*KULLANKERÄT Joulukuussa*

Huomenta!
Malehalle kommenttia...
Käytättekö imetysliivejä loppuun saakka?
Kyllä oon käyttänyt. Kirjaimellisesti loppuun saakka, eli oon pitänyt sit ihan normaaleina liiveinä, kun imetys on loppunut, eihän niitä ole pakko aukoa, vaikka se mahdollista onkin...
Täällä on paikallinen pienyrittäjä, jolta saa laadukkaita yö- ja alusvaatteita kohtuuhintaan, tuolla satasella saisit varmaan melkein molemmat, sekä liivit että yöpaidan. Yöpaita tosin voi olla sit pikkusen lyhythelmasempaa mallia, nyöriolkaimet ja näin... mut jotenkin mulla on sellanen tunne et ehkä miehes tarkotti just jotain tän tyylistä yökkäriä... :heart: (pakko vähän vielä tätä kauppaa mainostaa) Sinne on ihana mennä ostoksille, kun saa vielä vanhan ajan palvelua, ei muuta kun kopissa sovittelet ja tää myyjä passaa sulle eri malleja sinne, oikeaa kokoakin yleensä, vissiin silmä oppinu kattomaan vuosien varrella. Lisäks kuulemma palvelee miehiä erittäin asiallisesti (mies on sieltä mulle muutamat yöasut ja alusasut lahjaksi hakenut vuosien varrella). Tavallisilla liiveillä imettämisen oon kokenut työlääksi ja hankalaksi. Eli jos aiot imettää, niin liputan imetysliivien puolesta.

Mä olen ihan hullu siivoamaan! Mulla kai on joku siivous pakkomielle tai jotain...
Pitäis vähän höllätä otetta ku tuo neiti kasvaa niin eihän täällä voi joka paikka kiiltää.... Ja pitäähän lapsen saada leikkiä mut....
Tätä suosittelen. Vaikka voihan se vaikeaa olla. Ite oon kasvanut oikeasti neuroottisen siivousihmisen kanssa. Meidän mummo (äidin vanhemmat on siis kasvattanu mut) oli ihan hirvee (R.I.P). Se oli lapselle aika kauheaa, kun mitään ei saanut tehdä, mihinkään koskea jne. Mitään yksityisyyttä ei ollu, mun huone käytiin tonkimassa päivittäin.Pitihän se siivota, kun ei 15v tietenkään itse osannu. Ei ainakaan riittävän hyvin :/ En ikinä saanut yläasteikäsenäkään kokata tai tiskata kotona, kun siitä tulee niin kauhee sotku ja kuitenkin rikon astioita.

No, onpa tuota sittemmin saanut kokata ja siivota ihan riittävästi. Ja meillä saa lapsetkin, en halua että niillä on äidistään samanlaiset muistot, kun mulla mummosta :'(

Että näin.

:ashamed:

Kiitos Ammulle avautumisesta! :hug:
Mie ainaki lupaan yrittää lopettaa hillittömän nipotuksen siisteyden suhteen! Oon joskus maininnukki tääl siitä että mulla "hieman" samaa ongelmaa kuin Malehalla :ashamed:
Mikä ei ole kovin hyvä yhdistelmä rennomman miehen, mustan pitkäkarvaisen sisäkoiran ja papukaijojen kans :/
Onneks Eerica kuiten tykkää hyvin paljon kun imuroidaan, sitä saatan nimittäin harrastaa pari kertaa pv:ssä, mutta Vähintään kerran.

Maleha: Mie taas en käyttäny imetysliivejä loppuun, n. 4 kk käytin, ja hyvin onnistui myös ilman, kun käytti helppoja paitoja. Ne mun liivit oli niin hirmu isot, kun nuo maitokannut paisu ihan valtaviksi :x Ei ne sit enää olleen hyvät enkä raskinu uusia ostaa kun tosiaan kalliita ja kun kuiteski onnistu ilmanki.

Nyt kiroan täällä, kovasti! Mun veronpalautukset ei oo tullu vieläkään! |O
En ollu muistanu ilmottaa sinne uutta tilinnro:a. Sit kun yritin ilmoittaa sen sinne sähkösenä, niin eihän se ollu menny perille (hiton nykyaika!!) Nyt sit vasta viime perjantaina pääsin käymään verotoimistossa jättään sen sinne kirjallisena.. Nooh, jospa tän viikon aikana kuitenki tulis..

