Kuinka moni kuorii miehellensä perunat?

• Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti
juuen
[QUOTE="vieras";22119936]Ai että mies on vauva, jos ei "osaa" kuoria perunoita itse? Onkos naiset sitten kädettömiä vai jälkeenjääneitä, jos mies avaa heille oven?[/QUOTE]

:D Mun mielestäni sellainen nainen on aika kädetön ja jälkeenjäänyt, joka (jos ei fyysistä estettä ole) kieltäytyy kävelemästä eteenpäin, jos mies ei avaa hänelle ovea. Toki oven avaaminen on kohteliasta, mutta yhtä lailla minä avaan miehelleni oven, jos hänellä on vaikka kasseja molemmat kädet täynnä tai työntää lasta rattaissa. Perunoiden kuorimiseen ym. kumpikin kykenee aivan yhtä hyvin, toki tilanne olisi toinen, jos jommallakummalla olisi jokin este, vaikka kipsi kädessä (ja syötäisiin ilman kuoria), silloin varmaan toinen kuorisi.

"täti"
Siis kuorineen keitetyt ja sitten kuorii lautaselle valmiiksi?

Kaverin mies kertoi että ei syö jos vaimo ei kuori. Olin ihan että WTF! Noloa sanoa ääneen tuollaista.
Onko muita joilla mies on yksi lapsi lisää?
Tuo on kai joku heidän keskinäinen vitsi, jota ei tarvii ulkopuolisen ymmärtääkään.
Ei kai aikuisen ihmisen niitä perunoita oo pakko syödä?!

...
Kuinka yleistä on keittää perunat kuorineen? Viimeksi törmäsin niihin ala-asteen ruokailussa ja muistan miten mahdotonta ja ällöttävää niitä oli kuoria.
Ällöttävästä mulle tulee mieleen lähinnä ilman kuoria keitetyt perunat! :D Pinta menee sellaiseksi nahkeaksi. Muusiperunat meillä keitetään valmiiksi kuorittuina, niiden kohdalla se on kätevämpää.

Tosin eipä meillä perunoita juuri syödäkään, ja kun syödään, niin yleensä syön ihan kuorineen, että olis edes jotain ravintoarvoa niilläkin möykyillä.

mlps
[QUOTE="vieras";22119936]Ai että mies on vauva, jos ei "osaa" kuoria perunoita itse? Onkos naiset sitten kädettömiä vai jälkeenjääneitä, jos mies avaa heille oven?[/QUOTE]

Armeijassa vissiin ei sitten ollu kuoripottuja. Yksin elävä nainen jää taivasalle, kun ei kotinsa ovea auki saa. En kyllä tasan kuori pottuja ukolleni. Kyllä jokaisen terveen ja normaalin aikuisen on semmosesta hommasta selvittävä itte, pitääks pottujen kuorimisen lisäks miehen lihapullatkin palastella valmiiksi ? Minä en ymmärrä ittensa passuuttamista. Ei täällä puolin ja toisin olla palvelijoiksi synnytty tai ei ainakaan yksipuolisesti naiset miestä palvelemaan. Poikien äidit pliis kasvattakaa pojistanne omatoimisia ja kotitöihin osallistuvia miehen alkuja. Sitten saatte meiltä miniöitä.

Herra Majuri
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;22122693:
"ei jaksa kuoria" "syö kuorineen". seuraava sukupolvi sitten ei viitti edes keittää niitä ja seuraava ei edes pese..
Seuraavat sukupolvet on niin pilalle passattuja velttoilijoita, ettei ne kykene edes kasvattamaan perunoita

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;22122693:
"ei jaksa kuoria" "syö kuorineen". seuraava sukupolvi sitten ei viitti edes keittää niitä ja seuraava ei edes pese..
Näinhän se varmaan menee... Kul mä uudet perunat syön kuorineen, muuten kyllä kuorin. Sen verta pitäs jaksaa.

"Lilli"
[QUOTE="Mamma italiana";22120448]no jos meillà sattuisi olemaan keitettyjà perunoita, kuorin kyllà. meillàpàin olisi outoa tarjoilla perunat kuorimatta. joo voi kuulostaa oudolta mutta nàin on. perunalla on silti hieman erilainen rooli tààllà kuin suomessa, se on lisuke siinà missà pavut,, herneet, kesàkurpitsa, porkkana, paprika.... muiltàs teistà tuintuisi jos nuo muut keitettàisiin sellaisenaan mitààn "puhdistamatta" ja nakattaisiin lautaselle?
noh, en koe perunoiden kuorimista muille mitenkààn alistavana :)[/QUOTE]

No mitenkä se teidän tapa syödä perunaa eroaa käytännössä meidän tavasta? Siis en käsitä miten herneet, kesäkurpitsa, porkkana tms. eroaa perunasta lisukkeena?

