*KULLANKERÄT Joulukuussa*

Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Voi että joulu on perseestä. Onneks on vaan kerran vuodessa... :headwall:
No meillä oli paska joulu, kirjaimellisesti. Poika kakki läpi kaiken mitä sisään laittoi, onneksi eilisestä asti on jo ruokahalua löytynyt, eikä nuku 30min välein tirsoja sylissä. Raukka oli ihan veto veke. Vieläkin tulee ruikulia, mutta esim. äsken söi purkin perunanautaa ja päälle puol purkkia hedelmäsosetta ja hörpyt maitoa.. hyvä että sapuska maistuu, terveentyvän pojan merkki!

Kauheasti suklaata tuli |O Terveisin, KOHTA läskikasa *mums*

Pojalle tuli pari pakettia vaatteita ja pari uutta lelua, ja syöttötuoli. Viihtyy siinä onneksi todella hyvin! Ja oli äsken niin ison miehen näköinen kun miehen kanssa syötiin aamupalaa samalla kun ruokittiin poikaa, selkeästi nauttii että saa olla mukana touhuissa keittiostä käsin ;)

Tällä mammalla oli eilen kuumetta ja vatsa ruikulilla. Tänään ei ole kuumetta, mutta vatsantoiminta on ns. - pois tieltä havut ja männynkävyt - kun siltä tuntuu :kieh:

Meillä söi muuten kaikki niin ähkyyn (paitsi minä, joka olin poikaa nukuttamassa puolet ateriasta), että oma äiti joutu jopa iskemään sormet kurkkuun, kun oli niin huono olo :eek: Hyvät sapuskat, vaikka itse sanonkin :D Mulla laukes ressi sit jouluaattona, ja nukahdin ennen klo 21, vaikka meillä oli vielä vieraita :LOL:

Toivottavasti Rypäleen joulussa oli edes jotain kivaa :hug: :heart:
 
Terrrve täältäkii :D

Jouluaatto män nii hulinassa et tää äippä ol untenmailla jo ysiltä :whistle:
Lapset sai hyvii lahjoi..ei yhtää ns.rojuu...kiitos joulupukille ;)

Viljamin paketeist tul enimmäksee vaatetta ja muutama lelu...pakettinarut ol hänest parhaita :LOL:
Tänään jäbä söi ekaa kertaa ihan ite ruokaa lusikalla...ol muuten näky! Kuvan laitan ku saan ne ajettuu kameralt koneelle.

Nyt täytys painuu siivoon ja Viljamin 2unien jälkee vaarille kahville =)

Rypäle harmi jos joulu ol iha huono :hug:
 
Voi rypäle, mikäs teidän joulusta teki niin huonon?

Jaksamista sairastaville. Meil oli just hyvä, lahjoja sopivasti ja kivan lepponen tunnelma, jos ei oteta lukuun tätä ekaluokkalaisen karseaa pettymystä, kun ei pukkia ole/tule. Sai semmosen ihanan nallen (joka on hänelle hyvin tärkeä nyt ilmeisesti) ja oli jotenki hellyyttävä, kun sanoi, että "tän on varmaan laittanu mulle joku, joka oikeasti välittää musta". Niinpä. Pukki laittoi lahjoja, koska niin kuuluu olla. Äiti, iskä, mummi ja muut laittaa lahjoja, koska välittää ja haluaa ilostuttaa. Näin uskoo nyt Roosa 7v, eikä oo kauheasti väärässä.

Ja yks sen ku kasvaa ja kehittyy... Kattokaa nyt!
http://www.aijaa.com/v.php?i=3269640.jpg Ilman tukea!
http://www.aijaa.com/v.php?i=3269651.jpg Kohta mennään!
http://www.aijaa.com/v.php?i=3269654.jpg Missä meidän vauva on?! :eek:

Että näin...

Ammu ja Milla 6kk 3vk 2 päivää :heart:
 
Heippa mammat! :wave: Ja hyvät joulunjatkot!

Tosi ikävä kuulla, että kaikilla ei oo menny joulu ihan odotusten mukaisesti. :|

Meillä ihan mukava joulu menossa. Lahjoja tuli kaikille niin paljon, että ilmeisen kilttejä ollaan oltu koko vuosi - tai ainakin ollaan vältetty tonttujen simmut. Sofia sai kans kaikkea suht hyödyllistä, kuten potan ja taaperokärryn. Ja syöttötuolihan saatiin jo etukäteen käyttöön. Tuo meidän ostama "lampaantalja" on ihan ykkönen Sofian mielestä!






Mitäs Kullankerät muuten tykkäsivät seeproista???

Kylläpäs Milla on jo liikkeessä! Meilläkin keikutaan konttausasennossa, mutta ei vielä merkkiäkään seisomisesta tai tuetta istumisesta.

