kuinka toimisit tässä tilanteessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en ole käynyt kun peruskoulun ja sen jälkeen tehnyt lapseni, olen siis nuori edelleen. ja tämä tilanne on aivan uusi minulle ja tuli aivan yllättäen.
kyllä muaki vähä lapset säälittää jo tässä tilanteessa..

no ei kun paremmaks vaan menee..

tuota muuttamista olen miettinyt mutta se ei lasten takia tule onnistumaan. esikoisella alkaa eskari nytten ja lasten isä asuu 13 km päässä minusta. mutta siis sama paikkakunta kuitenkin. lasten isä tietenkin haluaa että lapset tulee pysymään täällä. jos muuttaisin minusta tulisi viikonloppuäiti ja sitä minä en halua tietenkään

äh,mä pyysin täältä apua niin saan haukkuja :(

Ota neuvoista vaari, älä sano joka asiaan että ei onnistu. Kyllä se siitä paremmaks muuttuu kun saa niskasta itteensä vähän kiinni (valitettavasti tilanne MUN KORVAAN kuulostaa vähän siltä että siitä on kyse, väärässäkin toki voin olla..)

Mitään ruusuilla tanssimista elämä ei välttämättä koskaan tuu olemaan mutta pärjätä voi. Mites sun mies? Mikä sillä tarkalleen tilanne töitten suhteen?

Jos vielä olet nuori ihminen, niin muuta sieltä korvesta pois! Mene kouluu, hanki koulutus, eikä lisää lapsia vielä. Eikö muka paikkakunnallasi ole mitään opinahjoa? Ammattikoulua, lukiota? Ja jos sulla kerran ei ole lapsiakaan kuin joka toinen viikko, niin ajattele tulevaisuuttasi ja tee sen hyväks jotain. Hitsit jos mulla olis joka toinen viikko vapaata, mitä saisin aikaan...

lainaat tetenkin joltain rahaa? pyydä vanhemmiltasi avustusta vähän nyt todella tiukkaan tilanteeseen,kyllä ne ymmärtää varmasti,koska eivät he varmasti halua että lapsenlapset joutuvat olee ilman ruokaa.kikolta saa apua ja sossusta tommosella hetkellä varmasti ruokalipukkeita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos vielä olet nuori ihminen, niin muuta sieltä korvesta pois! Mene kouluu, hanki koulutus, eikä lisää lapsia vielä. Eikö muka paikkakunnallasi ole mitään opinahjoa? Ammattikoulua, lukiota? Ja jos sulla kerran ei ole lapsiakaan kuin joka toinen viikko, niin ajattele tulevaisuuttasi ja tee sen hyväks jotain. Hitsit jos mulla olis joka toinen viikko vapaata, mitä saisin aikaan...

just kirjotinkin tuohon syyn miksen voi muuttaa... eikä lisää lapsia??herranen aika en mä nyt aborttia rupea tekemään.

ainoa syy miksi sossu vähentää toimeentulotuen perusosaa on perusteeton kieltäytyminen työstä tai muusta toimenpiteestä jolla voisit itsesi elättää.
että näin

Miksi rahaa lasten kenkiin tuossa tilanteessa?!
Jos sulla on mies, teidät pitäisi sossussa katsoa perheenä. Miksi miehelläs on karenssi? Ja mitkä ovat sun tulot sitten, että miehen karenssista huolimatta noin pieni toimeentulotuki?

Oikeesti, voihan sulle sanoa että muuta pois jne mutta tähän ahdinkoon sillä ei ole vaikutusta. Lainaa jostain ruokaan, muuta en osaa sanoa. Ja alatte nyt yhdessä miettimään millä sen elämänlaadun saisi muutettua sellaiseksi ettei tällaista tilannetta tule uudestaan.

ainoa syy miksi sossu vähentää toimeentulotuen perusosaa on perusteeton kieltäytyminen työstä tai muusta toimenpiteestä jolla voisit itsesi elättää.
että näin

juu tän takia huomenna menenkin selvittämään asiaa että saisin sen rahan mikä oikeasti kuuluisi :) toivotaan et ne päätöksen tekisi jo huomenna eikä kahdon viikon päästä

Alkuperäinen kirjoittaja fff:
mies siis yrittää kovasti löytää töitä,täälläpäin vaan ei tahdo olla töitä kenellekkään.

mistä syystä karenssi?

mies tulee todella kaukaa, emme siis asu yhdessä vielä virallisesti. hänellä oli tarkoitus muuttaa kirjat samalle paikkakunnalle tänään. 6kk ollaan eletty näin että mies käy täällä. nyt sitten saikin lyhyellä varotus ajalla koulutuspaikan 500 km päähän, soitti sinne ja sopi että ei voi mennä koska muutta just. no asia oli ok...kunnes sitten eilen olikin yllätys päätös että ohhoh, karessia tuli :(

että näin

juu tän takia huomenna menenkin selvittämään asiaa että saisin sen rahan mikä oikeasti kuuluisi :) toivotaan et ne päätöksen tekisi jo huomenna eikä kahdon viikon päästä

