Kuinka monen mies osaa keskustella rakentavasti?

vakava sosiaalitapaus

Aktiivinen jäsen
25.07.2009
8 060
0
36
Sanoin miehelle uuden vuoden päivänä, että meidän olisi vähän juteltava. Ei heti jos ei halua, mutta kun on sopiva väli ja mieliala. Hän pyöritteli silmiään ja sanoi, että parempi kun ei puhu, ero tulee vaan. Eilen illalla sanoin uusiksi, että sitten kun sinulle sopii, niin jutellaan. Taas sama vastaus: haluan vaan valittaa tai haukkua häntä.

Tänään oli kolmas yritys, ollaan oltu siis kotona koko ajan eli aikaa on kyllä ollut. Taas tuli ensin sama vastaus, että mä haluan vaan erota tai valittaa, kun kaikki on taas huonosti. Sitten perään näitä "äiti haluaa potkaista iskän pellolle" -juttuja pojalle :kieh: Totesin ettei taida olla sopiva aika vieläkään, että ei sitten puhuta. Annetaan asioiden kasautua ja hoidetaan niin kuin aiemminkin eli huutamalla sitten kun tarpeeksi alkaa kiehumaan. Hetken päästä mies tuli kärttämään, no että kerro sitten mikä taas on huonosti.

Kerroin, että minulla on ollut itsetutkiskelun paikka, koska olo ei ole ollut hyvä. Kerroin, että koen sen johtuvan osaksi siitä, etten saa tarpeeksi huomiota häneltä ja että olen hänelle itsestäänselvyys. Meillä ei halailla, olla kainalossa tai suudella kuin korkeintaan seksin aikana, harvoin silloinkin. Seksikin on vuosia ollut ongelma. Sanoin minulla olevan taas sellainen olo, että olen vain reikä johon hän tyydyttää itsensä. Minun ei ole tehnyt mieli vuosiin, mutta annan hänelle monta kertaa viikossa, koska muuten mies olisi huonolla tuulella koko ajan. Seksi on mekaanista suorittamista, joka ei anna minulle mitään. Tämä yhtälö ei enää toimi, olen alkanut tuntemaan itseni vain välineeksi.

Miehen vastaukset olivat vastakysymyksiä. Mitä minä teen hänen eteensä? Huomionko minä häntä? Kun vastasin että mielestäni huomioin, hän sanoi, että niin hänkin mielestään minua ja minä taas en häntä niin paljon kuin hän haluaisi. Eli ongelma on vain päässäni. Pitää tyytyä siihen mitä on. Seksiin hän marttyyrimaisesti sanoi, että lopetetaan sitten kokonaan.

Tällainen keskustelu tällä kertaa :| Tiedän kyllä, että asioihin palataan vielä, mutta keskustelun tasosta ei osaa sanoa mitään. Pystyttekö te muut puhumaan näistä asioista miehenne kanssa?

Niin tuttua.. niin tuttua... ei meilläkään saa mitään kesustelua aikaiseksi. Sitten jos kysyn että onko vika sitten minun päässäni ja minun käytöksessäni niin mies haukkuu minut marttyyriksi ja jeesukseksi... että näin.

No helposti kyllä mies (kuten itseasiassa minäkin) alkaa puolustuskannalle jos jostain asiasta sanoo. Ensin me "haukutaan" toista, mut kun pahimmat höyryt on päästetty niin sitten pystytään puhumaan ihan asiallisesti.
Olen huomannut ettei mitään keskustelua kannata aloittaa "kun sinä aina..."tai " sinä et koskaan..."

Kyllä meilläkin iskä 26v muuttuu välillä iskä 5v:ksi, mutta kyllä tuon puhumaan saa, kun tositilanne paukahtaa eteen.

Älä hyvä nainen rupea olemaan kenellekään pelkkä reikä...kyllä sunkin pitää saada seksistä nautinto ihan siinä missä mieskin :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja babyboy:
No helposti kyllä mies (kuten itseasiassa minäkin) alkaa puolustuskannalle jos jostain asiasta sanoo. Ensin me "haukutaan" toista, mut kun pahimmat höyryt on päästetty niin sitten pystytään puhumaan ihan asiallisesti.
Olen huomannut ettei mitään keskustelua kannata aloittaa "kun sinä aina..."tai " sinä et koskaan..."

Nämä osaan minäkin jo välttää. Yritän aina lähteä liikkeelle siitä, miltä minusta tuntuu ja mistä ajattelen, että se johtuu.

Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja babyboy:

Nämä osaan minäkin jo välttää. Yritän aina lähteä liikkeelle siitä, miltä minusta tuntuu ja mistä ajattelen, että se johtuu.
Olet fiksusti puhunut. Miehesi ei vain jaksa ymmärtää. Ehkä hänellä on omia ongelmia.. (Joista ei tietenkään puhuta!)

Se on pelkkää syyllistämistä ja menee loppujenlopuksi siihen, että mä olen hiljaa, koska en osaa perustella mielipiteitäni faktatiedolla (siis mulla pitäis olla olla kaueat listat printattua tietoa, faktaa.., mielipiteet eivät kelpaa)

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Kyllä meilläkin iskä 26v muuttuu välillä iskä 5v:ksi, mutta kyllä tuon puhumaan saa, kun tositilanne paukahtaa eteen.

Älä hyvä nainen rupea olemaan kenellekään pelkkä reikä...kyllä sunkin pitää saada seksistä nautinto ihan siinä missä mieskin :hug:

Mun ei tee mieli :ashamed: Se on ihan kamalaa. Meillä on seksielämä ollut jotenkin väärällä raiteella alusta asti enkä saa sitä mitenkään korjattua. Aiemmissa suhteissa olen nauttinut ja ollut aktiivinen, tässä en osaa ja mies on alusta asti ollut niin aktiivinen omien halujensa kanssa, etten ole pysynyt perässä yhtään.

Mun ei tee mieli :ashamed: Se on ihan kamalaa. Meillä on seksielämä ollut jotenkin väärällä raiteella alusta asti enkä saa sitä mitenkään korjattua. Aiemmissa suhteissa olen nauttinut ja ollut aktiivinen, tässä en osaa ja mies on alusta asti ollut niin aktiivinen omien halujensa kanssa, etten ole pysynyt perässä yhtään.

No eikai tuossa tialnteessa teekään mieli. Ei tekis munkaan!

Jos vaikka miehelle kertoisit tuon mitä kerroit nyt täällä ja kysyisit josko hän voisi tulla kanssasi seksiterapeutin juttusille? Meinaan että eihän siitä mitään tule jos loppuelämäsi seksi on tuollaista :o

Meidän isäntä tekee aina niin että kun sanon haluavani puhua, mies pyörittää silmiään ja huokaa "voi ei". Minä tiuskaisen takaisin, ärtyneenä, että mehän puhutaan ja piste. En voi olla menettämättä hermojani kun mies ei ota koskaan mua vakavasti.

Viimeisin keskustelu meni näin:

Minä: "Sä et oo paljoa ottanu mua huomioon viime aikoina, musta tuntuu pahalta kun me ei koskaan halailla tai pusita, etkä sä koskaan ota mua kainaloon".
Mies: "Kyllähän mä halin! Annan sun tulla kainaloonkin jos haluat".
Minä: "Etkä anna! Aina vaan valitat että sun hartioihin koskee ja työnnät mut pois! Arvaa miten pahalta se tuntuu?"
Mies: "No anteeks, heitä mut sit ulos..."
Minä: "KOITA. NYT. HERRAPERKELE. YMMÄRTÄÄ. ETTÄ. MÄ. EN. H-E-I-T-Ä S-U-A U-L-O-S!!! KOSKA SÄ TAJUAT TON?!"
Mies: "No anteeks, mä oon ihan paska jätkä..."
Minä: "Älä alota tota marttyyriasennetta".
Mies: "Enhän mä mikään marttyyri ookaan! Ite sä tässä syyttelet!".

Hermot menee! Mut on se isäntä niin ihana mies, että ei sitä voi kuin rakastaa =)

Ollaan puhuttu nimenomaan tästä seksistä paljon. Mies tietää mitä siitä ajattelen. Hänestä se ei ole hyvä juttu, etten halua. Mutta omat halut ovat sen verran voimakkaat ilmeisesti, ettei mitään muutosta tai taukoa ole saanut aikaiseksi. Olen ehdottanut yhteistä seksiterapiaakin, mutta se on kuulemma hullujen touhua niin kuin kaikki muukin terapia. Ja meidän perheessä se hullu terapioissa juoksija olen minä :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Crystal :
Meidän isäntä tekee aina niin että kun sanon haluavani puhua, mies pyörittää silmiään ja huokaa "voi ei". Minä tiuskaisen takaisin, ärtyneenä, että mehän puhutaan ja piste. En voi olla menettämättä hermojani kun mies ei ota koskaan mua vakavasti.

