*KULLANKERÄT Marraskuussa*

Mun on mahdotonta laskee meidän tuloja tai menoja, kun ne vaihtelee niin paljon kuukaudesta toiseen. Mutta kai me jotenkin aina pärjätään. Keikkatöitä (siis jotain muutaman päivän tuurauksia) alan varmaan tehdä heti kohta äloman loputtua, niin ei tarvii ihan niin niukasti elää.
 
Hei vain! Elpan saattelemana tuolta Helistimestä tulin tänne teitä morjestamaan, suositteli teitä niin uskalsin tulla ;) Eli en ole aiemmin kirjoitellut täällä mutta meillä on 4kk poitsu (Deniz, s. 2.7. - huiteli tosin yli pari vkoa, LA oli alunperin 18.6). Huolitteko mukaan? :)
 
Moron pitkästä aikaa!

Luettu on, mutta ei oo jaksanut kirjoitella. =)

Pakko kommentoida haamupotkuja: mullakin on ollu niitä jo muutaman viikon, mutta loppuvat aina kun käyn vessassa tai muuten päästän ylimääräset ilmat pihalle. Eli oon tullu siihen tulokseen, että ne ovat ilmavaivoja! :LOL: Mutta ihan oikeilta potkuilta tuntuvat. Osuisko suoli jotenkin eri lailla kohtuun näin synnytyksen jälkeen. Nimimerkki anatomiasta ikinä tienny mitään. :xmas:

Meil on huomenna rankka päivä edessä, kun on ne pojan astmatutkimukset. Ensin röntgen 12.30 ja sitten lääkäri 13.30, eli makeimpaan päiväuniaikaan. :|

Miun pitää kans tehdä tuo laskelma, sillä ei oo paljookaan hajua, minkä verran rahaa menee mihinkin tällä hetkellä. Ukolla ihan hyvä palkka ja ittekin oon saanu aika hyvin päivärahoja. Ois kiinnostava tietää menonsa tarkemmin.

Tääl on muuten pojalla menny ihan mahottomuuksiin tuo silmien ja naaman hankaaminen. Tutti ei pysy suussa enää juur ollenkaan ja onnistuu aina herättämään itsensä sillä hinkkauksella. Lisäksi iltaisin on ilmennyt poskien punoitusta ja kuumotusta, jäbällä siis. Onkojan se oire jostain. Kuumetta ei ole, oon mitannu jo monta kertaa. Ja pari viime yötä olleet tosi rauhattomia. Hampaita? :/

haikis ja poika viikkoo vaille 5 kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja sabsu77:
Hei vain! Elpan saattelemana tuolta Helistimestä tulin tänne teitä morjestamaan, suositteli teitä niin uskalsin tulla ;) Eli en ole aiemmin kirjoitellut täällä mutta meillä on 4kk poitsu (Deniz, s. 2.7. - huiteli tosin yli pari vkoa, LA oli alunperin 18.6). Huolitteko mukaan? :)
Jo vain huolitaan, tervetuloa! Jos haluat(te) tohon etusivun hienolle(?) listalle, niin laitan sinnekin (jos vielä kerrot mittoja, nekin lisätään). Ei ku sekaan vaan :wave:

 
Heippa!
Tervetuloa Sabsu77!Jotainhan tuo Elppa mesessä mainitsi,että yrittää saada sut mukaan... :)

Ja Rakkapanuu,kivaa että oot vielä mukana :)
Väkisinkin vauvan myötä aika tässä koneella jää vähiin...Välillä vois kyllä meikäläisellä jäädä vähän enemmänkin,niin sais edes osan kotitöistä tehtyä :kieh: :D

Meidän neiti lähtee kohta ryömimään...Tänään pidin sitä paljaalla lattialla,niin kovasti yritti jo päästä eteenpäin.No onhan tuo kohta jo 5kk :eek: Niin se aikaa menee...

