Kuinka usein miehesi juo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja --
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juo saunasiidereitä. Yhden tai kaksi. Käy baareissa ehkä kerran vuoteen tai oikeammin risteilyllä. Ei tykkää oikein kitata kunnolla kun sille tulee TÖRKEE krapula ja viikon sit makaa melkee punkassa.

Pari krt vuodessa juo jossain juhlissa. Baareihin ei lähde kuin korkeintaan pikkujoulujen jatkoille tms.

Liikaa olisi sellainen, joka haittaisi perhe-elämää. Näyttäisin aika äkkiä ulko-ovea jos kävisi esim. joka kuu. Kysymys kuuluisi myös, mitä ihmettä se sieltä baareista hakee?? Onko ne kaikki kaverit muka siellä? Sinnehän menee rahaakin ihan hirveitä summia jos alkaa juomalla juoda.

Mitä tarkoitat "juomisella"? Humalahakuista juomista vai ruualla viinilasillista, paria? Mun vastaus on: Yhtä usein kuin minäkin. Eli saatamme nauttia viikonloppuna esim. lauantai-iltana hyvän ruuan kanssa puoliksi pullon hyvää viiniä. Ns. juhlimista ja baarireissuja on vähemmän, ehkä kerran 3kk.. Kesällä useamminkin. Kuitenkin max kerran kahdessa kuussa. Eli mies ei juo "yksin" vaan joko me mennään yhdessä tai sitten molemmat menee kavereiden kanssa samaan aikaan :)

Pari olutta pariin viikkoon, joskus lasin viiniä.
Baarissa.... No käy joka viikko kuppilassa kavereita tapaamassa, mutta viipyy yleensä 30min-1h, ja useimmiten juo kahvia, joten sitä ei kait lasketa :)
Ehkä sitten isosti viihteellä 1-2krt vuodessa.

Ai niin ja jatkan,
siis liikaa olisi oikeastaan tuosta vastauksestani enemmän. MINULLE. En tarkoita, että ne miehet ketkä enemmän ottaa, on juoppoja.
Mää vaan en tykkää humalahakuisesta elämäntavasta. Baarissa sais käydä vaikka paristi kuussakin, mutta selvinpäin.

Mun mies juo humalahakuisesti joka viikonloppu, vähintään joka toinen. Aina kun pienikin vapaapäivä tulee keskellä viikkoa. Kerran kun uhkasin heittää pihalle, oli pari viikkoa juomatta ja oli tosi ylpeä itsestään. Huh. Ei asuta yhdessä, mutta suhdetta tämä baareissa laukkaaminen raastaa. Ei voi sitten ymmärtää miksi syyttelen, epäilen ja olen mustasukkainen. Ero tais tulla.

Ostaa perjantaisin lavan kaljaa, eli 24 tölkkiä. Niitä tissuttelee perjantaina, lauantaina ja sunnuntaina. Jäljelle jää yleensä joitakin tölkkejä.
Baarissa käy harvoin, olisi kiva jos kävisi edes kavereilla iltaa istumassa useammin mutta ei jaksa koska tekee niin paljon töitä arkena ja viikonloput haluaa olla himassa.

Mua ei niin paljoa haittaisi, jos kotona joisi vaikka sen mäyräkoiran viikonloppuisin, rauhassa oleskellen. Ja joskus kavereiden kanssa. Mutta mikä sinne baariin vetää jatkuvasti vetämään pään täyteen?!

juo saunaolutta ja joskus maistelee jotain tummia oluita esim. jalkapalloa katsellessaan. Humalahakuisesti juo ehkä kerran kaksi vuodessa ja baarissa käy sen saman verran. Eli eihän tuo mitenkään liikaa juo. :)

Ihan liikaa. Tissuttelee pitkin viikkoa, baareissa käy vähintään 2 kertaa kuukauessa, kävisi monta kertaa viikossa, jos päästäisin. Riiellään tuosta juomisesta usein, mutta mikään ei muutu. Saattaa vielä juoa itsensä ihan tolkuttomaan kuntoon ja jatkaa koko viikonlopun. :(

Mun exä joi olutta päivittäin, ainakin sixpäkki meni ja välillä enemmänkin. Eli koko ajan tissutteli. Ei ollut usein häiritsevästi humalassa mutta se jatkuva tissuttelukin alkoi häiriimään. Monesti yritin asiasta puhua välillä ihan nätisti välillä tuli sit nalkutettua mutta eipä tuo auttanut. Sit jos joskus lähettiin jonnekkin reissuun niin se kossupullo piti olla mukana. Oikeestaan ihan seurustelun alusta asti oli tuo "juominen" ongelma mutta jostain syystä tein vielä lapsetkin ko miehen kanssa. Muuten oli ihan hyvä tyyppi, sellanen ihan hauska ja osallistui lastenhoitoon ja teki välillä kotitöitäkin. Väkivaltainen ei varsinaisesti ollut muutamaa kertaa lukuunottamatta (itse annoin kyllä samalla mitalla takaisin ja vähän enemmänkin), ei siis mikään "vaimon-hakkaaja"-tyyppi.
Sit tuo tissuttelu paheni ja paheni, joutu lopulta sairaalaan kun maksa sanoi melkein poks. Silloin aattelin että jesh, nyt tajuaa vihdoin itsekkin että muutosta on tultava mutta ei, ehkä muutama kuukausi meni ihan ok mutta sitten alkoi taas kalja maistua ja silloin lähdin sitten lasten kassa pois.
Meillä ei oikeestaan juuri koskaan käynyt baareissa vaan tuo kotona tissuttelu tapahtui kotona.

