Kristittyjen vaino etenee Suomessa

  • Viestiketjun aloittaja kristitty
  • Ensimmäinen viesti
"asdf"
Minusta paras olisi perustaa erilliset koulut. Ja päiväkodit. Uskoville omansa ja ateisteille omansa. Kukaan ei kärsi toisinajattelijoista eikä heidän typeryydestään. Mikäs sen parempaa.
 
"just"
Raamattu on tarinakirja, siinä missä Koraanikin ja kaikki muutkin "pyhät" kirjat. Ne on ihmisten ihmisille kirjoittamia aikalaisteoksia eikä mitään muuta. Ymmärrän, että ne ovat muille tärkeitä mutta minä en niitä erityisinä pidä.
Koraani hyvinkin on Muhammedin sairaskertomus ja ihmisten kirjoittama kirja täynnä ristiriitoja jopa omankin sisäisen "logiikkansa" suhteen, mutta Raamattu on liian monitahoinen ja omassa logiikassaan aukoton että sitä en osaa pitää pelkkänä ihmisten kirjoittamana kirjana.
Raamattukin ensin näyttää sekavalta mutta se on tarkemmin tutustuen varsin looginen tarinassaan. Ja varsinkin jos kuuntelee Raamatun tutkijoiden puheenvuoroja niin hyvin matsaa historiankin kanssa.

Jokatapauksessa satukirjaväittelyt ovat hyödyttömiä, koska uskonnoissa on pitkälti kyse uskosta. Todisteita ei ole riittävästi kellään minkään väitteen puolesta tai vastaan. (No okei, islam on kyllä todistetusti pelkkää roskaa mutta muslimit siihen silti uskovat.)
 
"vieras."
[QUOTE="just";29816155]Koraani hyvinkin on Muhammedin sairaskertomus ja ihmisten kirjoittama kirja täynnä ristiriitoja jopa omankin sisäisen "logiikkansa" suhteen, mutta Raamattu on liian monitahoinen ja omassa logiikassaan aukoton että sitä en osaa pitää pelkkänä ihmisten kirjoittamana kirjana.
Raamattukin ensin näyttää sekavalta mutta se on tarkemmin tutustuen varsin looginen tarinassaan. Ja varsinkin jos kuuntelee Raamatun tutkijoiden puheenvuoroja niin hyvin matsaa historiankin kanssa.

Jokatapauksessa satukirjaväittelyt ovat hyödyttömiä, koska uskonnoissa on pitkälti kyse uskosta. Todisteita ei ole riittävästi kellään minkään väitteen puolesta tai vastaan. (No okei, islam on kyllä todistetusti pelkkää roskaa mutta muslimit siihen silti uskovat.)[/QUOTE]

"Omassa logiikassaan aukoton". No sepä. Niinhän ne kaikki. Siinä omassaan.
 
dfrligdhdr
[QUOTE="just";29816125]"Menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni" ei sisällä kehoitusta tappaa ketään vai onko Phoebsilla parempaa tietoa Jeesuksen opetuksista kuin meillä muilla?

Eli konkreettisesti: Jos minä nyt tapan jonkun ja julistan tehneeni sen kristinuskon tähden niin Jeesus ei tekoani siunaa ja tekoni luetaan UT:n mukaan synniksi.

Samahan se on homoliittojen siunaamisessakin että pappi voi siunata vaikka mitä ja siunaakin mutta Jumala ei Raamatun mukaan siunaa. Jos tälläinen pieni "sivuseikka" nyt ihmisiä näissä nykyajankaan "uskonsodissa" kiinnostaa.[/QUOTE]

Kyllä se on kuule tässäkin maassa pakotettu ottamaan usko omakseen, jos ei hyvällä niin sitten pahalla.

Voit vain kuvitella miltä se on tuntunut, pitää hylätä se usko, se kulttuuri, ne tavat, ne jumalat, mitä sukusi on vuosisatojen ajan palvonut ja ottaa omaksesi täysin vieras usko, usko, jonka varjolla ystäväsi on saatettu tappaa, raiskata, polttaa, hirttää, kivittää.

Islam on jossain määrin yhtä sadistinen usko tällä hetkellä, mitä kristinusko oli vuosisatoja sitten.

Se mitä nyt pelkäät, on tapahtunut jo tässä maassa aikaisemminkin.
 
[QUOTE="just";29816125]"Menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni" ei sisällä kehoitusta tappaa ketään vai onko Phoebsilla parempaa tietoa Jeesuksen opetuksista kuin meillä muilla?

