Kukkaron herraksi tänään 12.3, katsoitteko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juu uu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Katsoin yhden jakson, jossa oli se hammashoitaja mies, jolla oli älyttömät velat. Sitten kun sen kämpää näytettiin, siellä ei ollut kuin pari vanhaa huonekalun romua. Ei edes tuoleja ollut hänellä, tai sohvaa. Myös siivo oli aivan järkyttävä. Sen kämppähän siivottiin. Ja tuotiin sille vanha korjattu polkupyörä ilmatteeks.
Noista veloista ei sitten selvinnyt sen kummempaa kuin, että yksi velka oli tehty matkan ostamiseksi.

korjaan teidän ihmettelyt eli tuo 237€ on kohdassa muut menot sis. mm. postimerkit, keittiövälineet*, taloustarvikkee*t, kirppis, turvatarvikkeit*a, leirimaksu, lotto, pyykinpesuainee*t, aurinkolasit, vaipat, kissanroka, kissanhiekka, + lisäksi karkkia, limua, jätskiä

Jos se auto on joku pari vuotta sitten maksanut 24, niin nyt saisi siitä ainakin 18t?! kahdeksalla tonnia saa jo tosi hyvän auton ilmastoinnilla ja muilla perusherkuilla, niin jäisi 10t säästöön tuolle mammalle.
Lapselle tekisin kotiruokaa.

Hei, tää oliskin hyvä bisnes! Ostaa velaksi auton, joka maksaa vaikka 20t, myy sen sitten pois ja ostaa niillä rahoilla halvemman auton, esim 10t ja jää vielä 10t säästöön!11!! Hyvä idea!!1! Eiku..

Jos se auto on joku pari vuotta sitten maksanut 24, niin nyt saisi siitä ainakin 18t?! kahdeksalla tonnia saa jo tosi hyvän auton ilmastoinnilla ja muilla perusherkuilla, niin jäisi 10t säästöön tuolle mammalle.
Lapselle tekisin kotiruokaa.

Onkohan sinulta jäänyt peruskoulun matikka väliin?
Jos enännällä on autosta lainaa vielä se 24000, ja myydessä saa 18000, niin eihän rahat riitä edes sen lainan maksuun, saati uuteen autoon.

Ohjelmasta sai sen kuvan, että 200e meni karkkiin, ja itekin ihmettelin että mitä hittoa, mutta hyvä jos asia ei niin oikeasti ole :D Ton "karkkirahan" lisäksi ihmettelin sitä autolainaa, jos palkka on niin pieni niin en oikein ymmärrä, että mitä järkeä työssäkäyvänäkään on ottaa sellasta lainaa autoa varten, auton kun saa paljon halvemmallakin.

Mä ymmärsin, että auto oli alunperin maksanut 24t..
Vaikutti ihan järkevältä rahankäyttäjältä, mutta se valmisruokien syöttäminen lapselle särähti korvaan.
Mä poden huonoa omaatuntoa, jos pari kertaa kuussa annan lapselle kaupan valmista perunasoselaatikkoa. En ymmärrä oikeasti, miten joku voi kasvattaa lapsen kaupan valmismätöillä.. huh huh...

Auton voisi myydä ja ostaa halvemman.

Miksi ihmeessä potea huonoa omaatuntoa valmisruuista?! Toki itsetehty halvempaa mutta jos se ei mahdollista, valmisruuat ovat ihan ok ja voi tehdä vaikka salaatin lisäksi. Ei esim. jos on vakavasti sairas niin jaksa välttämättä väsätä ruokia itse.

[QUOTE="vieras";28191598]Ohjelmasta sai sen kuvan, että 200e meni karkkiin, ja, mutta hyvä jos asia ei niin oikeasti ole.[/QUOTE] No siinä tapauksessa on älähdetty jo ennen aikoja. Vieras sanoi että hänellä menee aika paljon rahaa karkkiin johon talousneuvoja tokaisi kysyvästi että joku parin sataa? Johon vierailija vastasi 37 euroa karkkiin ja ruokaan 130 euroa. Aika hätäisesti on katsottu jos katsoja saa tuosta käsityksen että karkkiin olisi mennyt 200 euroa, vaikka ihan selkeästi sanoi että siihen meni 37 euroa. No voihan tuokin summa olla paljon (en tiedä paljonko sillä saa kun en karkkia syö ollenkaan) mutta ei se nyt joka tapauksessa ollut mitään 200 euroa.