Viimeisin keskustelu meni näin:

Minä: "Sä et oo paljoa ottanu mua huomioon viime aikoina, musta tuntuu pahalta kun me ei koskaan halailla tai pusita, etkä sä koskaan ota mua kainaloon".
Mies: "Kyllähän mä halin! Annan sun tulla kainaloonkin jos haluat".
Minä: "Etkä anna! Aina vaan valitat että sun hartioihin koskee ja työnnät mut pois! Arvaa miten pahalta se tuntuu?"
Mies: "No anteeks, heitä mut sit ulos..."
Minä: "KOITA. NYT. HERRAPERKELE. YMMÄRTÄÄ. ETTÄ. MÄ. EN. H-E-I-T-Ä S-U-A U-L-O-S!!! KOSKA SÄ TAJUAT TON?!"
Mies: "No anteeks, mä oon ihan paska jätkä..."
Minä: "Älä alota tota marttyyriasennetta".
Mies: "Enhän mä mikään marttyyri ookaan! Ite sä tässä syyttelet!".

Hermot menee! Mut on se isäntä niin ihana mies, että ei sitä voi kuin rakastaa =)

Meillä on hei sama käsikirjoitus :D Kuulostaa niin tutulta :headwall:

meillä on hyvin yksipuolista tuo keskustelu aina,parhaillaan jotain vaa hymähtelee tai ei oo kuulevinaankaan!ja tietty mie sit pultit siitä vedän :D just tämmösist vakavist aiheista tuntuu et ei millään ottais kantaa!on aina hyvinkin turhautunut olo,ihan kuin ei mistään loppujen lopuksi selvyyttä sitte sais ja mitään loppuunkäsiteltyä |O

Ollaan puhuttu nimenomaan tästä seksistä paljon. Mies tietää mitä siitä ajattelen. Hänestä se ei ole hyvä juttu, etten halua. Mutta omat halut ovat sen verran voimakkaat ilmeisesti, ettei mitään muutosta tai taukoa ole saanut aikaiseksi. Olen ehdottanut yhteistä seksiterapiaakin, mutta se on kuulemma hullujen touhua niin kuin kaikki muukin terapia. Ja meidän perheessä se hullu terapioissa juoksija olen minä :snotty:

Mä en kyllä varmaan edes kykenis seksiin, koska tuntisin oloni niin halvaksi ja esineeksi, ettei tosikaan.

Jos tilanne tosiaan on tuo, mitä kirjoitit niin miehesi ei sinua kyllä liiemmin arvosta. Miten joku voi haluta panna jotakuta joka ei ole hommassa mukana? Ehkä tuo nyt vielä menisi josakin yhden illan jutussa, mutta kyseessä on oma, rakas vaimo :o

Mä olen ajatellut tuon seksin niin, että miehellä vaan on tosi kovat halut. En osaa ajatella millaista se on.

Jos miehellä on tosi kovat halut ja sulla olemattomat niin miksi SUN pitää olla se joka antaa, eikä miehen se joka ei saa?

Kiltti saa olla, muttei idiootti :/

Keskustelunne tuntui hyvinkin tutulta. Jossakin vaiheessa käytiin kyllä aika pohjalla koska keskustelua ei saatu koskaan jäsenneltyä järkeväksi. Loppujen lopuks kaikki oli kiinni molempien halusta kunnioittaa toista.

Minusta teet paljon hyvää sillä että annat miehelle joustoa päättää milloin haluaa keskustella, ettet lauo kaikkea heti suuna päänä tunnemyrskyissäsi. Pisteet siitä :) Toisaalta se voi olla just se mikä miestä ahdistaa. En tiedä, mutta meillä se oli osakseen siitä kiinni. Tavassasi siis ei minusta ole mitään väärää, mutta se voi joitakin ahdistaa.

Mä aikanaan toimin siis ihan samoin kun sä ja mies palautti mut maan pinnalle sanomalla että "vois kait sitä joskus aloitta keskustelun jotenkin muutenkin kuin että miltä juuri SINUSTA tuntuu." Omista tunteista kertominen on hyvä asia, ei siinä mitään, mutta joitakin se voi tosiaan ahdistaa.

Tuo seksi nyt on ehkä sellainen asia johon saattaa tarvita ulkopuolista apua, mutta sitäkin on molempien tosissaan tahdottava. Alkuunsa suosittelen aloittamaan selibaatin! :)

Isäntäkin luki aloituksesi, ja kommentoi miehenä niin, että miehesi on tyytyväinen tilanteeseen, ja jos sä haluat jutella asioista, niin se tarkoittaa sitä, että miehesi pitäisi luopua jostakin, eikähän kukaan halua saavutettuja etuja menettää.

