Kristittyjen vaino etenee Suomessa

  • Viestiketjun aloittaja kristitty
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="asdf";29816339]Ei ole kymmenen käskyä tulleet tutuksi?[/QUOTE]

Niin joo, uskovaisena saa poimia ne mitkä mielyttää ja jättää pois ne mitkä ei mielytä.

Pahoittelen, unohdin taas tämän pienen jutun.
 
"asdf"
Niin joo, uskovaisena saa poimia ne mitkä mielyttää ja jättää pois ne mitkä ei mielytä.

Pahoittelen, unohdin taas tämän pienen jutun.
Jokaisella uskovalla on henkilökohtainen suhde Jumalaan. En minä seuraa sokeasti kirkkoa, enkä lue sokeasti Raamattua, ihan omilla aivoillakin voi ajatella vaikka uskoisikin korkeampaan voimaan. Raamatussa ei sallita naispappeutta, homoutta eikä LYHYITÄ HIUKSIA NAISILLA. Aika hullu täytyy olla, jos kirjaimellisesti noi opit ottaa.

Voit pahoitella ainoastaan sitä, että et osaa kunnioittaa erilaisia ihmisiä. Se on oikeasti iso puute ihmisessä.
 
[QUOTE="asdf";29816364]Jokaisella uskovalla on henkilökohtainen suhde Jumalaan. En minä seuraa sokeasti kirkkoa, enkä lue sokeasti Raamattua, ihan omilla aivoillakin voi ajatella vaikka uskoisikin korkeampaan voimaan. Raamatussa ei sallita naispappeutta, homoutta eikä LYHYITÄ HIUKSIA NAISILLA. Aika hullu täytyy olla, jos kirjaimellisesti noi opit ottaa.

Voit pahoitella ainoastaan sitä, että et osaa kunnioittaa erilaisia ihmisiä. Se on oikeasti iso puute ihmisessä.[/QUOTE]

Miksi sinä saat päättää pyhistä kirjoituksista mitä otat todesta ja mitä et? Kaikenhan täytyy olla totta pyhässä kirjassa tai sitten ei minkään? Sehän on jumalan sana? Käytkö sinä jumalan sanaa vastaan, kyseenalaistatko sinä jumalan viisauden? asetatko sinä itsesi jumalan yläpuolelle?
 
"vieras."
Nyt kun kristinuskoa ollaan ajamassa alas syntyy tyhjiö jonka täyttää uusi vahvempi uskonto, islam, ja kuvasta näkee miten käy shariaa vastaan rikkoville.
Niin sä meinaat, että kun ihmiset eroaa kirkosta kyllästyttyään uskonnon pakkotuputtamiseen kouluissa ja päiväkodeissa ja protestoivat kirkon ylläpitämää epätasa-arvoa, niin ne samat ihmiset sitten joukolla kääntyvät islamiin? Joo, hei, oot varmaan oikeassa, kuulostaa nimittäin niin loogiselta!

Eiku..
 
[QUOTE="asdf";29816339]Ei ole kymmenen käskyä tulleet tutuksi?[/QUOTE]

Tuolla muuten sanotaan älä tapa. Mitä mieltä olet siitä että sotilaspapit eivät puhu tappamista vastaan ja kehoita kääntämään toista poskea?
 
samaaaaa
[QUOTE="vieras.";29816391]Niin sä meinaat, että kun ihmiset eroaa kirkosta kyllästyttyään uskonnon pakkotuputtamiseen kouluissa ja päiväkodeissa ja protestoivat kirkon ylläpitämää epätasa-arvoa, niin ne samat ihmiset sitten joukolla kääntyvät islamiin? Joo, hei, oot varmaan oikeassa, kuulostaa nimittäin niin loogiselta!

Eiku..[/QUOTE]

Siltä se hiukan tuntuu, ainakin kun miettii miksi julkisuudessa annetaan positiivista kuvaa islamista, vaikka se on kaikkea muuta kuin mitä sen hännystelijät ovat.
 
