Tämä oli kyllä hyvin kirjoitettu!Alkuperäinen kirjoittaja jep:Niimpä. Suhteella kun on kolme kehityskaarta psykologian mukaan (googlettakaa ne jotka lähemmin haluavat tietää, en nyt jaksa luetella), eikä ensimmäisessä ja toisessa vaiheessa _yleensä_ ole suhde vielä siinä pisteessä että se lasten "hankkimisen" kestäisi. Siinä rakastumisen huumassa kun kuka tahansa tuntuu sopivalta, näin kärkkäästi yleistettynä.
Tämän kun moni pariskunta tajuaisi, olisi _huomattavasti_ vähemmän onnettomia parisuhteita joissa lapset kärsii vanhempiensa virheistä. Toki poikkeuksia löytyy, eikä sekään onnea takaa että lapset saadaan esim 10v yhdessäolon jälkeen. Vastaavasti pikavauhtia vauvautuneet voivat hyvinkin elää onnellisena elämänsä loppuun asti.
Peesi. Ikäänkuin suhteesta kadonnut "se jokin", ja sitä jotain yritetään saada takaisin perheen perustamisella. Ehkä toisilla on pieni paniikkikin siitä, esim ikä, jonka vuoksi aletaan huonoonkin suhteeseen lapsia tekemään. Kun jos eroaisi ja aloittais deittailun+seurustelisi, olisi ikää tullut niin paljon, ettei lapsia saa tms.Alkuperäinen kirjoittaja toisin:Kysyisit ennemmin miksi tehdä lapsia epävarmaan suhteeseen? Siis kuinka moni paikkaakaan suhteen säröjä tekemällä lapsen. Saadaan kunnon side väliin vaikka molemmat vanhemmat voi huonosti....
Teillä onkin asiat hyvin, onnea siitä. Niinkuin todettu, poikkeuksia löytyy aina, ja teilläkin varmasti oikeasti halutaan olla yhdessä perheenä <3Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:Me alettiin vääntään ensimmäistä jo 3kk:n seurustelun jälkeen ja mentiin siinä välissä naimisiinkin! Takana on nyt 10 yhteistä vuotta, eikä vieläkään ole aikomus tehdä näistä lapsista heittopusseja!
Kieltämättä tuli suru puseroon katsella tyttöä, joka pakkasi kamppeensa joka viikonloppu perheen vaihtoa varten. Joka toinen viikonloppu kulki bussilla kouluun, joka toinen kävellen. Tuntui, ettei sellaisessa elämässä oikein ole mitään kiintopistettä.Alkuperäinen kirjoittaja jep:Kyse onkin varmaan niistä surullisista esimerkeistä, joissa äidillä/isällä on jo lapsia tyyliin kolmelle eri puolisolle eikä yhdenkään kanssa olla viihdytty kuin pari vuotta max yhdessä. Nää on niitä surullisia esimerkkejä, joissa ei kyllä lapsen parasta olla ajateltu, ainoastaan omaa itsekkyyttä.
Näistä taustoista ja muiden ratkaisuista ei aina tiedä eli onko oikeasti mieltä lähteä kailottelemaan muiden asioita. Takaa voi paljastua ihan toinen tarina kuin itse luulee.Alkuperäinen kirjoittaja akka:Joo,eräskin nainen jätti miehensä ja lapsensa elokuussa kun löysi uuden rakkauden ja muutti sen perässä uuteen kaupunkiin.
Nyt on sitten 13 viikolla raskaana uudelle kumppanille.
Tosi kypsää ja aikuismaista käytöstä.
Mäkin olen huomannut juuri saman ilmiön! Minkä ikäisiä kaverisi ovat suunnilleen? Omani n. 25-26 vuotiaita, ja heistäkään ei kukaan enää seurustele lapsen isän kanssa.Alkuperäinen kirjoittaja Onhan niitä:Mun kaveripiirissä moni(5 tai 6) sai lapsen tossa parivuotta sitten, parikymppisenä, eikä ykskään ole enää lapsen isän kanssa yhdessä.
kerroin just tossa ylempänä oman tarinani,ei ole tuhoon tuomittu todellakaan,mä tunsin oman miehen alle kuukauden ennen ku mentiin vihilleAlkuperäinen kirjoittaja Lara--:Ajatteleeko kukaan täällä, että se vois onnistua?
Vai onko nopeatempoinen suhde aina "tuhoontuomittu"?
Minä ja mieheni mentiin naimisiin kuukauden seurustelun jälkeen ja nyt yhteiseloa puolisen vuotta, ja lapsi tulossa.
Molemmat haluaa kovasti lapsen.
Itse en ole koskaan ollu näin onnellinen ja mieskin tyytyväiseltä vaikuttaa
Lisäksi olemme parikymppisiä.
Onko tämä suhde teidän mielestä nyt tuhoontuomittu?