*KULLANKERÄT Marraskuussa*

Huomenta
Tänään olikin kiva herätys... Heräsin ihan ite :D Kukaan ei huutanu mitään ja sain oikoo lonkkani suoraksi ihan rauhassa. Syötin likan tuossa hetki sitten ja hän jatkoikin uniaan.
Nautin hiljaisesta aamupalasta =) (en muista ihan heti että koska viimeksi näin)

Tosiaan pojan lääkityksestä iski kova morkkis eilen :headwall: Noh, enköhän mä ja poika selvitä tästä ihan ehjin nahoin :D

Likkaa joudun viemään tänään neuvolaan "pikana" :( Meillä taas (edelleen) napa punoittaa :headwall: Miten ihmeessä mä olen saanut sen niin putsattua että se on tulehtunut? :headwall: (hyvä äiti-fiilis vain paranee näin)
Jotenka neukkatätzä ottaa meitit vastaan aamupäivästä siihen muitten väliin...

ursu :D Näin tuossa Jartzan (sillanpää) töllössä ja ihmettelen että kuinka moisen mainoksen on mennyt tekemään :eek: Tyylikäs mies ja semmoisen tehnyt, jaiks!
Siis luulen kyllä että on omilla varoilla tehnyt sen kun mainostaa sitä nenäpäivää, mutta olishan silla massia millä maksaa parempi mainos...

Martza olikos muita kysymyksiä? :xmas: Kun en millään muista ja muistan vain että sieltä suunnalta oli tullut kysymyksiä :xmas: :D

Nyt jotain makeeta kaapista :p ( :headwall: )
 
Juu, näin on=).
Maanantaina oltiin serkun kanssa citys, kun Emman halus viel täydentää isänpäivälahjaa. Ja mä halusin täydentää viel Muffan lahjaa=)
Käytiin sit amas syömäs, mä söin vaan kanasalaatin ja magic friesit, mut outo juttu, kumpaakin jäi viel, en siis jaksanu syödä loppuun.

Kotiin päästyä klo15 laitoin Emman unille, nukkui 2h, olis nukku viel kauemmin mut sit olis jos ruoka-ajat menny sekaisin.
Eli just tää yö sitten alkoi hammas kitinä, heräs klo23.30, annoin velliä 100ml, heräs klo02.00, annoin maitoa 100ml, söi vaan 40ml. Heräs klo04.00, maito lensi lattialle, grrr, annoin 100ml, söi vaan 50ml, vikan kerran heräs klo05.40, sillon sanoin miehelle et, Sun vuoro.=)


Tiistai
Klo7.00 heräs, ajattelin et aamuvellin paikka, oli juu kaikki 100ml meni. Vein sit viel unille, ja heti klo7.30, kitisi, vaihdoin vaan vaipan ja vein takas unille. Nukkui klo10 asti.
Soseet klo11, nukkui 2h, klo14 maitoa 120ml, nukkui 2h.
Isä santtu tuli klo16.30, antoi Emmalle soseet, sillo ei oikein maistunu, alkoi hammas kitinä. Onneks mun rakas kaveri hokas aamulla kertoa että laittakaa suppo Emmalle, auttaa särkyyn.Ja sanoin miehelle että laita. Ja onneks laittoi. Emma meni niinku aina klo19 yöunille.
Mä ja serkku oltiin uimassa klo18-20.30. Siinä klo21.10 kuului Emmalta itku, mut se kerkes loppuun ennenkö sinne mentiin.
Muuten yö meni niiin kuin unelma, Emma heräs vaan yhden kerran klo02.30.

Emma 4½kk B)
 
Huomenta!

