Kuinka usein miehesi juo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Melina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ottaa tuo iltaoluen parikolmekertaa viikossa, ei ole ongelma. Lasi viiniä ruualla kerran pari kuukaudessa, reilummat juhlimiset jossain pirskeissä pari kertaa vuodessa.

Ei juo koskaan. No ehkä tosi tosi harvoin saattais saunasiiderin ottaa.

Humalahakuista juomista en kattelis, edes muutamaa kertaa vuodessa. Jos osaa ottaa hyvin maltilla, kuten vaikka yks saunakalja/siideri tai kaks, ni ottakoot vaikka joka viikko. Kunhan se ei oo mikään pakko, ja seuraavana päivänä on täysin toimintakykyinen.

Sintsi: Joo, ollaan aika nuoria, puolessa välissä kolmeakymmentä noin suurin piirtein..

OI: Ei mies kyl juuri muuten vietä kavereitten kans aikaa muuta ku juuri noissa sauna-juomisilloissa. Toki töissä näkee ja joskus viikolla mut ei muuten. Kyllä mä periaatteessa saisin itsekkin mennä yhtä paljon ku mies, mut en osaa lähteä niin usein ja mieluummin vietönki perheen kesken aikaa ku otan omia menoja. Toki niitäkin pitää joskus olla jotta jaksaa!
Ja miehen alkoholin kulutusta en tarkalleen tiedä, mut yleensä tulee pikkuhumalassa kotiin, aina ei kuitenkaa edes huomaa että olis ottanut. Tiedän kyl että miehellä on vähän liianki "hyvä" viinapää eli saa juoda paljon ennen ku on päissään ja ennen ku tulee krapula.

Tää on aika ristiriitasta.. toisaalta haluan että mies saa vapaailtoja ja saa myös juoda kohtuudella, sillä hänen työnsä on oikeasti ressaavaa ja tiiän että miehen työasiat pyörii hänellä päässä selvin päin ollessa, eli ehkö tuo juominen on yksi pakokeino työasioihin. Mut silti aina on vähän ärsyttävä olotila itsellä kun mies lähtee "taas" juomaan, rahaa palaa jne,.

Meillä mies juo, eli saunoo kavareidensa kanssa, talvisin pari kertaa kuukaudessa. Muuten ei kavereitaan näe kun asutaan eri paikkakunnalla. Toukokuulta syyskuulle ei sit juo yhtään, korkeintaan saunaoluen jos aikanaan kotia kerkee.

Miten hitsi sentäs, tähän kyselyyn vastattiin näin, kun joka päivä on ketjuja, että mies on hukassa tai kännissä tai sammuneena?? Pitäs laittaa vissiin tää kysely viikonloppuna, tai sitten tän g:n tulokset vois vetää vasta-argumenttina johonkin; Suomi juo-reportaasiin!! Ku eihän suomalainen mies (eikä nainenkaan) juo!!!

Mies on viimeksi juonut joku 2 vuotta sitten. Tässä tosin syynä se, että sen vatsa ei kestä alkoholia :D Mä olen viimeksi juonut joku puolisen vuotta sitten.

Me ollaan niin "vanhoja" jo, että noi juoksut on juostu jo :)

Täällä on kyllä tosi raitista porukkaa liikkeellä :D

Mutta mä en ihan ymmärrä ap:n ongelmaa. Jos kerran miehen juomisesta ei ole haittaa muulle perheelle kuin muutaman kerran vuodessa, mies ei tissuttele muutoin, viettää aikaa perheen kanssa myös niiden juomiskertojen jälkeisinä päivinä (la JA su) SEKÄ viikolla, näkee kavereitaan vaan 1krt/2vk, ei muutu alkon käytön takia tms. niin mikä se ongelma on?

Jos on kysymys vaan siitä että ap ei tykkää juomisesta koska ei itse ota, niin anteeks vaan, mutta musta se on aika itsekäs syy evätä mieheltä sen huvitukset. Ilmeisesti teillä ei myöskään mies sanele sitä, kuinka sinä vietät vapaa-aikasi?

Sen mikä on normaalia määrittelette te itse. Toivottavasti löydätte asiaan molempia miellyttävän kultaisen keskitien :)

Yhteistyössä