Huomasin tuossa kun luin sitä Tiivarin kirjoitusta ettei oo mitää kirjoitettavaa, niin mulla ei oo tainnu nää kirjotukset liittyä Eericaan enää pitkään aikaan, kun ei hälle mitään uutta kanskaan kuulu =) Hyvin on tytöllä pullat uunissa =)

mua ahistaa paha siivo tai epäjärjetys ja mun on kokoajan siivottava ja järjesteltävä paikkoja...
:wave: Mä olen samanlainen :ashamed:
Meillä asuu 3 aikuista ja ainoo joka kuuraa on minä, juurikin tästä aiheesta tapeltiin |O
Kyllästynyt siihen että lapset kasvaa kohinalla vieressä ja minä kuuraan :ashamed:
Meillä sitten tehtiin lista mitä minä teen päivittäin ja jokainen saa poimia siitä itselleen tehtävän, minulta siis pois, pääsen minäkin nauttimaan sohvasta ja lasten seurasta =)
(mä muuten usein istun/makaan lattialla lasten seurassa)

Mitäs muuta mun piti... ? hmm... :xmas:

*lähtee ottamaan kalanmaksanappinsa* :D

Tuosta liiviasiasta vielä... Oon siis joku mutaatio ilmeisesti, kun imetän nyt neljättä ja mun rinnat on edelleen saman kokoset ja suunnilleen mallisetkin kun ennen esikoista, eivät muutu mikskään :eek: Siks mulla onnistuu tuo utareliivien käyttö vielä herumisen jälkeenkin. (Pakko vähän "kiusata" teitä meidän ammattislangilla :whistle: )

Huomenta.. aika rikkonainen yö..nenni heräs 3krt ja sit itte juoksin viel vessassa.
toi koira raivostuttaa taas pirusti..ukkoo tottelee heti, ja vaikka miten itse komennan ei toimi..nyt on jalka hiukan "verillä" kun vessaan menin tyhmä ilman pitkiä housuja niin kerkes hyppää ja kynsi raapas viillon reidestä nilkkaan asti.

Pääsin sitte käymään siel äitillä..ja koska ukko ei jaksanu lähteä mukaan ilmoitin että lähen sitte yksin että saan ees hetken rauhan. vietinki siel sitte puol 6 -10 yli 8.. ja samaan aikaan porukat sitten lähti ajamaan kohti lentokenttää..
äiti laittoi 2 kassia ruokaa mun matkaan..muutaman lelun jos keksisin vaikka lahjalle saajan!
sitte oli meijän lapsille muutama paketti ja meille se lottorivi ja piparipaketti.
äiti ois viel laittanu mulle rahaaki ku tietää meijän tilanteen, mut kieltäydyin koska se ois ollu pois niiden matkabudjetista, ja koska pyysin muutamia tuliaisia tuomaan thaimaan päästä...

Huomenna ois sitte se ultra...jänskättää onks siel ees ketää..

wiivi84 & ? 11+6

Huomenta!
Täällä kans siivousfriikki :wave: :ashamed:
Äiti on töissä sairaalassa ja se jos kuka on aina ollut pöpökammonen.Sieltä varmaan mullekin toi siisteysinto on tarttunut ja nyt tosiaan yritän olla stressaamatta sotkusta,sitä nimittäin riittää.Mä otan kyllä esikoisen joka kerta siivoukseen mukaan antamalla sille oman pölyrätin,millä voi sitten auttaa äitiä.Vielä kun löytäis itse sen kultasen keskitien...

Imetysliiveistä...Mä ostin liivit ihan liivikaupasta ja siellä imetysliivit on samaa mallistoa kun muutkin liivit.Siellä myös myyjät auttoi liivien valinnassa,niin että samat liivit käy kun rinnat on täynnä ja "tyhjät".Paljonhan ne maksoi,mut hyvät on ja tod.näk. aion käyttää niitä loppuun asti.