Eli konkreettisesti: Jos minä nyt tapan jonkun ja julistan tehneeni sen kristinuskon tähden niin Jeesus ei tekoani siunaa ja tekoni luetaan UT:n mukaan synniksi.

Samahan se on homoliittojen siunaamisessakin että pappi voi siunata vaikka mitä ja siunaakin mutta Jumala ei Raamatun mukaan siunaa. Jos tälläinen pieni "sivuseikka" nyt ihmisiä näissä nykyajankaan "uskonsodissa" kiinnostaa.[/QUOTE]

Eipä ihmisillä paljoa vaihtoehtoja ollut, antiikin Rooman lopunajoista ties kuinka pitkälle uuteen aikaan. Ei miekkalähetys ollut ainoa tapa pakottaa jonkun uskonnon piiriin.
 
"just"
Tällä hetkellä islam on Suomessa pieni tekijä. Meidän tulee huolehtia nyt ettei se pääse kasvamaan ja poistaa kasvualustaa uskonnollisuudelta. Kaikille yhteinen opetus lähentäisi eri tavoin uskovia ja toisi heitä yhteen, se toimisi paljon paremmin kuin nykyinen eriyttäminen.
Tästä samaa mieltä, paitsi että näen islamin jo nyt Suomessakin kannattajamääriinsä nähden suhteettoman suurena painoarvoltaan erilaisia ratkaisuja tehtäessä.

Ilmanmuuta eriyttäminen on pahasta, ja ylipäätänsäkin tämä nykyinen "kotouttaminen" tulijan omaa uskontoa, kieltä ja kulttuuria heille opettamalla ja vaalimalla on täysin järjetöntä eikä tähtää mamun kotoutumiseen ollenkaan vaan päinvastoin pyrkii pitämään kantikset ja mamut erillään toisistaan jatkossakin.

Minkä kaiken edellä kerrotun näen poliittisena ratkaisuna, parhaitenhan yhtenäisyyskulttuurit ja kansallisvaltiot revitään hajalle luomalla valtioiden rajojen sisälle mahdollisimman monta toisiansa kyräilevää erilaista etnistä ja uskonnollista kuppikuntaa.
 
"just"
Eipä ihmisillä paljoa vaihtoehtoja ollut, antiikin Rooman lopunajoista ties kuinka pitkälle uuteen aikaan. Ei miekkalähetys ollut ainoa tapa pakottaa jonkun uskonnon piiriin.
Ihmisillä on aina vaihtoehto, Jeesus jätti seuraajilleen vaihtoehdon olla tarttumatta miekkaan ja vaihtoehdon tarvittaessa jopa kärsiä uskonsa puolesta. Vaihtoehto siis on, eri asia jos se ei ihmisille kelpaa.
Pakko ei ole kenenkään lähimmäistään tappaa ja roviolla polttaa.
 
"asdf"
Kyllä ihmiset olisivat keksineet syyt toistensa tappamiseen ilman uskontoakin, joten ihan turha mun mielestä edes jatkuvasti nostaa uskonsotia näihin keskusteluihin mukaan. Varsinkin kun eletään tätä päivää ja länsimaissa näitä tuskin enää tapahtuu, tai ainakaan itse en ole sellaisista tässä maassa kuullut. Nykyajan uskovaiset (tarkoitan nyt lähinnä Suomessa valtauskontoa harjoittavat) eivät ole käännyttämässä yhtään ketään.

Naurattaa, että niinkin pieni asia kuin Suvivirren laulaminen saadaan kuulostamaan uskovien yritykseltä jotenkin aivopestä ateistien kullannuppuja. On teillä kyllä heikot lapset, jos kerran vuodessa lauletun virren takia hylkäävät ateisminsa... :D
 
"just"
[QUOTE="vieras.";29816159]"Omassa logiikassaan aukoton". No sepä. Niinhän ne kaikki. Siinä omassaan.[/QUOTE]

Raamatun logiikkahan on lyhyesti se, että VT profetoi Jeesuksen elämän ja kuoleman ja UT alkaa Jeesuksen syntymästä. Siinä logiikassa ei ole mitään epäselvää. Se menee eteenpäin kuin juna.
 
