Täällä puhutaan että ei ole vaihtoehtoja - kyllä Suomessa vielä tänä päivänä niitä vaihtoehtoja on! Mun mielestä näiden vanhempien jotka työntävät lapsensa päiväkotiin alle vuoden ikäisinä, joka todellakaan ei ole mikään paikka alle 3-vuotiaille, pitäisi nyt rohkeasti vaan tunnustaa, että niitä lapsia on tehty boostaamaan sitä egoa! Ja sitten ihmetellään miksi jälkikasvu hylkää vanhemmat vanhainkotiin eivätkä heitä viitsi käydä katsomassa: Payback is a bitch!
Onneksi jotkut myöntävät, että he vaan ovat tehneet lapset, koska ei keksitty mitään muuta ja se on outoa jos parilla ei ole lapsia lainkaan - ryhmäpaineen uhrit siis. Se joka oikeasti niitä lapsia pitää lahjoina ja tahtoo vain heidän parastaan ei lastaan etenkään alle 1v. laita hoitoon. On tutkittu, että päiväkoti ei nimenomaan tee mitään hyvää alle 3v lapselle. Kunnes lapsi on 3v hän tarvitsee jatkuvaa huomiota eikä altistusta jatkuvalle sosiaalisten tilanteiden vyörylle. Sosiaaliset taidot ehtivät hyvin kehittymään ja kehittyvät paremmin kun lapsi on vähän vanhempi mennessään päiväkotiin.
Kuinka meillä on sitten järjestetty lastenhoito? Me olemme päättäneet odottaa suurten hankintojen ja oman talon rakennuksen kanssa ja selvitä pienemmällä summalla taloudellisesti. Toimii loistavasti! Lisäksi jos haluaisimme lisätuloja voisin kevyesti käydä tekemässä vähän keikkaa sillä välin kun toinen on kotona lasten kanssa. Meillä on tehty periaatepäätös, että meidän lapsia EI KOSKAAN työnnetä päiväkotiin! Säälittää kaikki ne lapset jotka sinne joutuvat. Ja siellä joskus 1-3v lasten kanssa työskennelleenä voin sanoa, että vanhemmat eivät joko halua ymmärtää tai toimivat täysin sidotuin silmin kun tuovat lapsiaan sinne hoitoon. Minä pidin huolen niistä pienimmistä, jotka eivät vielä edes osanneet itse syödä tai kävellä!! Mitenkä paljon luulette, että 20 lapsen muut 15 2-3 vuotiasta saivat huomiota kun meitä oli tasan kaksi hoitajaa?
Ei hyvää päivää! Älkää pliis lisääntykö jos olette niin egoistisia, että kaikki lapsen saamisen jälkeenkin on "minä,minä,minä,minä".