"asdf"
Miksi sinä saat päättää pyhistä kirjoituksista mitä otat todesta ja mitä et? Kaikenhan täytyy olla totta pyhässä kirjassa tai sitten ei minkään? Sehän on jumalan sana? Käytkö sinä jumalan sanaa vastaan, kyseenalaistatko sinä jumalan viisauden? asetatko sinä itsesi jumalan yläpuolelle?
Siinäpä sulle pähkäilemisen aihetta loppupäiväksi :)
 
[QUOTE="just";29816203]Ihmisillä on aina vaihtoehto, Jeesus jätti seuraajilleen vaihtoehdon olla tarttumatta miekkaan ja vaihtoehdon tarvittaessa jopa kärsiä uskonsa puolesta. Vaihtoehto siis on, eri asia jos se ei ihmisille kelpaa.
Pakko ei ole kenenkään lähimmäistään tappaa ja roviolla polttaa.[/QUOTE]

Äh. Miksi mä edes yritin?
 
[QUOTE="asdf";29816444]Siinäpä sulle pähkäilemisen aihetta loppupäiväksi :)[/QUOTE]

Ei se minulle ole mysteeri. Se on totaalista itsepetosta "uskoa" johonkin ja pitää jotain pyhänä kirjana eikä halua noudattaa sen sääntöjä.
 
"just"
Tuolla muuten sanotaan älä tapa. Mitä mieltä olet siitä että sotilaspapit eivät puhu tappamista vastaan ja kehoita kääntämään toista poskea?
Alkukielellä käsky "älä tapa" on kuulemani mukaan "älä murhaa". Sota harvemmin on suunniteltua murhaamista, eikähän sotaa maallinenkaan oikeuslaitos rinnasta murhaamiseen. Muutenhan kaikki sotaveteraanit olisivat olleet vankiloissa. Suomen sodissa on ollut vaihtoehtona puolustautua tai kuolla itse.

Jeesus käski kääntää posken (kerran?), ei jäädä kääntelemään poskia loputtomasti kuin jokin poskenkääntöautomaatti.
 
"just"
Äh. Miksi mä edes yritin?
Niin, miksi?

Aina on vaihtoehto myös pidättäytyä väkivallasta. Jos oma henkilökohtainen vakaumus ei millään veny edes itsepuolustukseen niin saa kääntää sitä poskea.
Toisaalta taas Jeesus itsekään ei suostunut ihmisten kynnysmatoksi, kyllä hän verbaalisesti puolensa piti ja ajoi kaupustelijatkin ulos temppelistä ruoskalla hutkien.
 
"just"
[QUOTE="asdf";29816453]Osaan ajatella omilla aivoillani, enkä hyväksy tappamista edes oman maanpuolustuksen nimissä.[/QUOTE]

Minä taas hyväksyn maanpuolustuksen enkä koe sen olevan ristiriidassa 10 käskyn kanssa.

Sensijaan naiset seurakunnan paimenina on selkeästi Raamatun mukaan ei-toivottavaa, ja homoliitot Raamattu tyrmää täysin.
 
[QUOTE="just";29816507]Alkukielellä käsky "älä tapa" on kuulemani mukaan "älä murhaa". Sota harvemmin on suunniteltua murhaamista, eikähän sotaa maallinenkaan oikeuslaitos rinnasta murhaamiseen. Muutenhan kaikki sotaveteraanit olisivat olleet vankiloissa. Suomen sodissa on ollut vaihtoehtona puolustautua tai kuolla itse.

Jeesus käski kääntää posken (kerran?), ei jäädä kääntelemään poskia loputtomasti kuin jokin poskenkääntöautomaatti.[/QUOTE]

Eli tappo on sallittua mutta murha ei?

Itse sanoisin että sodissa tapot ovat yleensä suunniteltuja eivätkä harkitsemattomia. Jo jos otat aseen mukaan 'ihan varmuuden varalta' kun menet vaikka kertomaan miten naisia kohdellaan ja sitten tilanne eskaloituu tapoksi katsotaan murhaksi.
 
