Toinen lapsi, miten kauan sairaalassa synnytyksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kumipuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olin kolme pvää. Ihan sen takia, että sain NUKKUA !
ja ruoka oli valmiina aina. Olin monta kuukautta ennen synnytystä nukkunut muutaman tunnin yössä, kun kukaan lääkäri ei suostunut kirjoittamaan mitään lääkeitä.
Mulla oli perhehuone, jossa oli telkkari ja parisänky.
Ja muutenkin olis pitänny lähteä sairaalaan kolmen pvän ikäisen kanssa. Koin helpommaksi jäädä sairaalaan, ja sen jälkeen ei tarvinnu siellä ravata. Meillä oli siis 1v10kk esikoinen, joten koin näin helpommaksi.

Meillä sairaalassa olo riippui myös synnytys tavasta, jos esim. imukuppia piti käyttää niin siittä napsahti lisä päivä yms. Esikoisen kohdalla sairaalassa oltiin 5 päivää jos normaali alatiesynnytys, toisen kohdalla tais olla päivä vähemmän, näin muistelen lukeneeni osaston kansiosta. En tiedä kuin isoja huoneita muissa sairaaloissa on, mutta meidän pikkusairaalassa oli vain kahden hengen huoneita ja aika tiukkaan määritelty keitä vieraita osastolla saapi käydä, ettei sentään siskon kummin kaimat ramppaa katsomassa vauvaa, joten osastolla oli aika rauhallista. Ennen pois pääsyä lastenlääkäri tutkii lapsen, kätilö tarkastaa äidin toipumisen ja keskustelee imetyksestä, lantiopohjalihasten jumppaamisesta yms. ja opettaa isän kylvettämään lapsen.

Eka oli sectio, oltiin 8vrk sairaalassa :D , toinen syntyi normaalisti alateitse mutta eivät päästäneet kotiin kovin äkkiä kun olin vähän huonossa kunnossa... en saanut lupaa edes istua pariin ekaan päivään joten oltiin 5vrk sairaalassa. Saa nähdä miten tää kolmas. Ei mua ole koskaan ahdistanut sairaalassa olla mutta ehkä sitä jo 3vrk jälkeen vois kotiin lähteä mikäli kaikki on ok. Kakkosen syntymän jälkeen ei tosiaan tehnyt mieli liikahtaa mihinkään.

[QUOTE="vieras";25168554]Mä olin ekassa synnytyksessä 7 vrk sisällä meinasi alkaa kaatua seinät päälle.Lapsi joutu olemaan valokaapissa arvot nousivat ja laskivat.Nyt toisessa raskaudessa toivon nopeaa kotiutumista :)[/QUOTE]

Mulla oli sama juttu. Toisessa synnytyksen jälkeen lapsi joutui lastenteholle, ja mä tajusin kolmantena päivänä ettei mun ole pakko olla sairaalassa, vaikka vauva onkin. Eihän mussa ollut mitään hoidettavaa, joten pakkasin kassini ja läksin kotiin. Lapsi pääsi kotiin vasta seuraavalla viikolla.

Hmmm..Kai ne käytännöt vaihtelee sairaala ja potilaskohtaisesti, esikoinen syntyin ke iltäpäivänä ja perjantaina olin puoliltapäivin tulossa jo kotiin, siitäkin huolimatta että syntyi imukupilla ja sain sen verran osumaa etten saanut istua sairaalassa olo aikana..Tuon kauempaa tuskin toisestakaan tulen olemaan..

ekan kohdalla olin ensinnäkin viikon turhaan makoilemassa sairaalassa käynnistystä odotellessa,sitten kun tyttö syntyi la-aamuna niin taisin keskiviikkona kysyä,että milloin täältä pääsee pois..
siitä viisastuneena en aio mennä odottamaan mahdollista käynnistystä sairaalaan ja kotiin tahdon niin pian kuin suinkin synnytyksen jälkeen.

Ekan kanssa olin 6 vrk kun piti odottaa maidon nousemista. Tokan kanssa halusin sitten lähteä niin pian kuin mahdollista. Meillä sairaalassa ei ole mitään yksityis- tai perhehuoneita, niin siellä on käytännössä ihan mahdoton levätä rauhassa. Kuopus syntyi perjantai-iltana ja su-aamuna päästiin lähtemään lääkärintarkastuksen jälkeen. Aamun syöttöpunnitus näytti tasan 0 grammaa, mutta kun lupasin ruokkia lapseni tavalla tai toisella ;) niin sain lähteä. Maito nousi taas 6 vuorokautta synnytyksen jälkeen. Onneksi sitä ei tarvinnut odottaa sairaalassa.

Kuopus syntyi KYS:issä viime syksynä ja kaks yötä me oltiin. Syntyi iltapäivällä ja oltiin siis se seuraava yö ja sitä seuraava. Anelin itse kotiin,ei kai ne ois tullu mua pois ajamaan. Ja meni vielä jotenkin niin niin tiukille,että jos lääkärin työaika olisi kerennyt loppua ennen kuin vauvalle olisi tullut 48h täyteen,niin ois pitäny jäädä vielä seuraavaksi yöksi,ihan vaan sen takia että lääkäri ei tarkasta esim. 46h ikäistä vauvaa kotiutusta varten. Emmää tiiä,jotenkin vaikeeks meni. Ja meillä oli siis kaikki hyvin,helppo ja nopea synnytys ja iso,terve vauva.

Synnytin kakkosen Kajaanissa 2010. Täällä matkat on monesti pidempiä, kuten itselläkin ja odotin suosiolla sen 2vrk:n iässä olleen last.lri tarkastuksen. En siis halunnut päivän, kahden päästä takaisin. Sen jälkeen päästiin kotiin. Tosin olin vauvan kanssa kaksistaan huoneessa, joten ei sieltä hirveetä kiirettä olis ollut:)

Yhteistyössä