Bamse

Turskatti!!!!
Parturi soitti ja kerto olevansa kipee :headwall: Tänään ois ollu aika!
Nyt siis mun parturi on vasta 29pv, joulukuvia varten tarvii keksiä laittaa hiukset jotenkin :headwall: Mä oon niin käsi niis jutuis :headwall: Samperi sentään nyt ketuttaa!! |O Asian ainoo hyvä puoli on se että ristiäisiin ois sitten tukka kuosissa (ristiäiset on 11.1. ) B)

Kertokaa kuinka mä tän lettini laittasin? :attn:

tässä on puolivalmis kuusenkoriste!! Kuva oli hiukan hankala ottaa!!
mutta idean varmasti ymmärätte.
ja näin saadaan halpoja lasisia koristeita, kun kaupassa maksavat maltaita.

ajattelin kokeilla laittaa myös pohjalle folion ja vain osaan kohtaan noita paljetteja..

Alkuperäinen kirjoittaja Mamitzu VoittamatonRautaPerse:
Milläs mä saan tonne lainauksiini sen keneltä mä sen lainaan? (ymmärsikö ammu :whistle: )?
No Ammuhan ymmärsi ja paljastaa nyt oman tyhmyytensä (jälleen kerran... :D ), siihen on varmaan olemassa joku kätevä copy/paste-systeemikin, mut koska Ammu on oikeasti ihan "käsi" koko tietokoneilussa niin kirjotan ihan näppikseltä sen nikin ensin ja sit laitan perään lainauksen.

Mamitzu VoittamatonRautaPerse:
wiiwi *taputtaa innoissaan* Sä oot näppäränäppinen *ihailee*
Niin ku näin...

Ja peesaan Mamitzua, tuo wiivin tekele on hieno! Oon käsi myöskin askarteluissa.... :snotty:

Huomenta piiitkästä aikaa Ihanat Ladyt :flower:

Olipas tänne taasen tullu juttua...minäkin yhdyn MB:n ja Tiivarin kommenteihin, että valtakunnassa kaik hyvin, eikä mitää sen kummempaa kerrottavaa =). Eetusta kehkeytynyt aivan mahdoton menijä ja ihastuttava hymy- ja naurupoika. Ainahan se "hyvätapanen" ja aurinkoinen laps ollu, mutta nykyään meillä nauretaan vedet silmissä päivittäin, ihana kulta :heart: . Musta on jotenki aivan ihana viettää aikaa ton vauvelin kanssa, kun sillä jo niin selvästi löytyy luonnetta ja aivan mahtava huumorintaju. Love love love =)

Jouluvalmisteluja täälläkään ei oo pahemmin vielä tehty. Lahjat kutakuinki ostettu, leipoa vielä pitäs. Joulusiivouksesta ei onneksi tarvitse huolehtia, kun sen tekee tän laiskimuksen puolesta joku toinen ;)

Mua täällä mietityttää paljon, että millonkahan sitä rupeaisi tätä tissittelyä lopettelemaan..hemmetti, mua ärsyttää, kun en tiedä, saako tuo tenava tarpeeksi nesteitä näsitä daisareista. Mutta kertokaas kokeneemmat, mites imetyksen lopetus onnistuu??
. Tiedän (luulen ainakin), että Eetulle se ei ole kova pala, koska on juonut aina maitoa myös pullosta...mutta itseäni lähinnä tarkoitan. Eli, joutuuko viikkotolkulla elämään kamala jomotus daisareissa, vai mitenkä? Ja kantsiiko lopettaa kerralla vai pikkuhiljaa vähentää? Tuskin ihan vielä kuiten lopetan, kun tarkotus ois mennä töihin vasta reilun vuoden päästä, mutta kertokaas kuiten kokemuksia!!

Kahlasin läpi varmaan 20 sivua taaksepäin ja paljon on myös ikäviä asioita ihmislle tapahtunut! Teille kaikille lähettelen täältä käsin voimia ja enkeleitä!! Toivon mukaan meistä jokainen saa lämpöisen ja ihanan Joulun!

Ja ainiiiiiii: Onnea Wiiville ja Kielletylle uuden elämän alusta :heart: . (Wiiviä taisinki jo onnitella mesessä).

Alkuperäinen kirjoittaja maleha:
Mulla on iso ongelma!!

