Kuinka usein miehesi juo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Melina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Melina"

Vieras
Kuinka usein miehesi juo alkoholia ja mikä on ns. normaalia?

Meillä on kolme pientä lasta ja itse en käytä alkoholia ollenkaan.. mieheni käy juomassa n. joka toinen viikonloppu ja olenkin miettinyt että onko se liian usein? Mies ei käy juurikaan baareissa tms, vaan esim. saunomassa kavereitten kanssa ja samalla ottavat alkoholia. Emme halua että kotona lasten nähden juodaan muutamaa siideriä enempää ja sen takia mies meneekin juomaan kavereilleen.
Mut onko tuo ns."normimäärä" juomisen suhteen vai liian usein?
Kun en itse juo, en oikein tiedä siitä mikä on hyvä määrä tai miten usein..
toivon asiallisia vastauksia..

kukin varmaan tavallaan... jos sua häiritsee niin kai se sit on liikaa. Meillä välillä joka viikonloppu kaiken maailman juhlia ja tulee otettua välillä vähän enemmän ja välillä vähemmän. Lisäksi saunakaljat sillon tällön... loma-aikoina tulee vedettyä hiukan liikaa.

Meillä tuo olisi todellakin liikaa. Mitä pystytte tekemään perheenä, kun iskä aina humalassa, joka toinen viikonloppu.

Meillä ei juoda ollenkaan, paitsi alkoholitonta olutta mies juo janoonsa esim kesällä ajettuaan ruohon (pihaa riittää) tai lenkin jälkeen. Siis emme ole absolutisteja, mutta esim vuonna 2011 kumpikaan ei juonut yhtään annosta alkoholia.

Mies juo 2 kertaa vuodessa, silloinkin viettää mökkiviikonlopun kavereidensa kanssa niin ei lapset näe. Häntä ei vaan kiinnosta juoda saunakaljoja tms.

Musta joka toinen viikonloppu on perheelliselle ihmiselle melkoisen paljon.

"Meillä tuo olisi todellakin liikaa. Mitä pystytte tekemään perheenä, kun iskä aina humalassa, joka toinen viikonloppu. "

Mies ei yleensä juo niin paljoa että tulisi isommin krapulaa, eli jos hän menee esim. pe-iltana juomaan, jää perheelle kuitenki la ja su aikaa, sillon olemme yhdessä ja teemme jotain kivaa!
Toki joskus juo niin että seuraava päivä menee krapulassa maaten, siitä en tykkää yhtää!

Joku kirjoitti että sillon kun juominen häiritsee minua, se on liikaa.
Tuo on kyl ihan totta ja siksi täältä aloinkin kysellä, ku oon itse sitä mieltä ettei noin usein tarvitsisi olla juomassa, mut mies ei näkökulmaani ymmärrä. Vetoaa ressaavaan työhön, eli pakko päästää välillä tuulettamaan päätä. Toisaalta ymmärrän, toisaalta en.

Meille se olisi liikaa,muutenkin yhteista vapaa-aikaa on vähän että mielummin vietetään sitä yhdessä yleensa selvinpäin.Mun mies juo pari kertaa vuodessa silloinkin yleensä muutaman kaljan,ei siis ole missään hoipertelukunnossa silloinkaan,yhden saunakaljan joskus lauantaisin kub muistaa,sikspakki kestää meillä kuukausia.

en tiedä miten sais miehen ymmärtämään että esim kerta kuussa riittää! Tilannetta pahentaa se että miehellä on useita perheettömiä ystäviä jotka voivat tietysti vapaasti juoda milloin vaan ja he sitten soittelevat viikonloppuisin ja houkuttelevat miehen mukaan!:(

Viikko on ihan maksimi aika jonka mieheni pystyy oelmaan juomatta. Keskimäärin juo 3 päivän välein. Hän onkin riippuvainen ja tällä hetkellä ensimmäisessä AA-kokouksessaan. Saa nähdä tuleeko mitään vai lähdetäänkö lapsen kanssa meneen.

Meille tuollainen teidän tapainen käyttö olisi hienoa. Mutta normaalille perheelle se on mielestäni turhan usein. Pari kertaa kuukaudessa on mielestäni ok. Ihanne olisi, ettei kukaan joisi koskaan. Itse en käytä alkoholia ollenkaan ja nähtyäni sen nurjat puolet vihaan ainetta sydämeni pohjasta.

Jos miehesi juominene ei kuitenkaan vaikuta arkeenne eikä kiristä välejänne, vaikuta raha-asioihin tai aiheuta lapsille hämmennystä, niin en tekisi siitä isompaa ongelmaa. Mutta jos vaikuttaa siltä, että miehen on IHAN PAKKO juoda vähintään joka toinen viikonloppu niin alkaisi hälytyskellot soida. Onko käyttö aina ollut tuota luokkaa vai lisääntynyt?

Yhtä usein ku mäkin. Eli muutaman kerran vuodessa. On tosi usein, jos juodaan 2kk välein. Tänä vuonna juotu kerran, helmikuussa kun oltiin laivalla.
Seuraavan kerran mä otan (jos otan) toukokuun puolvälissä, kun meen ystävän kanssa kattomaan Kummanki Kaa ja syömään. Mies otti peri viikkoa sitten kaverinsa synttäreillä ja toukokuun lopussa on lähdössä laivalle työporukalle. Ottaa siis siellä. Sit taitaa molemmilla seuraava kerta olla juhannuksena. Tai sekin riippuu siitä, missä ollaan ja mitä tehdään...

