Kuinka usein miehesi juo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja --
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
EI ole kummaa, ei. Alkoholistin lapsena voin kanssa jotain kertoa.

Kun kaikki osaiskin juoda asiallisesti, ei humalahakuisesti. Suomessa vaan on edelleen niin myytti sellainen "arkinen auhatutuminen" alkoholiin, niin että alkoholi vois olla osa elämää, ilman että se pilaa elämää. Niin kuin joissain välimeren maissa joissa viini kuuluu jokaiseen päivään, mutta humalajuominen on aina paheksuttua.

Minä myös alkoholistin lapsena olen aika herkkä näille asioille. En halua omille lapsilleni samaa helvettiä, mikä itsellä oli pienenä. Kumma kyllä itse osaan ottaa alkoholia kohtuudella, silloin harvoin kun otan. Baarielämästä en pidä ollenkaan. Tykkään viinilasillisesta hyvän ruoan kanssa jne. Mieheni mielellään vetää koko viinitörpön..

Keskimäärin kerran kuussa käy baarissa (mun ja kavereidemme kanssa).
Esim. viime kuussa käytiin yhdessä baarireissulla ja sit yks perjantai otti kotona muutaman oluen.
Ennen joi paljon, 24päkki viikonlopuksi ja jotain vahvempaa kyytipojaksi.
Ite otan 1-2 kertaa kuussa.

Ei oikeastaan koskaan.
Kerta kuukaudessa baarissa käymisen voisin ehkä sulattaa...jos ei juo itseään räkäkänniin. Pikkuhumala vois olla ok, kunhan ei sitä kerta per kk useammin. 1 siideri lauantaisaunan jälkeen olis ok.

Enintään kerran viikossa eikä silloinkaan yleensä kamalasti, ehkä pullon viiniä illan mittaan. Baarissa me käydään vaan yhdessä kun ei meillä mitään kavereita ole, ja baariin asti tulee lähdettyä ehkä kerran parissa-kolmessa kuukaudessa. Rauhallista kotimeininkiä siis.

Aiemmin mies joi päivittäin ainakin muutaman viinilasillisen, mikä alkoi olla jo ongelma, joten olen tosi tyytyväinen kun sai sen kuriin.

N. kerran kuussa käy baareissa ja 1-2 kertaa viikossa juo kotona. On ylpeä itsestään kun on saanut vähennettyä. Ennen ryyppäs viikonloput. Siellä se on taas baarissa ja minä itken yksin mahani kanssa. :'( Ku sanoin että en halua olla yksin ja pelkään että ottaa tavaksi, niin totes vaan "Mä kyllä sanoin sulle jo kaks viikkoa sitte et meen baariin"...

juo saunakaljat eli 2-3 olutta viikonloppuna, joskus illalla (kerran tai kaksi kuussa) 1-2 viskiä. Käy baarissa noin kerran vuodessa. Minusta perheelliselle miehelle kerran kuussa olis jos aivan järkyttävän usein ja joka toinen kuukausikin paljon. Onneksi mies on samanlainen.

[QUOTE="vieras";23067603]N. kerran kuussa käy baareissa ja 1-2 kertaa viikossa juo kotona. On ylpeä itsestään kun on saanut vähennettyä. Ennen ryyppäs viikonloput. Siellä se on taas baarissa ja minä itken yksin mahani kanssa. :'( Ku sanoin että en halua olla yksin ja pelkään että ottaa tavaksi, niin totes vaan "Mä kyllä sanoin sulle jo kaks viikkoa sitte et meen baariin"...[/QUOTE]

En uskalla edes ajatella miltä tuntuu odottaa miestä baarista kotiin jälleen ja vielä raskaana. Munkin tuo mikälie mies tai exäkö se jo on puhui vauvan hankkimisesta viimeksi eilen, ja mitenhän minä alkaisin raskaaksi tuommoselle miehelle, voi *****!

Mies juo ehkä kolmen kuukauden välein itsensä humalaan (n.7-10 olutta). Muulloin ei juo ollenkaan.

Mä otan ehkä kuukauden välein, ja käyn silloin baarissa kavereiden kanssa.

Vielä yleisesti: mua huvittaa kun moni sanoo että on liikaa jos mies käy baarissa vaikka kerran kuussa. Mikä siitä baarista tekee pahan? Miksi kotona voi ottaa muutaman kaljan, muttei jossain kuppilassa kavereiden kanssa?

[QUOTE="aapee";23067675]En uskalla edes ajatella miltä tuntuu odottaa miestä baarista kotiin jälleen ja vielä raskaana. Munkin tuo mikälie mies tai exäkö se jo on puhui vauvan hankkimisesta viimeksi eilen, ja mitenhän minä alkaisin raskaaksi tuommoselle miehelle, voi *****![/QUOTE]

Ja mulla myös alkoholisti-isä enkä todellakaan halua omalle lapselle samanlaista lapsuutta kuin mulla oli! :(

Ehkä kerran kolmessa kuussa keskimäärin. Tai fiiliksen ja tapahtumien mukaan. En sillä tavalla laske. Häiritsevää dokaaminen olisi silloin, jos se selkeästi olisi ongelma hänelle; perhe- ja talousasiat ym. olisivat retuperällä viinan takia.

