukaan, lääkkeistä oli puhetta ja muutenkin, kauhee haloo.
Jotakuta voisi helpottaakin, mutta miuta ahdistaa nyt. Että pitikin mennä sanomaan. En jotenkin vaan jaksa uskoa että mikään tuollainen voisi minua auttaa. Sen paranemisenhan pitäisi lähteä miusta itsestäni, eikä mistään ryyneistä tai muiden mielipiteistä.
Äh, miten tää nyt tähän omaan napaan karkasi...

Äiti huolehtii lapsestaan, ja niin sen kuuluu ollakin, edes jotakuinkin terveen järjen puitteissa. Itsellänihän mm neuvolakäynnin perusteella kaikki hissit ei kyllä kulje ihan yläkertaan asti, joten voin huoletta tehdä niinkuin parhaaksi näen :D

Kiitos ja kuulemiin,
kielletty & leevi, 5 kk 2 päivää
Mä en nyt tiedä mitä sanoisin, mut voimia :hug: kuitenkin. Kyllä mä uskon, että se oli kuitenkin hyvä että puhuit siellä neuvolassa. Eihän se nyt sitä kuitenkaan sano, et sun pitää jotain nappeja alkaa justiinsa syömään. Parempi sitä on puhua kuin vaan vaieta.
Toivottavasti nyt ymmärsit edes jotain. Mutta voimia kuitenkin haleja ja :hug: :hug:
 

Yhteistyössä