Meillä on tullut vaippa-alueelle kuiva ja punainen kohta. Ensin oli vain kuiva, mutta nyt punoittanut n. 3vko. Ilmakylpyjä ja bepanthenia ollaan nyt käytetty, mutta aika sitkeässä on. Mistä sen sitten tietää, onko kyse vaippaihottumasta vai allergiasta? Kyseessä siis n. 3x1cm alue, joka ei ole levinnyt. Maanantaina onneksi neuvola, josko sieltä sais vinkkiä tuon hoitamiseksi. Meillä siis ei ole aiemmin ollut mitään iho-ongelmia.

Niin, ja mä sain mieheltä timanttisormuksen lahjaksi. Se oli osaksi lahjus myös tuosta Kullankerästä :heart:

*muoks* Mikäs Rypäleen joulussa meni vikaan?? :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Voi rypäle, mikäs teidän joulusta teki niin huonon?
Mä vaan inhoon joulua... :x Mun perhe ku on mitä on... Oltiin siis mun porukoilla. Siellä on minuuttiaikataulu, kaikilla pinna kireellä ja mutsi hermoromahduksen partaalla. Hirvee raivari, ku erehdyin sanomaan, että "kastike on tosi hyvää, vaikka onki vähän suolasta". :headwall: Voisin kuullemma ite yrittää kaiken tehdä ja mä syön niin suolatonta ruokaa, ettei sitä kukaan kestä jne jne jne... Aikataulut on samat mitä mutsin lapsuudenkodissa aikoinaan ja niistähän ei voi joustaa. Ja mä oon hirvee nipottaja, ku pyysin, että aikastettais vähän, ettei Toivon olis tarvinnu valvoo ja menettää päivärytmiään... Ku Toivo on tunnetusti niiiiin sopeutuvainen (not). Ja nyt on sit pari päivää ollu oikeen extrakiukkunen poika. :headwall: Hohhoijaa...

Hirveesti kivoja lahjoja kyllä tuli, sekä vanhemmille että Toivolle. Taaperokärry, soiva koira, palikkaboksi, nooan arkki jne. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Lisäänpäs vielä kuvan. Tässä siis mun veljen lapset Miro ja Mindi ja Mirolla Toivo sylissä. Taka-alalla tietysti pukki.

Aika nuorekas pukki :D Menikö täydestä Miroon ja Mindiin?

*muoks* Toivo on kyllä mainion näköinen tuon tukkansa kanssa ja noiden nappisilmien :heart:
 
RYPÄLE
VoittamatonHerkkusieni:
Mä vaan inhoon joulua
No sittenhän meitä on kaks :ashamed:, mulla tää juontaa juurensa lapsuuden traumaattisista jouluista, mut ei nyt mennä niihin sen kummemmin. Tuos mies onneksi ymmärtää (tai edes yrittää ) jollain tasolla, eikä "vaadi" multa mitään "tule joulu kultainen"-meininkiä, meil on hyvin vapaamuotoiset joulut ollu aina. Olisko ideaa, että nyt kun teil on Toivo ja ootte niin ku oma pieni perhe, niin viettäsitte joulua omalla porukalla, kehittelisitte omat pikku perinteet jne.?

:hug: sinne joka tapauksessa, melkein voisin väittää, et aavistan sun fiiliksiä...

Tiivari tottakai lehmätalja... Tiesin heti, kun näin sen, että tuo kuuluu meille... Se on tosin melko pieni ja kun ei tuo väkkärä oo yhtään paikallaan, niin ei kauaa siinä päällä pysy =)

Mites muuten meidän vauvanodottajat selvis jouluruuista? Tuliko lanttuloorat paluupostissa ylös? Vai säilykö "salaisuudet" vielä? :heart:

Voi näitä suklaita...korvistakin jo tulee, mutta vielä vaan pitää ahtaa... :headwall: Mahtava sää täällä pohjanmaalla, pikkupakkanen ja kaunis auringonpaiste. Taidetaan ruuan päälle lähteä vähän vaunuttelemaan.
 
Meillä joulu sujunut leppoisasti kotosalla.
Kummankin porukoilla ollaan käyty mut muuten löhöilty ja syöty kotona.

Päätimme miehen kanssa ettei osteta toisille mitään isoja eikä kalliita lahjoja....
No minä sitten paketoin miehelleni perinteisiä kalsareita,sukkia jne...

Minä sain puhelimen ja pianon! Siis ihan oikean pianon!
Oli sittenkin ukko ryökäle menny törsäämään.... Minä vähän järkyttyneenä kiittelin vain kauniisti. :ashamed:
 
MYÖHÄSTYNEET JOULUTOIVOTUKSET täältäkin!