Eilisen taistelun jälkeen jätkä tosiaan nukahti jo 18.45, mutta ensimmäisen kerran (ellei mies ole jostain syystä herännyt) heräsi 4.45 syömään, ja sitten ei kunnolla enää oikein nukkunutkaan. 20min sykleissä torkuttiin 7 asti, nyt lähti ekoille päikkäreille, iskällä ei hajuakaan että ollaan edes noustu tai menty takas nukkumaan :p

Mamitzu- älä stressaa antibiotista, annostus aamuin illoin on nimenomaan vatsan hyvinvoinnin takia, lääkkeen teho ei siitä eroa, annetaanko se iltaisin ja aamuisin, vai kaikki kerralla ;) Kova jätkä se on, kyllä se sen kestää! Tytölle tervehtymistä :hug:

Tässä kämpässä tais olla eilen superjännät paikat kun tää veteli sikeitä. Mies katsoi champion liigan ottelun jälkilähetyksenä kun ei livenä tullut, eli 01 asti.. Kattelin tossa äsken matsin parhaat palat, liverpool tasoittanut VIIMEISELLÄ minuutilla. On varmaan ukko hyppinyt katossa :D (se on huvittavan näköistä kun ääntä ei saa päästää tai poika herää, mutta 190cm kuikeli loikkii pitkin asuntoa antaen tuoleille, verhoille, sohvalle jne. high fiveja :D)
 
Rypäleelle iso :hug: ! Toivottavasti saatte asianne kuntoon.

Meillä kans on ruvettu viihtymään vatsallaan, välillä katsellaan ja välillä vaan köllötellään. Kovasti yrittää potkia jaloilla vauhtia ja peppua nostaa, hassun näköistä. Me ukon kanssa luultiin jo,että eka flunssa tekee tuloaan,kun toinen vaan rauhassa lattialla makoili ja katseli ympärilleen. Mitattiin kuume (ei siis kuumetta) ja todettiin,että esikko kun on aina ollu niin vauhtihirmu,että tässä ei meinaa uskoa että tästä toisesta vois tulla rauhallisempi. Eli täällä tyhmät vanhemmat yrittää tehdä lapsestaan sairasta :ashamed:. Onhan sen perusluonnekin kyllä hieman rauhallisempi,mutta esikko on ihan oikeesti sellainen duracell-pupu,että sitten kun siihen joku flunssa tai kuume iskee niin patterit hyytyy kuin seinään. Sen energiamäärän ku sais itseensä... Kyllä ehtis ja paljon!

Joku kyseli raskauskiloista, juu muutama vielä löytyy. Ja sittenkin on vielä liikaa. Onneks kesään on vielä aikaa, talvella on hyvä olla vähän pakkasvarastoa :LOL:

 
Mamitzulle onnittelut ihanasta aamusta!!! :) Meilläkin vähän parempi aamu,kun mummi oli tullu meille jo ennen kuin herättiin ja Rasmuskin heräs tänä aamuna sängystään jutellen eikä huutaen. Hirvee särky selässä, lonkassa ja jotenkin kipuilee kohti varpaita. No kaipa tuo kohta helpottaa, kun on kaikki napit naamaan jo hotkittu.

Nyt mummi on jo pojan kanssa kävelyllä,ja mä pääsin palstalle! :whistle: On se ihanaa, että mulla on anoppi, jonka kanssa tulee toimeen ja joka asuu lähellä, et pystyy jotenkin auttaa. Vissiin huomiseksi ja ylihuomiseksi tuleekin sit mun äiti hoitaa Rasmusta, soitteli tuossa aamulla ja sanoi, että vois olla sairaslomalla loppuviikon. No jos saadaan joku tuttu tänne perjantaiksi, niin pääsee Rasmus neuvolaankin, muuten se on kyllä peruttava ja yritettävä saada aikaa ens viikolle keskelle ihfluenssarokotuskampanjaa (onpas sanahirviö!! :eek: ).

