Kuinka monet pesee kätensä aina kotiin tullessaan?

  • Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Villasukka:
Kädet pestään sisään tullessa, myös kun mennään vieraisille. Vaan en kyllä ala käsidesillä leikkimään. Tosi vahvaa ainetta, käsiin iskee aina kamalan kutiava ihottuma 10 min sisään... miten tota voi jotkut sairaanhoitajat käyttää koko ajan? :O
päiväkodeissakin sitä hoitajilla nykyään. Se on siinä se alkoholi jos tappaa bakteerit. Kuivattaa kyllä varmasti herkkiä käsiä.
 
Meillä pestään aina kädet,kun tullaan kotiin, aina vessassa käynnin jälkeen ja aina kun ne ovat näyttävästi likaiset. Käsidesiä käytämme silloin lisäksi, jos jollakin perheenjäsenistä on vatsatauti ja muut haluaisi välttyä siltä...muutoinhan käsidesi kotioloissa on turhaa...
Liikkuessa ravintoloissa / ulkona syömässä kuljetan usein savetteja, vauvan pyllypyyhkeitä tms. mukana, joilla saadaan pyyhkästyä kädet ennen syömistä.
Niin ja meidän lapset 4v ja 6v menevät heti ulkovaatteiden riisumisen jälkeen pesemään kädet ja aina ennen ruokailua. Ei niitä tarvii muistuttaa, tekevät sen automaattisesti :D
 
Johku
Käsidesiä käytetty koko perhe jo parisen vuotta ja luultavasti sen takia sairasteltu aika vähän. Mä pumppaan aina lasten kavereidenkin käsille käsidesiä kun ovat meillä, varsinkin jos syövät meillä.
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä kaikki pesee kädet automaattisesti kotiin tullessa. Siksi varmaan meillä ei niin hirveästi olla sairasteltu, vaikka muuten ei välttämättä siihen puhtauteen kiinnitetä huomiota.
Meillä ei pestä, ja tuttavapiirissämme ollaan kyllä ne jotka harvemmin sairastaa. Muilla tuntuu olevan mahatautiakin joka vuosi ja pahimmassa tapauksessa monta kertaa, meillä on mahatautia ollut viimeeksi 4 vuotta sitten ja silloinkin vain toisella lapsella. Itsellä ei olekaan ollut kymmeneen vuoteen, eikä miehelläkään.

Että kyllä se sairastamattomuus sitten jostain muusta johtuu. Tokihan kädet pestään aina vessareissun jälkeen, tämähän on selvä. Tai jos ovat selkeästi likaiset. Mutta ei koskaan kotiintullessa.

Näin meilläkin. En siis juuri koskaan pese käsiä kotiin tullessa, jos eivät ole likaiset. Eikä pese lapsikaan. Jos olen esim. laittanut linnuille ruokaa, niin silloin tottakai. Ja jos mennään suoraan syömään, niin silloin pestään. Ja lapsen kädet pestään päiväkotiin vietäessä.

Meillä ei sairasteta juuri ikinä, ei kukaan. Vaikka kuljen julkisilla liikennevälineillä ja olen töissä isossa toimistossa ja lapsi on päiväkodissa. Tavataan myös paljon kavereita ja näissä perheissä on tauteja jos jonkinlaisia. Joten ihan heti en todellakaan ole valmis allekirjoittamaan sitä, että jatkuvalla käsienpesulla ehkäistäisiin tarttuvia tauteja...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä kaikki pesee kädet automaattisesti kotiin tullessa. Siksi varmaan meillä ei niin hirveästi olla sairasteltu, vaikka muuten ei välttämättä siihen puhtauteen kiinnitetä huomiota.
Meillä ei pestä, ja tuttavapiirissämme ollaan kyllä ne jotka harvemmin sairastaa. Muilla tuntuu olevan mahatautiakin joka vuosi ja pahimmassa tapauksessa monta kertaa, meillä on mahatautia ollut viimeeksi 4 vuotta sitten ja silloinkin vain toisella lapsella. Itsellä ei olekaan ollut kymmeneen vuoteen, eikä miehelläkään.

Että kyllä se sairastamattomuus sitten jostain muusta johtuu. Tokihan kädet pestään aina vessareissun jälkeen, tämähän on selvä. Tai jos ovat selkeästi likaiset. Mutta ei koskaan kotiintullessa.

Näin meilläkin. En siis juuri koskaan pese käsiä kotiin tullessa, jos eivät ole likaiset. Eikä pese lapsikaan. Jos olen esim. laittanut linnuille ruokaa, niin silloin tottakai. Ja jos mennään suoraan syömään, niin silloin pestään. Ja lapsen kädet pestään päiväkotiin vietäessä.

Meillä ei sairasteta juuri ikinä, ei kukaan. Vaikka kuljen julkisilla liikennevälineillä ja olen töissä isossa toimistossa ja lapsi on päiväkodissa. Tavataan myös paljon kavereita ja näissä perheissä on tauteja jos jonkinlaisia. Joten ihan heti en todellakaan ole valmis allekirjoittamaan sitä, että jatkuvalla käsienpesulla ehkäistäisiin tarttuvia tauteja...
Mää liityn tähän joukkoon :wave:
 
:wave: Joka ikinen kerta pestään kädet kun tullaan jostain ja välillä käytetään myös käsidesiä.Lapsi 3v tietää sen myös ja suuntaakin aina vessaan ekana.En vois kuvitellakaan jättää pesemättä.Mulla on kyllä muutenkin kauhee vatsatautikammo :snotty: Ja kun pitkään olen ollut esim.shoppailemassa tai muuten vaan kaupassa niin tuntuu että käsissä ihan tuntuu lika :snotty:
 
vieras
Ilmanmuuta pesemme kätemme aina kun tulemme kotiin. Luonnollisesti aina ennen ruokailua, ruan laittoa sekä tietysti vessassa käynnin jälkeen.

Erityisesti nyt on jopa tiedoitusvälineissä ollut kehoitus pestä tavallista paremmin kätensä koska kaikki mahdolliset taudit tarttuvat usein juuri käsien välityksellä. Joku infektiolääkäri kehoitti lehdessä että tavallisen pesun lisäksi näinä aikoina olisi hyvä lisäksi viimeistellä pesu käsidesillä.

 
KEK
Minä olen intohimoinen käsienpesijä. Aina kun tulen kotiin kaupasta jne. Mutta en kyllä kaupassakaan tms. julkisissa paikoissa koskaan koske paljain käsin mihinkään kahvoihin, tankoihin vaan aina hanskat kädessä (kesällä pitää vähän soveltaa), eli olen kuin Monk. ;-)
 

Yhteistyössä