Huono omatunto nyt kun en edes hyviä jouluja käynyt täällä toivottamassa, mut meil on joulu menny sairastaessa: tyttö 22.-23. välisenä yönä sairastu ja sieltä saakkapa sitten ollut 37-39 asteen kuumeessa ja kaamea räkätauti, sit mies sairastu ja nyt on alkanu itelläki tulee oireita :(

Valtavan ihania kuvia tullu teän pikku söpöliineistä! :heart: :heart:

Tiivari: Meil se keinuseepra oli oikeestaa ainoa lahja joka sai tytön suun hymyyn aattona :)
Kovasti tykkää kun laittaa selkään ja keijaa pikkusen (eihän toki ittekseen seläs pysy viel lähimainkaan) Mut toi seepra oli vain pienempi kuin kuvittelin :/

Tänää käytiin miehen kaa vuoronperään alennusmyynneissä, hyviä vaatelöytöjä tuli tehtyä! Huomenna mennään jatkaan =)

Milla on kyllä taitava liikkujainen selvästikin! Tuntuu aivan hurjalle, kun aattelee ettei hää ole kuin Eerican ikänen (parisen vko:a vanhempi). Tikahtuisin varmaan nauruun jos meän kääpiö alka seistä tönöttään :xmas: Ai niin.. oonko muistanu puolvuotis mittoja laittaa tänne päi.. :|

Aivan ihania muuten noi taljat mitä kuvissa vilahteli ainaki Tiivarilla lammas ja Ammulla ammu. Mistäs kyseisiä sulostuksia saa, joulupukilta vai? =)

Meille tuli ihan oikee lampaantalja, oli toivomuslistallakin =) sit vähä vaatetta, puhuva kirja, palikkalaatikko, hihkuva pingviini ja ja.. No toi seepra, rahaa, vesileluja, iso satukirja, supersulonen tikru pehmo, sit tommone eläinlelu jota en osaa selittää lyhyesti =)
Ukonki kans saatiin onneks vain hyödyllisiä lahjoja, ei ylimäärästä rompetta tullu yhtään! (IHME! =) )

Nyt takas pikku nuhanenän luo.. Palaan asiaan taas kun voinnit täällä helpottaa, lueskeleen tietty käyn =)

Ja hyvän tapsan illat! :wave:
 
Iltaa B)
Unehdin vallan laittaa mitä pukki toi...
Minä sain yökkärin, hajun (nää oli ns.tietoja) "yllärinä" tuli: kalenteri kirjamallinen (saa kaiken varmasti ylös) ja biutibäck :D Rahaa anopilta ja apelta (molemmat saatiin "omat" rahat :LOL: ) ja shampoo& hoito-aineet x2 ja ELOKUVALIPUT :p (mun hotellilomalle tekemistä :whistle: )
Kinkku teki tehtävänsä ja meenkin nyt tuhoon siitä loput ja nautin ukostani vielä hetken, menee aamulla töihin :(

Huomiseen :wave:
 
Huomenta *haukotus*

Viljami on alkanu pitää miuta öisin huvituttina...hirvee huuto joka kerran ku tissitippuu suusta tai jos tarjoon tuttia :headwall:
Yritä siin sit nukkuu!!

Koirat on alkanu ottaa tavaks alkaa vinkuu makkarin oven takaa ku Viljami aamuyöl känisee ja sitä kestää sit siihe asti ku joku vie ne käymää ulkona...tänää klo 04-06 yhtenää volisivat ku joku kääns kylkee :kieh:

Mies läks tuos tuntisitte palohälytykseen...rakennuspaloa sammuttaa,saap nähä mont tuntii taas vierähtää.
 
Väsy |O
Joku on nyt kyllä vaihtanu meijän molemmat lapset, hämmästyttää kovasti!
Joka ilta nukutetaan samalla tavalla (jo 2,5v) ja silti menee joka ilta ihan plörinäksi, kitinää, hyörinää ja nukutus kestää 1-3h :headwall:
Hermannikin huutanut jalkojaan yöllä (kolme yötä ainakin jo takana) ja likka kätisee koko ajan!
Turskatti, pitää mennä :wave:
 
Huomenet!

Mamitzu olisko meille eksynyt? Kun meidän "hereillä ennen seittemää" nukkuu vieläkin! :eek:

Tuo lehmämatto löyty ihan paikallisesta, meitä lähinnä olevasta (Kaustinen) HalpaHallista, ei mitään sen eksoottisempaa.Muista paketeista Millalle löytyi vaatetta ja kummitäti oli lahjottanut kivan vesivärimaalausjulisteen (siis joku taiteilija oikein maalannut, ei täti itse... :D ) missä pikkutyttö menee lypsylle. Se on hieno, pitää hommata sille kehykset ja laittaa seinälle.

