"vieras"
En keskustele kanssasi kun et jo vihdoin ymmärrä ettei se ole kotiäitiyttä että hoitaa ihan itse oman pikkulapsensa siellä kotioloissa. Mulle ura on äärimmäisen tärkeä asia ja haluan päästä siellä pitkälle. Silti pieni lapsi tarvitsee sen pienen hetken ensisijaisen hoitajan, turvallisen ja rauhanomaisen ympäristön eikä liikaa melua, hälyä ja virikkeitä. Siksi tässä nyt on aivan turha yrittää laittaa vastakkain uraäitiyttä ja kotiäitiyttä - kun uran saa aivan satavarmasti vaikka hoitaa pikkulapsivaiheen ajan lapsen kotona.Kerros mulle sitten, miksi lastensuojelun asiakkaina on niin paljon lapsia ja nuoria joissa äidit ovat olleet kotona sen "vaaditut" 3v? Miksi meillä on koulupudokkaita ja päihdenuoria, joiden vanhemmat ovat hoitaneet ja huolehtineet, tarjonneet kaiken mitä voi. Miksi he voivat huonosti, vaikka lapsuus on ollut turvattua kun ei ole tarvinnut pahaan päiväkotiin mennä?
Kotiäitiys ei ole yhtä kuin hyvä lapsuus lapselle. En usko että olet niin yksinkertainen ettet tätä ymmärrä. Tilanteita on yhtä monta kuin perheitä, eikä kenestäkään voi etukäteen sanoa, tuleeko tästä lääkäri vai kouluampuja. Perheen täytyy tehdä yksilöitään ja kokonaisuutta ajatellen parhaat valinnat ja pyrkiä antamaan lapselle tämän tarvitsema hoito ja huolenpito, oli se sitten täysin perheen vastuulla tai osaltaan ulkoistettu toiselle taholle.