"just"
[QUOTE="vieras.";29816463]No mä voin lohduttaa, että se tosiaankin on vain sitä kuuluisaa mutua, joten ole huoleti.[/QUOTE]

Huolettomuuteen ei ole syytä, sillä tyhjiöt täyttyvät aina.

Ja vaikka kantisateistit eivät kääntyisikään sankoin joukoin islamiin, niin punavihertävä suvaitsevaisuusideologia on niin heikko ja elinkelvoton ideologia, että se jää maahan muuttavien muslimien jalkoihin ilman omia käännynnäisiäkin.

Ateistinen suvaitsevaisuusideologia on siis heikko ideologia ja islam on aggressiivinen laajenemishaluinen uskonto ja vahva poliittinen ideologia. Islam ei epäröi tappaa edes omiaan saati vieraita. Ei tarvitse olla ennustaja nähdäkseen miten länsimaiden käy tässä monikultuurisirkuksessa.
 
"vieras."
[QUOTE="just";29816535]Huolettomuuteen ei ole syytä, sillä tyhjiöt täyttyvät aina.

Ja vaikka kantisateistit eivät kääntyisikään sankoin joukoin islamiin, niin punavihertävä suvaitsevaisuusideologia on niin heikko ja elinkelvoton ideologia, että se jää maahan muuttavien muslimien jalkoihin ilman omia käännynnäisiäkin.

Ateistinen suvaitsevaisuusideologia on siis heikko ideologia ja islam on aggressiivinen laajenemishaluinen uskonto ja vahva poliittinen ideologia. Islam ei epäröi tappaa edes omiaan saati vieraita. Ei tarvitse olla ennustaja nähdäkseen miten länsimaiden käy tässä monikultuurisirkuksessa.[/QUOTE]

No sä voit odotella sitä islamisaatiota ihan rauhassa, omia valintojahan ne on miten aikansa tuhlaa. Mutta yritä nyt muistaa elääkin välillä.
 
"just"
Eli tappo on sallittua mutta murha ei?

Itse sanoisin että sodissa tapot ovat yleensä suunniteltuja eivätkä harkitsemattomia. Jo jos otat aseen mukaan 'ihan varmuuden varalta' kun menet vaikka kertomaan miten naisia kohdellaan ja sitten tilanne eskaloituu tapoksi katsotaan murhaksi.
Niin, kuten sanoin niin Suomen lakikin erottaa murhan rikokseksi mutta ei pidä sodassa tehtyjä tappamisia rangaistavina.

Näinpä ihmiskunta tosiaankin pitää sotimista hyväksyttävänä, ja ei pidä sotimista murhaamisena.

Sodassa tappaminen ei ole siten suunniteltua kuin miten murhanimike edellyttää, ja nykyään Suomessa muutoinkin selkeästi kansan oikeustajunmukaiset murhatkin luokitellaan usein lepsusti tapoiksi tai ei edes tapoiksi. Ja rangaistukset ovat minimaalisuudessaan naurettavia!
 
"vieras."
[QUOTE="just";29816524]Minä taas hyväksyn maanpuolustuksen enkä koe sen olevan ristiriidassa 10 käskyn kanssa.

Sensijaan naiset seurakunnan paimenina on selkeästi Raamatun mukaan ei-toivottavaa, ja homoliitot Raamattu tyrmää täysin.[/QUOTE]

Ja mitä sitten? Miksi kenenkään pitäisi välittää siitä mitä jonkun/joidenkin pyhä kirja milloinkin "tyrmää"? Siinähän tyrmää.
 
"just"
[QUOTE="vieras.";29816553]No sä voit odotella sitä islamisaatiota ihan rauhassa, omia valintojahan ne on miten aikansa tuhlaa. Mutta yritä nyt muistaa elääkin välillä.[/QUOTE]

Sinussa ja minussa on se ratkaiseva ero, että minä osaan ajatella ja pystyn ymmärtämään syyseuraussuhteita siinä samalla kun elän.
Minun ei siis laillasi tarvitse pysäyttää elämistäni siksi aikaa kun ajattelen.
 

Yhteistyössä