Kerran parissa kk käy kapakassa tai kaverien luona saunomassa ja silloin juo itsensä yleensä humalaan, muuten ottaa vkoloppuisin ehkä sixpackin verran olutta. Mua ei häiritse nuo yhtään vaikka itse otankin ehkä kerran kk saunasiiderin ja muuten en juo ollenkaan. Ei hän kotona juo humalahakuisesti kun on pieni lapsi.

Mieheni juo todella harvoin. Ehkä kerran vuodessa pikkujouluissa ottaa vähän enemmän, sen verran ettei autoa pysty ajamaan, mutta ei kuitenkaan varsinaiseen humalaan asti. Ehkä kerran kuussa juo saunan yhteydessä pullon siideriä. Juhlissa alkoholipitoisen onnittelumaljan. Siinäpä nuo. En katsoisi hyvällä, että perheellinen mieheni, lasteni isä, juoksisi baareissa ollenkaan. Onneksi hän ei koskaan niihin halua lähteäkään. Hänen harrastuksensa löytyvät ennemmin tuolta liikunnan ja urheilun saralta.

Olen mies, meillä on yksi lapsi, juon arkisin yhden oluen telkkaria katsoessa tätä lapsi ei oikeastaan kosaan näe eikä se vaikuta minun kykyyn toimia isänä. Viikonloppuna otan yhden saunassa ja usein toisen sen jälkeen, näiden oluiden ottamiset lapsi usein näkee. Milestäni on ihan hyvä että alkoholi ei ole lapselle mikään peikko, kohtuukäytössä kun se ei sitä ole.

Lapsen edessä en koskaan halua olla humalassa, näin on kerran käynyt ja se kaduttaa. Kyseessä oli juhlat joissa otin viinaa kavereiden kanssa aivan liikaa, ymmärsin kuitenkin tilanteen ja vältin lapsen syliin ottamista yms.

Jos otan kunnolla niin silloin joko puoliso tai muu hoitaja on lapsen kanssa selvänä kotosalla. Krapulassakin oleminen lasten nähden on mielestäni todella noloa, siksi nämä ryyppyreissut ovat lähinnä jotain mökkireissuja äijiäporukalla yms.

Me juotiin molemmat lähes joka viikonloppu kunnes tulin raskaaks, ja tässä raskausaikana ollaan sovittu että avomieskään ei joisi joka vkl, joka toinen enintään. Toki voidaan siirrellä viikonloppuja tarpeen vaatiessa. Koitan kyllä saada miestä vähentämään entisestäänkin, mutta tämä toimii meillä näin :) Parempihan se on juoda mahd. vähän kun lapsi on maailmassa mutta eipä meillä elämä kaadu jos isi joskus lähtee viihteelle, ja miksei äitikin sitten imetysajan jälkeen :)

Noin kerran kuussa juo ja joskus saunaoluen ottaa. Baarissa käy jos joku erityisjuttu..noin 1-2krt vuodessa. Ennen vauvaa käytiin vain yhdessä, nyt pitää odottaa et on isompi ja siks mies menee yksin juhlimaan esim. veljensä synttäreitä.

Silloin tällöin yhden tai kaksi saunakaljaa. Työporukan juhlissa kerran tai pari vuoteen enemmän ja tällöin ehkä baarissa jatkoilla hetken.
Ennen raskauttani juotiin silloin tällöin viiniä yhdessä pääasiassa kesäaikaan lomilla tai juhlapyhien ruokailuilla. Nyt kun minä en juo niin ei mieskään ole ottanut kuin nuo saunakaljat.

Melkein joka päivä, yhden kaljan tai lasin viiniä. Baarissa käy 1-2 kertaa vuodessa (pikkujoulut, ei muulloin). Kännissä olen nähnyt viimeksi juurikin pikkujoulujen jälkeen. Lauanataina saattaa "irrotella" ja ottaa kaksi kaljaa ja konjakin =)

En pidä pahan. Moni vetää kerralla ton määrän viinaa kuin mieheni juo viikossa (max.six-päck, pari viinilasia ja se konjakki). Ongelmaksi kokisin humalahakuisen juomisen ja jatkuvan baarissa ramppaamisen.

Yhteistyössä