[QUOTE="vieras";28932132]Viiden lapsen äiti saa reilun tonnin pelkistä lapsilisistä, [/QUOTE]
No ei kyllä saa
Mun mielestä lapset kannattaa tehdä nimenomaan nuorena ja persaukisena. Valtiolle on paljon halvempaa maksaa minimirahat, moni samalla opiskelee ja hoitaa lapsia kotona, ja pääsee valmiina lapset tehtyinä aloittamaan työelämän.
Se, että laitetaan talous kuntoon ja hankitaan "kunnon elintaso" tarkoittaa suomalaisille sitä, että molemmilla vanhemmilla on jonkunlainen duuni ja sit otetaan 300 000 velkaa omakotitaloon ja kahteen autoon. Ja siitähän se itku tulee, kun ei voi olla kotona pitkään tai tehdä sitä sun tätä kun on niin helkutisti velkaa.
Joten niin, ensisijaisesti tulisi suomalaisten tarkistaa näkemystään elintasosta ja sen autuudesta. Nykyinen maailmanmeno jatkuu vain niin kauan, kuin tuhlaamme koko ajan yhä enemmän ja enemmän rahaa joutavaan humpuukiin. Itse en koe tätä mielekkääksi tai aidosti hyväksi tavaksi elää, mutta vaihtoehtojahan ei enää kauheasti ole kun tähän junaan on hypätty. Yksilötasolla vielä on, yhteiskunnalle ei.
Mun lasten päivähoitopaikat maksaa kunnalle enemmän kuin mitä mä tienaan kuussa vaikka teen välillä montaakin duunia. Niin kyllä jokaisen pitää vaikka vähän vähäisemmälläkin järjellä tajuta, että ei tässä nyt ihan kaikki toimi.
Mutta en usko, että medän elinaikanamme vielä tulee mikään suuresti muuttumaan. Pian kansainvälinen hätäkokous keksii jonkun uuden vivun tai sanan jota kukaan ei osaa lausua, jonka avulla loihditaan luottamusta ja talouskasvua ja joku saa tietokoneella taikoa maailmalle lisää mielikuvitusrahaa kiertoon. Ja taas on valtakunnassa kaikki hyvin
p.s Oon melko varma että seuraavaksi myydään ne vedet silti.