Täh. Ai että jos joku ei tykkää siitä mistä sinä, niin sitten on luonnosta vieraantunut ja avuton... jep jep. Ihana tää palsta. Me kun ei vaan kumpikaan todellakaan tykätä perunan mausta ylipäätään. Syödään siis lähinnä riisiä ja pastaa. Ja kuumien perunoiden kuorimisesta ei tykätä senkään vertaa. Siksi kuoritaan ne vähät perunat mieluummin ennen keittämistä, ja yleensä tehdään niistä vielä muussia.Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;22123013:Olihan tää vitsi? Tai edes porvoosta?
Todella pahoin luonnosta vieraantunut ihminen täytyy olla, jos ei kuorineen keitettyjä perunoita osaa syödä.
Saahan niitä olla mieltymyksiä, mutta melkoinen kammo miehelläsi kuoriperunoita kohtaan, jos hän sellaisten keittämisestä naapuriin hampurilaiselle lähtisi. :xmas:Alkuperäinen kirjoittaja yöks;22123057:Täh. Ai että jos joku ei tykkää siitä mistä sinä, niin sitten on luonnosta vieraantunut ja avuton... jep jep. Ihana tää palsta. Me kun ei vaan kumpikaan todellakaan tykätä perunan mausta ylipäätään. Syödään siis lähinnä riisiä ja pastaa. Ja kuumien perunoiden kuorimisesta ei tykätä senkään vertaa. Siksi kuoritaan ne vähät perunat mieluummin ennen keittämistä, ja yleensä tehdään niistä vielä muussia.
Tai sitten me vaan tunnetaan toisemme sen verran hyvin, että voitais todeta toisen lopullisesti seonneen, jos kuoriperunoita laittais tarjolle. Ehkäpä sinne hampurilaiselle tulis otettua mukaan myös lapset, että puoliso sais selvitellä ajatuksiaan rauhassa. Tai jos se siitä äkkiä tokenisi, lähdettäis kaikki yhdessä...Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;22123122:Saahan niitä olla mieltymyksiä, mutta melkoinen kammo miehelläsi kuoriperunoita kohtaan, jos hän sellaisten keittämisestä naapuriin hampurilaiselle lähtisi. :xmas:
Ok. Pitää vaan toivoa, ettei tunneta palstan ulkopuolella..Alkuperäinen kirjoittaja yöks;22123158:Tai sitten me vaan tunnetaan toisemme sen verran hyvin, että voitais todeta toisen lopullisesti seonneen, jos kuoriperunoita laittais tarjolle.
Meillä ainakin tyttö haluaa kuoriperunoita mieluummin kun esim. muussia. Vaikka ei itse niitä vielä osaakaan kuoria.Kuinka yleistä on keittää perunat kuorineen? Viimeksi törmäsin niihin ala-asteen ruokailussa ja muistan miten mahdotonta ja ällöttävää niitä oli kuoria.
Älä huoli, kyllä me osaamme käyttäytyä. Kylässä syödään sitä, mitä tarjolla on. Ja kiitetään kauniisti päälle, vaikkei oikein tykättäiskään. Lapset myös.Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;22123200:Ok. Pitää vaan toivoa, ettei tunneta palstan ulkopuolella..
Mä oon niin pimee, että voisin ihan hyvin laittaa kuorineen keitettyjä perunoita vaikka vieraillekin tarjolle, ja vieraat joutuisivat sitten omatoimisesti miettimään millä tavoin kieltäytyä tarjolla olevista kamalista ruuista...
Jos joku tarjoaisi mulle ruoan kanssa kuoriperunoita niin luultavasti vaan jättäisin ne perunat ottamatta ja laittaisin vaan lautaselle sitä jotain muuta mitä perunoiden kanssa on tarjolla. Ne kuoriperunat on vaan niin limasia etten pysty syömään.Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;22123200:Ok. Pitää vaan toivoa, ettei tunneta palstan ulkopuolella..
Mä oon niin pimee, että voisin ihan hyvin laittaa kuorineen keitettyjä perunoita vaikka vieraillekin tarjolle, ja vieraat joutuisivat sitten omatoimisesti miettimään millä tavoin kieltäytyä tarjolla olevista kamalista ruuista...
Mutta ette tule samaan paikkaan enää toista kertaa? :xmas:Alkuperäinen kirjoittaja yöks;22123234:Älä huoli, kyllä me osaamme käyttäytyä. Kylässä syödään sitä, mitä tarjolla on. Ja kiitetään kauniisti päälle, vaikkei oikein tykättäiskään. Lapset myös.
No enpä ole itse keitellyt kuoriperunoita, niihin on tullut törmättyä vain koulussa (jonka ruoan kehutaan olevan niin laadukasta!?! ) ja muutaman ihmisen luona ja aina ovat olleet inhottavia ja limaisia niin ettei niitä tee enää ikinä mieli syödä.Alkuperäinen kirjoittaja päätön;22123297:mä en ole vielä limasia pottuja nähny. kannattais katella että mitä lajiketta keittelee..
kun ne kaikki ei ihan sovellu ko, käyttöön.
Mun perunat eivät ole vielä koskaan hajonneet veteen ilman kuoria keitettäessä. Kannattaa varmaan valita se oikea lajike.Perunat hajoaa veteen, jos ne keittää ilman kuoria. Se ei tietty haittaa, jos tekee muussia.
Lajikkeesta ja keittoajastahan se riippuu, hajoaako potut keitettäessä vai ei.Perunat hajoaa veteen, jos ne keittää ilman kuoria. Se ei tietty haittaa, jos tekee muussia.