P
Piitu
Vieras
Ajattelin kirjoitella tänne, kun en viitsi laulaa tätä asiaa tuttavapiirissäni. Minua mietityttää sellainen asia, että en ole hirveästi aikuisella iällä harrastanut treffailua. Seurustelin tiiviisti 19 vuotiaasta 24 vuotiaaksi ja erosin silloin. Suhde oli alkanut periaatteella, että ei siitä varmasti elämäni lopullista suhdetta tule. Lähdin suhteeseen seikkailumielellä. Tämä oli siis ensimmäinen seurustelusuhteeni. Olimme hyvin tiiviisti yhdessä koko suhteen ajan ja asuimme yhdessä reilut kaksi vuotta. Eroaminen oli minulle vaikeaa, koska oli tottunut olemaan yhdessä ja elämä ei siis ollut mitään helvettiä. Tuntui vain siltä, että hän ei ole minulle se oikea (oli eri koulutustaustat ym.) Ihastuin jo suhteemme loppuaikana työkaveriini, mutta en kuvitellut alkavani seurustella hänen kanssaan, koska en tiennyt hänen tilanteestaan. Kuitenkin erottuani tämä työkaveri pyysi minua luokseen ja siitä meidän suhde alkoi. Olin todella ihastunut enkä halunnut katsella muita miehiä. Ainoa tavoite oli panostaa tähän suhteeseen. Huomasin heti suhteemme alussa, että emme ole ""ihan samasta puusta veistettyjä"", mutta ihastumisen tunne oli silti voimakas. Nyt suhteemme on kestänyt viisi vuotta ja tunnen olevani kriisissä. Olen nyt 29 v. ja koen voimakasta tarvetta edetä elämässäni. On siis tehtävä päätöksiä! Olen hyvin ristiriitaisessa olotilassa tällä hetkellä, kun rakastan miestäni ja meillä menee pääpiirteissään hyvin. Riitoja tietysti on ja välillä sapettaa kovastikin. Olen lukenut parisuhteen kehitysvaiheista ja luulen, että etenemme sitä normaalia polkua. Välillä siis tuntuu, että jonkun toisen kanssa sujuisi varmasti paremmin. Ongelmani on se, että välillä tuntuisi mielenkiintoiselta hypätä seikkailuun ja tutustua eri miehiin aikuisella iällä. Nyt osaisin ottaa siitä jotain irti. Sehän ei tietenkään onnistu kuin luopumalla nykyisestä miehestäni. Olen siis inhottavassa tilanteessa, kun en halua luopua hänestä, mutta osittain elämätön nuoruus hieman kaihertaa. Haluaisinkin kuulla, että tämä tunne menee ohi enkä ole katkera vanhana. Yritän muotoilla elämästäni sellaisen, että en ole katkera vanhana, sitä en todellakaan halua. Kuitenkin tuntuu siltä, että onko vaatimukseni elämänkulusta jotenkin epärealistisia, vaadinko liikaa. Jos kunnollinen mies on tullut vastaan, niin pitäisi varmaan osata tyytyä eikä ajatella pakonomaisesti, että sitä treffailuakin olisi pitänyt enemmän harrastaa. Pelkään sitä, että joskus perheen äitinä, kun lapseni elävät treffailuikää, minulle tulee katkera olo. Haluan siis pitää mieheni, mutta myös saada käsiteltyä tämän ikävän asian pois. Onko se mahdollista käsitellä rikkomatta nykyistä suhdetta?