Ursu tuo on raivostuttavaa... Meillä on ollu noita öitä kans, mutta jos joka yö on tollasta, niin ei sitä varmaan kauaa jaksa :hug:

Ja malehalle onnea pianosta! Osaat ilmeisesti myös soittaa? Tuleekohan tästä sulle se rakas kapine, joka seuraa mukana lopun ikää? Mulla on sellanen. Sain sen pikkutyttönä perinnöksi ja se on muuttanut mun mukana nyt muutaman kerran.

Ja sitten tarina mun menneisyydestä. (hypätkää yli, ketä ei kiinnosta, koitan kertoo lyhyesti)
Olin 5v, kun äiti kuoli. Isä oli kuollut jo vuotta aiemmin. Meitä sisaruksia on 5 ja meidät jaettiin eri paikkoihin. Halusin ehdottomasti samaan paikkaan, kun vanhin sisko, joka oli jo sillon varmaan tuki ja turva mulle. Äidin vanhemmat lupas ottaa meidät. Pappa oli just täyttänyt 60v ja saanut ison infarktin. Hänen hoitava sydänlääkäri tuomitsi ehdottomasti meidän suunnitelmat. Ei kai nyt mies, joka kuitenkin just kohta kuolee voi pieniä lapsia vetää vaivoikseen loppu ajaksi (oli siis oikeasti sanonu papalle, että kuolet kohta! :eek: ). Pappa oli tuumannut vaan, että "en mie kuule nyt jouda kuolemaan, tuli muuta ohjelmaa". Mulle pappa lupas, ettei varmasti kuole, ennen ku oon iso. Ja minähän uskoin.

Ja miks halusin kertoo tän just nyt? Tänään? No siks, että tänään tää tervaskanto (mun pappa siis) täyttää 90v! Ja elossa edelleen... Mahtaakohan se lääkäri muuten enää olla (joka kuolemantuomiota julisti)?! :whistle: Yritin jo soitella heti aamusta, muttei vastannut... Sälli on varmaan menny lenkille :heart: Tammikuussa pidetään juhlat koko suvun voimin. Että semmosta.
 
Noniin, täällä jälleen.
Piti laittaa yksi kitisijä pois pelistä ja sammuhan se samantien kun sain sen tonne eteiseen :D
Lapset sai sen verran leluja jotka pitää ääntä ihan sopivasti |O
Löytyy crossipyörää äänillä, satukirjaa ja jne. Tuo satukirja onkin ihana kun se loruilee, lukee sadun ja kertoo montako autoa, minkä väristä ja millä kirjaimella auto alkaa.
Justiina sai ihania tyttö vaatteita että kyllä nyt tarttee lähtee söpösteleen ale myynteihin vain äitille ja isille B)
Sotkasta meinasin pari lipastoo jotka taion hetkellisesti vaate"kaapeiksi" lapsille ja sitten kun lasten huone/yläkerta on valmis niin saan niistä itselleni laatikko tilaa tänne alas ;)
Sitten ostan jos siellä enää on niin semmosen "tyynyn" (ison) lattialle jossa saan paalitella lasten kanssa. Sohvaa tarvii ruveta katteleen kun ukko nojas selkänojan joulupäivänä rikki :LOL: lisää kinkkua vaan!
Kyllä huomaa kun ei joka päivä tee vähän täällä pirtissä jotain niin kaaos on taattu!! :headwall: Nyt mulla menee koko päivä pyykkien kanssa, romuja joka nurkka täynnä ja aaarrghh!! :kieh:

kertokaas mihin hukkaan kasan "vanhoja" leluja? :attn: Tuolla on yläkerrassa niitä monta ja monenmoista! Jos karsis "huonoimmat ja leikkimättömimmät" pois, mihin? :/
Roskiin en millään kehtaa kantaa, ne ei millään maadu ja jne.

Nyt pyykkien kimppuun ja imuri vasempaan jalkaan kiinni :kieh:
 
ammu :'( :hug:
Tuli ihan omaa pappavainaata ikävä, oli niin rakas ja huolehti myös minut pienenä kun äitillä oli "töitä" Bingossa ja kylillä :( (äitini siis on 20v minut tehnyt että sai kaupungilta asunnon, hyvä syy lapsen teolle ja myöhemmin sosiaalivirkailijat meinas ottaa minut ja veljeni pois vanhemmiltani niin pappa lupasi että pitää meistä huolen :heart: ) Äsh, pitkä ja surkee juttu mut olkoot, loput myöhemmin kirjeessä B)
 
Miehein päätti joulunpyhinä et Viljami ei tarvii uutta turvaistuinta ja laitto tuon esikoiselle ostetun twowayn kiinni.
Sit totes et se ei oikee istukkaa tuohon miun autoon että pitää ostaa parempi ja tukevampi istuin pojalle :attn:
Nyt oon sit ettiny netin ihmeellisest maailmast sellat kunnon istuint joka ois passeli miun autoon ja löysinkii :D
Se on tuollane http://www.britax.fi/secura08.htm
 

Yhteistyössä