Nyt sit mielipiteitä kehiin!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja olenko ainoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

olenko ainoa

Vieras
Pojalla (9v) oli ollut koulussa tänään terveystarkastus. Pojan mitat: pituus145,5 cm ja paino 47,4 kg. Terkkari oli ollut sitä mieltä että pojan pitäisi pudottaa painoa. Mitä te olisitte mieltä?

Omasta mielestäni poika on vähän tukevahko mutta ei mielestäni niin paljoa että tuon ikäisenä vielä pitäisi laihduttamaan alkaa. Kasvaa kuitenkin pituutta aika reilusti vielä.

Empä minäkään laihdutuskuurille tuolla painolla pistäisi.Kotona voisin hiukan syömisiä tarkkailla ja vähentää esim.limpparia,karkkeja,pullia ym jos niitä kovin runsaasti menee, mutta normi ruokaa voi kyllä syödä.Pituutta tosiaan hurahtaa vielä, että nou hätä :)

BMI vaikuttais olevan normaalipainon rajoissa. Sitä en tiedä lasketaanko lapsilla samalla tavalla. Mielestäni varsinaista laihduttamista ei kannata alkaa, mutta vaivihkaa lisää liikuntaa ja herkut yhdelle päivälle, jos pudotettavaa olisi.

Limspaa meille ei osteta ollenkaa. Karkkipäivä on lauantai (jos äiti muistaa ostaa karkit eli ei välttämättä edes joka lauantai), pullaa syö silloin ku äiti on jaksanu leipoa. Ja ku mun mielestä poika on enemmänki roteva ku lihava. Pituusennuste on kuitenkin noin 190 cm että eikö se siitä tasaannu kun ikää tulee lisää. Ihmettelen vain terveydenhoitajan kommentteja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no jos se terveydenhoitaja katso sua ja totes että jos lapsi nuorena alkais laihduttaa
niin siitä ei välttämättä tule äitinsä kopiota =D mun mielipide

Muuten hyvä mutta en ollut kyseisessä tarkastuksessa mukana kun se tehtiin vain koulupäivän aikana ja toiseksi olen itse normaalipainon alarajoilla. :) (172 cm ja 60 kg)

ahaa sitten vaikeampi sanoa... ei mun mielestä kannattas tehdä mitään kyllähän lapsi kasvaa ja kasvu vaihees parempi et on lihaa luiden päällä ku et olis tikkulaiha

Poika oli ottanu asian liian herkästi. Terkkari oli puhunu Pojan kanssa vain yleisesti asiasta ja lapsi oli käsittäny asian väärin. Terkkari sanoi suoraan ettei ole tarvetta vaan heillä on tapana vain varhaisessa vaiheessa puuttua asiaan. Ja koska pojalle oli edellisestä tarkastuksesta tullu aika reilusti painoa lisää niin ihan olivat vain keskustelleet mutta poika käsittänyt asioita väärin. Eli ei siis ole painonpudotuskehoitusta annettu.

Yhteistyössä