Isäntä on siis hyvin kykeneväinen keskustelemaan asiasta kuin asiasta. Joskus jutut menevät vähän "yli", humoristisesti, eli meillä sitä kutsutaan älyttämiseksi. Mutta huomaan sen lopulta, ja palaamme aiheeseen :D

Mä olen ajatellut tuon seksin niin, että miehellä vaan on tosi kovat halut. En osaa ajatella millaista se on.

Jos miehellä on tosi kovat halut ja sulla olemattomat niin miksi SUN pitää olla se joka antaa, eikä miehen se joka ei saa?

Kiltti saa olla, muttei idiootti :/

Mä suostun, koska mies on paremmalla, huomattavasti paremmalla tuulella saatuaan kuin ollessaan ilman. Seksi vaikuttaa muuhunkin elämään.

Mä suostun, koska mies on paremmalla, huomattavasti paremmalla tuulella saatuaan kuin ollessaan ilman. Seksi vaikuttaa muuhunkin elämään.

Kyllähän sitä välillä kannattaakin suostua toisen miellyttämiseksi, mutta että aina olisi niin... :/ Miksi sinulla ei ole seksuaalista halukkuutta, syötkö esim. pillereitä tai onko muu hormonaalinen ehkäisy käytössä? Itse nimittäin huolestuisin, jos mua ei koskaan haluttaisi.

Näytähän miehellesi tämä linkki: http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/2009122210826632_lz.shtml

Alkuperäinen kirjoittaja adora:
Keskustelunne tuntui hyvinkin tutulta. Jossakin vaiheessa käytiin kyllä aika pohjalla koska keskustelua ei saatu koskaan jäsenneltyä järkeväksi. Loppujen lopuks kaikki oli kiinni molempien halusta kunnioittaa toista.

Minusta teet paljon hyvää sillä että annat miehelle joustoa päättää milloin haluaa keskustella, ettet lauo kaikkea heti suuna päänä tunnemyrskyissäsi. Pisteet siitä :) Toisaalta se voi olla just se mikä miestä ahdistaa. En tiedä, mutta meillä se oli osakseen siitä kiinni. Tavassasi siis ei minusta ole mitään väärää, mutta se voi joitakin ahdistaa.

Mä aikanaan toimin siis ihan samoin kun sä ja mies palautti mut maan pinnalle sanomalla että "vois kait sitä joskus aloitta keskustelun jotenkin muutenkin kuin että miltä juuri SINUSTA tuntuu." Omista tunteista kertominen on hyvä asia, ei siinä mitään, mutta joitakin se voi tosiaan ahdistaa.
Tuo seksi nyt on ehkä sellainen asia johon saattaa tarvita ulkopuolista apua, mutta sitäkin on molempien tosissaan tahdottava. Alkuunsa suosittelen aloittamaan selibaatin! :)

No juu, tänään yritin lähteä liikkeelle siitä, että miltä miehestä tuntuu ja kyselin onko hän tyytyväinen :D Ensin oli kaikki hyvin ja mies tyytyväinen. Mutta myöhemmin vetosi huomioimattomuudessa siihen, etten minäkään huomioi. Kumpi "totuus" mahtoi olla totta?

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Isäntäkin luki aloituksesi, ja kommentoi miehenä niin, että miehesi on tyytyväinen tilanteeseen, ja jos sä haluat jutella asioista, niin se tarkoittaa sitä, että miehesi pitäisi luopua jostakin, eikähän kukaan halua saavutettuja etuja menettää.

Isäntä on siis hyvin kykeneväinen keskustelemaan asiasta kuin asiasta. Joskus jutut menevät vähän "yli", humoristisesti, eli meillä sitä kutsutaan älyttämiseksi. Mutta huomaan sen lopulta, ja palaamme aiheeseen :D

Kiitos Tallu ja isäntä :flower: Valaiseva näkökanta.

Kiitos myös linkistä. Muoks* olen tämän jo miehelle lukenut :D Ei toiminut :|

^Mä neuvoisin tuossa tilanteessa sua huomioimaan miestäsi entistä enemmän, sillä halit, pusut, hyväilyt ja kosketukset lisäävät niitä myös toiselta osapuolelta.

Isäntä kommentoi tuossa vieressä, että harvoin miehet haluavat myöntää olevansa väärässä, ja toisen virheiden korostaminen on puolustusmekanismi. Sillä ei ole merkitystä, miltä teistä kummastakin tuntuu tällä hetkellä, vaan sillä, että miten tilanne korjataan, että kumpikin olisi siihen tyytyväisiä.

Yhteistyössä