Kuka ei pelkää hammaslääkärissä käyntiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miksi sitä pitäis pelätä?
Mulla ei tosin koskaan ole ollut yhtään reikää,joten en tiedä miltä poraaminen tuntuu,saattas mielipide muuttu poraamisen jälkeen :whistle:

:) Kai se sentään vähän jännittää. On oikomishoidot tehty ja juurihoidot, ni tavallinen tarkastus ja poraaminen ei kyllä pelota yhtään. Viimeksi laitettiin yksi pieni paikka ilman puudutusainetta.

Minen kans pelkää... En mielelläni ota pikkujutuissa puudutusta ees, ku ärsyttää enemmän se puudutus ku se kestää niin kauan. kestän mielummin pikku vihlaisut... olin justiin juurihoidossaki ja ne laittoi kesken hoidon vasta puudutuksen ku kaiveli suht syvältä ja se kyl teki vähä pahaa... Pikku tyttönä sit tuli pelättyy, mut enemmän gynekologi jännittää! :D

:wave:

En ole koskaan pelännyt... en edes sillon ku vedätytin hampaita pois ilman puudutusta :D , kyllä se sattu, mutta enempi se puudutuspiikki sattuu :ashamed: .

Eikun joo... no, tässä heinäkuussa kyllä vähän pelotti, kun olin oudolle lääkärille menossa ja lääkärin nimi oli Rauno, ja mulla oli jo mielikuva haalistuneista vihreistä sammareista ja ruutuflannarista, punakasta ja tanakasta sedästä, jolla kiharat, hikiset ja takkuset hiukset ja joka tuimasti toteaa, "ettei tälle kalustolle ole mitään virkaa enää, parempi ottaa pois" :whistle: :laugh: :ashamed:

Ja kaikki vaan yhden nimen takia :ashamed: , no, lääkäri oli kyllä kaikkea muuta kuin mun mielikuvani :D

En pelkää enää. Lapsena hampaani kyllä menivät todella huonoon kuntoon, koska silloin ei mitään puudutuksia lapsille annettu, ainakaan meidän hammashoitolassamme. Sitten kun pääsin paremmalle hammaslääkärille ja hampaat hoidettiin kuntoon, pelkokin hälveni. Mitään suussani ei tehdä ilman puudutusta, mutta puudutuksen jälkeen ei haittaa vaikka kuinka porattaisiin.

En ole koskaan pelännyt, vaikka aihetta olisi ollut. Lapsena mun maitohampaat oli tosi rikkinäiset ja niitä paikattiin jatkuvasti. Rautahampaita ei onneksi ole koskaan tarvinnut paikata, mutta viisaudenhampaat on jouduttu poistamaan, kaksi "repimällä" ja kaksi leikkaamalla kun eivät mahtuneet lainkaan puhkeamaan.

Hammaslääkäriin on oikeestaan kiva mennä. Käynnin jälkeen hampaat on niin puhtaan tuntuiset, kun on poistettu hammaskivet ja tummentumat :) Olenko omituinen :o

Mä nautin ku pääsen siihen hammaslääkärin tuoliin...siinä on niin mukava rentoutua kun ei tartte rupatella mitään ;)
Mulla on kyllä tehty varmaan kaikki mitä juurihoitoa ja paikkausta lukuunottamatta voi tehdä.Olin aikoinaan pitkässä oikomishoidossa hampaiden poistamisineen sun muineen

:wave: Mun hampaille ku ei oo vielä tarvinnu paljoo tehä...
Oliskohan pari paikkaa vasta... Paitsi on multa joskus 16 vuotiaana otettu yks hammas joka kasvo tosta ikenestä ku ei ollu maitohammas irronnu "alta" pois. Mut ne puudutuspiikitkään ja se hampaan repiminen suusta,ei oo laittanu mua mitenkään pelkäämään hammaslääkäriä B)

:wave:
Minä en pelkää yhtään.
Voi olla siitä että en pelkää yhtään kun ei mulla ole ollut vielä koskaan reikiä eikä ole mitään sen suurempia juttuja tehty paitsi revitty viisuri irti. Mutta muita toimenpiteitä ei ole tehty. *Jenkki hymy* :D

en pelkaan yhtaan . Kayn kaksi kertaa vuodessa tarkastuksessa seka puhdistuksessa. Koskaan ei mitaan suurempaa ole ollut, muutama pikkureika ainoastaan ollut vuosien saatossa, ikaakin jo yli 40 v.

Samoin hammaslaakari on erittain ihana ihminen.

Keep smiling :D

Yhteistyössä