Mieheni vaimo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sivukorva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä se yhtähyvin voi olla tasa-arvokin, koska ne ovat hyvin lähellä toisiaan. Pitkässä suhteessa perheenpää malli varmasti kasvaakin täydelliseen tasa-arvoon, jos sitä molemmat haluavat. Mutta kun on olemassa nykyäänkin naisia jotka selkeästi haluavat, että heillä on turvallinen johtaja, joka tekee heidän olonsa turvalliseksi ja onnelliseksi. Ettekö tätä heille suo?
Enkä sitten väitä, että itse olisin täydellinen perheenpää, vaikka aiheesta kirjoitankin.

"Korjausehdotus, miehen yritettävä korjata tilanne niin, että nainen tuntee olonsa onnelliseksi, eikä tarvitse etsiä onneaan muualta."

Koska olet täysin sivullinen tässä parisuhteessa, anna miehelle rauha tehdä vaimonsa olo onnelliseksi. Läsnäolollasi ja itseäsi tarjoilemalla et asioita paranna kenenkään kannalta. Katsele siis peiliin ja tunnusta oma osuutesi asiassa. En ole kateellinen, koska jos mies on noin epävarma ja saamaton, on sinun turha kuvitella voivasi muuttaa häntä ja tulla siksi onnelliseksi vaimoksi. Harhaa kaikki.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanopa se miehelle:
"Korjausehdotus, miehen yritettävä korjata tilanne niin, että nainen tuntee olonsa onnelliseksi, eikä tarvitse etsiä onneaan muualta."

Koska olet täysin sivullinen tässä parisuhteessa, anna miehelle rauha tehdä vaimonsa olo onnelliseksi. Läsnäolollasi ja itseäsi tarjoilemalla et asioita paranna kenenkään kannalta. Katsele siis peiliin ja tunnusta oma osuutesi asiassa. En ole kateellinen, koska jos mies on noin epävarma ja saamaton, on sinun turha kuvitella voivasi muuttaa häntä ja tulla siksi onnelliseksi vaimoksi. Harhaa kaikki.

Samaa mieltä: anna nahjuksen tehdä nahjukevaimonsa onnelliseksi.

Seurustelemalla pettävän miehen kanssa, alistut siihen, että teidän tulevassa suhteessanne tulet olemaan se petetty osapuoli.

En kyllä tajua miksi seurustella naimisissa olevan miehen kanssa. Sehän on ÄLLÖTTÄVÄ ajatus, kun ajattelee sänkyhommia, ja muutenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Sivupersoona:
johtotähti

Eli Mercedess Benz. Sopii vallan mainiosti perheenpää nimikkeen sijaan.
Tasa-arvo on varmaan sitten parisuhteen Ferrari.

Tosin näillä palstoilla kuullostaa välissä siltä, että se on Skoda, jota mies ohjaa, vaimo vetää tai työntää ja jonka putoilevia osia lapset kokoilevat tieltä... :)

Tervetuloa palstoille taas, Sivupersoona!

näköjään lainasinkin nyt Sivupersoonan vanhaa viestiä, tuo toinen tuossa vaan oli tämänpäiväinen. No, Skoda taitaa silti sopia parisuhteen vertauskuvaksi tänäkin vuonna, muutamissakin tapauksissa, yhä vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Sivukorva:
Mieheni on naimisissa, ainakin vielä. Meidän suhteemme on vajaan vuoden pituinen ja suunnittelemme kyllä tulevaisuutta yhdessä.
Nyt ilmeisesti vaimo on tutkinut miehensä puhelimen, eikä tunteemme eikä suhteemme jää niistä viesteistä epäselväksi!

Nyt kuitenkin mies pyysi, että valehtelisin suhteemme laadusta vaimolle, joka kuulemma tulee soittamaan minulle.

Hm. Pitääpä miettiä.

En haluasi valehdella minulle äärettömän tärkeästä merkityksellisestä asiasta. Enkä halua kyllä keskustella omista asioistani minulle täysin tuntemattoman ihmisen kanssa. Pitäisikö minun?
Mitä se tarkoittaa suhteemme kannalta?

En ole päässyt puhumaan mieheni kanssa tilanteesta, sillä olemme kumpikin matkoilla muualla, enkä näe häntä vielä muutamaan viikkoon. Viestejä en ole nyt sattuneista syistä laittanut.
Kerro totuus, pääsette nopeammin yhteen miehen kanssa.

Ainahan se tilanne on sellainen, että miehen avioliitto on käytännöllisesti katsoen ohi, ja on ollut sitä jo vuosia.

Ja että mies haluaa edetä rauallisesti, niin aina.

Ja nyt kun vaimo on saanut vihiä, hän on miehelleen uhannut, että soittaa tälle toiselle naiselle. Ja mies säikähtää, ja kiireesti viestittää sinulle, että jos se vaimo nyt sinulle soittaa, niin valehtele suhteemme laadusta!

Ihmetystä tässä nyt herättää se, että miksi suhteen laadusta pitäisi valehdella?

