Kuinka monet pesee kätensä aina kotiin tullessaan?

  • Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
Kyllä tietty pestään! Kaupat, linja-autot ym ovat täys pöpöjä. Kun kotio tulee, pestessä lähtee AINA ruskeat vesitipat saippuoidessa! Miten kukaan voi sellaisilla pskakäsillä jatkaa eloa kotona? Kuuluu MUN mielestä yleissisistykseen pestä kädet kun kotio tai kylään tulee jos on tullut bussilla, kaupan kautta jne.
Ja mun kotona mua ei laitettu lapsena peseen käsiä kotiin tullessa. Kun tuol joku kysy et miten lapsuudessanne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja h:
No todellakin pestään !! Siis näinkin moni ei pese, outoo !! Meillä 3 ja 5-vuotiaat menee käskemättä pesemään kädet, kun ovat riisuneet ulkovaatteet.
Samaa ihmettelen :eek: . Meillä kans 6v kipittää pyytämättä peseen aina kun tulee jostain. Jos kaverit tulee sen mukana se komentaa neki peseen :D :LOL: :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Kyllä meillä aina pestään kädet kun tullaan kotiin töistä, tarhasta, pihalta yms... Ruokakaupassa käynnin jälkeen varsinkin, tai missä vaan kaupassa, kun on koskettu johonkin mihin noin sata muutakin ihmistä on koskenut... Mutta ei meillä kyllä sitten kotona käsiä jatkuvasti pestä, ennen ruokailua ja vessassa käynnin jälkeen, ei muuten...=)
Peesi tälle.

 
h
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Alkuperäinen kirjoittaja h:
No todellakin pestään !! Siis näinkin moni ei pese, outoo !! Meillä 3 ja 5-vuotiaat menee käskemättä pesemään kädet, kun ovat riisuneet ulkovaatteet.
Samaa ihmettelen :eek: . Meillä kans 6v kipittää pyytämättä peseen aina kun tulee jostain. Jos kaverit tulee sen mukana se komentaa neki peseen :D :LOL: :D
Heh, joo sama meillä.

Eikä toi käsienpesu mun mielestä ihmeemmin liity siihen, onko ollut tapana lapsuudenkodissa vai nou. Sanoohan nyt maalaisjärkikin, että kädet pestään, kun ulkoa tullaan...eikö.
 
Sagwa harmaana
Jokainen pesee meillä kädet tullessaan kotiin. Olen matkalla kuitenkin roplannut autonovea, ehkä käynyt kaupassa klähmimässä kauppakärryn aisaa yms. Lasten ollessa 2- ja 4-vuotiaita huomasin, ettei heitä tarvitse enää pyytää käsienpesuun. He menevät automaattisesti pesemään kätensä kun tulevat kotiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
mitenkäs te käsienpesijät suhtaudutte, jos ja kun teillä lappaa vieraita, jotka ei pese käsiään? :D
Etenkin lasten vauva-aikoina sanoin jo vieraiden tullessa eteiseen, että "siinä lavuaarin reunalla on se käsidesi, jota voi laittaa vielä käsien pesun päälle". Että ei jäänyt epäselväksi =)

 
vieras
Meillä kaikki pesee kädet automaattisesti kotiin tullessa. Siksi varmaan meillä ei niin hirveästi olla sairasteltu, vaikka muuten ei välttämättä siihen puhtauteen kiinnitetä huomiota.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
mitenkäs te käsienpesijät suhtaudutte, jos ja kun teillä lappaa vieraita, jotka ei pese käsiään? :D
Meillä ei lapa sellaista porukkaa. Lähes kaikki menevät automaattisesti ensimmäisenä käsien pesulle.
Appiukko on ainoa joka sen meinaa unohtaa, mutta sille kyllä huomautetaan asiasta ihan reilusti. Eikä tuo pahakseen pistä.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
mitenkäs te käsienpesijät suhtaudutte, jos ja kun teillä lappaa vieraita, jotka ei pese käsiään? :D
Meillä ei lapa sellaista porukkaa. Lähes kaikki menevät automaattisesti ensimmäisenä käsien pesulle.
Appiukko on ainoa joka sen meinaa unohtaa, mutta sille kyllä huomautetaan asiasta ihan reilusti. Eikä tuo pahakseen pistä.
meillä lappaa :|
vanhemmille esim kehtaan sanoa, mutten kavereille.. kuin ehkä vihjata hienovaraisesti. olen jo aatellut, että oon liian hygieniafriikki, kun tunnun tuttavapiirissäni harrastavan lähes yksin tätä käsienpesua.
 

Yhteistyössä