kuka imettää ainaki melkein missä tahansa?minkä ikästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kun lapselle tulee tosi nälkä, se ei katso aikaa eikä paikkaa.itse imetin kun oli täysimetyksellä just siellä missä oltiin, jos oli mahdollista hakeuduin vähän syrjemmälle tai laitoin ainakin lapsen puklurätin eteen ettei ihan ryntäätä paljaana oltu kuitenkaa.

jos tuo suostuu syömään niin melkein missä vaan. tosin on ollut jo kolmikuisesta sellanen että pitää syöttää vähän syrjemmällä että malttaa syödä, nykyään ei malta mitenkään (paitsi kotona, jos ei ole vieraita). ikää 1v2kk.

Esikoista imetin 5kk ikään asti aina siellä missä nälkä yllätti! :D
Mulla oli aina joko imetyspaita päällä tai harso suojana tissin eessä, ettei muita häirittis. Ja jos mahollista niin yleensä yritin löytää jonkun rauhallisemman nurkan!

Kuten jo toisessa ketjussa mainitsin, niin imetän missä tahansa, olin lapseni vauva-ajan toisessa kulttuurissa, jossa se oli tapana ja aion tehdä samoin seuraavankin kohdalla vaikka nyt asunkin täällä. Esikoista imetin 13 kuukautta, katsotaan nyt miten käy tämän kakkosen kanssa.

Mä imetän 3kk poikaa ihan missä vaan. Tuo meitin 4v, kun oli ihan pieni (7vko) ni imetin Helsinki-Vantaan lentokentällä keskellä yötä. Olin hakemassa pikkuveljee lennolta, ja ainoot, jotka tuijotti, oli suomalaisii. Kaikki turistit ilmeisesti piti asiaa ihan luonnollisena.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 20:40 littlePiglet kirjoitti:
Mä imetän 3kk poikaa ihan missä vaan. Tuo meitin 4v, kun oli ihan pieni (7vko) ni imetin Helsinki-Vantaan lentokentällä keskellä yötä. Olin hakemassa pikkuveljee lennolta, ja ainoot, jotka tuijotti, oli suomalaisii. Kaikki turistit ilmeisesti piti asiaa ihan luonnollisena.
On muuten totta. Vasta kun muutin Suomeen niin törmäsin ajatukseen että imetys kiinnostaa ketään. Se oli kyllä aikamoinen kulttuurishokki, olin imettänyt ihan joka paikassa ja kaikenmaalaisten ihmisten keskellä eikä kukaan tuntunut asiaa edes huomaavan. Tänne kun tulin niin asia tuntui kuuluvan kaikille ja olevan kaikkien ongelma. Ihan tissifiksoitunutta porukkaa :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 20:23 vieras kirjoitti:
kun lapselle tulee tosi nälkä, se ei katso aikaa eikä paikkaa.itse imetin kun oli täysimetyksellä just siellä missä oltiin, jos oli mahdollista hakeuduin vähän syrjemmälle tai laitoin ainakin lapsen puklurätin eteen ettei ihan ryntäätä paljaana oltu kuitenkaa.
Jep, näin oli meilläkin.

Sen lisäksi, että olen imettänyt kotona (omassa ja muiden), olen imettänyt ainakin lastenosastolla sekä huoneessa että käytävällä, pysähdysalueella, kahvilassa, kirkossa, opettajainhuoneessa, puistossa, neuvolassa, perhekerhossa, ravintolassa, seurakuntatalolla... Tämä siis koskee kuopusta; isompien imettisestä on niin pitkä aika, etten muista! Enkä leväytellyt rintavarustustani paljaaksi kaiken kansan nähtäväksi, vaan imetys sujui (niin kuin yleensä olen nähnyt muillakin sujuvan) niin suojaisasti, että kukaan tuskin edes huomasi vauvan ruokailevan. =)

Imetän missä vaan paitsi vessaan en kyllä suostu menemään toista ruokkimaan.
Kuitenkin jos on mahdollista, niin vältän valtaisaa ihmisvilinää jo sen takia, että poika saa jonkinmoisen ruokarauhan, on alkanut muu maailman sen verran kiinnostamaan.
Pojalla ikää nyt 5kk, mutta eiköhän me samalla linjalla jatketa niin kauan kun ylipäätä imetys jatkuu.

6kk ja missä nyt nälkä tulee, mutta kyllä menen hieman syrhemmälle, etten ihan keskipisteenä ole. Tuo poju oikeastaan edes suostuisi syömään silloin kun on kauhea hälinä ympärillä, joten tuo seurasta melkeinpä kokonaan poistuminen on pakko.

Mä imetin molempia poikia ihan missä vaan jos tarve oli pakottava. Eihän se nyt ensisijaisesti toiveilistalla ole imettää ruuhkabussissa, mutta jos on tiedossa että matkaa on tunti jäljellä ja lapsi huutaa kuin kaleeriorja, niin kaikkien kannalta on mukavampaa kun äiti ottaa pienen toppatakin alle ja iskee lutkun suuhun.

Täysimetysaikana tuonne puoleen vuoteen saakka imettelin melkein missä vain. Mutta kun lapset alkoivat syömään kiinteitä ja tisuttelu oli sellaista välipalameininkiä ja nukuttelua, siirryin koti-imetyksiin muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. =)

Imetän ihan missä vaan, paitsi en vessassa. Miksi lapsen pitäisi vessassa syödä kun en minäkään syö? Poika nyt 11kk ja siellä imetän missä ollaan silloin kun tissin aika on. Mikäli herra nyt malttaa syödä jos ympärillä on muuta kiinnostavampaa... Esikoista imetin myös missä vaan 1v2kk.

Yhteistyössä