Tuloista ja menoista hoitovapaalla ootte höpissyt...Mä en oo edes laskenut menoja,mut pääsääntö on ollu meillä,ettei ruoasta tingitä.Mä pyrin tekemään ruokaa isoja määriä kerralla,kuten keittoja ja patoja,mitä syödään sitten muutama päivä.Vaatteet ja lehdet ja muu ylimääränen jää helpommin kauppaan.Mä oon kyllä kans ajatellut tehdä keikkahommia ettei tarttis ihan tiukoilla elää.

Jotain muutakin oli,mutta...
Mä lähden nyt saunaan...

Bamse
 
Maleha&toukkala

Kuulkaapas nyt tyttö-tiput. Tässä on sitten se tämän yhteiskunnan suurin jätekasa. Mie poltan ihan täyspäiväisesti, tätä nykyä kun imetän niin syöttöjen välillä, mutta kuitenkin. Poltin koko raskausajan, vähensin yli askista alle kymmeneen, välillä reilustikin.
Mie oon niin hermoheikko tosta asiasta että kädet hikosi välittömästi kun aloin taas miettiäkin lopettamista... siis ihan totaalikoukussa.

Mut et ei teillä rakkaat ystäväiset oo mitään hävettävää. Minulla on :hug:
 
heippa vaan taas kaikille!
Niin se vaan suomen reissu meni.Oli tosi kiva kuukausi ja aika meni kun siivilla. Kirjoittelen viela reissusta lisaa joku paiva. Aivan kaikkea tekstia en nyt jaksanut lukea, kun pitaisi nukkumaankin olla menossa. Vaan jaipahan jotain lukemista huomisellekkin
Meidan neidillakin on ollut tosi paha iho kaulassa. Aivan auki ja sitten viela sita on kynsinyt. Muuta en keksinyt kun talkkia siihen laittaa etta kuivahtaa. Kysyinkin sitten apteeksta neuvoa ja sanoivat mulle etta joko talkkia tai perunajauhoja niin kauan etta ihon kuivahtaa ja sitten myivat mulle hydrokortisonia sita 1%:sta. En ma sita kauaa laittanut vaan siirryin sitten ceralan perusvoiteeseen jota laitan nyt melkein koko vartalolle kun on iho tosissaan kuivahtanut. Meidan tytto kuolaa niin kovasti etta on ruokalaput koko ajan kaytossa. Muuten saisi vaihtaa vaatteita koko ajan. Olisi heti pitanyt osata niita kayttaa niin ei olisi iho paassyt niin pahaksi. Onneksi kylla parani tosi pian.
Vaan nyt unten maille.
 
Huomenta
Ja taas mä nautin aamupalaa yksin, ihanata!
Vanhin lapsista on lähteny töihin :D (siskoni kanssa naureskeltiin että olen hänen "äitinsä" ja samalla se sisko, noh ukko taas on siskolleni siskon mies ja "isä". Lapsilleni hän on täti ja "sisko" :LOL: ) Tää on oikee kauniit ja rohkeet perhe :LOL:

Päivitin mun profiiliani, kipases kurkkaamassa ja tuu kertoon mitä/mikä mättää... (?)

Laskelma tuli tehtyä eilen ja mietinpä tässä että kuinka meillä oikeen eletään...
Meille ei tule kuin katso lehti tarjous 4kk eikä muita lehtiä kun on tää netti 30?kk ja kaikki menee mitä tuleekin :eek: (meillä tosin rakennetaan ja sisustetaan tätä torppaa koko ajan)
Miehellä siis "isot" paperimiehen tulot :LOL: ja mä saan n.350-400?/kk äprahaa +nyt saan siskostani rahaa tämän kuun lopussa alkaa "palkka" juosta ja se ei vaikuta äprahaan kun ei ole "työtä" :D mutta teiniin uppoo myös rahaa! :eek: (kamalasti tyttöjen juttuja) :attn: Vrautukaa siis myös tähän tyttö lasten äireet :D
Eli meillä eletään "kädestä suuhun" periaatteella! :headwall:

Lakko Nyt alkaa!! Mä oon niin kyllästynyt kun mun touhujani ei noteerata ja sitten kun pyydän niin asia valuu ohi, kun käsken niin kuuluu vaan että älä naputa kyl mä teen parhaani mukaan... Esim. Tuo säkki tuossa keittiössä on nyt tiistaista asti ollut tuossa ja sanoi että vie sen talliin kun menee sinne päin... Laskin että tallisssa on nyt sen jälkeen käyty 13krt ja säki edelleen keittiössä :kieh: Odotetaan makaamalla että ruoka valmista ja kun on valmista saan huudella n. 3krt että nyt syömään... Sitten kun saavutaan pöytään nirsoillaan, huoh! Nih, siksi aloitan lakon, isommat osaa ja mä olen vain ja ainoastaan nyt lasteni kanssa ja laitan vain niille kaiken! En siivoa, en kokkaa kuin pienille, en pyykkää, en niin mitään ja seuraan koska "mua" kaivataan!

Kielletty Mä olin kanssa esikoisen aikaan norttikeuhko koko raskausajan ja imetykset, kaksi kertaa esikon raskausaikana kokeilin lakkoa ja mönkään. Lopetus ajatus muhi n. 1v mielessä ja ennen kuin sain tietooni odottavani toista olin jo lopettanut.
Eli anna ajatuksen muhia ja loptetat sitten kun siltä tuntuu ;) Nyt kun ei polta niin se tupakka haisee aivan kamalalle ja ihmisistä haistaa kauas kuka polttaa sisällä, kuka autossa ja kuka pihalla :eek: :x (mä itse silloin kun poltin niin en tuota hajua tiennyt)! :attn:

Olipas mukava kuulla leena80 palanneen takaisin koneen ääreen :D

sabsu77 tere tulemast kerienjoukkoon :wave:

Ja ihan viimeiseksi "säästin" :hug: Haikis tarvitset sitä tänään tutkimuksissa!

Ja mä lopetan tän että jää muillekkin tilaa :ashamed:
 
Rakkapanuu tietty siut muistan =)

Tervetulloo uusille...kyl mei joukkoon mahtuu!

Joo,sain eile miehein kotii loppuvkoks ja kyl onki kivaa...ainaki viel :LOL: ...ku on seuraa ja ehkä pikkase myös apuu.
Yö meni...no,se meni :/ Vissii Viljamillekkii ol taas outoo ku isi kuorsas vieressä...nukku poika todella levottomast.
Mie olin saanu yöl koipein...tuolt persiist asti nii kipeeks et heräsin ain ku asentoo joutu vaihtaa :(
Sängyst ees ylös meinannu päästä...sit otinkii kunnon särkylääkettä siihe. Nyt se tuntuu,mut ei enää koske niin hirviäst.

Viljami sai sit sen kävelytuolin/ensiaskeltuolin :D ...vähänkö on siisti ja pääasia että jätkä viihtyy siin ja on niist leluist iha innoissaa.
 
Meillä oli eilen vieraita, eivätkä tajunneet lähteä.. Kotona heilläkin 3vk ikäinen, ja mukana 2v., ovat pojan kummeja. Kysyivät ensin että mihin aikaan poika menee nukkumaan, sanoin että viimeistään klo 20.. vielä 19.30 tossa hyörivät ja taisteli tytön omaa tahtoa vastaan (ei halunnut lähteä) eteisessä, minä VINKKI VINKKI- ilmeellä aivaimet kädessä ulko-oven vieressä Reilu emäntä. Noo, ilta menikin sitten hulinaksi, poika nukahti vasta 20.45, jonka jälkeen saatiin miehenkin kanssa vasta syötyä. Heräsi sitten 5.45 syömään, ja ylös 7.30. Ihana yö!
Mut kyl luulis just parin vuoden ikäisen ja noin pikkasen vanhempien tietävän että näin pikkasella on rutiinit tosi tärkeät että illalla rauhottuu
:kieh:
 
Tervetulloo uudet ja vanhat uudestaan! (...tai jotn sinne päin..) :wave:

Yks yh-iskä tuttava jumittaa kans aina iltasin meille.. Hällä on 4 lasta ja sit kun mua niin säälittää se mies välistä, ni en kehtaa sanoo että meidän pitäis päästä rauhottuun.. :snotty:

Sit huono äiti :headwall: Sit huono äiti :headwall: Sit huono äiti :headwall:

Mul meni tänää ekaa kertaa "hermot" tytön kaa.. :ashamed: Oon kipeenä ja tooosi huonosti nukuttu yö takana (enempi miehen ja kipeenä olon vuoks entä tytön) Sit kun aamu alko viel päin pyllyy: koira oksentanu uudelle matolle, kurkkulääke loppu, Eerica ei suostunu syömään luumuansa (eli viel ummetusta varmaan tiedossa), sit hää ei suostunu oleen oikeen missään puolta minuuttia kauempaa ja sit alko viel tappelee aamu-unia vastaan. Alko sit suututtaa aivan hulluna. Eihän se nyt käytännös mitään tietenkään tarkota, pään sisällä vaan kiehu, mut kun ei mulle oo käyny ees niin viel tähän päivään mennessä.
Nyt sit kun sain pikku raukan nukkuun, nii pillitän tääl huonon oman tunnon tuskissa :'(

Tuli vain mieleen että en ikään selviä uhmaiästä yms.. ku en näköjään siedä yhtään omia negatiivisa tunteita. Jos joku muu sanoo että vauva suututtanu, ni taputtelisin vain olalle että "kaikki tuntemukset sallittuja ja luonnollisia", mut en itelle salli yhtään löysiä.. Ahistavaa :'(

Sit Haikis: Meil on samaa nassukan hierontaa ja poskien punotusta, mut oon yhistänyt sen jotenki siihen että kasvojen iho ja limakalvot kuivuu nyt pakkasten myötä enemmän (ja kun nukkuu viel ulkona pitkät päikkärit). Oon koittanu vain rasvailla ahkerasti (totutetaan nyt Eerican iho viel paksuihin rasvakerroksiin :headwall: )

Toukkalat
 
Ai niin ja ONNEA Mamitzu tulevasta tätiydestä! :flower:

Nii ja ne mun tarkemmat laskelmat Tiivarille:
Ruoka 300
Asuminen 550
Lemmikit 70
Netti 20
Puhelimet 40
"Turhat" (ulkona syöminen, vaatteet, lehdet...) 300
Vakuutukset 220
Sähkö 20
Eerica (vaipat, vaatteet, lelut...) 150
(Noi nyt laskin äkkiseltään mitä menee kuukaudessa keskim. Eihän nyt esim. vakuutuksiin mee joka kk noi paljoo mut kun vuoden menot jaoin..)
eli tulikohan 1670 yht. ja tosta sais karsittuu pois n. 500 ainaki.

Meil menee hirveet summat vakuutuksiin, saattaa mennä jopa enemmän kuin mitä tos seisoo, kun miehel moottorikelkka & -pyörä sit viel auto ja kaikilla hyvät tapaturma-, sairaus-, henkivakuutukset. Mistä tulikin mieleen että tossa ei ole bensa kuluja jotka on aika huimat välillä kans (ja sais todellakin karsittua vähemmäksi!)
 
Miten tei lapsukaiset kesäkuiset hengittää??
Oon täs muutaman pvän kuunnellu ku miust toi jäbä pikkase vinkuu ja sit hengittää raskaasti et kuvittelenko,mut nyt pyysin miestä kans kuuntelee nii sano jotta on sen kuulone ku sitä ahistais :eek:
Ei kuitekaa silt kuulostas että henkiloppus,mut kuiteki!!!

Mietin et soitanko nyt lekurille het vai oottelenko viel?!?
 
Huomenta, päikkäreillä olin lasten kanssa :heart:
Mihin kaikki on kadonnu? :eek:

ursu eikös tää haikis ny oo menny tutkiin niitten pientä, pienen vinkunan takia? (älä pelästy voi olla että muistan todella väärin)! Hmm, hankalaa kun ei tohtorin papereita taskussa B)
 

Yhteistyössä