Kuinka monet pesee kätensä aina kotiin tullessaan?

  • Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
AINA - itsestään selvyys.
Koskaan tiedä mihin kaikkeen bakteeripesään sitä on huomaamattaan koskenut yleisillä paikoilla.


Vaihdan myös kotivaatteet, ei ole kiva istua omalle sohvalle esim housuilla joilla on istunut ratikan penkillä missä on istunut myös pissahousuinen spurgu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nekkunekku:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
mitenkäs te käsienpesijät suhtaudutte, jos ja kun teillä lappaa vieraita, jotka ei pese käsiään? :D
Etenkin lasten vauva-aikoina sanoin jo vieraiden tullessa eteiseen, että "siinä lavuaarin reunalla on se käsidesi, jota voi laittaa vielä käsien pesun päälle". Että ei jäänyt epäselväksi =)
Sikahyvä :LOL: :LOL: :LOL: . Siinä ei voi ämpyillä vastaan et jaah en ois kyl ees pessykkää :LOL: jaa nöyränä menee sit peseen ja deseileen ;)

 
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
AINA - itsestään selvyys.
Koskaan tiedä mihin kaikkeen bakteeripesään sitä on huomaamattaan koskenut yleisillä paikoilla.


Vaihdan myös kotivaatteet, ei ole kiva istua omalle sohvalle esim housuilla joilla on istunut ratikan penkillä missä on istunut myös pissahousuinen spurgu.
Samaa mieltä.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Sikahyvä :LOL: :LOL: :LOL: . Siinä ei voi ämpyillä vastaan et jaah en ois kyl ees pessykkää :LOL: jaa nöyränä menee sit peseen ja deseileen ;)
höh, mä oon sanonu ihan samalla lailla, tai esim "siellä ei ookaan käsipyyhettä, odotas niin haen, että pääset käsipesulle" :) mutta osa tuhauttaa vaan pesseensä kotona kädet, tai katsoo kuin vähäjärkistä, eikä todellakaan edes harkitse käsiensä pesua..

mulla ei oo varmaan tarpeeksi auktoriteettia. :) tai sit mun tutut on vaan juntteja :saint:
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä kaikki pesee kädet automaattisesti kotiin tullessa. Siksi varmaan meillä ei niin hirveästi olla sairasteltu, vaikka muuten ei välttämättä siihen puhtauteen kiinnitetä huomiota.
Meillä ei pestä, ja tuttavapiirissämme ollaan kyllä ne jotka harvemmin sairastaa. Muilla tuntuu olevan mahatautiakin joka vuosi ja pahimmassa tapauksessa monta kertaa, meillä on mahatautia ollut viimeeksi 4 vuotta sitten ja silloinkin vain toisella lapsella. Itsellä ei olekaan ollut kymmeneen vuoteen, eikä miehelläkään.

Että kyllä se sairastamattomuus sitten jostain muusta johtuu. Tokihan kädet pestään aina vessareissun jälkeen, tämähän on selvä. Tai jos ovat selkeästi likaiset. Mutta ei koskaan kotiintullessa.
 
mina
Alkuperäinen kirjoittaja sottapytty:
Meilla ei pesta useinkaan kun tullaan sisaan eika ennen ruokailuakaan. Vessareissun jalkeen aina. Tosi terveita ollaan oltu koko porukka aina
Itse pesen ennen ruokailua ja ruuanlaittoa, sekä wc:ssä käydessä. Ja töissä desinfioin jatkuvasti. En ikinä ole pessyt käsiä automaattisesti ulkoa tullessa, jos ne ei ole olleet näkyvästi likaiset ja ei meidän perheessä olla sairasteltu juuri yhtään. Olisko lapsillekin kehittynyt vastustuskykyä :D

Sitä paitsi esim. lapset varmasti siellä tarhassa laittaa kädet suuhun monta kertaa ennen kotiin tuloa. Mitä se käsien pesu siis auttaa sitten kotiin tultaessa kun ne bakteerit on jo siellä suussa?

Ymmärrän käsien jatkuvan pesun kyllä perheissä, joissa on pieniä vauvoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mina:
Alkuperäinen kirjoittaja sottapytty:
Meilla ei pesta useinkaan kun tullaan sisaan eika ennen ruokailuakaan. Vessareissun jalkeen aina. Tosi terveita ollaan oltu koko porukka aina
Itse pesen ennen ruokailua ja ruuanlaittoa, sekä wc:ssä käydessä. Ja töissä desinfioin jatkuvasti. En ikinä ole pessyt käsiä automaattisesti ulkoa tullessa, jos ne ei ole olleet näkyvästi likaiset ja ei meidän perheessä olla sairasteltu juuri yhtään. Olisko lapsillekin kehittynyt vastustuskykyä :D

Sitä paitsi esim. lapset varmasti siellä tarhassa laittaa kädet suuhun monta kertaa ennen kotiin tuloa. Mitä se käsien pesu siis auttaa sitten kotiin tultaessa kun ne bakteerit on jo siellä suussa?

Ymmärrän käsien jatkuvan pesun kyllä perheissä, joissa on pieniä vauvoja.
Tätä samaa pohdin itsekin ja moniko aikuinenki huomaamattaan pyyhkäisee kasvojaan kämmenselällä vaikka siellä bussissa tms. Ei meillä kyllä vauva aikanakaan JATKUVASTI käsiä pesty :eek: miksi pitäisi?
Mä oon sitä mieltä että mitä enemmän desinfioidaan sitä pahemmin kaikki pöpöt vahvistuu jne. Lapset pesee kätensä ulkoa leikkimästä tullessaan mutta jos sisällä on leikitty tms ni ei ruokailua varten tartte erikseen sitte pestä. Meillä tekee kyllä paha ihottumakin sen että niitä käsiä ei olla hinkkaamassa saippualla koko ajan saati millään desillä.
 

Yhteistyössä