Ihanaa päivän jatkoa kaikille ja Mamitzulle pää pystyyn! :hug:

Rebel ja Rasmus, päivää vaille 5kk
 
ei mitään hyötyä eilisestä!!! nla lääkäri katteli vähän, tää tuppukyläs ei ole koneita, joten lähete poriin lapsipolille että sielä sitten ultrataan päätä... siis odotetaan ja toivotaan että saumat ovat viä auki ja aivoilla tila kasvaa.. kyl se lääk sanoi että tuskin ois mitään kun pää on kuitenkin kasvanut normaalisti. mutta mä en todellakaan pysty relaan ennenkuin polilla käyty!!!! toivon todella että päästään PIAN. kiva täs järkätä vlopuks esikon synttäreitä kun mieltä kaivaa toi.. pakko vaan jaksaa ja toivoa..

en mä mamitzu muista itekää mitä kysyin muutaku mistäpäin..heh.. ootas, vissiin ovulaatiosta ainakin et onko muilla kipuja sillon??turvotusta ym mulla viäki kovin!
kiloja on mulla viä joku reilu 5, eikä haittais muuten MUTTA kun kaikki vissiin tossa mahassa!!!!!!!! :kieh: niin sitten housut on kaikki kireitä!! mutta kaipa se siitä joskus, ei jaksa stressata moisella.. 18kg kumminkin tuli rask.aikana.

soseista, mä teen semmosen muutaman pvän satsin yleensä jääkaappiin. keitinveteen soseutan ja vasta lämmitettyyn llisään korviketta sitten.. pakastin keskimmäiselle paljon ja musta ne oli kamalia kun ne lämmitti pakkasesta! en pakasta enää..
 
Neuvolassa käyty ja AAMUIN ILLOIN ( :D ) tota bevaryliä napaan, taas!!
Noh, nyt pakko saada kuntoon, todellakin!
Neukkatätzä kertoi että sille ei voi oikeen mitään kun on niin syvältä nipsastu poikki napanuora niin ei pääse hengitteleen kunnolla! Niin miksi V'tus ne leikkaa niin syvältä?! |O

ovulaation todellakin tuntee ja tietää ovuloivansa :D (olikohan tuo edes sana)?

Raskauskilot on edelleen tallella :headwall: 26kg raskausaikana tuli ja n.13-15kg viime puntaroinnin jälkeen viä plakkarissa :kieh: Mut mitäpä tosta kun mä oon ne asetellut sopivaan kohtaan :kieh: polvien yläpuolella ja leuan ala puolella :LOL:

Nyt ulos kahville ukon kanssa :heart: ( kun ei enää polteta niin ees kahveet nautitaan kuistilla) :heart:
 
"This is a very exciting thing for Finland, Barak Obama knows Finland, which is a very interesting thing" - sanoi vaalipäällikkö :D Taitaa joo tosiaan pitää paikkansa se, että "Finland? Is that the capital of Sweden?"-fakta :LOL:
 
Martzalle jaksuja :hug:

Meillä oli tosi levoton yö. Ihmeellistä kitinää klo 01 eteenpäin. Tein sitten lopulta äärimmäisen poikkeuksen, ja otin Sofian viereen nukkumaan. Siinäkin kyllä vääntyili, mutta saatiin kuitenkin nukuttua lopulta kunnon unet. Ja heräsi sitten syömään ensimmäisen kerran vasta klo 6.30. Ja jatkettiin unia klo 9.30 asti. Meillä on alusta asti nukuttu omassa sängyssä, mutta en mä yhtään pahaksi pistäisi vaikka vauva nukkuisi kaiket yöt vieressä. Onhan se ihana, kun se siinä tuhisee :heart: No joo, mutta en vaan kyllä saa itse nukuttua kunnolla, kun pitäisi sitten vahtia miestä, vauvaa ja itseä. Että kaikki pysyy aloillaan, eikä ketään vahingoita ketään. :LOL:
 
