Kuinka moni kuorii miehellensä perunat?

• Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti
v
Siis kuorineen keitetyt ja sitten kuorii lautaselle valmiiksi?

Kaverin mies kertoi että ei syö jos vaimo ei kuori. Olin ihan että WTF! Noloa sanoa ääneen tuollaista.
Onko muita joilla mies on yksi lapsi lisää?

toki kuorin
Jos mies tekee raskasta työtä ja on väsynyt töiden jälkeen, pitää hänelle perunat kuoria. Kun itse olen vain kotona, on se minun velvollisuuteni. Samoin muistan pestä lapset ja pukea heidät sievästi ennen isän töistä tuloa, jotta he olisivat ilo silmälle. Oman tukkanikin laitan ja meikkaan vähän. Näin toimii kunnon vaimo.

xx
Asiasta kolmanteen: mikä uhkaus tuo tuommoinen on, että en syö, jos et kuori...! Kai aikuinen ihminen saa syömättä olla, jos itse haluaa.

Vai syökö tämä prinssi rohkea sitten mahansa täyteen ruoka-aikojen ulkopuolella? Ja mitä pahaa siinäkään on, jos muulle perheelle jää ruokaa?

aloittaja
Mutta siis kuinka monen mies ilkeää huudella kaikille että vaimo kuorii perunat, minusta tuollaisista asioista pitäisi olla hyvin hiljaa koska onhan tuo äärettömän noloa. Varsinkin kun tuo kaverin mies makaa päivät eväänsä liikauttamatta ja vaimo tekee kaiken. Mies vielä ilkeää huudella miten kämppä on paskainen ja että eihän voi asua tällaisessa sikolätissä.

Kuorin silloin, kun mies ei ehdi jostain syystä pöydän ääreen kanssamme. Teen silloin lautasen hänelle valmiiksi, jonka vain lämmittää. Muuten kuorii kyllä itse ja jos sanoisi, että ei syö, mikäli en kuori perunoita, niin sitten olisi syömättä.

tavallaan :)
Mies syö kuorineen, ja yleensä minäkin, mutta joskus kun itselleni oikein vanhat ja paksukuoriset kuorin, mies haluaa kuoret vitamiineineen itselleen. Eli tavallaan kuorin silloin myös miehelle, mutta syötän sille kuoret ja vedän perunat ite.

[QUOTE="Jepulis";22119475]Tää oli vitsi, olihan??[/QUOTE]

No ei ole. Mä kuorin perunat ennen keittämistä ja paloittelen ne vielä moneksi osaksi, että ne kypsyy nopeasti eikä tarvi tuntia odotella kun iso peruna kypsyy ja jää silti raa'aksi keskeltä.

"vieras"
[QUOTE="viki";22119467]Höhöö! FYI: Ne on paljon nopeampi kuoria keitettynä kuin raakana.[/QUOTE]

Minä kuorin sitten ilmeisesti jotenkin väärin, kun minusta raakana kuoriminen on paljon helpompaa ja nopeampaa. Raakana peruna ei ole kuuma, eikä halkea pieniksi paloiksi kesken kuorimisen.

"vieras"
Kuinka yleistä on keittää perunat kuorineen? Viimeksi törmäsin niihin ala-asteen ruokailussa ja muistan miten mahdotonta ja ällöttävää niitä oli kuoria.
Meillä kuoritaan ennen keittämistä vaan jos on joku "juhlaruokailu", esim. jouluateria :) Kuorineen keitetty peruna on terveellisempi, näin ainakin mulle on aina opetettu. Oliko niitä terveellisiä juttuja eniten kuoressa vai heti kuoren alla, eikä niitä jää niin paljon perunaan jos kuoren ottaa jo ennen keittämistä pois. Olipas tieteellinen selitys :D Ja voin olla väärässäkin, mutta olen uskonut kun näin on pienestä asti opetettu :D

"vieras"
mä kuorin joskus mut tosiaankin vaan JOSKUS esim sillo kun on tosi väsyny työpäivän jälkeen tai nyt kun kvi pieni kämmi kädelle ja se on kipeeä.Perunat meillä keitetän aina kuorineen kun niissähän ne vitamiinit on(juhlissa isommalle porukalle keittäessä kuoritaan tietty valiiks jo keittäessä).

Yhteistyössä