Eikö vaimo ole tietoinen, että heidän avioliittonsa on "käytännöllisesti katsoen ohi?"

Tää on niin klassista, että onkohan tämä provo? Toisaalta, kuka enää näitä provojakaan tästä aiheesta jaksaisi tänne tehtailla?

kasvettu erilleen, vaimo ei ymmärrä, vaimo kylmä, ei anna, seksi ei suju vaimon kanssa, ollaan eroamassa, haetaan kohta eroa, harkittu eroa, laitetaan ero vireille, etsin omaa asuntoa, vaimo etsii omaa asuntoa, muutetaan erilleen, kun saadaan entinen asunto myytyä, erotaan kun lapset isompia, erotaan kun asunto on maksettu, erotaan kun velkaa vähemmän, olisimpa tavannut sinua aiemmin...jne jne..
Useimmiten se todelinen erohakemus tms. tulee, vasta sitten kun se vaimo pääsee asioista jyvälle ja nakkaa miehen pelolle.
Joten ap, jos sen miehen haluat, niin kerro vaimolle totuus, JOS soittaa, mutta takana voi olla, sekin että miehellä on jo uusi "viritys" ja olet jo eilinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Niin aina:
Ainahan se tilanne on sellainen, että miehen avioliitto on käytännöllisesti katsoen ohi, ja on ollut sitä jo vuosia.

Ja että mies haluaa edetä rauallisesti, niin aina.

Ja nyt kun vaimo on saanut vihiä, hän on miehelleen uhannut, että soittaa tälle toiselle naiselle. Ja mies säikähtää, ja kiireesti viestittää sinulle, että jos se vaimo nyt sinulle soittaa, niin valehtele suhteemme laadusta!

Ihmetystä tässä nyt herättää se, että miksi suhteen laadusta pitäisi valehdella?

Eikö vaimo ole tietoinen, että heidän avioliittonsa on "käytännöllisesti katsoen ohi?"

Tää on niin klassista, että onkohan tämä provo? Toisaalta, kuka enää näitä provojakaan tästä aiheesta jaksaisi tänne tehtailla?

Niin juuri! Toisaalta nämä salarakaskuviot ovat sellaista vaaleanpunaista pumpulia, joka täyttää aivot ja pehmittää kaikki järkevät ajatukset. Ilmeisesti ap on "miehensä" kanssa jaksanut rustata haaveita ja viettää mielikuvituselämää ihanasta tulevaisuudesta asuminen, sisustaminen ja muu suhteen kannalta epäolennainen mukaan lukien. Niinhän aika kuluu mukavasti, eikä tarvitse oikeasti ryhtyä mihinkään vaivalloiseen ja rasittavaan kuten avioero.

Ehdotukseni on. Jos vaimo soittaa niin kerrot rehellisesti, että sinulla ja hänen miehellään on ollut seksi- ja "rakkaussuhde" sekä yhteisiä tulevaisuuden haaveita. Ja sano sitten, että vaimo kysyy faktoja tarkemmin mieheltään, jos ei nistä vielä ole tietoinen. Siten annat heidän keskenään hoitaa mahdollisen eronsa, jos sellaista tulee. Voit sen jälkeen katsoa, miten jatkat omaa elämääsi - miehen kanssa vai muutoin.

Noin minäkin tekisin. Sanoisin vaimolle suoraan miten asiat ovat, muistaen varsinkin mainita että mies on sanonut harkinneensa eroa jo vuosia kun teidän suhde on jo kuollut aikoja sitten. Sen jälkeen antaisin höyhenien pöllytä kunnolla siellä ja katsoa mitä tapahtuu kun pöly laskeutuu. Jos hyvin käy, tuo kauan kaivattu avioero saadaankin vireille mitä pikimmin ja pääset miekkosen kanssa siihen onnelaasi suit sait.

Aikaa on kulunut, eikä ole hyvin mennyt. Ei minulla eikä miehelläkään.

Suhteestamme sen verran, että emmehän me kumpikaan tätä hakeneet, emmekä tietoisesti valinneet. Itse olen kolmikymppinen sinkku, ammatissani hyvin pärjäävä, ostin jokin aika sitten oman asunnon ja elän ihan kivaa elämää. Olen myös jo sen ikäinen, että haluan löytää itselleni miehen, jonka kanssa suunnitella ja toteuttaa yhteistä elämää.
Mies on saman ikäinen ja ollut kymmenisen vuotta liitossaan, eikä ole aikaisemmin mitään näitä paheksuttavia sivusuhteita harrastanut.
Ehdimme olla samassa työpaikassa korkeintaan kaksi kokonaista päivää, kun suhteemme oli tosiasia ja tunteet veivät meitä sitten kovaa ja (ihanan) korkealta.

