Kuinka moni pettynyt lapsen kummin toimintaan jouluna?

  • Viestiketjun aloittaja avaa jo sontikan
  • Ensimmäinen viesti
avaa jo sontikan
Ei edes korttia tai soittoa tullut. Harmittaa se, miten ihminen muuttuu... me pidämme yhteyttä, mutta se saa loppua...ymmärrä, että ihmisillä on muutakin elämää, mutta miksi unohtaa?
 
"a p"
[QUOTE="vieras";25305616]niin siis lahjuksia ja rahaa odotit,luin rivien välistä.[/QUOTE]

Arvasin, että joku pöllö kääntää asian noin... puhu vaan omasta mieliteostasi...
 
Molempien lapsien kohdalla olisi 1-2 kummia saaneet jäädä valitsematta. Ei missään nimessä lahjojen takia, mutta muuten olisi kiva jos vähän kiinnostusta löytyisi. Surullisinta (ja vittumaisinta!) tässä on se, että nämä 3 kummia ovat itse ennen lasten syntymää PYYTÄNEET päästä kummeiksi ja maalanneet meille ihanat kuvat siitä miten he ovat aikuisystäviä lapsillemme.
Onneksi lapsillamme on kyllä paljon rakkaita ihmisiä ympärillä, harmi vain että kummin titteli jäi monelta sen ansainneelta väliin kun ei nähty metsää puilta :(
 
Tyttären kummit ovat eronneet. Kummaltakin tuli kyllä kortti, mutta ei sitten muuta. Olen kyllä pettynyt. Kyllä pientä muistamista odotin, lahjaa lapselle. Synttäreinä ovta sentään jotain pientä muistaneet, mutta nyt tämä oli ensimmäinen joulu ettei mitään. Onneksi tyttö sai muuten lahjoja, ei itse varmaan huomannut koko asiaa.
Vaikea tilanne tämmöinen. Kuinka paljon se on itsestä kiinni? Pitääkö minun soitella ja yrittää pitää yhteyksiä? Näillä on kummallakin uudet perheet ja kuviot, muistutammeko me sitten liikaa siitä kaikesta menneestä, josta ovat eronneet? Onko se sitten lapsen vika? Pitäisikö nämä ihmiset vain unohtaa? Tai odotella, että he pitäisivät yhteyttä? Ja miten selittää tämä kaikki lapselle? Varsinkin kun sisarusten kummit ovat edes jonkinmoisissa yhteyksissä ja heiltä saavat lahjankin ja muutenkin muistamista...
 
[QUOTE="vieras";25305639]kummin tehtävät ei ole lahjoa ja rahan syytäminen lapseen vaan kaikkea muuta.
Äläkää ees oottako moista.[/QUOTE]

Mutta kun ei ole mitään muuta(kaan)!! MIkä se tehtävä sitten on...?? Tai siis tiedän kyllä, mutta kun ei edes joulukorttia viitsi tai ehkä juuri sen, niin onko se sitten kummin tehtävä??
 
kummitukset
Meillä on useampi lapsi ja kummeja löytyy monenlaisia. Vanhuksia, nuoria, kaukaisia sukulaisia ja läheisiä naapureita. Kummit muistavat miten muistavat. Nuoret alle parikymppiset huikkaavat heit lennossa, vanhemmat kahvittelevat ja kyselevät ja ihastelevat. Naapurit ottavat yökylään ja kaukaiset suunnittelevat kesälomareissut poikkemalla meillä. Kukin tyylillään. Joskus lapset kyselevät kummiensa perään, varsinkin jos toisella sattuu olemaan aktiivisemmat. Emme tee numeroa. Paljolti pelissä on myös oma aktiivisuus... Itseläni on 8 kummilasta ja olen kuulunut jokaiseen kategoriaan. On kuitenkin kiva tietää sydämessä, että jossain on se oma kummilapsi <3
 
"ounou"
[QUOTE="öö";25305651]Mutta eihän toi ole kummin tehtävä!! Kummin tehtävä on kasvattaa kummilastaan hengellisessä elämässä. Valitsitteko kummin mihin tarkotukseen varten?[/QUOTE]

pöllö, etkö ymmärä pointtia?
 