Niin, siitä piti sanomani, että on noissa vauvanvaatteissa hurjia kokoeroja. Eilen kaivoin esiin yhden paidan, jossa kokomerkintä on 18M. Oli jo nyt nafti. Hyvä, että ehtii muutaman kerran pitää päällä. Ja kuitenkin meillä on käytössä vielä 1M ja 62cm kokoisia vaatteita. Hmmm. Tylsää. Ja kun ei tuo vauva oikein noiden vaatteiden huvisovittelustakaan tykkää. On tullut äitiinsä. ;)
 
Mulla on kans edelleen välillä haamupotkuja. Raskaana en kyl voi olla *koputtaa puuta*! Kyllä oon oikein tunnollisesti noita pillereitä napsinu. Ei niitä nyt enää viimeseen kuukauden aikana enää niin paljoa oo ollu, mutta sillon tällön oon huomannu jotain potkujen tyyppistä.

Mummi on taas Rasmuksen kanssa ulkona ja kaupassa. Huomenna tulee sit mun äiti. Kyllä helpottaa, kun saa nyt kuitenkin näitä perheen jäseniä tänne jeesaamaan.. ja kaikki kun sanoi sunnuntaina etteivät voi auttaa. No parempi näin!

Mä en tajuu kuinka paljon tuo meijän poju oikein syö. Oon nyt änään antanu sille ihan niin paljon sosetta, kun on vaan syöny. Ja tulos on tältä päivältä tähän asti tämä: aamulla vajaaseen desilitraan tehty puuro+ 1/3 prk mustikkasosetta + 1/2prk luumusosetta, maito 1dl, maitoa 1,2dl, 1prk pepososetta+ 1/2 prk päärynävadelmasosetta ja hiukan maitoa. Ennen iltapuuroa olis tarkoitus huitasta napaan vielä ainakin 200ml maitoa ja iltapalaksi sama satsi puuroa+1/2 prk sosetta ja 200ml maitoa. Sanokaa, syökö toi poika ihan älyttömästi??? Vai kuvittelenko vain. :ashamed:
 
Mä todellakin HALUAN USKOA, että en kuvittele! Tee sä eka testi ja kerro tulos. Jos sul näytää plussaa, niin kai se on munkin mentävä vaan kiltisti taas testiostoksille!! =) Eikö tieto lisää välilliä tuskaa, Mamitzu?! :LOL:
 
Muistaakos meitä täällä enää kukaan? :D
Arki vie niin mukanaan, että ei athdo täällä ehtiä lainkaan käymään.
Täällä on mennyt pojun kanssa niinkin hyvin, että olen tehnyt tässä sivussa jo töitäkin jonkun verran. =) Haaveena olisi nyt jäädä joksikin aikaa lasten kanssa kotiin ja tehdä töitä kotoa käsin... en näe mitään järkeä siinä, että raahaan kaikki kolme hoitoon, kun poju täyttää 9 kk. Kauhea rumba vaan alkais... ja laskin, että mun ei ihan hirveitä tarvis tienata kotoa, että kantsis jäädä tänne... Toivotaan, että kaikki menee niin kuin olen suunnitellut. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rakkapanuu:
Muistaakos meitä täällä enää kukaan? :D
Arki vie niin mukanaan, että ei athdo täällä ehtiä lainkaan käymään.
Täällä on mennyt pojun kanssa niinkin hyvin, että olen tehnyt tässä sivussa jo töitäkin jonkun verran. =) Haaveena olisi nyt jäädä joksikin aikaa lasten kanssa kotiin ja tehdä töitä kotoa käsin... en näe mitään järkeä siinä, että raahaan kaikki kolme hoitoon, kun poju täyttää 9 kk. Kauhea rumba vaan alkais... ja laskin, että mun ei ihan hirveitä tarvis tienata kotoa, että kantsis jäädä tänne... Toivotaan, että kaikki menee niin kuin olen suunnitellut. =)
Kiva kuulla teistäkin! Totta kai muistetaan =)
Ja ihanaa, että Velv
ilmottautui elävien kirjoihin :hug:

Tiivari oot oikeassa, eroja on, näkemättä koko vaatetta ei uskalla ostaa enää ollenkaan (tarkotin niin ku kun on näitä viikattuja/paketoituja, mis ei nää esim. hihojen/lahkeiden pituuksia). Näkee noissa ulkovaatteissakin, meillä nyt Millalla päällä 2001 äp:n haalari joka on muka 80cm kun taas tän Millan oman pakkauksen haalari on niin ku 68 kokoa ja hihat ja lahkeet on ainakin 10cm pitemmät, siis tässä pienemmässä.

