Kuinka paljon olette saaneet lastentarvikkeisiin apua sosiaalitoimistosta?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jessiinah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Alkuperäinen kirjoittaja silloin joskus:
Kaveri sai 60e turvakaukaloon(käytetty),300e vaunuihin ja pinnasänkyyn 70e.
Me olisimme saaneet rahaa vaunuihin,mutta emme ottaneet rahaa vastaan.

Miks haitte jos rahat eivät kelvanneet?
Tosi outoa..

Emme hakeneet.Tyrkyttivät.
Voi olla että on outoa.
 
ja me hankittiin esikolle tarvikkeet niin, et otimme vastaan kaiken mitä suku/tutut tarjosivat ilmatteeks. niillä mentiin kaikki 4 lasta. emme ole ostaneet ainoatakaan sänkyä, vaunuja, rattaita kaukaloa.... ei olleet hienot vempeleet, ei ilmakumipyöriä, ei säädettäviä työntöaisoja, oli niin ruostetta kuin naarmujaki, mut hyvin meni. olisko tässä toiminnassamme syy, miksi emme ole koskaan tarvinneet sossun rahoja?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
helsingissä asun ja sain sossun kautta uuden pinnasängyn ja yhdistelmärattaat eikä tarvinnut edes palauttaa niitä takasin rattaat olivat kaiken lisäksi viellä hienot.

Mahtoi olla upea fiilis työnnellä omaa lasta sossun kustantamissa vahinkovankkureissa :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja sori mut:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
helsingissä asun ja sain sossun kautta uuden pinnasängyn ja yhdistelmärattaat eikä tarvinnut edes palauttaa niitä takasin rattaat olivat kaiken lisäksi viellä hienot.

Mahtoi olla upea fiilis työnnellä omaa lasta sossun kustantamissa vahinkovankkureissa :/

OLI IHAN SAATAN UPEE OLIKIN!!!
 
Enpä ole edes sossusta rahaa hakenut enkä pyydellyt. Itse olen ostanut jotain jo valmiiksi pikkuhiljaa ja ite myös ostetaan. Käytettynäkin saa ihan hyvää tavaraa vauvalle. Töissä ollaan kumpikin miehen kanssa, mutta alamme ei ole mikään korkea palkkaisin.Silti ihan tavallisesti tullaan toimeen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sori mut:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
helsingissä asun ja sain sossun kautta uuden pinnasängyn ja yhdistelmärattaat eikä tarvinnut edes palauttaa niitä takasin rattaat olivat kaiken lisäksi viellä hienot.

Mahtoi olla upea fiilis työnnellä omaa lasta sossun kustantamissa vahinkovankkureissa :/

Kateus paistaa tuosta vastaajasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hansku83:
Enpä ole edes sossusta rahaa hakenut enkä pyydellyt. Itse olen ostanut jotain jo valmiiksi pikkuhiljaa ja ite myös ostetaan. Käytettynäkin saa ihan hyvää tavaraa vauvalle. Töissä ollaan kumpikin miehen kanssa, mutta alamme ei ole mikään korkea palkkaisin.Silti ihan tavallisesti tullaan toimeen.

Ite jäin äippälomalle suoraa koulunpenkiltä.
Onneks sain kaverilta lainaan pinniksen ja hoitopöydän.
Serkultani vaunut,siskoltani turvakaukalon ym...
 
Alkuperäinen kirjoittaja me maksetaan elämämme ihan itse:
ja me hankittiin esikolle tarvikkeet niin, et otimme vastaan kaiken mitä suku/tutut tarjosivat ilmatteeks. niillä mentiin kaikki 4 lasta. emme ole ostaneet ainoatakaan sänkyä, vaunuja, rattaita kaukaloa.... ei olleet hienot vempeleet, ei ilmakumipyöriä, ei säädettäviä työntöaisoja, oli niin ruostetta kuin naarmujaki, mut hyvin meni. olisko tässä toiminnassamme syy, miksi emme ole koskaan tarvinneet sossun rahoja?

Ota huomioon että jokaisella ei ole tuttuja joilla on tarvikkeita antaa, myydä halvalla, ei saa ostettua kaikkea käytettynä muuta kautta. Joskus on pakko ostaa uutena!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja me maksetaan elämämme ihan itse:
ja me hankittiin esikolle tarvikkeet niin, et otimme vastaan kaiken mitä suku/tutut tarjosivat ilmatteeks. niillä mentiin kaikki 4 lasta. emme ole ostaneet ainoatakaan sänkyä, vaunuja, rattaita kaukaloa.... ei olleet hienot vempeleet, ei ilmakumipyöriä, ei säädettäviä työntöaisoja, oli niin ruostetta kuin naarmujaki, mut hyvin meni. olisko tässä toiminnassamme syy, miksi emme ole koskaan tarvinneet sossun rahoja?