"vieras"
Nuoremman lapsen kummeista yksi toi vain lapsille yhteisen joulukortin ja senkin jätti postilaatikkoon, kuitenkin on lähisukulaisesta kyse ja vielä eka joulu lapsen kummina. Kummi kuitenkin viettää joulua ja tykkää omien sanojensa mukaan saada ja hankkia joululahjoja, mutta ei näköjään kummilapselle voinut mitään hankkia mitään pientä tai olisi nyt edes tullut käymään, kun kotona ollaan suurimmaksi osaksi oltu.
Isomman lapsen kummeista myös yksi jätti joulun kokonaan huomiotta, tosin kyseessä mies, joka ei käsittääkseni joulusta nyt niin piittaa.
Minä itse olin hankkinut kaikille kummeille myös pienet lahjat, mutta nuo kaksi lahjaa nököttää vieläkin tuolla kaapissa ja taitaa sinne jäädäkin, annan se sitten joskus jollekin muulle, onneksi eivät ole mitenkään pilalle meneviä tai sitten otan ne omaan käyttöön.
 
Kyllä odotan että kummi muistaa kortilla synttäreinä ja jouluna. Johan on kumma jos ei viitti edes tuota tehdä. Kummilapsi on erityinen ihminen kummin elämässä, näin ainakin pitäisi olla. Jos mulla on joku erityinen ihminen niin totta kai vähintään ostan kortin syntymäpäivänä tai jouluna. Tällainen muistamattomuus on outoa. Kun lapsi kasvaa niin kummi voi olla enemmän mukana elämässä sellaisena kasvattajan tukena kuin mitä kummin virallinen tehtävä kai on.
 
"öö"
[QUOTE="ounou";25305660]pöllö, etkö ymmärä pointtia?[/QUOTE]

En ymmärrä, koska en ymmärrä koko kummiutta. Mutta näin siinä käy, kun poiketaan alkuperäisestä ajatuksesta
 
"vieras"
4 kummia lapsella 2 muisti lahjalla 1 ei edes kortilla tai tekstiviestillä.1 muuten vaan hävinnyt meidän elämästä.Miksi ihmisten pitää suostua kummiksi jos ei oikeasti tunnu siltä.Odottaisin vaan yhteyden pitoa.
 
"öö"
Kyllä odotan että kummi muistaa kortilla synttäreinä ja jouluna. Johan on kumma jos ei viitti edes tuota tehdä. Kummilapsi on erityinen ihminen kummin elämässä, näin ainakin pitäisi olla. Jos mulla on joku erityinen ihminen niin totta kai vähintään ostan kortin syntymäpäivänä tai jouluna. Tällainen muistamattomuus on outoa. Kun lapsi kasvaa niin kummi voi olla enemmän mukana elämässä sellaisena kasvattajan tukena kuin mitä kummin virallinen tehtävä kai on.
Kai on? Eli otatte kummeja, edes tietämättä sen tehtävää?
 
[QUOTE="vieras";25305639]kummin tehtävät ei ole lahjoa ja rahan syytäminen lapseen vaan kaikkea muuta.
Äläkää ees oottako moista.[/QUOTE]

Kyllä odotan että muistavat lasta syntymäpäivänä tai jouluna. Miten näin pienestä asiasta voi edes kasvaa mikään vaiva?!
 
"a p"
Kyllä odotan että kummi muistaa kortilla synttäreinä ja jouluna. Johan on kumma jos ei viitti edes tuota tehdä. Kummilapsi on erityinen ihminen kummin elämässä, näin ainakin pitäisi olla. Jos mulla on joku erityinen ihminen niin totta kai vähintään ostan kortin syntymäpäivänä tai jouluna. Tällainen muistamattomuus on outoa. Kun lapsi kasvaa niin kummi voi olla enemmän mukana elämässä sellaisena kasvattajan tukena kuin mitä kummin virallinen tehtävä kai on.
samat ajatukset...
 
[QUOTE="öö";25305669]En ymmärrä, koska en ymmärrä koko kummiutta. Mutta näin siinä käy, kun poiketaan alkuperäisestä ajatuksesta[/QUOTE]

Alkuperäinen ajatus on, että kummi vastaa lapsen hengellisestä kasvatuksesta, maallisemmin olisi kai "lisäaikuinen" lapsen elämässä. Mutta jos siis kummi ei edes joulukorttia lähetä, niin kuinka hän voi olla osallisena lapsen elämässä!!?? Sitä tässä ihmetellään...
 

Yhteistyössä