kuinka usein itse käytte suihkussa?ja vaihdatte alusvaatteet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "asd"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ihan hirveetä kulutusta! Vaatteet ja vesi. 1krt/pvässä suihkussa riittää. Siis tässäkin huomaa miten hulluja jotkut on vauhkoomaan jostain ja naisten vaatimus vaan kasvaa. Kait teidän miehetkin peseytyy yhtä usein? Ja hampaat kanssa 5krt/pvässä?

mä käyn jokatoinenpäivä suihkussa, alapesut niinä iltoina kun en suihkussa käy..menkkojen aikaan useampikerta päivässä.
alkkarit vaihdan päivittäin, rintaliivejä pidän useamman päivän, en omista kovin monia liivejä, koska on iso kuppikoko (liivit on kalliita)
sukat vaihdan myös jokapäivä, samoilla housuilla saatan liikkua usemman päivän, mulla on kotihousut ja "ulkohousut" erikseen.

[QUOTE="siis";24936918]te jotka käytte monta kertaa päivässä suihkussa ja vaihdatte vaatteet. Mistä ostatte vaatteet ja alusvaatteet. Meinaan pesu kuluttaa aika nopsaan niitä. Miten löydätte aikaa moiseen suihkutteluun?[/QUOTE]

En mä ainakaan kauaa suihkus viivy.

[QUOTE="siis";24936928]ihan hirveetä kulutusta! Vaatteet ja vesi. 1krt/pvässä suihkussa riittää. Siis tässäkin huomaa miten hulluja jotkut on vauhkoomaan jostain ja naisten vaatimus vaan kasvaa. Kait teidän miehetkin peseytyy yhtä usein? Ja hampaat kanssa 5krt/pvässä?[/QUOTE]

Se riittääkö kerta päivässä riippuu ihan siitä, mitä ihminen tekee.
Jos liikkuu hikeen asti tai tekee ruumiillista (kenties jopa likaista) työtä tarvitsee pesua useammin kuin sellainen joka ei tee juuri mitään fyysistä.

Meillä mies ei käy aamuisin lenkillä, mutta atoopikon iho vaatii silti vähintään yhden suihkutuskerran päivässä. (Silloin kun iho huonona, niin useammakin).

Hampaat pestään aamuin illoin.
:)

Iltaisin suihkussa käynti, en voisi mennä sänkyyn "likaisena". Aamuisin vaan en osaa käydä ellei jokin juhla tms. Suihkun jälkeen vaihdan pikkarit, joskus aamuisin. Menkkojen aikaan käyn 2-3 krt suihkussa. Alapesuja en yleensä tee.

Se riittääkö kerta päivässä riippuu ihan siitä, mitä ihminen tekee.
Jos liikkuu hikeen asti tai tekee ruumiillista (kenties jopa likaista) työtä tarvitsee pesua useammin kuin sellainen joka ei tee juuri mitään fyysistä.

Meillä mies ei käy aamuisin lenkillä, mutta atoopikon iho vaatii silti vähintään yhden suihkutuskerran päivässä. (Silloin kun iho huonona, niin useammakin).

Hampaat pestään aamuin illoin.
:)

Joo, ihmiset ovat tässäkin suhteessa erilaisia. Toisilla lisäksi puskee kuona-aineita hien mukana enemmän, riippuu henk. koht aineenvaihdunnasta ja esim. ravinnosta.

No yleensä jouluksi olen peseytynyt, mut ku tänään ei tullu lämmintä vettä, niin en sit viitsinyt. Toisaalta ei haittaa ku jouluun on vielä aikaa. Kesällä ei tarvii pestä, koska jos käy uimassa tai sataa vettä.

• Tykkää
Reactions: idunnor
koko suihkussa riippuen päivistä, mutta yleensä parin päivän välein ja silloin pesen myös tukan. Atoopikko minäkin ja kuiva luonnonkiharapehko lisänä, kesällä saatan käydä pari kertaa päivässä suihkussa. Hiki pitää pestä heti pois tai huuhdella. Kasvot yms. pesen 2x päivässä, samoin alapesu. Alusvaatteet vaihdan päivittäin, aina kun olen pesulla käynyt niin puhtaat päälle. Töistä kun tulen vaihdan kotivaatteet ja pöpöiset kamat lentää pyykkiin (pk:ssa töissä) eli kaikki vaatteet on aina aamulla puhtaita.

Joka toinen päivä, alapää ja kainalot päivittäin. Puhtaat alushousut joka päivä, liivien suhteen tilanteen mukaan.

Toisaalta en lapsiakaan kylvetä päivittäin, mikä tämän palstan mukaan pitäisi tehdä. Ehkä joka kolmas päivä kylpy/suihku, muuten vain alapesu, kasvot, kaula (kuopus vielä vaipoissa, joten alapesu toki useamminkin, ja jonkinlainen kasvopesu jokseenkin joka ruokailun jälkeen molemmille).

[QUOTE="siis";24936918]te jotka käytte monta kertaa päivässä suihkussa ja vaihdatte vaatteet. Mistä ostatte vaatteet ja alusvaatteet. Meinaan pesu kuluttaa aika nopsaan niitä. Miten löydätte aikaa moiseen suihkutteluun?[/QUOTE]

Laatua, mutta mä heitän saaviin ja pesen nyrkkipyykillä. Se ei kuluta. Suihkussa en makoile vaan pesen liat pois ja tulen pois.

Tammikuusta elokuuhun meillä ei ollut suihkua käytössä, mutta melkein joka ilta lämmitettiin pihasauna.

Yleensä käyn suihkussa pari, kolme kertaa viikossa. Jos tallitöiden tai muiden paskahommien jälkeen on meno ihmisten ilmoille, niin silloin kyllä käyn pesulla.

Alusvaatteet koitan vaihtaa joka päivä, mutta kyllä joskus menee samoilla pöksyillä parikin päivää.

Joka ilta käyn suihkussa ja samalla vaihdan puhtaat alushousut ja sukat.

Farkkuja ja päällyspaitoja en vaihda joka päivä. Niitä voin aivan hyvin pitää useamman päivän.

Aamulla ja illalla. Illalla nakuna nukkuun joten aamulla sitten puhtaat vaatteet päälle. Aamulla menee suihkuun n.5min ja illalla sitten enempi varsinkin, jos pesen hiukset. Hiukset tulee pestyä parin päivän välein. Mies käy myös suihkussa 2 kertaa päivässä. Molemmat ollaan suihkuteltu samalla tavalla jo ennen kuin tavattiin. Ja sitten tietty tarpeen mukaan enempikin suihkuja päivässä, jos hikoo tai muuten likastuu.

käyn joka päivä paitsi lomalla tai kipeenä kokosuihkussa , jos menen kuumaan ja laitan heti pyyhkeen niin tulen kuumeeseen :D ihme mutta totta , eli elä mene kuumaan suihkuun ja käääri heti itseäsi pyyhkeeseen muuten seuraavana aamuna 38.2 kuumetta ! :D mutta jos tahdon tulla kuumeeseen tee sitten noin , en kannata koska tulee palovammoja ja se kuume saattaa yltyä yön aikana ! voipi tulla sairaala reissu !