Eikä kyllä juoda kotonakaan (tai missään muuallakaan) yhtä tai kahta koskaan. Maksimissaan kerran kuussa ostetaan saunaan puoliksi yks olut, ja siitäkin jää melkeen puolen tölkkiä pois kaadettavaa...

Ei siis mitään suurkuluttajia olla...

Juo n. kerran viikossa.. yleensä pari saunakaljaa.. ehkä kerran kuussa tai kahdessa enemmän (ehkä joku 8 tölkin päkki ja sit pari irtotölkkiä päälle).. yleensä tissuttelee ne täällä kotona iltasella, kun poju ja minä jo koisitaan... istuu koneella ja pelailee jotain kavereidensa kanssa tai katsoo leffaa tms...
Baareissa käy todella harvoin, tais olla maaliskuussa viimeksi :D

Ei ole mun mielestä liikaa tämä määrä... mutta tietenkin on aivan perhekohtaista, että mikä on liikaa ja mikä ei..

Joka viikonloppu, joskus molempina päivinä. Joskus voi olla viikonloppu ettei juo. Itse juon suunnilleen joka toinen viikonloppu ja joskus harvoin molempina päivinä :) Mutta juu, meillä ei ole lapsia..

Harvoin. Tänä vuonna on tainnu kerran olla humalassa ja kerran juonut lonkun saunassa.

Mikä on kenellekin normaalia. Mun mielestä meillä käytetään alkoholia "normaalisti", eli mies tosi harvoin ja mä en ollenkaan. Toisissa perheissä normaalia voi olla, että kumpikin vanhemmista vetää pään täyteen kerran kuussa. Kukin tyylillään.

Nää vastaukset vahvistaa mun tunnetta siitä että tuo joka toinen viikonloppu on liian usein.
Eteenkin kun se häiritsee minua. Vielä ku sais miehen sen ymmärtämään..
Väkisin tuo kiristää meidän välejä ja mua ressaa se raha, mitä juomiseen uppoaa..
Mies on nuorempana (ennen meidän yhteistä elämää) juonut liikaakin ja ehkä se myös alitajunnassa itseä huolestuttaa että jos riippuvuus tulee taas..

[QUOTE="aapee";26091829]Nää vastaukset vahvistaa mun tunnetta siitä että tuo joka toinen viikonloppu on liian usein.
Eteenkin kun se häiritsee minua. Vielä ku sais miehen sen ymmärtämään..
Väkisin tuo kiristää meidän välejä ja mua ressaa se raha, mitä juomiseen uppoaa..
Mies on nuorempana (ennen meidän yhteistä elämää) juonut liikaakin ja ehkä se myös alitajunnassa itseä huolestuttaa että jos riippuvuus tulee taas..[/QUOTE]

Oletteko nuoria? Kun mainitsin että miehen moni kaveri on perheetön.. Mutta muista että et voi muuttaa miestä jos hän ei itse halua, mutta sinunhan ei ole mikään pakko olla hänen kanssaan :) Omasta mielestäni ei ole liian usein..

Mun mielestä olennaiset kysymyket on:
Häiritseekö sinua nimenomaan juominen vai kavereiden kanssa olo?
Ottaako mies alkoholia yleensä kohtuudella?
Onko miehelläsi muuten paljon ”omaa aikaa”?
Onko sinulla yhtä paljon ”omaa aikaa”/vapaus viettää iltaa kavereiden kanssa kuin miehelläsi?
Onko aika lapsilta pois?

Jos miehesi näkee kavereitaan vain joka toinen viikonloppu, ei se mielestäni ole paljoa.Jokainen tarvitsee omaa aikaa. Alkoholinkäytön pitäisi kuitenkin kohtuullista eikä se saisi juuri vaikuttaa seuraavan päivän vointiin. Ja jos viikolla ja muuten viikonloppuisin vietätte tarpeeksi aikaa perheenä ja on myös aikaa kahdenkeskisille hetkille. Ja jos saat myös vastavuoroisesti yhtä paljon omaa aikaa kuin miehesi.

Meillä mies käy menee yleensä perjantaisin töiden jälkeen kaverin luo / kavereiden kanssa baariin ja tulee myöhään yöllä kotiin. Vastavuoroisesti minulla ”on lupa” käydä lauantaisin ulkona jos niin haluan (usein olen kuitenkin mieluummin kotona). Saattaa olla että jossain vaiheessa haluan itse mennä enemmän ja mies olla enemmän kotona. Tyttömme on vasta puolivuotias mutta siinä vaiheessa kun voimme tehdä enemmän asioita perheenä (käydä puistossa, lintsillä…) muutamme niin että molemmat saa käydä joka toinen viikonloppu ulkona. Arkisin vietämme illat yleensä yhdessä. Tämä on meille hyvä ”kaava” tällä hetkellä. Voihan olla että mieli muuttuu kun lapset kasvaa.

Yhteistyössä