Passiivisen tupakoinnin vaarat :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surku sentään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surku sentään

Vieras
Olen itse ollut tuon uhri vatsassa, rinnalla, syntymän jälkeen n.18v ajan :( sisätiloissa vanhempien toimesta.
Katsoin tänään Lääkärit ohjelman jossa oli vasemmalla vaaleanpunaiset terveet keuhkot ja oikealla passiivisesta tupakoinnista kärsineen MUSTA keuhkot! :´(. Ja kyllä tiesin jo ennalta että passiiviseenkin KUOLEE ihmisiä jopa. Mutta kyllä kolahti taas. Pistää miettiin sairastuuko tai kuoleeko itse samoin. Muiden takia.
Mitenköhän sen saisi tietää mitä vaurioita omat keuhkot ovat kärsineet tuosta :(. Se on sellainen taakka jota olen kantanut koko ikäni ja se vaivaa mieltä.
Muita samasta kärsineitä?

passiivinen tupakointi on jopa vaarallisempaa, kuin aktiivinen. Koska tupakoitsija saa sen savun filtterin läpi ja sillä on jo tottuneet keuhkot, mutta sivullinen vetää savua "raakana" herkkiin keuhkoihin => pahemmat vauriot...

Mä en kyllä usko että jos olet lapsena altistunut savulle sun keuhkot olisi mustat. 50-luvulla suurimmassa osassa talouksista poltettiin ja sisällä. Vielä 70-luvulla poltettiin junissa,työpaikoilla jne... jopa synnytysosastolla oli oma röökikoppi.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Mä en kyllä usko että jos olet lapsena altistunut savulle sun keuhkot olisi mustat. 50-luvulla suurimmassa osassa talouksista poltettiin ja sisällä. Vielä 70-luvulla poltettiin junissa,työpaikoilla jne... jopa synnytysosastolla oli oma röökikoppi.

No vaikka harmaat sitten :( mutta hyvää se ei ole kelleen tehnyt oli kuin yleistä tahansa. Nyt nukkumaan zzz

Yhteistyössä