Kuinka kauan sairaalassa synnytyksen jälkeen?

Olen kuullut, että jossain ei saa olla kuin 2 päivää, vaikka itse haluaisi jäädä pitemmäksi ajaksi (jos ei mitään ongelmia).

Itse olin eka kerralla lauantaista keskiviikkoon. Tiistaina olisin voinut jo lähteä, mutta toivoivat, että jäisin vielä yhdeksi vuorokaudeksi, kun vauvalla oli näppyjä.

Toisella kertaa viivyin osastolla peräti kaksi viikkoa. Itse olisi voinut lähteä kotiin jo vaikka seuraavana päivänä, mutta sain jäädä, koska vauvat olivat teholla. Lähdettiin kotiin kaikki samaan aikaan. Välillä kävin kylläkin kotona yölomalla.

kolmantena päivänä lastenlääkäri vasta tarkistaa vauvan. siinä on äipät kärryjensä kanssa jonossa lääkärinhuoneen takana. sitten ilmoitetaan että vauva on sopivan virkeä, sopivan värinen ja selkärankakin on suora ja saa lähteä kotiin B)

Alkuperäinen kirjoittaja Barberina:
kolmantena päivänä lastenlääkäri vasta tarkistaa vauvan. siinä on äipät kärryjensä kanssa jonossa lääkärinhuoneen takana. sitten ilmoitetaan että vauva on sopivan virkeä, sopivan värinen ja selkärankakin on suora ja saa lähteä kotiin B)

näin siis meidän sairaalassa. joskus jos on aikaa, lääkäri suostuu vilkaisemaan 2vrk vanhat vauvat myös.

Synnytin keskiviikkona, ja seuraavana paivana paastiin kotia, olin jo aamulla valmis lahtemaan, mutta piti hieman odotella etta saatiin kaikki paperit kuntoon. Vauvalla ja minulla oli kaikki hyvin, ja koin sairaalassa olon tosi rasittavaksi, joten en todellakaan halunnut pidempaan viipya! (Tama oli siis Briteissa..)

Esikoiselta taisin olla 3pv sairaalassa. En tajunnu, että aiemminkin vois lähtee, menin "kaavan" mukaan. Toka syntyi 7ltä, kotona oltiin 17. maissa. Seuraavankin aion synnyttää vain käyden sairaalassa. Tietty sillä edellytyksellä, että kaikki menee hyvin ja vauvalla kaikki ok. (K-SKS)

Yhteistyössä