Miten niin oikeasti kuuluisi?Se on lakiin kirjattu juttu,että tuesta vähennetään 20% kun kieltäytyy perusteettomasti työstä tai muusta toimenpiteestä.
2 ensimmäistä kuukautta -20% seuraavasta kieltäytymisestä lähtee 40 %

"Jos toimeentulotuen saaja on kieltäytynyt tälle tarjotusta työstä tai muusta työllistämistoimenpiteestä ilman hyväksyttävää syytä, tai on esim. unohtanut saapua paikalle, perusosaa voidaan laskea 20 prosenttia ilman minkäänlaista hyvitysmahdollisuutta. Jos hakija toistuvasti kieltäytyy töistä ja työllistämistoimenpiteistä, perusmäärää voidaan vähentää maksimissaan yhteensä 40 prosenttia. Vähennetty perusmäärä on voimassa enintään kaksi kuukautta kerrallaan. Jos perusmäärää lasketaan, kunnan sosiaalityöntekijän tulee yhdessä asiakkaan kanssa tehdä suunnitelma, jossa ilmenee kuinka asiakas voi parantaa toimeentulomahdollisuuksiaan."

no olipa tuo elatusmaksu juttu miten tahansa niin en todellakaan pidä oikeudenmukaisena sitä et lasten isä maksas mulle vaikka pitää lapsia täysin saman verran kun minä :(

Kumpi ostaa vaatteet, maksaa harrastusmaksut, lääkkeet..?

että näin

Miten niin oikeasti kuuluisi?Se on lakiin kirjattu juttu,että tuesta vähennetään 20% kun kieltäytyy perusteettomasti työstä tai muusta toimenpiteestä.
2 ensimmäistä kuukautta -20% seuraavasta kieltäytymisestä lähtee 40 %

"Jos toimeentulotuen saaja on kieltäytynyt tälle tarjotusta työstä tai muusta työllistämistoimenpiteestä ilman hyväksyttävää syytä, tai on esim. unohtanut saapua paikalle, perusosaa voidaan laskea 20 prosenttia ilman minkäänlaista hyvitysmahdollisuutta. Jos hakija toistuvasti kieltäytyy töistä ja työllistämistoimenpiteistä, perusmäärää voidaan vähentää maksimissaan yhteensä 40 prosenttia. Vähennetty perusmäärä on voimassa enintään kaksi kuukautta kerrallaan. Jos perusmäärää lasketaan, kunnan sosiaalityöntekijän tulee yhdessä asiakkaan kanssa tehdä suunnitelma, jossa ilmenee kuinka asiakas voi parantaa toimeentulomahdollisuuksiaan."

niin siis minulle kuuluisi se normaali osuus, en siis ole kieltäytynyt mistään. ainut vaan täälläpäin kun noita asioita hoidetaan niin hitaasti niin tiedän siis saavani sen 100 euroa ainakin vielä tässä ( jos mennään ihan laki pykälien mukaan) kuussa mutta se tulee vasta loppu kuusta.. tää on vaan niin paska tilanne kun mieheltä lähti ne tulot kokonaan ja on nuo laskut mutta ne kyllä jätän maksamatta koska ei tällä raha tilanteella oikeesti voi mitään..

Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
no olipa tuo elatusmaksu juttu miten tahansa niin en todellakaan pidä oikeudenmukaisena sitä et lasten isä maksas mulle vaikka pitää lapsia täysin saman verran kun minä :(

Kumpi ostaa vaatteet, maksaa harrastusmaksut, lääkkeet..?

puoliksi ollaan pistetty

Yritä nyt saada sitä lasten isää pitämään huolta muksuistaan, sulla selvästikään ei tällä hetkellä ole varaa. Jos sinä et pysty muksujasi hoitamaan sitä joka toista viikkoa, silloin lasten tulee olla enemmän isällään. Tai pyydät isää rahallisesti auttamaan lasten hoidossa, ruoka +muut lasten hankinnat.

Ei käyny mielessä ennen kun tulit nyt raskaaks että jos vaikka hankkisit ammatin itelles? Tai jos oisit lähteny opiskeleen heti sillon peruskoulun jälkeen etkä ruennu tekemään lapsia ihan keskenkasvusena kakarana. Vai oliko nekin vahinkoja? Se että asuu korvessa ei oo mikään syy olla kouluttautumatta. Jos tahot koko elämäs tuolla tavalla elää niin se on sun oma päätös.

Alkuperäinen kirjoittaja eikku:
Yritä nyt saada sitä lasten isää pitämään huolta muksuistaan, sulla selvästikään ei tällä hetkellä ole varaa. Jos sinä et pysty muksujasi hoitamaan sitä joka toista viikkoa, silloin lasten tulee olla enemmän isällään. Tai pyydät isää rahallisesti auttamaan lasten hoidossa, ruoka +muut lasten hankinnat.

mä mielummin olen itse syömättä nää viikot kun lapset on isällään kun että antaisin olla isällään

Yhteistyössä