Kotiäiti, mistä lisää rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

köyhis

Vieras
Rahat on vähissä näin kotona ollessa ja haluaisin vähän lisää rahaa että voisin itsellenikin ostaa joskus jotain. Mistä hankkia lisätuloja? Työpaikka odottaa mutta lapsi niin pieni vielä etten voi mennä .

Pystyisitkö tekemään joskus illalla tai viikonloppuna muutaman tunnin silloin tällöin? Tai olisiko lähellä ihmisiä, joilla olisi tarvetta lastenhoitajalle silloin tällöin, jos pystyisit ottamaan satunnaisesti teille lapsen hoitoon? En tarkoita mitään päivähoitotyyppistä juttua, vaan muutama tunti aina silloin tällöin jos lapsen vanhemmat haluavat mennä kahdestaan leffaan tai äidin pitää päästä kampaajalle tai lääkäriin jne... :)

Sukulaismuksu on mutta ei kehtaa pyytää rahaa :) Töihin en voi mennä vielä koska siellä on mennyt kaikki uusiksi ja pitäisi aloittaa ensin perehdytysjaksolla. En tiedä voisinko mennä jonnekin toiseen työpaikkaan, onko se mahdollista? Tosin en tiedä minne lapsi siksi aikaa :(

Hanki työpaikka illoiksi ja /tai viikonlopuiksi. Piristääkin kummasti, kun on jotain muutakin kuin koti ja lapset. Ja näyttää CV:ssäkin mukavalta tulevaisuudessa.

[QUOTE="äippä";25000171]Hanki työpaikka illoiksi ja /tai viikonlopuiksi. Piristääkin kummasti, kun on jotain muutakin kuin koti ja lapset. Ja näyttää CV:ssäkin mukavalta tulevaisuudessa.[/QUOTE]

Muakin kiinnostaa millaista työtä vois tehdä esim. vain illoin ja viikonloppuina?

[QUOTE="uni";25000206]Muakin kiinnostaa millaista työtä vois tehdä esim. vain illoin ja viikonloppuina?[/QUOTE]

Itse ainakin tuollaisen työn löysin hoitovapaan ajaksi. Työkkärin sivuja vaan tutkimaan.

Mites se käytännössä menee, jos on oma työpaikka odottamassa - siis tuo verokorttiasia? Onko se ylimääräinen vkonlopputyö sivutyötä, joka verotetaan sen korkeamman veroprosentin mukaan?

[QUOTE="äippä";25000228]Itse ainakin tuollaisen työn löysin hoitovapaan ajaksi. Työkkärin sivuja vaan tutkimaan.[/QUOTE]

Hmm....menee sitten varmaan johonkin siivoustyön puolelle, tai sitten jotain puhelinmyyntiä.

[QUOTE="tuula";25000237]Mites se käytännössä menee, jos on oma työpaikka odottamassa - siis tuo verokorttiasia? Onko se ylimääräinen vkonlopputyö sivutyötä, joka verotetaan sen korkeamman veroprosentin mukaan?[/QUOTE]

Itse kävin lasketuttamassa uuden verokortin, eli ei tarvitse lisäprossan mukaan maksella veroja. Kun eihän sulla vakkarityöstä ole tuolloin mitään tuloja kuitenkaan.

[QUOTE="uni";25000260]Hmm....menee sitten varmaan johonkin siivoustyön puolelle, tai sitten jotain puhelinmyyntiä.[/QUOTE]

Kyllä sitä koulutetulle ja ammattitaitoiselle ihmiselle muutakin työtä on Suomen maassa tarjolla. :)

[QUOTE="äippä";25000288]Kyllä sitä koulutetulle ja ammattitaitoiselle ihmiselle muutakin työtä on Suomen maassa tarjolla. :)[/QUOTE]

No kylllä mulla on koulutus, mutta ei sillä koulutuksella mitään ilta- ja viikonlopputöitä saa.

[QUOTE="uni";25000206]Muakin kiinnostaa millaista työtä vois tehdä esim. vain illoin ja viikonloppuina?[/QUOTE]

Kioskeissa ja pikaruokapaikoissa ainakin voi onnistua... Mä olin joskus grillillä viikonloppuna ilta/yövuorossa ja toisinaan 1-2 lyhyttä iltavuoroa viikolla. Varsinkin la-su yöstä sai vieläpä ihan mukavaa tuntipalkkaa :)

[QUOTE="aloittaja";25000167]Sukulaismuksu on mutta ei kehtaa pyytää rahaa :) [/QUOTE]

Voisitkohan saada lisää hoidettavia jos ilmoittelisit jossain, vaikka kaupan ja neuvolan ilmoitustaululla? Tai pääsisitköhän mll:n hoitajaksi? Varmaan on monia, jotka tarvitsisivat lapsenvahtia, mutta kysyntä ja tarjonta tuntuu näissä asioissa harvoin kohtaavan...

Ota jokin myyntityö:
mausteet kotigastronomi
kosmetiikka avon
alusasut

on kai näitä muitakin.

Itse lasken sen varaan, että kun jään hoitovapaalle, niin lisään maustemyyntiä, käyn messuilla jne ja teen silloin niissä enemmän rahaa :)

Yhteistyössä