Martzalle ja Rebelille molemmille jaksamista oikein roppa kaupalla, hyvä Rebel, et oot saanut apua, eikä laps varmaan syö liikaa, iso poika tarvii energiaa. Varmaan kasvaminen ja ruuan menekki jossain vaiheessa tasottuu.

Haamupotkuja tunsin kans tässä päivänä muutamana, ens olin ihan, et mitä hel... (siis ihmettä ), kunnes tajusin, et nää on nyt niitä :D Aiemmilta en oo tuntenutkaan, tai sit oon vaan unohtanu, mimmosia ne oli... Raskaana en kuitenkaan taida olla, tosin kuka sen tietää, kun ei ne menkat oo edelleenkään alkanu :whistle:

Ruuista, siis vauvan... Tietääkö joku, saako riistalihaa tarjoilla vauvalle? En muistanut neuvolassakaan kysyä (en oo lahopää, "joskus" vaan unohtelen asioita "vähän" ) En meinannut siis vielä, mut tuos 6kk -> kun lihat tulee muutenkin kuvioihin.

Mikä puheripuli?! :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Tiivari oot oikeassa, eroja on, näkemättä koko vaatetta ei uskalla ostaa enää ollenkaan (tarkotin niin ku kun on näitä viikattuja/paketoituja, mis ei nää esim. hihojen/lahkeiden pituuksia). Näkee noissa ulkovaatteissakin, meillä nyt Millalla päällä 2001 äp:n haalari joka on muka 80cm kun taas tän Millan oman pakkauksen haalari on niin ku 68 kokoa ja hihat ja lahkeet on ainakin 10cm pitemmät, siis tässä pienemmässä.
Mä huomasin saman noissa äippäpakkauksen haalareissa. Mulla on käytössä -07 ja -04 vuoden mallistot. -04 vuoden kevyttoppis ja toppahaalari on paljon isommat. Muutenkin noissa lasten vaatteissa on aika eroavaisuuksia kokomerkinnöissä.

Haamupotkuja...satelee täälläkin aina silloin tällöin. Mäkään en ole esikoisen jälkeen noita tuntenu, mutta nyt niitä tulee silloin tällöin. Välillä ne tuntuu niin todentuntuisilta potkuilta, että meinaa ihan säikähdys tulla siitä,että siellä salamatkustaja olis.

 
Ammu: En nyt päätäni pantiksi laittais tästä muistikuvasta joka mul on, mut että vois kuiten antaa riista lihaakin. Mut mietin vain että miten hyvän makuista se mahtaa olla kun ei ees suolaa sais käyttää, mun mielestä ainakaan esim. hirven liha ei erityistä herkkua ole ilman suolaa ja pippuria :D
Ja en ehkä aikuisen poron/hirven lihaa antais, ainakaan itärajalta pyydettyä, vasaa mieluummin. Ääh, kysy sieltä neuvolasta jollei tääl joku oikeesti tiä :xmas:

Möhnään tääl chili-suklaa jäätelöä! Aika, hmm.. hauska makuelämys, chili pallerot meinaa vähän kurkkua poltella, mut jäätelö sit jäähyttää =) Se fazerin chilisuklaa on kyl hyvää..
Juu tais Ammun "ripuli" tarttua.. :whistle: :LOL:

Toukkalat

Ai nii, ollaan ukon kaa muutettu pois Eerican nurkista pyörimästä :LOL: eli tyttö on saanut oman huoneen meil! :heart:
 

Yhteistyössä