Kuinka usein miehesi juo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja --
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mie";23061898]Melkein joka päivä, yhden kaljan tai lasin viiniä. Baarissa käy 1-2 kertaa vuodessa (pikkujoulut, ei muulloin). Kännissä olen nähnyt viimeksi juurikin pikkujoulujen jälkeen. Lauanataina saattaa "irrotella" ja ottaa kaksi kaljaa ja konjakin =)

En pidä pahan. Moni vetää kerralla ton määrän viinaa kuin mieheni juo viikossa (max.six-päck, pari viinilasia ja se konjakki). Ongelmaksi kokisin humalahakuisen juomisen ja jatkuvan baarissa ramppaamisen.[/QUOTE]

Meillä hyvin pitkälle sama juttu. Yksi tuttava kerran kauhisteli asiaa, että joka ilta herttilei. Heitin vasta kysymyksen että kuinka paljon hänen miehensä juo. Vastaus oli kerran viikkon, 6-10 kaljaa...Ja vastauksen jälkeen tuttava meni hiljaiseksi, kun tajusi että meillä menee vähemmän olutta viikossa. Eikä mies ole koskaan humalassa...

Kerta pari kuussa käydään ulkona baarissa. Kotona saatetaan ottaa muutama pari kerta kuussa myös. Ei meillä kumpikaan lasiin sylje, mutta ei se ole ongelma olla kulkematta alkohyllyjen ohikaan :)
Pahaan humalaan ei päädy paitsi jos juo snapseja ja konjakkia.. raja menee aikalailla yhdessä siivussa, sen enemmän jos em juo niin sitten lähtee lapasesta.

Ei tuo yksinään poikkeuksetta baariin lähde, joten jos ja kun joskus on tilanne se että on lapsia niin varmasti vähenee meillä molemmilla tuo meneminen. Eihän tuo nytkään baareissa juokse kun on lapsviikonloppu hänellä :)

Vähän meillä lähtenyt lapasesta tuo kun mies niin sujuvasti kuuntelee kun tykkään karaokea laulaa..

Mies ei juo humalaan ollenkaan. Joskus harvoin (max. kerran kuukaudessa) saattaa ottaa yhden oluen tai lasin viiniä ruokajuomana. Pikkujouluista mies tulee selvinpäin kotiin (käy vain syömässä). Hänellä on niin paljon mielekästä tekemistä ja harrastuksia, ettei halua viettää krapulapäiviä. Ajattelee myös lapsia. Mukavaa, kun lasten ei tarvitse katsella kummallisesti käyttäytyvää aikuista. Toivoisin kaikille lapsille tällaista perusasiaa lapsuuteen.
En ole koskaan rajoittanut mieheni alkoholinkäyttöä millään tavalla. Meille kertyy joskus viinipulloja, kun saadaan niitä lahjaksi milloin mistäkin. Itse ei alkoholia juurikaan osteta. Ennen lasten syntymää on käyty kavereiden kanssa kaksi kertaa ravintolailtaa viettämässä. Lasten syntymän jälkeen ei kertaakaan.
Mulla raja menee siinä, että mihin rooliin alkoholi on perheessä nostettu. Jos se on pakkomielle tai harrastus eli sitä on saatava tietty määrä tai tietyin säännöllisin välein tai aina tiettyinä juhlapäivinä (esim. ettei vappua tai juhannusta voi olla selvinpäin), niin se on mulle liikaa. Sekin on liikaa, jos täytyy juoda, koska on viimeksi juonut silloin ja silloin. Ex-mies oli alkoholisti ja näen nämä alkoholismin varoitusmerkkeinä. Olen allergisoitunut alkoholismille!

Pari, kolme kertaa vuodessa korkeintaan humalaan asti. Saunakaljoja ehkä suunnilleen yhtä usein, siis muutaman kerran vuodessa.

Onneks ei enempää, mut pakko myöntää että normaalitilanteessa (siis kun en ole raskaana) mäkin varmaan ottaisin useammin...

Juo oikeestaan yhtä useasti kuin minä..joskus saattaa mennä montakin kuukautta ilman tilkkaakaan alkoholia, joskus sitten on jotain kinkereitä useammin jolloin juo (ja minäkin) useammin. Baareja välttelee, minä käyn useammin baareissa. Harvoin minäkin kyllä..

suunnilleen yhtä usein kun minäkin. tai no pientä tissuttelua harrastaa ehkä enemmän kuin minä, mutta ei mitenkään häiritsevän paljon. mun mielestä ei ole sellaista tiettyä rajaa mikä on liikaa.
yhdessä käydään juhlimassa ehkä 4krt vuodessa ettei tarvitse usein laittaa lasta hoitoon. muuten käydään aina eri aikoihin niin lapsi saa olla jommankumman vanhemman kanssa.
mun mielestä on pääasia että mies ei mene, jos minä en halua. asioista pitää voida keskustella. määrällisesti juo kyllä minusta liian paljon sitten kun juomalla juomaan lähtee. mutta sepä ei kai ollutkaan kysymys

Baareissa (sis. myös laivamatkat tms.) käy 0-3 kertaa vuodessa. Pienoisessa humalassa (silleen, että sen huomaa) saattaa olla noilla kerroilla, mutta ei se mitään änkyräkännejä ole vetänyt enää vuosikausiin. Joskus kotona saattaa ottaa saunan jälkeen oluen, lasin viiniä tms. Harvemmin kuitenkin.

tosiaan, ja mikä olisi liikaa; se että könyttäis joka kerta hirveessä tuubassa kotiin, kontaten ja seiniä pitkin.