Kun miehen piti, suunnitelmiemme mukaan, ilmoittaa erosta kotona, alkoivatkin vaikeudet. Vaimo taistelee ilmeisesti kaikilla panoksilla avioliittonsa puolesta. Vaikka tällä hetkellä, mitä olen viimeisimpiä uutisia kuullut, ei ole paljon liittoa jäljellä, mitä jatkaa.
Petetyn naisen raivo on karmeaa. Olen joutunut vaihtamaan puhelinnumeroni salaiseksi jotta jatkuva viestittely ja soittelu loppuisi. Yhden kerran vastasin soittoon, jolloin luurista kuului v---ttu, v---ttu, ja sitten pari muuta sanaa väliin, sekä uhkailua, mm. tulla työpaikalleni selvittelemään välit. Minun työpaikkani ei kuulu asiaan yhtään. Enkä ymmärrä mitä puhuttavaa minulla voisi vaimon kanssa olla.
Miehensä kanssa pitäisi varmaan keskustella. Ja miehen kanssa asiat selvittää. Sikälimikäli siis aikoo jatkaa liittoaan.

Pystyn tällä hetkellä tarkastelemaan asiaa hieman kauempaa, sillä lähdin matkoille ja yritän ottaa rauhallisesti ja ajan kanssa tämän asian. Olo on pöllämistynyt.

Miten kaikki yhdessä koettu ja sanottu ja sovittu voi muutamassa päivässä kadota?. Pari päivää oli väliä viimeisestä tapaamisestamme ja ehdin pari viestiä vielä saada. Sitten seuraavaksi alkoikin tämä toinen vaihe.

En koe, että olisin ollut höynäytettävänä, sillä keskustelumme ovat olleet realistisia ja ihan konkreettisia tulevaisuudestamme. Ei siis pelkkää rakkaushöpinää. Vaikka onhan sitäkin tullut harrastettua.

Miten mies, joka soittaa minulle kotoaan jotain roskapussia ulkoiluttaessaan ja siis itkee (oikeesti) ikäväänsä luokseni, voi yhtäkkiä kokonaan katkaista yhteydet minuun ja antaa raivoisan vaimonsa uhkailla minua?

Viesini on nyt sekava ja tarinasta puuttuu paaaaljon kohtia, joita en ehdi enkä jaksa nyt kirjoittaa, mutta näin nyt näyttää. Odotan yhteydenottoa mieheltä, jotta kuulisin hänen tilanteestaan. Olen vielä odottavalla kannalla. Mutten kyllä kovin kauaa.

Todella ikävä tilanne. Sinuna tekisin kyllä rikosilmoituksen vaimosta, jos hän jatkaa tuota häiriköintiä.

Mies kuulostaa tosi munattomalta ressukalta, joka on vaimon tohvelin alla. Jos hän oikeasti haluaisi siitä ämmästä eroon, hän olisi jo lähtenyt.
Nyt kun muijalle sitten totuus selvisi, ukko menee ihan puihin eikä tiedä mitä tehdä.

Mieti nyt, haluatko riesaksesi noin avuttoman tyypin, jolla on vielä lapset painolastina siinä! Kyllä sinulle lapsettomana nuorena naisena olisi varmasti paljon parempaakin tavaraa tarjolla, miksi tyytyä tuollaiseen?

Alkuperäinen kirjoittaja ainokainen:
Todella ikävä tilanne. Sinuna tekisin kyllä rikosilmoituksen vaimosta, jos hän jatkaa tuota häiriköintiä.

Onpas törkeä vaimo, ihan ennenkuulumatonta, en ole tiennytkään, että naiset osaavat olla leijonia kotiaan puolustettaessa...

Oikeudessa ei ketään kiinnosta rikoksentekijän selitelyt, niitähän löytyy aina. Häiriköinti on rikos, pettäminen ei ole.

Ei se mene niin, että "Mä löin, kun tuon aloitti". Kyllä jokainen on vastuussa omista teoistaan. Minä en ihaile häiriköivää vaimoa, vaikka jollain tasolla (5-vuotiaan?) voin hänen käytöksensä ymmärtääkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ainokainen:
Oikeudessa ei ketään kiinnosta rikoksentekijän selitelyt, niitähän löytyy aina. Häiriköinti on rikos, pettäminen ei ole.

Ei se mene niin, että "Mä löin, kun tuon aloitti". Kyllä jokainen on vastuussa omista teoistaan. Minä en ihaile häiriköivää vaimoa, vaikka jollain tasolla (5-vuotiaan?) voin hänen käytöksensä ymmärtääkin.

Vaatii sekin pokeria, että menee hakemaan itselleen oikeutta, kun salarakkaan aviopuoliso heittäytyy v..maiseksi.

teksiviesteillä häiriköinti on vasta tulossa rikokseksi, tällä hetkellä se ei sitä vielä ole.

Sitä saa, mitä tilaa.

Näinhän se on. Toki ap on itsekin toiminut tyhmästi, mutta se ei muuta sitä tosiasiaa että puhelinterrorisointi on rikollista.
Ap puhui soitoista, eikä pelkästään tekstareista joten kriteerit rikosilmoituksen tekemiseen ovat olemassa.

Yhteistyössä