Kuinka paljon olette saaneet lastentarvikkeisiin apua sosiaalitoimistosta?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jessiinah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jessiinah

Aktiivinen jäsen
04.06.2008
3 368
0
36
Turku
Elikkä siis kuinka paljon olette saaneet vartavasten lastentarvikkeisiin (vaunuihin, pinnasänkyyn yms.) rahallista apua? Ja mistä päin olet?

Ihan vain vertailun vuoksi ajattelin että paljonko eroaa kunnittain :xmas:
 
Minkälaiset tulot saa olla, jotta voi hakea rahaa? Meillä mies työtön, saa kuitenkin liiton rahoja. Itse kotihoidontuella. Elellään näillä justjajust, mutta on tuo sossussa käyminenkin käynyt mielessä. Irtoaako sieltä yleisesti ottaen helposti vaikka ruokarahaa tai maksavatko he esim. sähkölaskuja?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkälaiset tulot saa olla, jotta voi hakea rahaa? Meillä mies työtön, saa kuitenkin liiton rahoja. Itse kotihoidontuella. Elellään näillä justjajust, mutta on tuo sossussa käyminenkin käynyt mielessä. Irtoaako sieltä yleisesti ottaen helposti vaikka ruokarahaa tai maksavatko he esim. sähkölaskuja?

niillä on ne taulukot minkä mukaan ne laskee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkälaiset tulot saa olla, jotta voi hakea rahaa? Meillä mies työtön, saa kuitenkin liiton rahoja. Itse kotihoidontuella. Elellään näillä justjajust, mutta on tuo sossussa käyminenkin käynyt mielessä. Irtoaako sieltä yleisesti ottaen helposti vaikka ruokarahaa tai maksavatko he esim. sähkölaskuja?

He tekevät laskeman ja katsovat oletteko oikeutettuja toimeentulotukeen.

 
Se, miten paljon myönnetään toimeentulotukea vauvan tarvikkeisiin, riippuu kunnasta. Joissakin paikoissa on hyvin tarkasti säädellyt summat esim. siitä, paljonko voidaan maksimissaan myöntää vauvan vaunujen hankintaan. Minä olen kyllä - siis silloin kun perusteet on täyttyneet - niin myöntänyt tukea siten, että perhe on saanut tarvittavat tarvikkeet, myös vaatteita ja sitten on usein sovittu, että jatkossakin tarpeen mukaan harkinnalla (tämä on se virallinen termi) myönnetään lisää tukea. Kyllähän se vauva jatkossakin kasvaa...
 
Ja piti myös lisätä, että sosiaalityöntekijällä on myös oikeus harkita myöntämistä silloinkin, kun varsinainen toimeentulotukilaskelma näyttää "plussaa" eli että perheellä ei ole laskennallista oikeutta toimeentulotukeen. Harkinnalla ja hyvät perustelut kirjoittamalla päätökseen voi hyvin myöntää tukea. Aina pitäisi mielestäni katsoa perheen kokonaistilannetta eikä tuijottaa siihen koneen osoittamaan summaan, että näyttääkö plussaa vai miinusta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:
Minä odotin esikoistani..Asuin yksin ja tein toisen ihmisen 40% työaikaa..En saanut mitään ja kemissä asuin silloin :( Lainaa tarjosivat.. :whistle:

aika kurja tilanne:( Ihan reilua ei tuo rahan jakaminen kyllä ole!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:
Minä odotin esikoistani..Asuin yksin ja tein toisen ihmisen 40% työaikaa..En saanut mitään ja kemissä asuin silloin :( Lainaa tarjosivat.. :whistle:

aika kurja tilanne:( Ihan reilua ei tuo rahan jakaminen kyllä ole!

Juu oli silloin, onneksi pärjättiin..ajattelin vaan että mitäs me tavaroista, ollaan me onnellisia muutenki.. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja silloin joskus:
Kaveri sai 60e turvakaukaloon(käytetty),300e vaunuihin ja pinnasänkyyn 70e.
Me olisimme saaneet rahaa vaunuihin,mutta emme ottaneet rahaa vastaan.

Pinnasänkyyn 70? kun uusia saa jo 50?:lla :o

Ja vaunujakin saa uutena tuolla 300e:lla..

Ja pääasiassa kun noikin tavarat pitäisi ostaa käytettynä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja silloin joskus:
Kaveri sai 60e turvakaukaloon(käytetty),300e vaunuihin ja pinnasänkyyn 70e.
Me olisimme saaneet rahaa vaunuihin,mutta emme ottaneet rahaa vastaan.

Pinnasänkyyn 70? kun uusia saa jo 50?:lla :o

Ja vaunujakin saa uutena tuolla 300e:lla..

Halvimman uuden pinnasängyn ostivat minkä löysivät.Ja vaunut olivat uudet
 
Alkuperäinen kirjoittaja silloin joskus:
Kaveri sai 60e turvakaukaloon(käytetty),300e vaunuihin ja pinnasänkyyn 70e.
Me olisimme saaneet rahaa vaunuihin,mutta emme ottaneet rahaa vastaan.

Miks haitte jos rahat eivät kelvanneet?
Tosi outoa..
 
helsingissä asun ja sain sossun kautta uuden pinnasängyn ja yhdistelmärattaat eikä tarvinnut edes palauttaa niitä takasin rattaat olivat kaiken lisäksi viellä hienot.
 

Yhteistyössä