Mun mielestä liikaa ei ole ottaa esim joka toinen päivä lasillista rentoutuakseen tai huvikseen. Jos jokainen lasillinen olisi humalanhakuista ja johtaisi kaatokänniin niin ei hyvä.

Niin kauan kun mies osallistuu kodinhoitoon, rentoutumistissuttelu ei vaikuta töiden tekoon tai viikonlopun ohjelmiin ja pitää mut tyytyväisenä niin ei mulla ole syytä huolestua :) ei toi vielä niin ammattilainen alkon kanssa ole ;)

Varmaan joka viikonloppu tulee pari olutta illassa juotua. Mä taas juon viiniä. Saunajuomat on meillä kaikilla, lapsilla mehut ja mulla siideri, miehellä olut. Ja joo, lapset näkevät nämä ja musta se on ihan ok. Lasten kuuluu ymmärtää että alkoholia ei tartte pelätä. Humalahakuinen juominen jää niihin kertoihin kun lapset eivät ole läsnä.

Mies käy tarvittaessa baarissa. Siis saunaillat, pikkujoulut, jazzit ym ym. Hyvin harvoin. Sais mennä enemmänkin jos haluasi. Sillä vaa tuppaa nykyään olee niin kauhea krapula että humalahakuiset illat on harvassa.

Saunakaljan ottaa lauantaisin ja joskus vielä yhden lisää. Samoin itse otan saunasiiderin. Nämä yhdet otetaan ihan lasten läsnäollessa.
Humala hakuisesti juodaan noin 1x kuukaudessa. Joskus voi olla parikin kuukautta väliä. Tällöin lapset ovat jomman kumman mummun luona hoidossa.
Aina ei edes baariin mennä, itse olen ollut viimeksi syksyllä, mies pikkujouluissa.
Liikaa olisi joka viikonloppu humalahakuinen juominen.

Joka viikonloppu avataan viinipullo, joka nautitaan ruoan kanssa ja sen jälkeen rauhassa. Kerran pari kuussa saatetaan juoda enemmänkin, jos on jotain juhlaa/baareilua/keikkoja.

en ole juurikaan laskenut mitään keskiarvoja juomisilleen tai baareiluilleen.
käy kun käy, ei mitenkään meidän perheen/parisuhteen kannalta "liiaksi".se tieto riittää minulle :)

Mies käy jossain jutussa ehkä kerran kolmessa kuussa... Siis saattaa olla vaan tissuttelua kaverilla tai työpaikan pikkujoulut tai joku erikoisempi juttu. Ei minua haittaisi, vaikka tissuttelisi joka viikonloppu kotona. Mies pysyy ihan kunnollisena alkoholista huolimatta. Kyllä osaisin sitten arvioida, jos menisi alkoholismin puolelle, mutta tuosta miehestäni ei kyllä ole siihen... Huoli nostaisi päätään, jos arki-iltoina ja liian ronskisti tulisi useinkin otettua, mutta kyllä kohtuudella saa minusta arkenakin ottaa, mutta ei saa tuntea tarvetta ottamiselle koko ajan... En nyt osaa luokitella tarkemmin, mutta luotan siihen, että kyllä ongelman huomaisin, jos sellainen olisi.

Joku sanoi, että baarissa käynti ei haittaa, mutta se juopottelu haittaa. Minua taas ei haittaa se juopottelu niin paljon, vaan haluan, että se mies pysyy kotona. Toi minun mies, kun ei muutu yhtään pöntöksi juopoteltuaan, ja minä vain tykkään katella sitä, joten saa mieluummin juopotella vaikka kotona. Niin mustasukkainenkaan en ole, että baarissakäynti siksi haittaisi... tykkään tosiaan vain katsella miestä tossa vieressä sohvalla. :)

Juo kaksi kertaa kuussa, jolloin vetää änkyräkännit. Juominen ( vain olutta tai kirkasta) tapahtuu vain yhtenä iltana, eikä jatku koskaan päiviä. Tyyppinä mies on joko-tai eli ei ota ikinä sitä yhtäkään saunaolutta tai sitten ottaa kuin sieni. Mies istuu kotona koneella youtubessa aamuyölle asti tai soittelee kavereilleen. Mies on kiltti ja rauhallinen myös päihtyneenä. Hän käy erittäin harvoin baareissa, sillä tiedostaa itse ettei kykene rajoittamaan alkoholin käyttöään ( hukkaa avaimet, kännykän tai lompakon). Mies käy pari kertaa vuodessa kavereiden kanssa jossain mökillä tms. samanhenkisten kavereiden kanssa.

Itse olen enempi tissuttelija. En tykkää humaltua

Yhteistyössä