Raskaana
[QUOTE="just";29815897]Pappi ei voi kirkosta eroamisesta päätellä, että henkilö on ateisti. Esimerkiksi monet luterilaisten vanhauskoisten (lue: naispappeusvastustajat) herätysliikkeiden kristityt eivät kuulu enää nykyään evlutkirkkoon, samoin helluntailaiset, vapaaseurakuntalaiset jne.... ovat kaikki ns. kirkosta eronneita. Jos siellä joukossa on jokunen ateistikin niin ei se pappi sitä voi tietää.[/QUOTE]

Kun se ei ole sen papin homma pohtia mun uskonnollisuutta. Minä olen kantani tehnyt selväksi eroamalla kirkosta ja sen jälkeen ei kyseisellä puljulla pitäisi olla mitään asiaa mun elämään. Jos joku eroaa siksi ettei hyväksy kirkon naispappeja ym. niin oikeastiko se ihminen haluaa tästä samaisestä järjestöstä jonkun hoitamaan hautajaisensa?? Ihan yhtälailla hän on tehnyt pesäeron kirkkoon. Käsittääkseni nuo herätysliikkeet hoitaa itse hautajaisensa eli perusluterilaispapilla niihinkään ole asiaa.

Papithan nykyään joustaa jos vaikka mistä ihan vain siksi, että saadaan mahdollisuus kehua miten paljon kirkko on mukana ihmisten elämässä. (Olen ollut parikin kertaa häissä, joissa ei rukoiltu tai laulettu virsiä, koska pariskunta oli kertonut, etteivät ole uskonnollisia. Kirkkohäät piti kuitenkin saada ja tilastoista tuli taas hieman paremmat kirkon kannalta.)
 
"just"
Kyllä se on kuule tässäkin maassa pakotettu ottamaan usko omakseen, jos ei hyvällä niin sitten pahalla.

...
Jos luit edelle laitetut linkit ristiretkistä Suomeen, niin meillä ei ole minkäänlaisia tieteellisiä todisteita siitä että Suomeen olisi ikinä tehty ristiretkiä. Tuo on pelkkää legendaa nuo suomalaisten pakkokäännytykset.

Sensijaan meillä on arkeologiset todisteet siitä, että Suomessa oli kivikirkkoja jo 1100-luvulla, aikana ENNEN väitettyjä ristiretkiä!!
 
"Vierailija"
Koska voit kuolla minä päivänä tahansa, tänäänkin, on oikein ja kohtuullista, että teet testamentin jossa kerrot mitä maalliselle tomumajallesi pitää tehdä kuoltuasi. On väärin jättää siitä päättäminen sukulaisten harteille.
Eikö ole parempi, että sukulaiset, tai muut asiaa hoitamaan jotuvat tekevät niin kuin heille helpointa ja miten haluavat.
Kuollut itse ei enää itse perusta mitä hänen kropalleen tehdään.
 
[QUOTE="just";29816238]Jos luit edelle laitetut linkit ristiretkistä Suomeen, niin meillä ei ole minkäänlaisia tieteellisiä todisteita siitä että Suomeen olisi ikinä tehty ristiretkiä. Tuo on pelkkää legendaa nuo suomalaisten pakkokäännytykset.

Sensijaan meillä on arkeologiset todisteet siitä, että Suomessa oli kivikirkkoja jo 1100-luvulla, aikana ENNEN väitettyjä ristiretkiä!![/QUOTE]

Ensimmäinen ristiretki oli juuri ennen 1100-luvun taitetta.

Ei sillä, en ole kyllä kuullut ristiretkestä Suomeen :D Nehän oli sotaretkiä enemmänkin.
 
[QUOTE="just";29816251]Tämä kuva onkin islamin nykypäivästä, ei mistään historiasta. Honorkilling by beheading eli islamin suorittama kunniamurha.

Ja toisin kuin kristinusko, niin islam käskee tappaa![/QUOTE]

Et ole tainnut lukea raamattuasi.
 
ei ole pakko haluta
[QUOTE="just";29816251]Tämä kuva onkin islamin nykypäivästä, ei mistään historiasta. Honorkilling by beheading eli islamin suorittama kunniamurha.

Ja toisin kuin kristinusko, niin islam käskee tappaa![/QUOTE]

Nyt kun kristinuskoa ollaan ajamassa alas syntyy tyhjiö jonka täyttää uusi vahvempi uskonto, islam, ja kuvasta näkee miten käy shariaa vastaan rikkoville.
 
[QUOTE="just";29816218]Raamatun logiikkahan on lyhyesti se, että VT profetoi Jeesuksen elämän ja kuoleman ja UT alkaa Jeesuksen syntymästä. Siinä logiikassa ei ole mitään epäselvää. Se menee eteenpäin kuin juna.[/QUOTE]

Niin, eli sen logiikka on kertoa tarinoita yliluonnollisista asioista. Sama logiikka toteutuu vaikka kauhuelokuvissa, tai X-filesissä.
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja

Yhteistyössä