"rep"
Itse syön kuorineen, mutta ei se mitään viitteliäisyyttä ole. miksi perunat pitäisi kuoria? kuorissahan on kaikki tärkeimmät aineet. Nehän kuoritaan vain siksi ettei suurin osa ihmisistä halua syödä niitä kun ne on karkeampia kuin itse peruna. Minulla ei ole niin sihtikurkku.

[QUOTE="rep";22122755]Itse syön kuorineen, mutta ei se mitään viitteliäisyyttä ole. miksi perunat pitäisi kuoria? kuorissahan on kaikki tärkeimmät aineet. Nehän kuoritaan vain siksi ettei suurin osa ihmisistä halua syödä niitä kun ne on karkeampia kuin itse peruna. Minulla ei ole niin sihtikurkku.[/QUOTE]

Nii, kyllähän ne perunat tietty pestään. En minä niitä ainakaan ilman pesua kattilaan lykkää... Mikäänhän ei estä syömästä kuorineen. On sitä joskus teininä tullu syötyä ilman kuorimista, mutta se johtu ihan laiskuudesta :D

"vieras"
mun äiti kuorii isälle perunat aina,kun ei kuulemma kestä katella isän sotkemista :D mä olin kanssa kun tää paljastu että wtf.ja naljailen aina että voi ku se iskä on niin pieni vielä että ei osaa kuoria perunoita.mutta meidän perheessä kyllä kuorii jokainen ihan itse pottunsa.

Mies onneksi osaa kuoria sekä omat että lasten perunat, joskus jopa minullekin. Senkin ihmeen olen meillä kotona nähnyt että perunat aikuinen mies söi kuorineen kun niitä ei kukaan valmiiksi ollut kuorinut... enkä edes tuntenut huonoa omaatuntoa, herra ollos hyvä vaan.

En ikimaailmassa suostuisi (lukuunottamatta vaikkapa sellainen tilanne, että miehelle tulisi esimerkiksi jokin sairaus, joka haittaisi perunoitten pitämistä kädessä kuorittavana).

Katson olevani vastuussa siitä, että lapset syövät. Sensijaan en katso olevani vastuussa miehen syömisistä. Jos mies sanoo, ettei syö, annan hänen paastota sen ajan minkä haluaa.

yöks
Tosi harvoin syödään meillä perunaa, ja silloin ei todellakaan keitetä niitä kuorineen, paitsi ne varhaisperunat, joita ei tarvii kuoria ollenkaan. Jos mä erehtyisin keittämään kuoriperunoita, mies lähtis varmaan naapuriin hampurilaiselle. Ja samoin tekisin itse, jos mies höynähtäis noin pahasti.

Alkuperäinen kirjoittaja yöks;22122985:
Tosi harvoin syödään meillä perunaa, ja silloin ei todellakaan keitetä niitä kuorineen, paitsi ne varhaisperunat, joita ei tarvii kuoria ollenkaan. Jos mä erehtyisin keittämään kuoriperunoita, mies lähtis varmaan naapuriin hampurilaiselle. Ja samoin tekisin itse, jos mies höynähtäis noin pahasti.
Olihan tää vitsi? :( Tai edes porvoosta?

Todella pahoin luonnosta vieraantunut ihminen täytyy olla, jos ei kuorineen keitettyjä perunoita osaa syödä.

Mitä sitten jos joskus edes kuoris? Nykyään suomessa ukot kokkaa ja naiset viilaa kynsiänsä.
Ja ei, en kuori edes joskus. Ja kyllä, ukko kokkaa.

Mulla ei tosin juurikaan ole kynsiä viilattavaksi, ne katkeilee töitä tehdessä. Ukko sen sijaan hoitaa kotona lapsia ja keittelee perunoita, kun mä painan niska limassa duunia, että voidaan ostaa mm. perunoita.

Pitäisköhän ruveta vaatimaan, että tuo mammalomalainen kuorii ne perunat mulle valmiiksi työpäivän jälkeen? Tähän asti en ole tajunnut vaatia...

Yhteistyössä