Ota huomioon että jokaisella ei ole tuttuja joilla on tarvikkeita antaa, myydä halvalla, ei saa ostettua kaikkea käytettynä muuta kautta. Joskus on pakko ostaa uutena!

No mut eikai kaikkee ihan uutena tarvi..Ehkei sukulaisilta, mut löytyy niitä muualtakin..huutonet tms..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Miks helvetissä pitää tehdä niitä kakaroita ja sitten hakea sossusta apua kun ei saa vauvalle edes vaunuja?!

ei kakki niitä lapsia tarkotuksella teekkään pitäiskö sitten tehä abortti kun tulee raskaaksi vai? ja eikö sossut ole juuri sitä varten jos on pienet tulot niin sieltä saa apua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Miks helvetissä pitää tehdä niitä kakaroita ja sitten hakea sossusta apua kun ei saa vauvalle edes vaunuja?!

ei kakki niitä lapsia tarkotuksella teekkään pitäiskö sitten tehä abortti kun tulee raskaaksi vai? ja eikö sossut ole juuri sitä varten jos on pienet tulot niin sieltä saa apua.

Mutta että vaunujakaan ei ole rahaa ostaa, ja silti pitää vauva tehdä? Kyllä, ehkä joskus abortti olisi ihan paikallaan.
 
Mä en ymmärrä miten sieltä jotku saa rahaa... Ite yh ja tuloina kotihoidontuki,lapsilisä+elatusmaksu. Asumistuki hylättiin kuin myös toimeentulotuki :(
Onneks tämä tuska loppuu kohta, ku pääsee töihin!
 
Kelasta saimme me kaksi köyhää opiskelijaa. Mies kun oli asepalveluksessa niin sain sotilasavustusta lastentarvikkeisiin. Ohje oli että ostakaa ja laittakaa meille kuitit ja erityishakemus. Ostimme kaupan halvimman uuden turvakaukalon, 79e, ja oletin että saamme tukena jonkun tietyn määrän jolla pitäisi kelan kriteerien mukaan saada käytetty tai kohtuuhintainen, mutta saimmekin koko summan.

Piti kokeilla myös muiden tarvikkeiden kanssa. Kela kustansi meille pinnasängyn (kaupan halvin) 70e, rattaat 140e ja lisäksi vielä laitoimme kokeeksi kuitin tuplavaunuistamme jotka maksoivat 695e. Emme kuvitelleet saavamme niihin mitään (saimmehan jo rattaat), tai korkeintaan satasen, mutta kela korvasi kokonaan!!

Ihan järkyttyneitä olimme, kun hammaslääkäritaksakin on kelan mukaan 19.90e.
 
Mutta että vaunujakaan ei ole rahaa ostaa, ja silti pitää vauva tehdä? Kyllä, ehkä joskus abortti olisi ihan paikallaan. [/quote]

toivottavasti et tuu lapsia saamaan jos tota mieltä oot! kyllä köyhilläkin on oikeus saada lapsia!
 
Onneksi en ole joutunut hakemaan sossusta rahaa lastentarvikkeita varten :|

Mutta niille, jotka siihen apua tarvitsevat, suon sen kyllä. Ehtona voisi tosin olla vaikkapa se, että niiden pitää olla käytettyjä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Miks helvetissä pitää tehdä niitä kakaroita ja sitten hakea sossusta apua kun ei saa vauvalle edes vaunuja?!

ei kakki niitä lapsia tarkotuksella teekkään pitäiskö sitten tehä abortti kun tulee raskaaksi vai? ja eikö sossut ole juuri sitä varten jos on pienet tulot niin sieltä saa apua.

Mutta että vaunujakaan ei ole rahaa ostaa, ja silti pitää vauva tehdä? Kyllä, ehkä joskus abortti olisi ihan paikallaan.


yhteiskunta auttaa näissä tilanteissa huonommin pärjääviä myös siitä syystä että nämä synnytetyt lapset(köyhienkin perheiden)on niitä tulevia veronmaksajia.
 
Käytetyissä vaunuissa on sossun kannalta ajatellen se huono puoli että niistä ei saa kuittia.
Minusta lastentarvikkeille voisi olla määrärahat, että paljonko saa maksaa vaunut tai pinnasänky.

Kunhan ei ole elämäntapa"sosiaalipummi", niin minäkin kannatan sitä että huonossa taloudellisessa tilanteessa olevat perheelliset hakevat ja saavat apua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Miks helvetissä pitää tehdä niitä kakaroita ja sitten hakea sossusta apua kun ei saa vauvalle edes vaunuja?!

Herranjumala sua :o Tiesitkö et voi tulla ihan yllättäviäkin tulomuutoksia?? Esimerkiksi meillä olisi kyllä ollut varaa maksaa kaikki hömpötykset ellei mies olisi yllättäen joutunut työttömäksi. Oli liikaa työmiehiä ja liian vähän töitä -> Mies sai potkut.
Huhhuh.
 

Yhteistyössä