Ja sitten siihen autoasiaan. Mielestäni oli fiksu idea että oli sopinut pankin kanssa maksavansa pelkkiä korkoja autosta sen aikaa kun on kotihoitoturvan piirissä, mutta kun palaa töihin rupeaa maksamaan autolainaa. Toisaalta kieltämättä oli aika kallis auto noille tuloille. Vähän ihme inttäminen sen auton suhteen.

Se on kyllä hieman ikävää että vaikka auton myisi niin siinä tapauksessa se tarkoittaisi 8000-12000 euron velkoja koska autosta (Hyundai i30 wagon) saa käytettynä noin 12000-16000. Eli myymällä auto pois, asiakkaalle jäisi jäljelle edelleen 8000-12000 euroa maksettavaa velkaa!!! Eli vaikka auto oli selkeästi liian kallis niin, siitä sen myynnistä koituva taloudellinen menetys olisi huomattava. Autoa ostaessa asiakkaan taloudellinen tilanne oli ollut erilainen. Joten aika paha tilanne kieltämättä tuon auton kanssa.

Joo, toi särähti mullakin korvaan.. Mä olen entinen yh ja mulla jäi laskujen jälkeen ruoka ja vaaterahaa vajaa 600e. Ja me pärjättiin loistavasti. Joka kuu jäikin vielä tilille rahaa, kun seuraava kotihoidontuki tuli.
Mulla ei ollut mitään ongelmaa, kun rahaa tuli useamman kerran kuussa (10pv elarit, 26pv lapsilisät ja kuun lopussa kht, ja alkukuusta sossun rahat).

Kuulin mä sit oikein sen autolainan määrän. Kuinka helvetin kallis auto se on ollut :o

Miksei ollut valmis myymään autoa ja ostamaan halvempaa tilalle?

Järkyttävä summa karkkiin :o

näytti olevan ihan pakasta revitty hyndai. Me käytiin kans kysymäs ihan uudelle hintaa ja tohon se meni.

Jos se olis se menny myymään niin omiansa ei olis pois saanu ja luultavasti olis jääny siit velkaa. Eli silloin se olis maksanu tyhjästä. Ennemmin noinpäin kun kerran sitä pysty maksamaan, tai ainaki korkoja.

[QUOTE="Tainuli";28191746]Miksi ihmeessä potea huonoa omaatuntoa valmisruuista?! Toki itsetehty halvempaa mutta jos se ei mahdollista, valmisruuat ovat ihan ok ja voi tehdä vaikka salaatin lisäksi. Ei esim. jos on vakavasti sairas niin jaksa välttämättä väsätä ruokia itse.[/QUOTE]

Pääasiassa einestä. MYRKKYÄ. Ravintoarvot usein melkoisen pienet. Epäterveellistä.

[QUOTE="vieras";28216975]Itseasiassa eineksissä on kyllä usein paljon paremmat ravintoarvot kuin tylsistyneiden kotiäitien "kokkailuissa". Myrkyistä voit toki kertoa lisää.[/QUOTE]

Juu, minä kanssa kuulisin mielelläni, että mitä myrkkyä eineksiin laitetaan?

Kummallista, että näistä myrkkykuolemista ei pahemmin tiedoteta, se on varmaan median ja elintarviketeollisuuden salaliitto, hmmm...

t. äiti, joka ostaa pinaattilättyjä ja maksalaatikkoa, kun lapset niistä niin tykkää :)

Ei voi taas sanoa kuin että teidän palstalaisten tyhmyys on jotain omaa luokkaansa. Joku väittää jotain ja loput ottaa sen totena. Karkkiin ei mennyt 200e vaan muutama kymppi. Täytyy olla tyhmyyden lisäksi myös kuuro ja sokea jos ei ohjelmaa katsoessa tajunnut mitä siinä aivan selvästi kerrottiin.

tämän palstan mammoilla taitaa itsellä olla miehensä kanssa
Uudesta omakotitalosta ja autosta velkaa hemmetisti jota maksellaan eläkkeelle asti
Molemmat töissä kokopäiväisesti ja palkat ei riitä silti elämiseen ei edes valmis ruokaan..sitten paikkailla luottokorteilla ja
Joustolainoilla että kulissit pysyy yllä.
Ja täälä pitää jeesustella toisen pientä auto-lainaa ja karkin syöntiä ja lapsen valmis ruokaa. Pönkittääkseen omaa pahaa oloaan siitä ku on vielä huonommin asiat.

Ja Ku tuo tyttö palaa takaisin töihin ja siihen päälle lapsilisät ja elatusmaksut niin ei siinä paljon paina
joku 20-tuhannen autolaina. = )

Yhteistyössä