Sain mieheltä satasen lahjakortin alusvaateliikkeeseen ja nyt pitäis tuhota se. Mies pyysi ostamaan hemaisevamman yöpaidan. :LOL: Täytyy myöntää et mun yöpaidat on ihan hirveitä venyneitä kauhtanoita mut niin ihania päällä ettei niistä raskis luopua. En osaa pitää satiinisia hepeneitä.... Ne ei veny ja tuntuu ikäviltä päällä muutenkin.
Kuule en minäkään viihy muissa ku paituleissa ja lököasuissa :LOL: Et oo ainoa. Ne satiiniset on aina niin sähköisiä ja eihän niissä tarkene nukkuakaan :D

Eikö oo isot ongelmat mulla! :LOL: saa kommentoida!
Todellakin :kieh:

Täytyy nyt kehua kyllä vielä omaa napaa tässä, kun neiti nukkui tänä aamuna vähän yli 8 asti!! Siis en muista millon viimeks ois niin pitkään antanu meijän levätä/nukkua. Yöllä se kyllä kitisi ja oli levoton mutta ei suostunut paljon edes syömään. Silti nukkui kivasti =) jeejee!

Yö oli taas aivan perseestä |O

Kyllä taas kohotti joulumieltä kun tuli vuokrantarkistusilmoitus, jonka mukaan vuokra nousee 50 euroo maaliskuusta alkaen |O olis voinu tonkin lapun lähettää vasta joulun jälkeen :kieh:

:headwall: :headwall:

The Lady:
Täytyy nyt kehua kyllä vielä omaa napaa tässä, kun neiti nukkui tänä aamuna vähän yli 8 asti!! Siis en muista millon viimeks ois niin pitkään antanu meijän levätä/nukkua. Yöllä se kyllä kitisi ja oli levoton mutta ei suostunut paljon edes syömään. Silti nukkui kivasti =) jeejee!

Hyvä Roosa =)!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Melodi:
jaahas..en osannu oikein lainata tota The Ladyn tekstiä...hyvä minääääääää :headwall:
Kaikki ymmärsi kuitenkin (jopa minä :D ), mitä halusit sanoa ja mihin :hug: Tämmönen väliin (yllättävä ) pitempään nukkuminen antaa kyllä kummasti uskoa ja jaksamista eteen päin. Täällä sitten sylitellään koko päivä vissiin taas!!! Ei päästä ulos, kun on huono ilma. No, mikäs, kyllähän tässä toimittelee, Millalle ja teille, mutta mies voip tykätä kyttyrää, kun huushollihommien osalta urakka seisoo....

Alkuperäinen kirjoittaja maleha:
Joulusiivouksista olette puhuneet...

Mä olen ihan hullu siivoamaan! Mulla kai on joku siivous pakkomielle tai jotain...

Joulusiivoukset aloitin jo marraskuussa ja sainkin tehtyä sen katosta lattiiaan kaappeja myöten mut nyt siitä on jo liikaa aikaa ja joulusiivous pitää aloittaa uudestaan. Peittoja jne en pese uudestaa ku pesin ne muutama vko stten mut muuten hinkkaan ja hankaan joka paikan...

Pitäis vähän höllätä otetta ku tuo neiti kasvaa niin eihän täällä voi joka paikka kiiltää.... Ja pitäähän lapsen saada leikkiä mut....
En voi sille mitään et mua ahistaa paha siivo tai epäjärjetys ja mun on kokoajan siivottava ja järjesteltävä paikkoja...

Tääkin on mulle ongelma!!
Juu,niin olin minäkin esikon aikaan,mutta sitten ku menin takaisin töihin, en jaksanu enää siivoilla päivästä toiseen. Nykyään saan noita siivouspuuskia silloin tällöin,mutta eipä mua häiritse myös noi karvaiset ystävät nurkissa. Siedätyshoitoa vauvalle...

Muuta uutta ei tänne rintamalle kuulu, paitsi esikko sairastelee edelleen ja se hyppii pitkin seiniä,kun ei pääse ulos eikä pk:n leikkimään. Kolmatta päivää pitelee pientä lämpöä. No, täytyy huomenna käydä korvat tarkistuttamassa, jos ei lämpö häivy. Meillä esikko on sen sorttinen,että sairastaa yleensä 2 flunssaa toisen joulun tienoilla ja toisen keväällä. Pari kertaa on menny korviin ja nimenomaan tälleen ettei lämpö laske, vaikee vaan ite aina tietää milloin on korvissa,kun ei koskaan niitä valita/oireile.
Niin ja isäntäkin makaa puoli kuolleena tuossa sohvalla, sai palkaks ylitöistä flunssan kanssa...ja noi miehet on rasittavia ku ne sairastaa!!! Itselläni ei vielä tunnu flunssan oireita ja toivotaan nyt ainakin että junnu säästyis siltä.

Yhteistyössä