Mitään kertoja en koskaan laske saati tivaa, kenen kanssa hän milloinkin on liikenteessä. En ole nalkuttava akka niin sanotusti.

Ei tietenkään käy ollenkaan..baarissa on niin helppo pettää ja naurakaa vaan että meillä ei ole luottamusta, mutta olemme päättäneet ettemme tahallaan ajaudu tilanteisiin joissa on mahdollisuus pettää. Onneksi hänen kaverinsa ovat suurimmaksi osaksi samalla linjalla.. ja jos ottavat niin ottavat esim. miesten saunaillassa.

[QUOTE="vieras";23067756]Ja mulla myös alkoholisti-isä enkä todellakaan halua omalle lapselle samanlaista lapsuutta kuin mulla oli! :([/QUOTE]

Pitäisi minusta miehen olla naisen tukena raskausaikana erityisesti, eikä aiheuttaa huolta tälle. Toivottavasti ymmärtää sen pian.

Humalaan asti ehkä pari kertaa vuodessa. Mutta viskinaukku, lasillinen viiniä tai pullo olutta maistuu noin kerran viikossa. Baarissa ei käy juuri koskaan. Ehkä kerran vuodessa. En oikein osaa määritellä, että mikä olis mun mielestä liikaa. Jos mies kävis esim. kerran kuussa baarissa, niin voisin kysyä, että miksi. Me ei kumpikaan olla baari-ihmisiä, ni jokin olis vialla, jos mies alkais siellä yhtäkkiä käymään useammin. ;)

Viimeksi muokattu:
Mies käy baarissa kavereiden kanssa ehkä 3 krt / vuosi. Ei oo koskaan aamuun asti ( toisin ku mä silloin ku käyn ).
Saman verran käydään yhdessä / yhdessä kavereiden kanssa.
Muutamat kotibileet vuodessa jonkun luona, joissa käydään yhdessä.
Noissa kaikissa tulee otettua fiiliksen mukaan.

Viikonloppuna juodaan kotona viiniä, mies saattaa ottaa muutaman oluen.

Mies juo joka viikonloppu itsensä änkyräkänniin, sekä sitten kaikki mahdolliset kissanristiäiset (=vappu, juhannus, pääsiäinen......). Ei se minua haittaa, että juo viikonloppuisin, mutta se v*tuttaa, kun koko seuraava päivä menee kuorsatessa krapulaa pois. Ja ei juo kotona, koska lapset, mutta kavereillaan ja baareissa sitten kyllä. Nuo muut kissanristiäispäivät saisi olla juomatta, koska lapset. Inhottaa aina olla lasten kanssa, kun mies huitelee jossain kavereineen. Siis en nyt tarkoita, että itsekin haluaisin jossain olla, vaan että mies olisi meidän kanssa.
Mutta ehkä se tuosta (joskus!) kasvaa..

Muutamat työpaikan saunaillat sillä on vuodessa ja sen lisäks otetaan pullo viiniä puokkiin ehkä parin kolmen kuukauden välein. Kesällä tais joskus jonkun saunakaljan ottaa mökillä. itse taidan juoda enempi, tai siis join ennen raskautta, imetystä ja tän hetkistä laihista.

Määrästä en osaa sanoa mikä ois liikaa, mutta ex-avokki oli alkoholisti ja sieltä kautta opin, että liikaa on silloin kun ei voi olla juomatta.

Mies ottaa oluen ym noin 0-6kpl noin 3- jotain viikon välein.
Siis harvoin.
Olut kaksi saattaa mennä kerran kaksi kuussa.
Totaalikännit ehkä kerran kaks vuodessa.
Baarissa ei oikeestaan ikinä ole, jossain keikalla voi ottaa kanssa pari, jos menee kuuntelee jotain bändiä ym.

Juon ehkä joka toinen viikonloppu. Aina kotona, kun lapset on jo nukkumassa. Usein vaimokin on jo nukkumassa, toisinaan viettää selvinpäin iltaa kanssani vaikka vähän otan. Teen vastuullista työtä ja ehkä tämä "viikon nollaaminen" on yksi syy juomiseeni. Juomisen määrä on sellainen, että kun meen nukkumaan klo 24-02 niin herään viimeistään klo 8 toimintakunnossa. Nytkin tässä rentoudun, kun muu perhe on nukkumassa. Julkista juopottelua harrastan vain ja ainoastaan työn edustustilaisuuksissa, koskaan en ole vapaalla käynyt viihteellä.

Käy baarissa todella harvoin. Todella harvoin, ei edes joka vuosi. Kotona saattaa joskus juoda yhden oluen tai lasin viiniä. ehkä kerran vuodessa itsensä pieneen hiprakkaan.

juo lähes joka ilta ainakin muutaman kaljan..ja tämä kestänyt kesästä asti,viikonloppuisin menee enemmän,humalaan asti.juo alakerrassa muka "salaa",ihankun sitä ei haistaisi ja näkisi toisen käytöksestä..olen nuoruudessani itse kärsinyt äitini juomisesta ja edellisessä liitossa mies oli alkoholisti,näköjään tämäkin mies lähes sellainen,ei toki omasta mielestään..tämä asia rasittaa suhdettamme tosi paljon.baareissa ei käy ollenkaan.

Yhteistyössä